Microsoft zveřejnil finanční výsledky za třetí čtvrtletí fiskálního roku – první tři měsíce roku kalendářního. Podruhé do čtvrtletní zprávy zahrnuje koupený Activision Blizzard a ukazuje se, že akvizice může za veškerý růst herní divize.
Microsoft Gaming si v tržbách polepšil meziročně o 51 %. Bez účasti Activisionu, Blizzardu a Kingu by ovšem příjmy o 4 % klesly. V tabulce tržeb podle segmentů se Gaming vrátil na čtvrté místo za Windows, které zaznamenaly začátkem roku nečekaně dobré prodeje.
Podobně Activision Blizzard dominuje i kolonce obsahu a služeb. Zařídil zde Xboxu růst 61 %, zbytek herní divize Microsoftu si připsal jediné procento oproti stejnému období v minulém roce. Razantně se pak zhoršily prodeje hardwaru. O konzole byl malý zájem, což zapříčinilo pokles tržeb o 31 %.
Celkové tržby ve výši 5,5 miliardy dolarů nakonec přesto překonaly očekávání Microsoftu a Xbox si připsal historicky nejlepší třetí čtvrtletí.
Za zmínku stojí také ztráta Activision Blizzardu ve výši 350 milionů dolarů, která je ovšem nižší než v předchozím čtvrtletí a značný obnos padl na pokračující integraci společnosti. Z tohoto čísla proto ani tentokrát nelze příliš usuzovat.
Vždyť o co jde? Přeci jen, Microsoft snad koupi studia kvůli zisku. Vždyť si nekoupíš něco za randál, aby z toho něco nekáplo 🙄
A pak ještě dohnat tu ztrátu 1,6 miliardy za kterou sis koupil Activision, Phile 💚
*Oprava 69miliard dolarů = 1.6 bilionu korun
Microsoft to dělá PRO hráče, takže pevně věřím a doufám, že brzy budeme v plusových číslech i bez Bethesdy. Zároveň náš čeká nová konzole bez mechaniky a tak se konečně zbavíme otravných CDČEK – ALL DiGITal což je další trefa do černého.
A se šířící se popularitou velmi prosperujícího Gamepassu (viz článek) nemám o tržby strach 😎