Během letošního jara má Valve v plánu vypnout Steam Greenlight a nahradit ho službou pojmenovanou Steam Direct. Ta bude sloužit pro vložení hry na Steamu, aniž by o tom rozhodovala komunita svými hlasy jak se děje dnes prostřednictvím Greenlightu. Steam Direct bude určen pro nezávislé tvůrce, kteří vyplní požadované informace o své hře, podepíšou smlouvu a zaplatí poplatek ve výši 100 dolarů (cca 2335 korun).
Tento poplatek se autorům hry vrátí, stačí, když jejich projekt v prodejích utrží 1000 dolarů (cca 23 350 korun).
Původně ve Valve zvažovali poplatek ve výši 500 dolarů, ve hře byly také další v rozmezí 200 až 500 dolary, ale ze všeho rychle sešlo. Vedení Valve si promluvilo s tvůrci her a komunitou a došli k názoru, že by částka 500 dolarů (přes 11 500 korun) byla velkou překážkou pro začínající herní vývojáře, kteří počítají každý dolar a často vytvářejí hry ve svém volném čase. Jim nechce Valve zbytečně házet klacky pod nohy.
Je více než jisté, že poplatek sto dolarů nezamezí přívalu všelijakých titulů na Steam. O to se má postarat něco jiného, Valve postupně upravuje hlavní stránku Steamu, kde se budou objevovat výhradně tituly, které jsou zajímavé. Pomůže s tím algoritmus, který již dnes funguje. Na hlavní stránce si všimněte vybraných a doporučených titulů, sekci nově vydané políček s populárními hrami, které vyšly tento měsíc, nebo nejprodávanějších za poslední měsíc.
Více zde.
Odpověď na komentář uživatele @Meg.A.Byte.
Nekteri vyvojari vydelavali na kartickach. Nejdriv si vygenerovali x klicu, rozdali je botum, kteri zapli hru, pockali nez jim padnou karticky a pak je prodali. Tohle ted taky maji omezit tim, ze na te hre ma byt bud urcity pocet hracu, nebo celkovy pocet nahranych hodin. Mozna i oboji a nebo jeste neco jineho, to uz si nepamatuju.
Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo
No nevim, kdyz jsem hledal praci na programatora, vsude bylo samy Brno a Ostrava, ale na Prahu nic moc (ale nasel jsem) . Z doslechu taky slycham, ze se tam programatori stehuji za lepsima penezma.
Michal Burian: Nemate v planu tady zacit pouzivat HTTPS misto HTTP?
ono těch 5000kč beru jako tam kde žiji. Tedy pro Brno. Pro Pražáky bych dal 9000Kč a pro Američany 20 000kč.
Tedy poplatek by měl být úměrný vůči stavu ekonomiky dané země.
Odpověď na komentář uživatele @Ergonaut1®
Ty jo fakt nechápu proč jsi tak vulgární , spíš se nauč slušnému chování a zlepši si trochu pravopis pak někoho teprve osočuj.
Odpověď na komentář uživatele @Ergonaut1®
milá osobo ten poplatek bude teď za každou hru kterou bude chtít nějak jak si na steam publikovat a nezaplatí to jednou a milá osobo jak můžete vědět že jsem žena a jee mi 10 ? tak to určitě není troufám si říct že tipickým příkladem je 60 sekund a díky poplatku za každou hru tyhle hry třeba například vznikat díky tomu nejspíš nebudou
Financni bariera je hrozne spatnej system. Mala nikoho neodradi protoze se to asset fliperum stejne vyplati a velka by zase sundala nektery maly seriozni tymy. Doufam ze ten jejich system kdy maj odpady spadnout nekam do hlubin steamu kde je nikdy nikdo nenajde bude fungovat a nebude to tam cpat seriozni hry jen kvuli tomu ze ten konkretni tym nedal tisice dolaru za marketing. Na druhou stranu v tom vidim vyhodu ze budu moct naplanovat kdy hra vyjde a ne cekat neznamo jak dlouho nez ji na Greenlightu najde vetsi skupina lidi kterou ten zanr alespon trochu zajima.
pořád málo
Ta částka by mohla být i vyšší, ale i tak je to dobrý krok. Steam se díky greenlightu pomalu proměňoval ve smetiště jako google play.
Odpověď na komentář uživatele lara
2 000 Kč že je velký problém?
Prosím tě, to jsem před dvaceti lety na gymplu vydělal na brigádách přes prázdniny a dneska by se daly vydělat ještě mnohem rychleji.
Tak to není moc dobrá zpráva. Zase bude na Steamu další záplava balastu
lol lara dobrej troll 2300 kč má i chudej student
Nechci nikoho urážet, ale bylo by moudré si zjistit i něco o Greenlightu a jeho poplatku. Ten je totiž taky sto dolarů, takže se v téhle oblasti nic nemění (pravdou je, že tam ho stačilo zaplatit jen jednou) . Předpokládám, že to je částka za jednu hru, což je ale v pohodě a nikoho to nezruinuje. Bohužel si i tak myslím, že tenhle systém nic nezmění. Pokud mrknete na vydávané hry na Steamu, které prošly přes Greenlight, zjistíte, že hromada z nich jsou nehorázné sračky, které se pomalu slovem hra ani nedají označit. A mají obrovské prodeje, protože se nakupující cítí cool a in.
Dneska prostě nemusíte vydat kvalitní hru, aby se prodávala. Vezměte si třeba sérii Zup, která těží jen z toho, že má hromadu achievementů a hloupější a jednodušší jedinci si tyto tituly kupují. A to má ta série snad už pět dílů nebo kolik. A je to furt o tom stejném. Takže tahle druhá verze Greenlightu nevyřeší zhola nic.
A ten algoritmus v obchodě na Steamu moc nefunguje, uživatelé (a i já to můžu potvrdit) si stěžovali, že když vám to ukazuje podobné hry, nebývají mnohdy moc podobné tomu, co si právě prohlížíte. Navíc Nově vydané hry jsou skryté, abyste je všechny viděli, musíte třikrát kliknout, což dřív bylo řešeno jen jedním kliknutím… Pak také netuším, proč by mě mělo zajímat, že je nějaká hra nejprodávanější nebo že je populární. Tohle mi je totálně u prdele a chci radši, aby mi Steam nabízel tituly z žánrů, které hraju nejvíce. A to se zatím neděje.
Odpověď na komentář uživatele D3nton
Smutný na tom je, že i přes to, jak nevybíravě se vyjadřuje je to ten rozumnější názor.
Jako ruku na srdce… 100 dolarů je nic za vstup na platformu jako je Steam.
Argumentovat tím, že to je lepší pro zákazníka je hloupost. Stačí se podívat jaký odpad se na Steam dostal z Greenlightu. Vždyť to je spíš naopak. Čím míň absolutních zhovadilostí, kterým se ani nedá říkat hra, za 0, 99€, na Steamu bude – tím lépe.
lara se bojí že přijde o pecky co jsou v bundlech na indiegala
D3enton: (y)
Jinak jako hezký, ale raději bych uvítal, kdyby si nějak posvítili na Early Access anebo ho nejlépe zrušili. Za mě je to jen díra na peníze