Uživatel nepřihlášen
   

Middle-earth: Shadow of War – velkolepé tažení za záchranou Středozemě

Čtvrtek 19.10.2017 15:50 - Autor: Filip "Filca" Němec - Rubrika: Recenze Recenze Middle-earth: Shadow of War

První díl byl darem z nebes pro všechny milovníky Středozemě a akčních her. Dokázal Shadow of War něčím překvapit?

Recenzovaná verze: PlayStation 4

První díl s podtitulem Shadow of Mordor si oblíbil nejeden fanoušek Tolkienova Pána prstenů. Příběhově sice balancoval na hraně toho, co skalní fanoušci ještě snesou, ale radost z povedené herní adaptace jasně převažovala. Shadow of War jde ale ještě dál a hned na úvod varuji všechny extrémní vyznavače knižní předlohy – příběh a zpracování Shadow of War může způsobit fatální následky na vašem psychickém zdraví.

Nový milášek?

Příběh navazuje prakticky tam, kde skončil. Hraničář Talion stále propojen s duchem elfského kováře Celebrimbora sice pomstil smrt své rodiny, ale leží před ním úkol daleko větší – osvobodit Mordor a s ním i celou Středozem. Zde přichází první zásadní změna, kterou si scénáristé vymysleli. Celebrimbor je totiž dle legendy autorem původních prstenů, a proto pro něj očividně není problém ukovat prsten nový. Kašlat na to, že se dá prakticky jen tak v Hoře osudu ukovat nový prsten. Důležité je, že je Talionovi ihned odcizen. To však není ústřední linkou příběhu. První část hry, která zabere rovnou několik hodin, nastaví atmosféru a směřování příběhu, takže brzy je nový prsten opět usazen na ukazováčku Taliona a je možné se vrhnout na to hlavní. Ovládnout celý Mordor.



To attack! For the Bright Lord!

Ano, Talionovi v Shadow of War nechybí megalomanské myšlení. To mu z počátku vnukne spíše Celebrimbor, protože Talion řeší v prvé řadě přízemnější problémy, ale brzy začnete cítit, že možná dopomáháte na pomyslný trůn Středozemě dalšímu masovému vrahovi. Dobývat velká území je velký cíl a nestačí na něj ani tato „army of two“ v podobě Taliona a Celembrimbora. Přichází tak na řadu budování vlastní armády, se kterou budete dobývat jednotlivé pevnosti. Zapomeňte však na pomoc hraničářů, rohanských jezdců nebo snad vznešených elfů ze severu. Verbovat totiž budete přímo v řadách nepřítele, takže nebude trvat dlouho a po vašem boku stane poměrně velká armáda skřetů.

Jak je to možné? Prsten propůjčuje Talionovi mnohé schopnosti a jednou z nich je také možnost ovládnout skřety, kteří se stanou vašimi spojenci. Podobně jako v jedničce tak vyhledáváte nepřátelské kapitány, které můžete zabít a získat tak cenné vybavení, nebo daného velitele přetáhnout s pomocí prstenu na svou stranu. Relativně rychle se vám tak podaří vybudovat armádu čítající vyšší desítky jednotek. Samotná mise, ve které dobývání probíhá, je pak tím nejlepším, co celá hra nabízí. Vše začíná cutscénou před pevností, kdy Talion, respektive Celebrimbor vydá rozkaz k útoku a vaše jednotky se rozeběhnou proti hradbám.

„Dobývání pevností je skvělou válečnou vřavou, která mnohdy připomíná slavné bitvy z filmového Pána prstenů.“

Zcela klíčové je složení vaší armády. To se odvíjí samozřejmě od silných a slabých stránek každé pevnosti a také kapitánů, kteří ji střeží. Některé pevnosti mají kamenné opevnění a vyplatí se investovat herní měnu Miriam do vylepšení, které vám dá obry s palcáty, kteří udělají do hradeb díru. Jinou možností je třeba opatřit pěchotě caragory, kteří mrštně vyšplhají po hradbách a první úderné jednotky máte v týlu nepřítele. Jindy se zase zdmi nemusíte zabývat vůbec, protože tvrz má dřevěné dveře. Podobných příkladů je samozřejmě nespočet a mohl bych se tu dlouze rozepisovat o tom, jak hra chytře kombinuje silné a slabé stránky nepřátel.

Samotné dobývání je pak skvělou válečnou vřavou, která mnohdy připomíná slavné bitvy z filmového Pána prstenů. Pevnost se promění ve směsici mihotajících se postaviček, které se vzájemně rubají na život a na smrt. Malé skřety likvidují obři po skupinkách, obry s palcáty zase čas od času spraší ohněm poletující drak, kterého ostřelují skřeti s kušemi stojící na hradbách. Obsazování pevnosti pak probíhá tak, že musíte zabrat několik stanovišť, kterými postupujete až do centra pevnosti, kde se utkáte s hlavním Overlordem.



Nepřítel mého nepřítele je můj přítel

Celá hra je prošpikována Nemesis systémem, který už představil první díl a Shadow of War ho značně vylepšilo. Ústřední úlohou systému je stále to, že každý hráč má zcela odlišné protivníky, kteří mají náhodně namíchané silné a slabé stránky a další specifika. Zůstal i systém hierarchie nepřátelských armád, kdy zabitím jednoho velitele uděláte místo nějakému jinému, který ho zastoupí, naopak v případě, že přemůže on vás, povýší. Navíc si vás pamatuje a při dalším střetu vás počastuje narážkami na to, jak vás rozsápe i podruhé a bude to klidně dělat znovu a znovu.

Shadow of War značně vylepšuje konzistenci tohoto systému a přináší nové principy. Tentokrát si totiž hra pamatuje kompletně vše, co uděláte, co se vám podaří nebo naopak nepodaří. Rozšíření hry o budování armády má také za následek budování vztahů s vlastními veliteli. Ani prsten moci totiž nedokáže spoutat lstivou skřetí mysl, a tak se nezřídka kdy někdo rozhodne zběhnout nebo rovnou uspořádat puč. Nemesis systém je jednoznačně fantastickou inovací na poli umělé inteligence nepřátel, ale stále přetrvávají otravné neduhy. Někteří nepřátelé se vrátí třeba i pětkrát ze záhrobí, aby vás zabili a podobně otravné je také to, že zabitého kapitána nepřátelské armády po čase nahradí jiný, a tak to jde pořád dokola.

Bahno a špína kam se podíváš

Shadow of War je obrovská a komplexní hra. Není to závodní titul, kam můžete naskočit v polovině kampaně a vesele hrát. Několik prvních hodin vás bude hra seznamovat se vším, co můžete dělat a že toho je opravdu hodně. Tím hlavním je samozřejmě prostředí, které je rozděleno do několika regionů, z nichž každý má svou vlastní identitu. Nejen, že vypadá odlišně, najdete v něm ale také jiné nepřátelské klany a odlišné pevnosti. Každý klan má značná specifika, která určují, jak s nepřítelem bojovat a rovněž jde o jednu z dobrých vlastností Nemesis systému. Velikost hry a nabízený rozsah činností je vskutku obrovský, což může mít za následek, že chytne-li vás hra, budete se desítky hodin bavit. Naopak se ale také můžete ve hře tak říkajíc „utopit”, protože náplň hry je ve výsledku dosti repetitivní a dělat 50 hodin to samé se nebude chtít každému.

„Shadow of War reflektuje skřety jako zábavné kumpány do nepohody, kteří dobře znají všechna vtipná zákoutí sarkastických hlášek a úsměv na tváři jim není cizí.“

V tuto chvíli by se hodilo argumentovat příběhem, který by mohl vše zachránit. Ale ani ten překvapivě není tahounem hry. Respektive výsledný produkt táhne spíše ke dnu nežli kupředu. Příběh je zbytečně rozvláčný s četnými odbočkami, z nichž jen některé jsou zajímavé a než se stane v příběhu něco aspoň trošku poutavého, trvá to. Je pravda, že nakonec má příběh docela zajímavý náboj, ale cesta k finálnímu rozuzlení je zbytečně plytká a ukecaná. S tím souvisí i vaši nepřátelé. Skřeti jsou v Tolkienových knihách a posléze i filmech vyobrazeni jako krutá a nechutná stvoření. Shadow of War je ale reflektuje jako zábavné kumpány do nepohody, kteří dobře znají všechna vtipná zákoutí sarkastických hlášek a úsměv na tváři jim není cizí. Autoři sice údajně příběhové a další zásahy nejdříve komunikují s Middle-earth Enterprises, což je společnost, která exkluzivně vlastní práva na knižní předlohy, ale opravdu bylo nutné zprznit předlohu až takhle? Díky tomuto nepovedenému příběhu a dalším věcem se z Shadow of War stává obyčejná fanfiction, nežli nějaké oficiální rozšíření univerza.



V Mordoru se nudit nebudete

Poslední záchranou by tak pro hru mohla být hratelnost a ona kupodivu také je. Ani zde se ale drobné kritice nevyhnu. Jednotlivá území nabízí tentýž obsah, což je u hry v otevřeném světě poměrně charakteristické, ale vzhledem k dlouhé herní době vás může Shadow of War prostě přestat bavit. Celou situaci zachraňuje nepřeberné množství skillů, které si postupně odemykáte. Ty jsou rozděleny nejenom do několika skupin, z nichž každá se zaměřuje na jiné dovednosti hlavní hrdiny, ale také každý skill obsahuje tři specializace. Aktivní může být vždy jen jedna, a zatímco některé použijete k úpravě svého bojového stylu, který po celou hru nezměníte, jiné budete přepínat docela často. Mocným úderem Celembrimborova kladiva do země totiž můžete okolní nepřátele například zmrazit nebo nakazit jedem. Nejdříve se tak podíváte, proti jakému protivníkovi stojíte a pokud má například strach z ledu, je jisté, co použijete.

Skillů je opravdu hodně a vzhledem k tomu, že hra vás skill pointy zasypává opravdu vehementně, brzy se z prosťáčka Taliona stane vraždící monstrum. Speciální útoky vypadají naprosto skvěle a jsou hodně variabilní. Jsou šity na míru systému Nemesis, takže bude zapotřebí osvojit si celou škálu schopností a využívat je velmi chytře. V přímém boji Talion rozdává smrt na počkání, ale když se s ním vyrazíte proběhnout po střechách skřetích pevností, nálada vás trochu přejde. Rozhodně kvituji přidání nových pohybových schopností jako je dvojitý skok, díky kterému je pohyb po světě ještě rychlejší (to je vzhledem k jeho rozloze rozhodně žádoucí), ale přesnost a hbitost Taliona není vždy ideální.

V porovnání s posledními díly Assassin's Creed je pohyb hlavní postavy méně komfortní jak pro hráče, tak očividně i pro samotného Taliona. Ten totiž občas předvádí tanec slona v porcelánu. Těžkotonážní hraničář se před skokem natáčí ze strany na stranu, neví, kam chcete, aby skočil, a nakonec skočí někam jinam. Pohyb po zemi není zas tak významný problém a pokud pominete trošku vyšinutý způsob běhu, není moc co kritizovat. Jakmile se ale vydáte na vyvýšená místa, kde by měl být Talion jako doma, přichází občas zmar, nadávky a plácání se do čela. Trefit se například na lávky z lan natažené mezi střechami je při běhu prakticky nemožné, Talion je prostě mine a skočí až na zem. Jisté mezery má náš hraničář i v hbitosti. Kolikrát je odezva trošku pomalejší a pohyby na sebe nenavazují tak, jak jsme zvyklí třeba v již zmíněném Assassin's Creed.

„Příběh hry vyplňuje mezeru mezi Hobitem a Pánem prstenů.”

Ve výsledku tak bude záležet především na tom, jestli vás hra prostě chytne, anebo ne. Ano, má značné mezery v příběhu, občas zazlobí ovládání a je dost možné, že se v záplavě různých aktivit doslova utopíte a Shadow of War vás přestane bavit. Na druhou stranu má ale hra své zbraně, jak si vás udržet. Stálý přísun skill pointů, dynamické prostředí Nemesis systému a obrovská masa aktivit, jejichž množství vás sice může odradit, ale pokud vás hra pohltí, budete rádi objevovat skrytá zákoutí světa i samotného příběhu, který vyplňuje mezeru mezi Hobitem a pánem Prstenů. Příjemný je i nový RPG systém, který vám zajišťuje přísun nového vybavení, jež lze postupně vylepšovat.

Shadow of War je jedna z těch her, které si prostě musíte vyzkoušet. Má své nepopiratelné plusy a je vhodné vypíchnout to, že bojování s nepřáteli je velmi zábavné a díky mnoha schopnostem a proměnlivým nepřátelům i vcelku variabilní. Takže pokud vás učaroval svět Pána prstenů a jste schopní překousnout troufalost, s jakou si autoři překrucují příběh, s chutí do hry. Sice to není taková sláva, jakou jsme možná po nečekaném příchodu jedničky očekávali, ale pořád je to nejlepší volba, pokud si chcete zahrát něco kvalitního z prostředí Středozemě.



To nejlepší na konec?

Cože? Že jsme na něco zapomněli? Ale kde že! Podobně jako si hra nechává rozuzlení příběhu až na úplný konec, kdy se musíte prodrat tzv. Shadow Wars, i my jsme si nechali poslední „jobovku” na závěr recenze. Řeč je samozřejmě o mikrotransakcích. Pozitivní je, že je absolutně nepotřebujete. A pokud máte pocit, že ano, hrajete hru špatně nebo jste zvolili příliš vysokou obtížnost. Navíc většinu z prodávaných beden si můžete pořídit přímo za herní měnu. Špatné je to, že vám je hra prakticky neustále nutí díky „reklamě” v pauzovacím menu. Především ale stojí za zamyšlení to, že singleplayer hra, která se prodává za plnou cenu, obsahuje mikrotransakce. Nemám v zásadě nic proti kosmetickým bonusům pro multiplayer hry, ale v tomto případě tu něco hodně smrdí a není to tlející skřet ležící opodál.

Trošku větší naštvání zažijete po dohrání příběhu, kdy se vám zpřístupní zmíněné Shadow Wars, což jsou války mezi pevnostmi. Jde vlastně o nezábavný grind, kde dost možná právě nějakou tu bedničku nakoupíte, protože si budete chtít zkrátit trápení. Proč? Protože konec samotného příběhu uvidíte právě až po dohrání Shadow Wars. A teď už dost, žádné spoilery.

Shadow of War koupíte v našich obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.

Middle-earth: Shadow of War na PC, PS4, Xbox OneHodnocení hry
Skóre hry 7 7/10
Middle-earth: Shadow of War
» Více o hře
Líbí se nám
  • skvěle zpracované dobývání pevností
  • vylepšený Nemesis systém
  • velké množství dovedností k odemčení
  • zábavná hratelnost
  • nutnost individuálního přístupu k různým protivníkům
  • žádné technické nedostatky
Vadí nám
  • místy slabší příběh
  • horší ovládání hlavní postavy
  • přítomnost mikrotransakcí
Verdikt: Nadšení z toho, jak první díl zapracoval do sebe zábavnou hratelnost a prostředí Středozemě se vypařilo. Shadow of War má nelehký úkol a plní ho tak z poloviny. Je relativně snadné se ve hře doslova utopit a z toho všeho kolem ztratit o hru zájem. Snad ještě snazší je ale hře totálně propadnout a prominout jí i nemálo přešlapů.
Hru ohodnotilo také 22 čtenářů průměrnou známkou 6.8/10.
Aiden Pearce (10), Semuel (7), Greca (10), Kedamir (10), Deeside (10), Silent (4), corey26 (8), vrbis77 (5), Corvus (7), masterblaster4 (10), Jakoubek (10), AsuraCzech (1), CzePavel99 (7), Helgrind (7), Maty (7), demogorgan (7), Mythix (7), chelseacz (8), VaeCortez (9), Mazuur (4), OMG&WTF (1), Micronex (1)
Před vydáním hru ohodnotilo 5 čtenářů průměrnou známkou 9.6/10.
WeirdWorm (8), kikikimikiki (10), Parasit (10), Greca (10), Chrom97 (10)
(Pro hodnocení musíte být přihlášen)
Tisk  
Middle-earth: Shadow of War na PC, PS4, Xbox OneScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry Middle-earth: Shadow of War Screenshot ze hry Middle-earth: Shadow of War Screenshot ze hry Middle-earth: Shadow of War Screenshot ze hry Middle-earth: Shadow of War Screenshot ze hry Middle-earth: Shadow of War Screenshot ze hry Middle-earth: Shadow of War Screenshot ze hry Middle-earth: Shadow of War Screenshot ze hry Middle-earth: Shadow of War

Napsat nový komentář

Nové komentáře ze všech diskuzí
Komentář ke článku Middle-earth: Shadow of War – velkolepé tažení za záchranou Středozemě
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
CzePavel99   2x   Tak mam konečně dohráno. Hra to špatná rozhodně není, ale asi jsem čekal trošku víc.
Příběh za moc nestojí, ale je rozhodně zajímavější jak díl první. Ať už díky postavám nebo kombinací více prostředí. Příběhové úkoly také moc pestrosti nepobrali a často v nich děláte to samé či v horším případě něco naprosto nepodstatného. A oproti jedničce, která byla něco nového se tohoto rychle přejíte a za chvíli se to omrzí. Hra má hodně vad na kráse, ale vřele zde vítám novinky jako je jízda na drakovi/graugovi, loot systém, bránění pevností jenž je vážně dobře udělané a zábavné či třeba vylepšený nemesis systém. Hra je to ale podle mého názoru maximálně sedmičková.
CzePavel99czepavel9911259
    22.10.2017 20:45
CzePavel99

Tak mam konečně dohráno. Hra to špatná rozhodně není, ale asi jsem čekal trošku víc.
Příběh za moc nestojí, ale je rozhodně zajímavější jak díl první. Ať už díky postavám nebo kombinací více prostředí. Příběhové úkoly také moc pestrosti nepobrali a často v nich děláte to samé či v horším případě něco naprosto nepodstatného. A oproti jedničce, která byla něco nového se tohoto rychle přejíte a za chvíli se to omrzí. Hra má hodně vad na kráse, ale vřele zde vítám novinky jako je jízda na drakovi/graugovi, loot systém, bránění pevností jenž je vážně dobře udělané a zábavné či třeba vylepšený nemesis systém. Hra je to ale podle mého názoru maximálně sedmičková.

Ljuk88    Jasne ty pakostoLjuk88ljuk8875031    22.10.2017 15:11 Ljuk88

@ odpověď na komentář od Olisek:Jasne ty pakostoKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Olisek napsal:Ty troubo jeden egoistickej, vidí se píše s "i". Na ty tvé žblebty tady nikdo není zvědavý. Ukázal ses na zingu v tom nejhorším světle.

Olisek    Ty troubo jeden egoistickej, vidí se píše s "i". Na ty tvé žblebty tady nikdo není zvědavý. Ukázal ses na zingu v tom nejhorším světle.Olisekolisek8974    22.10.2017 15:01 Olisek

@ odpověď na komentář od Ljuk88:Ty troubo jeden egoistickej, vidí se píše s "i". Na ty tvé žblebty tady nikdo není zvědavý. Ukázal ses na zingu v tom nejhorším světle.

Ljuk88 napsal:Skvely video od Indianu na youtubu, o lootboxech vsem doporucuju. Kluci to vydi presne jako ja, a neboji se to rict.

Ljuk88    Skvely video od Indianu na youtubu, o lootboxech vsem doporucuju. Kluci to vydi presne jako ja, a neboji se to rict.Ljuk88ljuk8875031    22.10.2017 10:49 Ljuk88

Skvely video od Indianu na youtubu, o lootboxech vsem doporucuju. Kluci to vydi presne jako ja, a neboji se to rict.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

cajteekanee   1x   Mám zatím odehráno 13 hodin a moje dojmy jsou většinově pozitivní. Ano příběh je totální masakr Pána prstenů, a jestli se synovy Mistra Tolkiena nelíbilo filmové zpracování, tak po tomhle by ho trefila mrtvice. Škoda, že si autoři nedali opravdu záležet na respektování Tolkienova univerza. Ale i jako velkýho Tolkienovce mi to žíly nijak netrhá a maximálně si nad tím povzdechnu. Ostatní aspekty hry jsou hodně solidní, zatím to vidím na 7-8 z 10.cajteekaneecajteekanee25741    21.10.2017 19:59 cajteekanee

Mám zatím odehráno 13 hodin a moje dojmy jsou většinově pozitivní. Ano příběh je totální masakr Pána prstenů, a jestli se synovy Mistra Tolkiena nelíbilo filmové zpracování, tak po tomhle by ho trefila mrtvice. Škoda, že si autoři nedali opravdu záležet na respektování Tolkienova univerza. Ale i jako velkýho Tolkienovce mi to žíly nijak netrhá a maximálně si nad tím povzdechnu. Ostatní aspekty hry jsou hodně solidní, zatím to vidím na 7-8 z 10.

kuler91   3x   Naprosto souhlasím a stotožnuji se s oběma posledními posty :)kuler91kuler9121836    20.10.2017 20:05 kuler91

Naprosto souhlasím a stotožnuji se s oběma posledními posty :)

sweat55   2x   Jednička mě po dvou hodinách hraní přestala bavit. A jelikož vidím jak tahle hra przní moje oblíbený lore, budu předstírat že prostě a jednoduše neexistuje.sweat55sweat5520217    20.10.2017 11:01 sweat55

Jednička mě po dvou hodinách hraní přestala bavit. A jelikož vidím jak tahle hra przní moje oblíbený lore, budu předstírat že prostě a jednoduše neexistuje.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Ratos   3x   Jednicka byla stereotypni nuda, tohle ani zkouset radeji nebudu, co jsem cetl tak je to jeste horsi.Ratosratos11417    19.10.2017 21:38 Ratos

Jednicka byla stereotypni nuda, tohle ani zkouset radeji nebudu, co jsem cetl tak je to jeste horsi.

reflex24    Po této recenzi stále nechápu, jak může mít Gran Turismo Sport 8 z 10. Tím že jsem vynechal Shadow of Mordor mě Shadow of War vtáhlo o to víc.reflex24reflex2428655    19.10.2017 19:53 reflex24

Po této recenzi stále nechápu, jak může mít Gran Turismo Sport 8 z 10. Tím že jsem vynechal Shadow of Mordor mě Shadow of War vtáhlo o to víc.

AsuraCzech   9x   SP hra s AAA cenou, mikrotransakcemi a season passem v ceně samotný hry. Leda za pár kaček v komplet edici nebo bez výčitek stáhnout, takovýhle svinstva podporovat nebudu....AsuraCzechasuraczech13644    19.10.2017 19:52 AsuraCzech

SP hra s AAA cenou, mikrotransakcemi a season passem v ceně samotný hry. Leda za pár kaček v komplet edici nebo bez výčitek stáhnout, takovýhle svinstva podporovat nebudu....

Corvus   1x   Mimochodem: divím se, že to ještě nikdo nenapsal, ale Middle-earth se dobýváním podobá Mafii III. Je to prakticky stejný princip: Sejmout nejdříve kapitány, pak další vyšší šarže a nakonec například 5x otrávit skřetí grog, aby člověk vylákal bosse vládnoucího pevnosti. Načež následuje útok a zabírání nádvoří, případně rozbití brány a konečně eliminace samotného bosse. Hodně podobný scénář u každé pevnosti. Hodně se to podobá systému eliminace a lákání bossů v Mafii III, akorát zde je to mnohem zábavnější i variabilnější.Corvuscorvus13394    19.10.2017 19:36 Corvus

Mimochodem: divím se, že to ještě nikdo nenapsal, ale Middle-earth se dobýváním podobá Mafii III. Je to prakticky stejný princip: Sejmout nejdříve kapitány, pak další vyšší šarže a nakonec například 5x otrávit skřetí grog, aby člověk vylákal bosse vládnoucího pevnosti. Načež následuje útok a zabírání nádvoří, případně rozbití brány a konečně eliminace samotného bosse. Hodně podobný scénář u každé pevnosti. Hodně se to podobá systému eliminace a lákání bossů v Mafii III, akorát zde je to mnohem zábavnější i variabilnější.

Corvus    Ne. Můžeš ale stealthově všechny pozabíjet. Tedy dokud se nestřetneš s kapitánem, který jaksi stealthově zabít nejde. Podstata je, že každá pevnost má hierarchii skřetů a jde o to, že scénář se vždy opakuje (pokud to tak tedy hrát chceš a nechceš vzít pevnost útokem rovnou = budeš to mít složitější) : sejmeš kapitány, warchiefa atd. a tím oslabíš pevnost / obranu. Při následném dobývání to máš potom jednodušší. Můžeš také ze svých řad vyslat svého kapitána, aby se pokusil eliminovat jiného kapitána apod. Ale čistě stealthově to nejde. Pokud se nepletu, tak žádná vyšší šarže nejde zapíchnout, protože kapitání a vyšší šarže mají ty průpovídky.Corvuscorvus13394    19.10.2017 19:33 Corvus

@ odpověď na komentář od Behavioralista:Ne. Můžeš ale stealthově všechny pozabíjet. Tedy dokud se nestřetneš s kapitánem, který jaksi stealthově zabít nejde. Podstata je, že každá pevnost má hierarchii skřetů a jde o to, že scénář se vždy opakuje (pokud to tak tedy hrát chceš a nechceš vzít pevnost útokem rovnou = budeš to mít složitější) : sejmeš kapitány, warchiefa atd. a tím oslabíš pevnost / obranu. Při následném dobývání to máš potom jednodušší. Můžeš také ze svých řad vyslat svého kapitána, aby se pokusil eliminovat jiného kapitána apod. Ale čistě stealthově to nejde. Pokud se nepletu, tak žádná vyšší šarže nejde zapíchnout, protože kapitání a vyšší šarže mají ty průpovídky.

Behavioralista napsal:No mě by zajímalo, jestli jde ty pevnosti před útokem tajně prozkoumat. Jako, že se tam potichu vplížím a posbírám nějaké strategické informace.

Behavioralista    No mě by zajímalo, jestli jde ty pevnosti před útokem tajně prozkoumat. Jako, že se tam potichu vplížím a posbírám nějaké strategické informace.Behavioralistabehavioralista34565    19.10.2017 19:23 Behavioralista

No mě by zajímalo, jestli jde ty pevnosti před útokem tajně prozkoumat. Jako, že se tam potichu vplížím a posbírám nějaké strategické informace.

Corvus    Koupil jsem Middle hlavně kvůli nemesis systému, protože je unikátní a bohužel se v jiné hře nevyskytuje, což je vážně škoda. A také se mi líbí dobývání pevností a to mávání mečem není k zahození. Mám ke hře spoustu výhrad (ani nevím kde bych s nima začal) , ale nemesis + parádní souboják si nechci nechat ujít. Sice jsem jedničku v GOTY edici koupil za 79 korun :-) ale tentokrát jsem do toho šel hned :-) Asi tak. Mikrotransakce mi můžou políbit, ostatně jako v každé jiné hře.

Jinak díky za recenzi a s tím mimoňovským humorem skřetů se s Filcou naprosto shoduji. Absolutně to tam nesedne... škoda.
Corvuscorvus13394
    19.10.2017 18:29
Corvus

Koupil jsem Middle hlavně kvůli nemesis systému, protože je unikátní a bohužel se v jiné hře nevyskytuje, což je vážně škoda. A také se mi líbí dobývání pevností a to mávání mečem není k zahození. Mám ke hře spoustu výhrad (ani nevím kde bych s nima začal) , ale nemesis + parádní souboják si nechci nechat ujít. Sice jsem jedničku v GOTY edici koupil za 79 korun :-) ale tentokrát jsem do toho šel hned :-) Asi tak. Mikrotransakce mi můžou políbit, ostatně jako v každé jiné hře.

Jinak díky za recenzi a s tím mimoňovským humorem skřetů se s Filcou naprosto shoduji. Absolutně to tam nesedne... škoda.

matezcz   1x   Palec dolumatezczmatezcz36108    19.10.2017 18:26 matezcz

Palec dolu

Wast   2x   Mikrotransakce ? No fuj za chvíli budou chtít po hráčích těžit pro vydavatele i virtualní měnu....
Kam to až zajde...
Wastwast14199
    19.10.2017 17:05
Wast

Mikrotransakce ? No fuj za chvíli budou chtít po hráčích těžit pro vydavatele i virtualní měnu....
Kam to až zajde...

Filca člen redakce    Jen jsme se asi špatně pochopili. Je to myšleno právě naopak. Pokud hraji třeba na střední obtížnost a začínám mít pocit, že je hra příliš těžká a začnu uvažovat o mikrotrasakcích, chyba je ve mě a měl bych přepnout na easy. Hra je těžká akorát. Kupovat bedny prostě není vůbec potřeba. Osobně doporučuji hrát na střední obtížnost, která hře svědčí. Na nejlehčí hra hodně odpustí a člověk nemusí tak moc respektovat ten systém slabých/silných stránek nepřátel. To je reakce i na Big Bosse. Na easy se mi um. inteligence taky moc nezdála, ale když hraji na střední obtížnost, nemám prakticky co vytknout.Filcafilca27325    19.10.2017 16:26 Filca

@ odpověď na komentář od Ljuk88:Jen jsme se asi špatně pochopili. Je to myšleno právě naopak. Pokud hraji třeba na střední obtížnost a začínám mít pocit, že je hra příliš těžká a začnu uvažovat o mikrotrasakcích, chyba je ve mě a měl bych přepnout na easy. Hra je těžká akorát. Kupovat bedny prostě není vůbec potřeba. Osobně doporučuji hrát na střední obtížnost, která hře svědčí. Na nejlehčí hra hodně odpustí a člověk nemusí tak moc respektovat ten systém slabých/silných stránek nepřátel. To je reakce i na Big Bosse. Na easy se mi um. inteligence taky moc nezdála, ale když hraji na střední obtížnost, nemám prakticky co vytknout.

Ljuk88 napsal:Ja moc nechapu tu zminku o obtiznosti a mikrotransakcich. To jako ze hru musim hrat na causal obtiznost pro blbecky aby byla hratelna, jinak na tezssi obtiznost uz musim vytahnout love?
Takze treba Zaklinace sem hral od zacatku na nejtezssi obtiznost a bez penez bych se nedostal dal ve hre, to byl jen priklad. Chapu to dobre, ze herni mechanika je nastavena tak aby hrac co chce hrat na tezkou obtiznost musel platit?

Ljuk88    Ja moc nechapu tu zminku o obtiznosti a mikrotransakcich. To jako ze hru musim hrat na causal obtiznost pro blbecky aby byla hratelna, jinak na tezssi obtiznost uz musim vytahnout love?
Takze treba Zaklinace sem hral od zacatku na nejtezssi obtiznost a bez penez bych se nedostal dal ve hre, to byl jen priklad. Chapu to dobre, ze herni mechanika je nastavena tak aby hrac co chce hrat na tezkou obtiznost musel platit?
Ljuk88ljuk8875031
    19.10.2017 16:17
Ljuk88

Ja moc nechapu tu zminku o obtiznosti a mikrotransakcich. To jako ze hru musim hrat na causal obtiznost pro blbecky aby byla hratelna, jinak na tezssi obtiznost uz musim vytahnout love?
Takze treba Zaklinace sem hral od zacatku na nejtezssi obtiznost a bez penez bych se nedostal dal ve hre, to byl jen priklad. Chapu to dobre, ze herni mechanika je nastavena tak aby hrac co chce hrat na tezkou obtiznost musel platit?Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Big Boss    Dobrá recenze, jsem tak v půlce (PC) a za mě teda hodně nepovedený příběh, škoda že z toho udělali ještě větší sci-fi než shadow of mordor ale co mi vadí nejvíc je AI ... a o AI spojenců radši nemluvím, hroznéBig Bossbig-boss20351    19.10.2017 16:04 Big Boss

Dobrá recenze, jsem tak v půlce (PC) a za mě teda hodně nepovedený příběh, škoda že z toho udělali ještě větší sci-fi než shadow of mordor ale co mi vadí nejvíc je AI ... a o AI spojenců radši nemluvím, hrozné

Diskuze na fóru

Humble bundle -vše sem (569 příspěvků), Fotka vašeho PC (226 příspěvků), Trance - TOTY 2017 (449 příspěvků), Náhodné myšlenky a události dne (12005 příspěvků), Vše o sběratelských/speciálních/limitovaných edicích her (4562 příspěvků), Assassin's Creed Unity (64 příspěvků)

Právě vychází

» release list

Nové články

Preview | Recenze | Speciály
 
 
Attentat 1942 – lepší než učebnice

Heydrichiáda zasáhla osudy tisíců lidí. Pojďme se podívat blíže na jeden z nich.

 
Přečíst celý článek»Autor: barlow - Platforma: PC
 
 
Project Cars 2 – nekompromisní závodní simulátor

To, co vám jinde projde, za to vám Project Cars 2 vymáchá obličej v kaluži vyjetého oleje.

 
Přečíst celý článek»Autor: Filca - Platforma: PC a konzole
 
 
Nejzajímavější a nejdůležitější události týdne - 13. až 19. listopadu

Odhalení Thrones of Britannia: A Total War Saga a Project Hospital, seriál Hitmana, akční hra od Motive Studios, duchovní nástupce Skate, nové DLC…

 
Přečíst celý článek»Autor: Cvrnda - Platforma: PC a konzole
 
 
Deskovkový speciál: Zombicide Černý mor

Středověkými zablácenými ulicemi se šinou hordy nemrtvých, kterým čelí hrstka statečných hrdinů. Přijmete jejich pozvání do party?

 
 
 
Star Wars: Battlefront 2 - další návštěva předaleké galaxie

Hodnotíme singleplayer i multiplayer nového Battlefrontu. Jak kvalitní je výsledná hra a jak se vypořádala s nedávnými vlnami kontroverze?

 
Přečíst celý článek»Autor: Cvrnda - Platforma: PC a konzole