Z mého pohledu je velká škoda, že si američtí vývojáři Oddworld Inhabitants dávají s novými díly své plošinovkové ságy Oddworld tak načas. Zatímco mezi první pěticí her byla prodleva maximálně čtyři roky, doposud posledního dějství Oddworld: New ‚n‘ Tasty! jsme se dočkali v roce 2014 až po devíti letech čekání!
Sice mezi tím tvůrci znovu vydali své dva starší tituly jako Oddworld: Stranger’s Wrath HD (2010), Oddworld: Munch’s Oddysee HD (2012) a balíček her The Oddboxx, ale to byly jen slabé náplasti na čekání na zbrusu nové dobrodružství. Jenom podotýkám, že nejméně dalších osm připravovaných titulů v různých fázích rozpracovanosti studio nakonec zařízlo a nebyly nikdy vydány!
Termín letošního roku (původně to měl být rok 2017) má stále uvedený připravovaný osmý díl Oddworld: Soulstorm, jako novodobá a podstatně rozšířená a upravená reinkarnace starého Oddworld: Exodus z roku 1998, nyní postavená na enginu Unity. Oddworld Inhabitants na této nové hře dokonce spolupracují s dalšími třemi americkými a kanadskými studii. Zajímavé, že Soulstorm vynechává platformy xbox, takže vyjde jen na PC (Epic Games Store) a na oba poslední playstationy.
Právě z PS5 je pořízeno následující čerstvé video s množstvím záběrů přímo z hraní, přičemž autoři uvádějí, že Soulstorm má být zdaleka nejdelší a světem nejrozsáhlejší a nejkrásnější hrou ze světa Oddworldu. Stále se bude jednak o logickou i akční plošinovku v prostředí, které tvůrci označují jako 2,9D, tedy ve dvou rozměrech, ale často v prostorové 3D perspektivě.
Moc se těším. Abe je srdcovka.
Letos jsem hrál Oddworld: New ‚n‘ Tasty. Jeden z nejlepších herních zážitků. Nový díl si nenechám ujít.
Tak to určitě hráči Xboxu spáchají hromadné sebevraždy…
U takovéto hry mi je to celkem putná. Ale za mlada jsem si ji na PC dost užíval, to zasejc jo.
Asi tak. Nikdy jsem tu hru nějak nepobral. Působila na mě vždy divně. A grafická stylizace není kdo ví co.
A Malašník a jemu podobní hned mínusujou… Njn, kritika Sony, byť jen minimální, je hodně sprosté slovo…