Uživatel nepřihlášen
      

Co daly hry současnému světu Star Wars?

Pátek 6.1.2017 13:00 - Autor: Martin "Cvrnda" Cvrček - Rubrika: Speciály Speciál Star Wars: Knights of the Old Republic

Videohry si půjčují motivy Star Wars ságy odnepaměti. Co si ale vypůjčila aktuální Star Wars sága z doprovodných her? Aktualizováno o další informace.

Článek původně vyšel 18. prosince 2016. Nově však došlo k rozšíření o další informace a k opětovnému vydání aktualizované verze textu.

V kinech právě úřaduje film Rogue One: Star Wars Story a já si řekl, že by nebylo od věci dát dohromady nějaký tematický článek. Po chvíli přemýšlení jsem si s překvapením uvědomil, že jsme vlastně na herním webu, a tak by nebylo od věci zaměřit pozornost na herní svět Star Wars. Zhlédnutí Rogue One ale vedlo k menšímu přehodnocení původních plánů, a tak vznikl nápad na menší rozbor symbiózy, v jaké žijí Star Wars hry a ostatní média, která slavné vesmírné univerzum využívají.

Počítačové, konzolové a mobilní hry na motivy Star Wars si koneckonců půjčují od svých filmových a seriálových předchůdců mnoho prvků. Bez nich by ani nešlo o Star Wars hry. Naprostá většina titulů je tudíž více či méně založená na motivech převzatých ze starých a nových filmů nebo alespoň z animovaných seriálů The Clone Wars a Rebels (česky Povstalci, dávám však přednost originálnímu názvu). Občas se ale tento tradiční proces může zvrátit a filmy či seriály si mohou naopak něco půjčit z her. To platí především o aktuálním, kanonickém světě Star Wars. Než se tedy dostanu k rozboru samotných prvků, které najdeme ve filmech či seriálech jen díky herním předchůdcům, bude třeba trocha teorie pro ty, kteří se v zákonitostech Star Wars vesmíru příliš neorientují.

Co je a co není kanonické?

Během roku 2014 se hlavouni z LucasFilmu rozhodli udělat tlustou čáru za veškerými materiály ze světa Star Wars, které dosud vyšly. Vše kromě filmové ságy a seriálu The Clone Wars bylo tudíž označeno jako dílo, které nespadá do Star Wars kánonu. Kanonická jsou teprve díla, která vyjdou po této změně. První z nich byla vynikající kniha Tarkin a další vlajkovou lodí této iniciativy byl tehdy čerstvý seriál Rebels. Stalo se tedy to, že všechny komiksy, knihy a také videohry, které vyšly před touto drastickou změnou, spadly pod souhrnnou značku Legends a najednou nepatří do „skutečného” kánonu Star Wars. Jejich příběhy a prvky jsou tudíž s ohledem na širší univerzum irelevantní.

Občas se ale může stát, že si tvůrci nového, a tedy již kanonického filmu, seriálu, knihy, hry či komiksu něco vypůjčí z Legends materiálů. Může jít kupříkladu o design lodě, název planety nebo jiný prvek. Nutno však říct, že převzetí jedné věci do kánonu neznamená, že je najednou kanonické celé dílo, z něhož byla ta věc vypůjčena. Takové půjčování z nekanonických děl je každopádně poslední dobou čím dál častější a navíc čím dál častěji dochází k převzetí různých motivů ze starších her. A ty bych na tomto místě rád rozebral.

Upozornění: Následující text může obsahovat spoilery ze seriálů The Clone Wars (šestá řada) a Rebels (druhá a třetí řada) a z knihy Star Wars: Učeň temnoty. Občas přijde řeč i na film Rogue One: Star Wars Story, ale žádné spoilery týkající se tohoto filmu zde nenajdete.

TIE Defender (Star Wars: TIE Fighter, 1994)

Začnu dávnou prehistorií. Pro stařičkou, avšak stále legendární počítačovou hru Star Wars: TIE Fighter byl navržen nový typ stíhačky TIE jménem TIE Defender. Tato stíhačka se později objevila i v dalších titulech, ale byla to právě hra TIE Fighter, která ji tak proslavila. Defender je přitom charakteristický svérázným designem, přičemž jde o výkonnou stíhačku vybavenou štíty. Zrovna přítomnost štítů dělá z TIE Defenderu obávaného soupeře, protože klasické stíhačky TIE a TIE Interceptor štíty nedisponují, takže se po této stránce nemohou měřit třeba s ikonickými X-Wingy.

V rámci aktuálního kánonu se stíhačka TIE Defender poprvé objevila v DLC Death Star pro nový Star Wars: Battlefront. Větší dopad však má na seriál Rebels. V jednom z momentálně posledních dílů třetí řady se hrdinové seriálu dostanou do továrny, kde objeví plány na vývoj hrozivé zbraně. Leckdo očekával, že jde o Hvězdu smrti, realita je však poněkud skromnější. Jde o TIE Defender, na jehož vývoj dohlíží velkoadmirál Thrawn, pro změnu převzatý z knih od Timothyho Zahna, které popisovaly (dnes už nekakonický) vývoj událostí po původní filmové trilogii. Masové využití TIE Defenderů by mohla být pro Povstaleckou alianci velká hrozba a teprve další díly seriálu ukážou, jak bude s touto stíhačkou převzatou ze stařičké počítačové hry dále nakládáno.

TIE Defender v seriálu Star Wars: Rebels
TIE Defender v seriálu Star Wars: Rebels
TIE Defender ze hry Star Wars: TIE Fighter
TIE Defender ze hry Star Wars: TIE Fighter

Korveta/křižník Hammerhead (Star Wars: Knights of the Old Republic, 2003)

Jedním z nejcharakterističtějších prvků série Knights of the Old Republic jsou křižníky s čelem připomínajícím kladivo. Podobné lodě se objevily i v MMORPG The Old Republic a jejich design, který se údajně „datuje několik set let nazpět”, si v minulosti vypůjčili tvůrci seriálu Rebels. V jednom dílu druhé řady daruje sama princezna Leia povstalcům tři korvety třídy Hammerhead, které snadno probudí vzpomínky na Knights of The Old Republic.

Korvety třídy Hammerhead se objevují i v LEGO Star Wars: The Force Awakens a nově také v Rogue One: Star Wars Story. Většinou je lze zpozorovat v pozadí, jedna z nich se ale během filmu zhostí malé, avšak relativně výrazné a působivé úlohy.

Korveta třídy Hammerhead a její podoba ve Star Wars: Rebels
Korveta třídy Hammerhead a její podoba ve Star Wars: Rebels
Křižník Hammerhead ze Star Wars: Knights of the Old Republic
Křižník Hammerhead ze Star Wars: Knights of the Old Republic

Korriban/Moraband (Star Wars: Knights of the Old Republic, 2003)

Hráčům, kteří prošli první nebo druhý díl Knights of the Old Republic nebo kteří zkusili MMORPG The Old Republic, jistě není třeba představovat planetu Korriban, vyprahlou kolébku Sithů plnou prastarých chrámů a hrobek, která byla poprvé zmíněna v komiksu The Quest for the Sith z roku 1994. S Korribanem se setkáme i v poslední řadě seriálu The Clone Wars. S tím rozdílem, že se už nejmenuje Korriban, ale Moraband, což je název preferovaný samotným Georgem Lucasem. Podstata planety jakožto pustého domovského světa Sithů však zůstává.

Na planetě Moraband se přitom mistr Yoda setká s přízrakem Dartha Banea. Byl to právě Bane, kdo tisíc let před událostmi filmové ságy ustanovil slavné pravidlo dvou, jež spočívá v tom, že v jednu dobu může existovat pouze jeden sithský mistr a jeden učedník, aby potají operovali a čekali na správnou příležitost ke zničení Jediů.

Darth Bane pochází z hlavy George Lucase, ale byl to až spisovatel a scénárista Drew Karpyshyn ze studia BioWare, kdo tuto postavu zpopularizoval prostřednictvím knižní trilogie (první díl s názvem Cesta zkázy vyšel i u nás). Karpyshyn navíc ve svých knihách spojil snažení Dartha Banea s příběhem a odkazem Revana, protagonisty Knights of the Old Republic. Tohle všechno je bohužel irelevantní, protože ani Revan, ani příběhy z pera Drewa Karpyshyna nespadají do aktuálního kánonu Star Wars.

Planeta Moraband v poslední řadě seriálu Star Wars: The Clone Wars
Planeta Moraband v poslední řadě seriálu Star Wars: The Clone Wars
Koncept planety Korriban ve Star Wars: Knights of the Old Republic
Koncept planety Korriban ve Star Wars: Knights of the Old Republic

Malachor (Star Wars: Knights of the Old Republic 2 - The Sith Lords, 2005)

V příběhu druhého dílu Knights of the Old Republic hrála velkou roli planeta Malachor V, která byla do značné míry zničena během tzv. Mandalorianských válek a která byla zmíněna už v prvním díle. V LucasFilmu o několik let později vypustili římskou číslici a planetu Malachor využili ve velkolepém finále druhé řady seriálu Rebels. V něm lze zpozorovat hned několik společných motivů. Jak Malachor V z Knights of the Old Republic 2, tak Malachor z Rebels je poznamenán dávnou bitvou, i když v prvním případě jde o bitvu republikových sil a Mandalorianů a ve druhém o bitvu Jediů a Sithů. Na obou verzích této planety lze navíc nalézt chrám Sithů, který je pro příběh obou počinů velmi důležitý.

S dávnou bitvou na kanonickém Malachoru souvisí i proslulý meč Kyla Rena ze sedmé filmové epizody s podtitulem Síla se probouzí. O něm se před vydáním filmu dost diskutovalo, hlavně kvůli otázce, jestli jsou ty dvě malé čepele po stranách praktické řešení nebo jestli jde jen o pitomost na efekt. Má se za to, že design světelného meče, který zkusil napodobit Kylo Ren, se objevil právě v bitvě na Malachoru, a hlavní hrdina Rebels Ezra Bridger tuto historickou skutečnost sám potvrdí.

Povrch planety Malachor, kterou vidíme ve Star Wars: Rebels
Povrch planety Malachor, kterou vidíme ve Star Wars: Rebels
Planeta Malachor V, kterou navštívíme ve Star Wars: Knights of the Old Republic 2
Planeta Malachor V, kterou navštívíme ve Star Wars: Knights of the Old Republic 2

Taris (Star Wars: Knights of the Old Republic, 2003)

Taris je první planeta, kterou navštívíte v Knights of the Old Republic. Po návštěvě vaší postavy, tedy Revana, povrch Tarisu vybombardoval bývalý Revanův učedník Darth Malak a tamní městskou zástavbu zanechal v troskách. V troskách, které pokrývají Taris ještě za dob The Old Republic, v němž lze tuto planetu také navštívit.

Zmínka o Tarisu se v rámci aktuálního kánonu poprvé objevila v již zmíněné knize Tarkin. Drobnou úlohu hraje i v další knize s názvem Učeň temnoty, která je založená na příběhu nikdy nezrealizovaných epizod seriálu The Clone Wars a která nedávno vyšla i u nás. Senátorka Tarisu se dokonce účastní porady Povstalecké aliance v Rogue One: Star Wars Story. Planeta známá z Knights of the Old Republic a The Old Republic tudíž hraje v kánonu čím dál větší roli, i když zatím nemáme k dispozici její kanonizovanou vizuální podobu. Existují však informace naznačující, že kanonický Taris se od své herní předlohy nemusí příliš lišit.

Zmínka o planetě Taris v knize Star Wars: Učeň temnoty
Zmínka o planetě Taris v knize Star Wars: Učeň temnoty
Povrch planety Taris ze Star Wars: Knights of the Old Republic
Povrch planety Taris ze Star Wars: Knights of the Old Republic

Telos (Star Wars: Knights of the Old Republic 2 - The Sith Lords, 2005)

Zatímco Taris hrál významnou úlohu v úvodu příběhu Knights of the Old Republic, Telos, přesněji řečeno Telos IV, hrál nemalou roli v úvodu (a také ke konci) druhého dílu. Šlo o první planetu, kterou bylo možné navštívit po absolvování úvodu v nedalekém těžařském zařízení Peragus.

I Telos, který byl podobně jako Malachor zbaven římské číslice, byl kanonizován prostřednictvím knih. Konkrétně jde o čerstvou knihu Catalyst: A Rogue One Novel, která u nás dosud nevyšla. Ani v tomto případě však není k dispozici obraz toho, jak vlastně Telos v kanonické verzi vypadá. Za zmínku přitom stojí, že jak Tarkina, tak Catalyst napsal James Luceno. Skoro se zdá, že si tento autor libuje ve využívání planet z obou dílů Knights of the Old Republic, a právě díky němu dochází k jejich kanonizaci. Takže díky pane Luceno, nejspíš jste rytířem v bílém rouchu Jediů pro každého, komu záleží jak na aktuálním kánonu Star Wars, tak na klasických hrách od BioWare a Obsidianu.

Obálka knihy Star Wars: Catalyst, ve které je zmíněna planeta Telos
Obálka knihy Star Wars: Catalyst, ve které je zmíněna planeta Telos
Planeta Telos IV v úvodu Star Wars: Knights of the Old Republic 2
Planeta Telos IV v úvodu Star Wars: Knights of the Old Republic 2

DT-29 (Star Wars: The Old Republic, 2011)

Do filmů a seriálů si jejich tvůrci nepůjčují pouze lodě a planety. Může dojít i na zbraň. Tou je blaster DT-29, který se objevil v The Old Republic. Je otázka, jestli jde o náhodu nebo záměr, ale úlisný imperiální ředitel Orson Krennic v Rogue One: Star Wars Story disponuje právě blasterovou pistolí s názvem DT-29.

I v tomto případě lze ale pozorovat řadu odlišností mezi původní zbraní a její kanonickou kolegyní. Proto se zdá, že obě pistole nemají nic společného. A jen tak mimochodem, Krennicův blaster DT-29 si můžete vyzkoušet i v Battlefrontu díky DLC s názvem Rogue One: Scarif. Podle mého názoru jde o jednu z nejsvéráznějších a nejzábavnějších zbraní, jaké se v Battlefrontu od DICE kdy objevily.

Pistole DT-29 z filmu Rogue One: Star Wars Story
Pistole DT-29 z filmu Rogue One: Star Wars Story
Pistole DT-29 z MMORPG Star Wars: The Old Republic
Pistole DT-29 z MMORPG Star Wars: The Old Republic

Dark Trooper/imperiální strážní droid (Star Wars: Dark Forces, 1995)

V třetí řadě seriálu Rebels narazí hrdinové na zdánlivě opuštěnou nákladní loď, v níž čekají strážní imperiální droidi. Jejich design je přitom do značné míry založený na designu Dark Trooperů, které můžete znát z klasické hry Star Wars: Dark Forces a kteří se časem objevili i v dalších titulech. V příběhu o nákladní lodi v Rebels měly původně figurovat sondy podobné těm, které vidíme například v úvodu filmu Impérium vrací úder. V LucasFilmu si však řekli, že by to byla nuda, a vzpomněli si na Dark Troopery z Dark Forces a na nich postavili návrh zcela nových nepřátelských droidů. Imperiální strážní droidy lze přitom vidět i v nedávno vydaném traileru druhé poloviny třetí řady Rebels. Velkoadmirál Thrawn je očividně využívá při svém tréninku.

Imperiální strážní droidi v jedné epizodě Star Wars: Rebels
Imperiální strážní droidi v jedné epizodě Star Wars: Rebels
Koncept jednotlivých fází Dark Trooperů, původně ze hry Star Wars: Dark Forces
Koncept jednotlivých fází Dark Trooperů, původně ze hry Star Wars: Dark Forces

Shock Trooper (Star Wars: Battlefront, 2015)

Dosud jsem se zabýval pouze prvky převzatými ze starších her, které jsou postavené mimo kánon. Aktuální Star Wars svět však obohatil i rok starý Battlefront od DICE, který je svým způsobem také kanonický. Vůbec poprvé se v něm objevili imperiální Shock Troopeři s červeným značením na zbroji. Za svůj vznik vděčí především svým klonovaným předchůdcům, kteří jsou krátce k vidění jako doprovod císaře Palpatina na konci třetí epizody s podtitulem Pomsta Sithů.

Tyto Shock Troopery jsme zatím neviděli v žádném filmu ani v seriálu. Jejich výskyt v soudobých Star Wars materiálech je poněkud svéráznější, protože Shock Trooper z Battlefrontu je součástí jedné z novějších sad stavebnice LEGO. Pokud je mi známo, s výjimkou LEGO Star Wars: The Force Awakens, v němž najdete příběhy o událostech mimo sedmou epizodu, nejsou LEGO produkty považovány za kanonickou součást Star Wars univerza. Přinejmenším je ale zajímavé vidět, jaký dopad nový Battlefront má. Dá se navíc předpokládat, že za přítomnost jetpacku, který lze nalézt v této a v podobné sadě zaměřené na povstalecké jednotky, lze také vděčit Battlefrontu (případně starším, nekanonickým Battlefrontům od studia Pandemic). V něm je jetpack jednou z nejpoužívanějších částí výbavy a nevím o jiném díle, v němž by byli k vidění řadoví vojáci z období občanské války, kteří mají vlastní jetpacky.

Shock Trooper na renderu ze hry Star Wars: Battlefront
Shock Trooper na renderu ze hry Star Wars: Battlefront
Shock Trooper jako součást jedné ze sad stavebnice LEGO
Shock Trooper jako součást jedné ze sad stavebnice LEGO

Jak už tomu v případě podobných souhrnů a výpisů bývá, je dost pravděpodobné, že jsem nevyjmenoval všechny případy, kdy si tvůrci kanonických děl vypůjčili něco ze starších videoher. Některé případy inspirace nebo opisování je však velmi těžké nebo rovnou nemožné vysledovat či zdokumentovat. U jiných je zase těžké rozlišit, jestli skutečně pochází ze hry.

To je i případ frachťáku YT-2400, známého spíše pod názvem Outrider. Loď YT-2400 se nedávno objevila v seriálu Rebels, původně však pochází ze série Shadows of the Empire z druhé poloviny 90. let. Shadows of the Empire je název hry, v níž měl Outrider nemalou úlohu, také jde ale o název komiksů a knihy, v níž se tato loď objevila o něco dříve. Raději jsem ji tedy z mého výčtu vypustil, aby nedocházelo ke zbytečným zmatkům a nejasnostem. Vynechal jsem i planety Manaan a Lehon, původně vytvořené pro Knights of the Old Republic. Jsou sice součástí kánonu (Lehon se nově jmenuje Rakata Prime), ale zatím nebyly využity v žádném významném kanonickém díle.

Navíc jsem zcela opominul komiksy nebo většinu seriálu The Clone Wars, zejména z důvodu jejich rozsahu. Přesto doufám, že vám tento speciál přišel vhod a že jste snad díky němu lépe pochopili, jak se současný svět Star Wars vlastně utváří a jak může fungovat vztah mezi aktuálními filmy či seriály a projekty, které byly odstřiženy od kánonu ságy. Pokud jsem každopádně vážně opomenul nějaký zásadní případ převzetí čehokoliv ze starších Star Wars her do aktuálních filmů, seriálů, knih či komiksů, nebojte se mě doplnit v komentářích.

Obrázky použité v tomto článku pochází z webů Wookieepedia, StarWars.com, EA Star Wars a Lego.com. Dále byl použit screenshot z traileru Star Wars: Rebels a fotografie úryvku z knihy Star Wars: Učeň temnoty.

Tisk  
Další aktuální články
 
Baja: Edge of Control HD – reinkarnace z minulé generace

Baja: Edge of Control HD – reinkarnace z minulé generace

Středa 20.9.2017 16:39 - K životu byly probuzeny off-road závody z minulé generace konzolí. Stojí Baja za váš čas a peníze? Přečíst celý článek »

5 komentářů | PC, PS4, Xbox One | Autor: Miky
Dishonored: Death of the Outsider - nový díl s novou hrdinkou

Dishonored: Death of the Outsider - nový díl s novou hrdinkou

Úterý 19.9.2017 12:15 - Hlavní roli přebírají spíše vedlejší charaktery. Přinese to vítané změny do zažitého konceptu, nebo už Dishonored nebude tím, čím bývalo? Přečíst celý článek »

5 komentářů | PC, PS4, Xbox One | Autor: Vakomlok
PES 2018 – fotbal pro fajnšmekry

PES 2018 – fotbal pro fajnšmekry

Pondělí 18.9.2017 14:28 - Jaký je nejnovější fotbálek od Konami? Co přináší nového a jak se hraje? Otázek je celé řada a odpovědi najdete v dnešní recenzi. Přečíst celý článek »

33 komentářů | PC, PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360 | Autor: Fakus

Napsat nový komentář

Nové komentáře ze všech diskuzí
Komentář ke článku Co daly hry současnému světu Star Wars?
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
MORTHSIR    Tak ono by stacilo aby neustale v tech snimcich nevitezili Ti rebelove, az na vyjimecne situace, ale chapu je to pohadka, kde dobro nakopava prdel zlu no. :DMORTHSIRmorthsir17268    7.1.2017 16:19 MORTHSIR

Tak ono by stacilo aby neustale v tech snimcich nevitezili Ti rebelove, az na vyjimecne situace, ale chapu je to pohadka, kde dobro nakopava prdel zlu no. :D

Riley člen redakce   4x   Všichni si stěžují na Kylo Rena, že se jedná o emo břídila, který nesahá Darth Vaderovi ani po pas. Přitom Kylo Ren je ve své podstatě jako jeho dědeček, ještě před jeho uvězněním v obleku. Stejně jako Anakin, i on je zbrklý, horkokrevný, arogantní a myslí si, že si před ním celá galaxie sedne na zadek. Navíc je mladý, stejně jako Anakin, když se nechal zlákat Palpatinem. Je nezkušený a své schopnosti neovládá dokonale, Snoke musí jeho trénink nejrpve dokončit. Je jasné, že v následujících filmech jeho osobnost projde změnou. A chtít charaktery, které jsou stejné jako Vader nebo Sidious? No tak, všude slyším, že Síla se probouzí je prachsprostá kopie Nové Naděje... to chcete i kopie samotných postav? :)Rileyriley22147    7.1.2017 15:47 Riley

@ odpověď na komentář od witcherrr:Všichni si stěžují na Kylo Rena, že se jedná o emo břídila, který nesahá Darth Vaderovi ani po pas. Přitom Kylo Ren je ve své podstatě jako jeho dědeček, ještě před jeho uvězněním v obleku. Stejně jako Anakin, i on je zbrklý, horkokrevný, arogantní a myslí si, že si před ním celá galaxie sedne na zadek. Navíc je mladý, stejně jako Anakin, když se nechal zlákat Palpatinem. Je nezkušený a své schopnosti neovládá dokonale, Snoke musí jeho trénink nejrpve dokončit. Je jasné, že v následujících filmech jeho osobnost projde změnou. A chtít charaktery, které jsou stejné jako Vader nebo Sidious? No tak, všude slyším, že Síla se probouzí je prachsprostá kopie Nové Naděje... to chcete i kopie samotných postav? :)

witcherrr napsal:Snad udělají postavy jako dark vadera a emperora, ani bych se nedivil při jejich (ne) kreativitě :)

hRDLA   4x   Dark Vader? :DhRDLAhrdla20497    7.1.2017 14:30 hRDLA

Dark Vader? :DKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

witcherrr    Snad udělají postavy jako dark vadera a emperora, ani bych se nedivil při jejich (ne) kreativitě :)witcherrrwitcherrr12259    7.1.2017 13:17 witcherrr

@ odpověď na komentář od Big Boss:Snad udělají postavy jako dark vadera a emperora, ani bych se nedivil při jejich (ne) kreativitě :)

Big Boss napsal:No jak každý říká že SW7 má plno děr v zápletce atd. jen chci připomenout, že budou ještě 2 díly .... ;-)

Big Boss    No jak každý říká že SW7 má plno děr v zápletce atd. jen chci připomenout, že budou ještě 2 díly .... ;-)Big Bossbig-boss20351    7.1.2017 11:38 Big Boss

No jak každý říká že SW7 má plno děr v zápletce atd. jen chci připomenout, že budou ještě 2 díly .... ;-)

hRDLA   1x   Ale to víš že jo. Teď jsou to strašný s*ačky

odkaz ]
hRDLAhrdla20497
    7.1.2017 08:55
hRDLA

@ odpověď na komentář od Gordon Freeman:Ale to víš že jo. Teď jsou to strašný s*ačky

odkaz ]Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Gordon Freeman napsal:To co provedli JJ Abrams a Disney světu Star Wars je prostě hrůza. Někdo v Disney si řekne, co bude a co nebude kanon, pak natočí film plný nelogičností a děr v zápletce, který ke SW univerzu nepřidává absolutně nic nového a je jen směšný - uklizeč porazí v boji s meči zlého sitha, mamánka, který předtím zastavil laserovou střelu v letu. Řekl bych že KOTORy, Dark Forces/Outcast/Academy přidávají k lore asi 100x víc, nehledě na spousty knih, které Disney jen tak hodil za hlavu. S přechodem práv k Disney pro mne SW skončilo, protože se z toho stala akorát dojná kráva na peníze bez jakékoliv lásky k univerzu.

Xenus   1x   Dojnou krávu z toho udělal Lucas.Xenusxenus11712    6.1.2017 22:51 Xenus

@ odpověď na komentář od Gordon Freeman:Dojnou krávu z toho udělal Lucas.

Gordon Freeman napsal:To co provedli JJ Abrams a Disney světu Star Wars je prostě hrůza. Někdo v Disney si řekne, co bude a co nebude kanon, pak natočí film plný nelogičností a děr v zápletce, který ke SW univerzu nepřidává absolutně nic nového a je jen směšný - uklizeč porazí v boji s meči zlého sitha, mamánka, který předtím zastavil laserovou střelu v letu. Řekl bych že KOTORy, Dark Forces/Outcast/Academy přidávají k lore asi 100x víc, nehledě na spousty knih, které Disney jen tak hodil za hlavu. S přechodem práv k Disney pro mne SW skončilo, protože se z toho stala akorát dojná kráva na peníze bez jakékoliv lásky k univerzu.

Frezen9   4x   hmmm, asi moc nejsi v obraze koukám :-DFrezen9frezen915735    6.1.2017 19:39 Frezen9

@ odpověď na komentář od Gordon Freeman:hmmm, asi moc nejsi v obraze koukám :-D

Gordon Freeman napsal:To co provedli JJ Abrams a Disney světu Star Wars je prostě hrůza. Někdo v Disney si řekne, co bude a co nebude kanon, pak natočí film plný nelogičností a děr v zápletce, který ke SW univerzu nepřidává absolutně nic nového a je jen směšný - uklizeč porazí v boji s meči zlého sitha, mamánka, který předtím zastavil laserovou střelu v letu. Řekl bych že KOTORy, Dark Forces/Outcast/Academy přidávají k lore asi 100x víc, nehledě na spousty knih, které Disney jen tak hodil za hlavu. S přechodem práv k Disney pro mne SW skončilo, protože se z toho stala akorát dojná kráva na peníze bez jakékoliv lásky k univerzu.

witcherrr   1x   Tak hlavně že se dětem líbí ;)witcherrrwitcherrr12259    6.1.2017 17:17 witcherrr

Tak hlavně že se dětem líbí ;)

Gordon Freeman   3x   To co provedli JJ Abrams a Disney světu Star Wars je prostě hrůza. Někdo v Disney si řekne, co bude a co nebude kanon, pak natočí film plný nelogičností a děr v zápletce, který ke SW univerzu nepřidává absolutně nic nového a je jen směšný - uklizeč porazí v boji s meči zlého sitha, mamánka, který předtím zastavil laserovou střelu v letu. Řekl bych že KOTORy, Dark Forces/Outcast/Academy přidávají k lore asi 100x víc, nehledě na spousty knih, které Disney jen tak hodil za hlavu. S přechodem práv k Disney pro mne SW skončilo, protože se z toho stala akorát dojná kráva na peníze bez jakékoliv lásky k univerzu.Gordon Freemangordon-freeman69653    6.1.2017 15:27 Gordon Freeman

To co provedli JJ Abrams a Disney světu Star Wars je prostě hrůza. Někdo v Disney si řekne, co bude a co nebude kanon, pak natočí film plný nelogičností a děr v zápletce, který ke SW univerzu nepřidává absolutně nic nového a je jen směšný - uklizeč porazí v boji s meči zlého sitha, mamánka, který předtím zastavil laserovou střelu v letu. Řekl bych že KOTORy, Dark Forces/Outcast/Academy přidávají k lore asi 100x víc, nehledě na spousty knih, které Disney jen tak hodil za hlavu. S přechodem práv k Disney pro mne SW skončilo, protože se z toho stala akorát dojná kráva na peníze bez jakékoliv lásky k univerzu.

hRDLA    Však už ve straších battlefrontech mohli mít vojáci jumppack nebo jetpackhRDLAhrdla20497    6.1.2017 13:58 hRDLA

Však už ve straších battlefrontech mohli mít vojáci jumppack nebo jetpackKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Cvrnda člen redakce   2x   The Old Republic spadá do Legends, tedy starého kánonu. Ta hra je taková výjimka, protože jde pořád o úspěšné MMORPG, které v tom roce 2014 nešlo zaříznout jen proto, že už není kanonické. Zkrátka pořád vydělávalo a vydělává i nyní, a tak pořád žije, tuším že jako jediný Legends produkt v současné době. Svým způsobem žije v takovém vlastním světě, který sice využívá Star Wars značku a některé motivy, ale je to vážně spíš taková "legenda". Je to hlavně příběh nebo přesněji kolekce příběhů, ne něco, co se v tom aktuálně kanonickém Star Wars světě opravdu, prokazatelně událo. Myslím, že bychom si to mohli představit tak, že obyvatelé kanonického Star Wars vesmíru by na události The Old Republic (a všech starších Legends materiálů) pravděpodobně pohlíželi jako my třeba na Bibli a příběhy v ní popsanéCvrndacvrnda7    1.1.2017 12:14 Cvrnda

@ odpověď na komentář od snebka:The Old Republic spadá do Legends, tedy starého kánonu. Ta hra je taková výjimka, protože jde pořád o úspěšné MMORPG, které v tom roce 2014 nešlo zaříznout jen proto, že už není kanonické. Zkrátka pořád vydělávalo a vydělává i nyní, a tak pořád žije, tuším že jako jediný Legends produkt v současné době. Svým způsobem žije v takovém vlastním světě, který sice využívá Star Wars značku a některé motivy, ale je to vážně spíš taková "legenda". Je to hlavně příběh nebo přesněji kolekce příběhů, ne něco, co se v tom aktuálně kanonickém Star Wars světě opravdu, prokazatelně událo. Myslím, že bychom si to mohli představit tak, že obyvatelé kanonického Star Wars vesmíru by na události The Old Republic (a všech starších Legends materiálů) pravděpodobně pohlíželi jako my třeba na Bibli a příběhy v ní popsané

snebka napsal:Super článek!
Chtěl bych se zeptat. Hraju sem tam již od vydání The Old Republic. Hra vyšla tuším někdy v roce 2012, takže byl a součástí starého kanónu. To můžeme vidět dosud viz. Korriban. Tak mě zajímá jak je to po převzetí Disney s The Old Republic je to kanon nebo není? Protože v tom případě bych trochu postrádal smysl hry :D

snebka    Super článek!
Chtěl bych se zeptat. Hraju sem tam již od vydání The Old Republic. Hra vyšla tuším někdy v roce 2012, takže byl a součástí starého kanónu. To můžeme vidět dosud viz. Korriban. Tak mě zajímá jak je to po převzetí Disney s The Old Republic je to kanon nebo není? Protože v tom případě bych trochu postrádal smysl hry :D
snebkasnebka30035
    1.1.2017 12:06
snebka

Super článek!
Chtěl bych se zeptat. Hraju sem tam již od vydání The Old Republic. Hra vyšla tuším někdy v roce 2012, takže byl a součástí starého kanónu. To můžeme vidět dosud viz. Korriban. Tak mě zajímá jak je to po převzetí Disney s The Old Republic je to kanon nebo není? Protože v tom případě bych trochu postrádal smysl hry :D

MORTHSIR    Jen houst takovychto clanku.MORTHSIRmorthsir17268    19.12.2016 17:20 MORTHSIR

Jen houst takovychto clanku.

Lootmaster    Díky za speciál ...Lootmasterlootmaster5989    19.12.2016 16:57 Lootmaster

Díky za speciál ...

Cvrnda člen redakce   1x   Dík za upozornění, opraveno. Z nějakého důvodu jsem měl zažité C na začátku příjmeníCvrndacvrnda7    19.12.2016 13:38 Cvrnda

@ odpověď na komentář od Shock:Dík za upozornění, opraveno. Z nějakého důvodu jsem měl zažité C na začátku příjmení

Shock napsal:Jméno spisovatele je Drew Karpyshyn a ne Carpyshyn :D

Shock   1x   Jméno spisovatele je Drew Karpyshyn a ne Carpyshyn :DShockshock12622    19.12.2016 13:11 Shock

Jméno spisovatele je Drew Karpyshyn a ne Carpyshyn :D

Spinder    Pekny clanek :) rogue one se povedl, jen je skoda slabych postav (nebo spis nevyuzitych) . Jinak co je easter egg Sw-0806 ? :DSpinderspinder15061    19.12.2016 12:23 Spinder

Tento komentář obsahuje spoilery. Zobrazit v čitelné podoběCrxal pynarx :) ebthr bar fr cbirqy, wra wr fxbqn fynolpu cbfgni (arob fcvf arilhmvglpu) . Wvanx pb wr rnfgre rtt Fj-0806 ? :QPekny clanek :) rogue one se povedl, jen je skoda slabych postav (nebo spis nevyuzitych) . Jinak co je easter egg Sw-0806 ? :DKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

fordzy   2x   Vidět Hammerhead v Rogue One bylo velké překvapení. Nesleduji Rebels a tak jsem si myslel, že odkazují na KOTOR. :Dfordzyfordzy2256    19.12.2016 02:29 fordzy

Vidět Hammerhead v Rogue One bylo velké překvapení. Nesleduji Rebels a tak jsem si myslel, že odkazují na KOTOR. :D

witcherrr   3x   Co měl článek říci ? Nedočetl jsem ho do konce. Každopádně asi nejsem dostatečný zarytý fanboy že se mi "nová" éra zdá velmi slabá ať už na filmovém plátnu, nebo herním. Lidem stačí prostě remake.

PS: Spíš by se hodilo říci co nový star wars má "svého" ;)
witcherrrwitcherrr12259
    18.12.2016 23:37
witcherrr

Co měl článek říci ? Nedočetl jsem ho do konce. Každopádně asi nejsem dostatečný zarytý fanboy že se mi "nová" éra zdá velmi slabá ať už na filmovém plátnu, nebo herním. Lidem stačí prostě remake.

PS: Spíš by se hodilo říci co nový star wars má "svého" ;)

ElementGamer   1x   Parádní článek. Každopádně Rogue One vůbec nebylo špatné. Až na nevýrazné postavy a především jak již zmínil Cvrnda - skákání z jedné planety na druhou, se to v mých očích téměř vyrovnal Force Awakens. Takže na 8/10 bych to viděl.ElementGamerelementgamer13999    18.12.2016 21:10 ElementGamer

Parádní článek. Každopádně Rogue One vůbec nebylo špatné. Až na nevýrazné postavy a především jak již zmínil Cvrnda - skákání z jedné planety na druhou, se to v mých očích téměř vyrovnal Force Awakens. Takže na 8/10 bych to viděl.

Wast    Hodně zajímavý článek :thumbup:Wastwast14199    18.12.2016 20:18 Wast

Hodně zajímavý článek :thumbup:

Big Boss   2x   Mně Rogue One hodně bavil, už se nemůžu dočkat SW 8 a popravdě, hry ze světa SW jsou hooodně povedené a to od strategií po FPS. Doteď si sem tam zahraju Old republic, hlavně když má vyjít ten nový DLCBig Bossbig-boss20351    18.12.2016 18:07 Big Boss

Mně Rogue One hodně bavil, už se nemůžu dočkat SW 8 a popravdě, hry ze světa SW jsou hooodně povedené a to od strategií po FPS. Doteď si sem tam zahraju Old republic, hlavně když má vyjít ten nový DLC

opletalpa   1x   Joooo konec úplná topka i to milé překvapení kohopak jsme mohli vidět :-)opletalpaopletalpa10332    18.12.2016 17:43 opletalpa

Joooo konec úplná topka i to milé překvapení kohopak jsme mohli vidět :-)

Rivers25   3x   Před hodinou jsem se zrovna vrátil z kina a už jenom kvůli tomu konci to stálo za to. :thumbup: Taky jsem se musel na konci usmát kvůli tomu koho jsem viděl. 8-)Rivers25rivers2519181    18.12.2016 17:38 Rivers25

Před hodinou jsem se zrovna vrátil z kina a už jenom kvůli tomu konci to stálo za to. :thumbup: Taky jsem se musel na konci usmát kvůli tomu koho jsem viděl. 8-)

Cvrnda člen redakce   8x   Díky. Pokud jde o můj názor, tak i když v mých očích Rogue One nepřekonal The Force Awakens (ten film mám prostě vážně rád) , stále jsem s ním nadmíru spokojený. Občas možná drhnou dialogy a motivy některých postav, děj filmu nemusel zpočátku skákat z jedné planety na druhou, ale jinak mě nenapadá moc věcí, které bych vytknul. Zpracování vesmírných bitev nemá chybu, většina postav je napsaná dost dobře, prostředí je většinou řádně exotické, Stromtroopeři se, světe div se, občas i někam trefí a soundtrack od M. Giacchina není vůbec špatný (při sledování filmu na mě moc nepůsobil, ale je to jak s Williamsovým soundtrackem The Force Awakens. Časem člověku stejně vleze pod kůži) . A z toho konce a z jednoho překvapivě dobře oživeného herce mám husí kůži a přiblblý úsměv přehnaně spokojeného fanouška ještě teďCvrndacvrnda7    18.12.2016 17:34 Cvrnda

@ odpověď na komentář od Deiv:Díky. Pokud jde o můj názor, tak i když v mých očích Rogue One nepřekonal The Force Awakens (ten film mám prostě vážně rád) , stále jsem s ním nadmíru spokojený. Občas možná drhnou dialogy a motivy některých postav, děj filmu nemusel zpočátku skákat z jedné planety na druhou, ale jinak mě nenapadá moc věcí, které bych vytknul. Zpracování vesmírných bitev nemá chybu, většina postav je napsaná dost dobře, prostředí je většinou řádně exotické, Stromtroopeři se, světe div se, občas i někam trefí a soundtrack od M. Giacchina není vůbec špatný (při sledování filmu na mě moc nepůsobil, ale je to jak s Williamsovým soundtrackem The Force Awakens. Časem člověku stejně vleze pod kůži) . A z toho konce a z jednoho překvapivě dobře oživeného herce mám husí kůži a přiblblý úsměv přehnaně spokojeného fanouška ještě teď

Deiv napsal:Krásný článek :) btw Cvrndo co tvůj názor na Rogue One? :)

Vojtech1141   2x   Naprosto souhlasím, skvělý film.
Konečně už je to opravdu "Wars". :)
Vojtech1141vojtech114138905
    18.12.2016 17:27
Vojtech1141

@ odpověď na komentář od opletalpa:Naprosto souhlasím, skvělý film.
Konečně už je to opravdu "Wars". :)

opletalpa napsal:jo jo ale všechno vypadá výrazně líp když se to hodí do dnešní grafiky
PS->Nové SW bylo luxusní

Deiv   2x   Krásný článek :) btw Cvrndo co tvůj názor na Rogue One? :)Deivdeiv1313    18.12.2016 17:26 Deiv

Krásný článek :) btw Cvrndo co tvůj názor na Rogue One? :)

opletalpa   2x   jo jo ale všechno vypadá výrazně líp když se to hodí do dnešní grafiky
PS->Nové SW bylo luxusní
opletalpaopletalpa10332
    18.12.2016 17:10
opletalpa

jo jo ale všechno vypadá výrazně líp když se to hodí do dnešní grafiky
PS->Nové SW bylo luxusní

Diskuze na fóru

Humble bundle -vše sem (539 příspěvků), Náhodné myšlenky a události dne (11969 příspěvků), Trance - Progressive Mix 43* (430 příspěvků), Co neminout na PS4? (5 příspěvků), Prodej sběratelských figurek. (5 příspěvků), Mafia I - Krabicová verze - KOUPÍM! (7 příspěvků), STEAM -všechno sem (7014 příspěvků), Prodám Intel Core i5-6400, LGA1151 (1 příspěvek)

Právě vychází

» release list

Nové články

Preview | Recenze | Speciály
 
 
Baja: Edge of Control HD – reinkarnace z minulé generace

K životu byly probuzeny off-road závody z minulé generace konzolí. Stojí Baja za váš čas a peníze?

 
Přečíst celý článek»Autor: Miky - Platforma: PC a konzole
 
 
Dishonored: Death of the Outsider - nový díl s novou hrdinkou

Hlavní roli přebírají spíše vedlejší charaktery. Přinese to vítané změny do zažitého konceptu, nebo už Dishonored nebude tím, čím bývalo?

 
Přečíst celý článek»Autor: Vakomlok - Platforma: PC a konzole
 
 
PES 2018 – fotbal pro fajnšmekry

Jaký je nejnovější fotbálek od Konami? Co přináší nového a jak se hraje? Otázek je celé řada a odpovědi najdete v dnešní recenzi.

 
Přečíst celý článek»Autor: Fakus - Platforma: PC a konzole
 
 
Nejzajímavější a nejdůležitější události týdne - 11. až 17. září

Doom a Wolfenstein 2: The New Colossus pro Switch, veřejná PC beta Call of Duty: WWII, Season Pass Star Wars: Battlefrontu zdarma, streamování her…

 
Přečíst celý článek»Autor: Cvrnda - Platforma: PC a konzole
 
 
Deskovkový speciál: Vládce Tokia

V kůži mocného monstra ničte japonskou metropoli a rozdávejte mocné údery svým nepřátelům.