Podle zakladatele webu SteamSpy Sergeje Galyonkina se počet nově vydaných titulů na Steamu vyšplhal až na číslo 5245, z toho více než jedna desetina byla vydána až v prosinci. Není se čemu divit, když uvážíme, že se jedná o nejlukrativnější období v roce. Toto číslo je největší v celé historii Steamu. Již v listopadu uvedl Galyonkin, že více než třetina všech her na Steamu vyšla právě v roce 2016.
Nejvýdělečnějšími tituly byly Civilization VI, Grand Theft Auto V a Counter-Strike: Global Offensive. Celkově se dá říci, že tabulka souhlasí s přehledem, který nedávno vydalo samotné Valve. Ovšem pozor, SteamSpy nezahrnuje in-game platby a DLC, proto v jeho přehledu nenalezneme Dotu 2 a třetího Zaklínače. Dle mého názoru je velkou zajímavostí, že se v obou přehledech vysoko umístily hned tři real-time strategie, že by se PC hráčům mainstreamová produkce již přejedla? Call of Duty: Infinite Warfare se nedostalo ani do 25. místa a ve srovnání s Black Ops 3 jasně prohrává.
3,5 miliard dolarů, tolik peněz jsme přibližně loni utratili. Galyonkin však upozorňuje, že tato hodnota má značnou odchylku: „Na výpočet jsem použil tři metody a skončil jsem v rozmezí od 3,3 do 3,6 miliard dolarů.“ Částka je srovnatelná s rokem 2015. V roce 2016 máme více her, ale utratili jsme stejně, ptáte se? Předloni jsme totiž utráceli za trojkombinaci Zaklínač 3, Fallout 4 a GTA 5. Navíc nám na Steamu nevyšly velké hry jako Battlefield 1 a Overwatch.
Kolik her jste si v loňském roce na Steamu pořídili? Napište nám.
Spíš to ukazuje jak Steam degeneruje. Zisky jsou pořád prakticky stejný, počet uživatelů stoupá pomalým tempem (V Evropě a USA – pro nás důležité trhy. )
A vzhledem k tomu jaký neskutečný množství her v tomhle roce jenom vyšlo oproti minulým, tak když si to logicky rozdělíte, tak všechno vydělávalo míň než v roce 2015 a jestli Steam hodlá takhle pokračovat tak se mu na to vývojáři a vydavatelé zachvíli vykašlou …
Ale Steamu je to asi jedno, jen ať tam napce co nejvíc her a co nejvíc rejžuje na Dotě a CSku to je asi jediný co Steam zajímá + nesmysly jako ten jeho hardware…
Je sice hezké, kolik toho je, ale optimalizace je jiný kafe.
Milion prodaných her denně
Já za 2016 koupil 142 her. Spousta jich ale byla v bundlu, součástí remaster verze, aktivace stejným klíčem, expanze nebo klasický balíček se staršími díly co jsem ani nechtěl nebo nehrál ale stačilo si připlatit pár euro a nešlo říct ne.
Těch co jsem chtěl je asi tak 65% a kdybych to měl odhadnout tak mě to nestálo ani 25k. Přívalu nových her se nedivím. Nástroje na tvorbu her jsou jednoduché a často zdarma takže budou jen přibývat. A můžeme být jen vděčný. Jasně… Většina toho je trash ale když něco vyčnívá tak pořádně. Dnes tam můžu koupit přes 12 tisíc her a když se jich prodá milion denně tak máte šanci dřív nebo později prodat i tu vaší 
Nezáleží na kvantitě, ale na kvalitě. A kvalitou by se hromada her na Steamu dala zařadit mezi odpad.
meli by o hodne zprisnit prijmani her, protoze to co tam vychazi, je nejen rok od roku horsi, ale je toho taky mnohem vic, ty lepsi kousky uplne zapadnou ve hromade bordelu
Z té tabulky vyplývá jeden nemilý fakt… okurková sezóna právě začala!
No jo, akorát z těch 5000 her je tak 1 až 2 % doopravdy hratelných
Osobně jsem jsem na Steamu minulý rok koupil jen 3 hry. Není na ně moc času…