Pokud se pohybujete kolem oblíbeného survival MMO DayZ od Bohemia Interactive, pravděpodobně jste si už stihli všimnout známého e-sport turnaje Survivor GameZ. Ten proběhl už šestkrát (dříve v rámci původního modu pro Armu 2) a ve stručnosti spočívá v boji patnácti či šestnácti týmů o dvou hráčích na mapě Černarusi. Tým, který přežije, vyhrává.
Turnaj byl vždy k vidění na Twitchi a vždy se těšil podpoře a zájmu tvůrců DayZ. Producent Brian Hicks dokonce stál u jeho zrodu, a to ještě v době, kdy pracoval v Microsoftu. Teprve nyní se ale se Survivor GameZ stává skutečně oficiální turnaj, který bude součástí portfolia Bohemia Interactive. Brian Hicks to oznámil v rámci právě probíhající výstavy PAX Prime.
Dá se očekávat, že díky oficiální podpoře samotného studia budou Survivor GameZ ještě zajímavější a nepochybně na sebe strhnou větší zájem.
Síla e-sportů a progamingu na PC koneckonců neustále roste, což dokazují třeba turnaje v Dotě 2, Counter-Strike: Global Offensive nebo League of Legends. Ty každým rokem lákají více a více diváků a zpravidla se v nich točí více a více peněz. Snaha Bohemia Interactive o realizaci oficiálního turnaje v jejich vlastní hře je tedy víc než logická.
A že DayZ ještě není ani zdaleka dokončené? To by nemělo ničemu vadit, i International v Dotě 2 probíhal navzdory tomu, že hra byla v betě a několik let od oficiálního dokončení. Kromě toho je prakticky vyloučené, že by organizace turnaje nějak ovlivnila vývoj samotné hry, který navzdory jakémukoliv zdání stále aktivně probíhá.
Níže ještě trailer na zatím poslední šestý turnaj a záznam finále pátého turnaje.
Strec: Jo, většinou je to tak. Vývojáři sice každý týden vydávají zprávy o pokroku ve vývoji, viz [ odkaz ] , ale většinu hráčů zajímají výsledky a věci, které si mohou zkusit. Není to tak dávno, co jsem narazil na report týkající se enginu. Osobně se v takových věcech rád hrabu, takže jsem to dychtivě pročetl, ale když jsem přemýšlel, že to napíšu do novinky, došlo mi, že by to většině hráčů a čtenářů stejně nic neřeklo. Holt kdekdo se řídí starým dobrým "pics or didn’t happen" a podobnými přístupy. Musíme zkrátka čekat na ty výsledky. Narušená reputace se určitě napravuje těžko, ale věřím, že dostatečně kvalitní produkt by to měl vyřešit. Tak snad se ho taky dočkáme
"Za pár let nějaká alfa nebo beta nebude nikoho zajímat, pokud bude finální verze kvalitní. A pokud nebude, tak se milerád přidám k zástupu kritiků. " Plně souhlasím, ale prostě teď se musí brát v potaz současná verze hry i když je EA. Lidi to tak i berou, že to je nehotové/rozpracované… jen s tím, že je to nehotové celkem stejně a už dlouhou dobu… jak jsem už psal. To, že to je "nehratelny" to už nikoho nepřekvapuje, ale to že se hra nijak nehne nějakou dobu… už tak nějak taky. Proto jsem zvědav jak moc velká pecka bude ten engine… protože kvůli (pokud není důvod stagnace jinde) němu si DZ udělalo část docela slušně naštvané komunity a náprava kalné reputace ať už zaslouženě nebo nezaslouženě získané bude těžká. Já to kupoval jako EA a tak nějak k tomu přistupuji, ale taky se mi nelíbí, že o vývoji hry vím víceméně prd a hra samotná (tu co mají lidi) stagnuje, navíc bylo vidět na steamu už pár her, ktery dopadli jak nějaky kousky na KS… nedodělany nebo šli změny směrem do pekel. Proto pak ta kritika, protože neinformovanost veřejnosti o postupu právě vzbuzuje dojem "vybodnutí se na projekt".
Strec: Rozhodně to neberu pozitivně a ani se nesnažím nic obhajovat, když, jak už jsem řekl, nevím, co zrovna mají hotové a co ne. Jen svůj pohled zakládám na zkušenostech a znalostech toho, jak vývoj her probíhá v jiných případech. To, že se snažím vysvětlit, co se asi děje, neznamená, že mám potřebu to hájit. Pořád se ale oháním tím enginem a to není bez důvodu. On si totiž nikdo neuvědomuje, že kdyby vývojáři skutečně do Early Access verze narvali vše, co v tuhle chvíli mají, tak si tu hru už tuplem nikdo nezahraje. Proto ta Early Access verze tak stagnuje. Teď je alespoň v nějakém hratelném stavu (který samozřejmě není ideální, protože je to pořád alfa) . Kdyby do ní ale nacpali tunu rozpracovaných prvků, které pravděpodobně zrovna mají, tak z toho nejspíš bude stokrát větší bugfest a lidi by na to nadávali ještě víc.
Změna enginu je nesmírně citlivá záležitost v jakémkoliv případě, proto teď do hry přidávají jenom ty věci, kteřé přečkají změnu enginu bez toho, aby se musely nějak víc předělávat, a mezitím PRAVDĚPODOBNĚ pracují na dalších věcech už v souladu s novým enginem, které ale nemohou dát do Early Access verze, protože by zatím nefungovaly nebo by hru ještě víc rozbily, dokud nebude vše ošetřené. Já to vážně nechci zbytečně hájit a jestli se po změně enginu třeba nezmění tendence updatů, rád uznám, že je něco špatně, ale zatím mi prostě přijde celý vývoj logický. Pro hráče možná není úplně šťastný, protože hráče, jak říkáš, většinou vývoj nezajímá, ale leckdy se v něm dá najít odpověď na spoustu problémů. Bohužel taky to, že hráče nezajímá vývoj, znamená, že si vlastně leckdo hru kupoval, aniž by věděl, do čeho jde, protože Bohemia Interactive, pokud vím, nikdy neslibovali, že alfa bude skvělá, vždy hratelná a aktualizovaná obden.
Člověk si stále za své peníze kupuje především finální hru a možnost zkusit rozpracovanou verzi hry, na jejímž základě může vývojářům posílat zpětnou vazbu. To je podstata Early Access, protože v žádné hře nemůže běžný hráč sledovat skutečný průběh vývoje (už proto, že v průběhu vývoje se lecos podělá, takže třeba každodenní aktualizace by tu hratelnou verzi dost možná pravidelně rozbily) . A pokud tahle možnost hráče nezajímá, prostě to neměl kupovat nebo měl čekat, až opravdu vyjde ta finální verze, protože s každým Early Access přichází riziko, že vývoj neproběhne tak, jak si milý hráč zrovna představoval. Což neproběhne snad nikdy a už tehdy v prosinci 2013 bylo upozornění na rizika spojená s koupí alfy ze strany Bohemia Interactive víc než dostatečné. To, že si ho nikdo nevšímal a v záchvatu davového šílenství z právě vydaného DayZ ho ignoroval, je věc jiná. Datum vydání finální verze je stanovené na první polovinu roku 2016 a to pořád platí. A je to právě finální verze, která je v konečném důsledku důležitá, za pár let nějaká alfa nebo beta nebude nikoho zajímat, pokud bude finální verze kvalitní. A pokud nebude, tak se milerád přidám k zástupu kritiků
Tak funkčnost bety Doty2 a verze DZ je dost diskutabilní. Dota2 byla v betě funkční a hratelná a už je final, kdežto DZ má finální verzi v nedohlednu a k zábavné hratelnosti a funkčnosti to má daleko… leda pro opravdové fanoušky až masochysty (pro ty to tak trochu je i kdyby to bylo funkční) , ale pro lidi, co žádají funkční a nezabugovanou hru to prostě není a dlouhou dobu nebude. A ta poslední část štve lidi nejvíc "hodně dlouho nebude". Tohle oznámení o turnaji mi spíš příjde jako důkaz, že ta hra pořád žije a pořád se s ní počítá i do budoucna (pokud to nebude první a poslední turnaj) . Než dělat turnaj s nedodělanou hrou a podporou přímo od Bohemky, by raději měli makat na hře a turnaj dělat na finalní verzi… pokud tedy neberou jako zemřití hráče s pomocí bugu, jako zásah z hůry. Mě jako důkaz, že hra není po krk někde, bohatě stačí stabilizování hry… já jsem nenáročnej.
Vždyť DZ je po takové době na tom s funkčností stejně jako na počátku… jen s tím, že při vydání na early accesu ta hra byla celkem funkční a hratelná i přesto, že ve hře bylo víceméně prd a teprve to vyšlo… ale dalo se to hrát a na chyby jsem moc nenarazil aneb "kde nic není ani bug se nenajde", ale něco tam přeci bylo a hrát se to dalo.
Od koupi při vydání jsem to měl nainstalované asi 4x (většinou po několika měsíčních pauzách) a poslední 2 instalace vydrželi v PC sotva pár hodin… zlepšení ve hře jsem ani jednou nezaznamenal, furt stejné chyby nebo jiné varianty, kvůli kterym jsem se hry zbavil posledně. Optimalizaci jsem porovnat nemohl, protože jsem mezitím upgradoval PC a kdyby to teď jelo bídně, tak by to teprve bylo na pováženou.
Bylo mi jasny, že jak oznámili práci na přestupu na nový engin, že s touto hrou je na dlouhou dobu konec. Otázka jestli je ten engine opravdu ten důvod, proč to tak s tou hrou trvá.
Ten kdo říká, že ta hra je v pořádku, tak to nemá v hlavě v pořádku. Beru, že to je EA, ale taky jakou dobu. Ale to, že někdo hru obhajuje, že hra je v pořádku a funkční, tak nechápu sílu toho fanboyství, ta by lámala i skálu. Ta hra má plno chyb a některy už pěkně dlouho. Na to, že už to měli zpracovany z Army2+modu jim to pekelně dlouho trvá a vypadá to jakoby se z toho nemohli vymotat.
Já se setkal pouze s neviditelnýma zombíkama, neaktivníma zombíkama, zombíkama s ránou na několik metrů, nesmrtelnyma zombikama, no lootem, nic nezastavívší zombíky (zavřené dveře nejsou problém) a zasekáváním se v texturách a záhadné umrtí na žebříku (protože se asi postavě zapletli nožky do šprušlí) a to jsou pouze primitivní základní chyby… na větší zkoumání jsem opravdu neměl nervy.
Cvrnda: Aktuální stav vývoje mě zajímá až se to projeví na verzi, co mám v PC a tak je tomu asi u všech hráčů. Proto taky obyčejní lidé hodnotí onu nedodělanou hru. Jestli už mají v Bohemce u sebe zlatou placku s potiskem "final", tak to je mi srdečně u zadnice dokud onu verzi nebudu mít i já v PC (a dooopravdy to bude funkční final) .
Dle tvého komentáře to já vidím tak, že ty to vidíš z toho pozitivního pohledu, že vývoj jde kvapně kupředu a proto to tak vehementně obhajuješ… vzhledem k tomu, jak jsi sám napsal, že nevíš, neviděl jsi a ještě ke všemu někdy loni v říjnu , takže i kdyby jsi viděl, tak by byla informace zastaralá (za půl roku se hra může v klidu i zrušit nebo i vydat) … tak je taky možnost, že hra naopak může stagnovat. Tím jsem jen ukázal, že sám nevíš, co obhajuješ.
A lidi hodnotí a kritizují to, co vidí a ne to, co nevidí.
A jinak špatně jsi pochopil význam early accesu " Early Access automaticky nereprezentuje aktuální stav"… EA reprezentuje aktuální stav hry, ale ! nereprezentuje finální produkt! , protože se může hra během vývoje pozměnit. Tudíž kririka na aktuální verzi hry je oprávněná, zvlášť když kririka se stavem hry je spojená s délkou a stagnací vývoje.
Poznámka na konec: Osobně jsem na ten engine zvědavej, aby to zase nebyla inovace, která zbytečně protáhne výkon a pak skutek utek nebo to bude spíš na obtíž a další protahování (viz. třeba Trine3 a to jde o plošinovku) .
Koukám, že jsem se rozepsal… omluvte chyby, sám jsem nečekal takové kvantum textu.
pochybujem ze betu stihnu do konca roku, ved si len zoberme polsedny update ktory kvoli jednej chybe odkladali dobre ze nie mesiace za planom tiez pekne zaostavajum no ked bude beta do konca roku, tak som zvedavy v akom stave, tri nove vozidla tam tiez pekne dlho pridavaju a to ich tam ma byt ovela viac, a hlavne ked vidim ako niekedy riesia zakladne chyby ako tu poslednu tak odladovanie bety do full hry bude trvat asi par rokov
Nemusím počítat nic. Beta je ohlášená na konec roku.
BůhOnty: Umis pocitat? Betu planovali na 2014 a release na zacatek 2016
Ono vydat to v 2016 mozu, ale dokazu si predstavit v jakem stavu to bude!
Beta je feature complete…Všechno už v te hře bude. . Takže ne beta nepotrvá tak dlouho jako alpha a hra výjde do takových 3 měsíců.
BůhOnty: Tak schvalne sem prohledal interner a release je pry zacatek 2016 (osobne sem myslel ze 2015) , ale BETA mela byt uz 2014 takze 2020 sa snad toho releasu dockame
SP: Jo tak zes sis to precetl tak to pak z tebe dela odbornika to jo a stylem jakym si to napsal, tak to uz je stebe opravdovy chlap
Kurva já taky nejsem zrovna štastný jak dlouho to trvá, ale já jsem si kurva přečetl co to obnáší a jak dlouho to bude trvat. Proto nepičuju jak čurák.
Ale ne kokoti si koupí DayZ nepřečtou si podrobnosti a pak tady sypou moudra. To miluju,
Lazy: Hra už měla dávno vyjít? To sis vycucal z prstu?
Na Steam Storu jasně stojí už od vydání že se hra v betě objeví po více než roce od vydání. . Teď je to 1 rok a 8 měsíců. .
Do beta fáze hra přejde na konci roku.
To s tou autobaterkou mně rozsekalo
zeroczech1911: vymodelujeme model jezka, aby hraci vedeli ze stale fungujeme
… ;D [ odkaz ]
Vzdyt se to neda hrat. Totalni desynchronizace… fps dropy… takovy bugy ze kolikrat nepoznate jestli to nahodou neni ficura. Mam na standalone nahrano cca 60hodin… vetsinu z toho na zacatku alhpy kdyz byli vsichni z modu nahajpovani na standalone jak to konecne dovoli vyvojarum implementovat ty super napady ktery kvuli arma enginu nesli do modu dat. Ted muzete behat po velke mape v kazdym meste najdete dve tricka jedny teplaky a jeden banan. . s troskou stesti hasicak. No a kdyz potkate hrace a dostanete se do prestrelky tak vysledek se vyhodnocuje podle toho komu driv klesnou brutalne fps… kdo se zasekne o vetvicku nebo neco neviditelnyho na podlaze… a na pozadi probiha silene voodoo spojene s vrhanim kostek a debilnim netcodem. Ve vysledku vidite jak to nasijete borcovi petkrat do hlavy… krve jako z vola a po 5 vterinach mate blackscreen a borec vitezne odbiha hledat dalsi brambory a sardinky do dalsich mest. Na uklidneni pak muzete pet hodin behat a kdyz konecne najdete vsechno co je potreba a nezabijou vas schody branka nebo debilni ovladani (padani z jednoho metru diky divne odezve postavy a nasledne umrti) muzete si na okraji mapy vypestovak dyne. Tak a hate na dayz standalone mam zas na rok splnenej. V roce 2016 se tesim na dalsi hate na hru ktera bude v alphe zhruba do roku 2035.