Úspěšný kříženec adventury a walking simulátoru The Vanishing of Ethan Carter, který si hráče získal především neobyčejně kvalitní grafikou a krásnou atmosférou, vyšel už před rokem na PC (recenze) a letos v červenci na PS4. Studio Astronauts přitom slíbilo, že pokroky v PS4 verzi zužitkují i na PC a vydají předělávku v enginu Unreal 4, která bude zdarma k dispozici každému současnému i budoucímu majiteli původní hry.
K vydání nakonec došlo tento pátek, zatím jen v rámci Steamu, ačkoliv GOG.com by měl brzy následovat. Pokud byste si chtěli hru projít znova a přesvědčit se, jak se předělávka povedla, najdete ji jako samostatnou položku ve vaší Steam knihovně pod názvem The Vanishing of Ethan Carter Redux. Původní verze je tedy stále dostupná.
Přechod na Unreal 4 umožnil zlepšení systému ukládání, který nyní ukládá hru prakticky při každé akci, kterou jako hráč provedete, nebo eliminaci možného načítání určitých segmentů hry. To mohlo dříve na slabších počítačích trvat třeba vteřinu. Také došlo k drobné úpravy mechanik konce hry a jedné z temnějších pasáží, ačkoliv tvůrci zdůrazňují, že původní vize zůstává zachovaná a po stránce příběhu a hratelnosti se s Redux verzí nic nemění. To mohu potvrdit, celu předělávku jsem prošel během včerejšího dne.
Samozřejmostí jsou i nové grafické možnosti v čele s Resolution Scale a širší nabídkou anti-aliasingu. Dříve či později by mělo dojít i na podporu DirectXt 12 a do budoucna není díky přechodu na Unreal 4 vyloučená ani konverze pro Mac, Linux, SteamOS, stejně jako verze pro Xbox One a virtuální realitu. V tuto chvíli je ale The Vanishing of Ethan Carter k dispozici jen pro Windows a PS4.
Nutno říct, že Redux verze je náročnější na hardware, mezi požadavky září především nutnost 64-bitového operačního systému a 6 GB RAM, takže pokud máte slabší PC, je lepší zůstat u původní verze.
Tvůrci také nevylučují přítomnost drobnějších chyb, ačkoliv já při včerejším průchodu na žádné bugy a chyby nenarazil, pokud nepočítám Steam achievementy. Všechny achievementy můžete s Redux verzí získat znova a samy o sobě fungují bez problému, ale pořád mají potíže s českými znaky. Česká lokalizace samotné hry je ale naštěstí netknutá.
Na závěr tu mám ještě sérii screenshotů, které jsem během včerejšího dne pořídil v Redux verzi. Rozdíly oproti původní verzi možná na první pohled nejsou patrné, ale při samotném hraní lze zpozorovat menší změny.
Náhodou to vypadá ještě lépe.
Phillios191: tak nejsou to profi dabéři co za to inkasují velký prachy ale co sem měl možnost s jejich dabingem hrát tak zas tak hrozný to není…
No popravdě dabingy od Fenixu stojí dost za prd, jako pro ty, co neumí absolututně anglicky a chtějí mermomocí slyšet češtinu v uších to asi stačí, ale jinak… Kdyby tam aspoň měli větší škálu dabérů a nečetly ty dialogy jako vydání nového čísla deníku metro, bylo by to mnohem lepší a uvěřitelnější Když jsem slyšel ukázku do Sybérie, Dooma 3, nebo Unrealu tak jsem občas měl pocit, že to bude parodie
Okrem českých a slovenských tituliek do tejto hry existuje ešte aj český dabing od Fenix prodabing. Takto keby sa starali o každú hru to by bola paráda.
Phillios191: Táto verzia má niekoľo výhod. Jednak berie všetky výhody nového engine-u, ktorý odstránil viacero chýb (viď článok) . A tiež napríklad priniesol podporu virtuálnej reality (automaticky deteguje VR okuliare a spúšťa hru na nich) a ak bude potrebné, prinesie to rýchlu podporu pre DX12 po jej konečnej implementácii do UE4 (terajšia verzia 4. 9 má zatiaľ iba experimentálnu podporu pre toto API) . Môžme byť radi, že si s tým vývojári dali prácu a priniesli nám lepšiu verziu a pre seba si otvorili možnosti, ktoré by sa v UE3 robili oveľa pracnejšie (osobne si myslím, že by sa to neoplatilo. )
Možná jsem to jen já, ale originální hra se mi líbí víc, nevím proč
je to dobra hra, ale zaroven je to ten typ hry, ktora uz po druhy krat nebude mat tu atmosferu ako prvy krat, ked uz clovek vie o co ide a ako to skonci, uz to neni ono
Phillios191: Redux verze sa na pc vydala, pac pokud sa nepletu, tak verze pro new topinkovace jede primo na UE4. Takze aby PC komunita nebyla ochuzena tak vyvojari vydali ZDARMA pro vsechny vlastniky i UE4 verzi, kterou meli hotovu a jen ji doladili pro PC.
6GB RAM vut?
Koukám, že dneska je doba, kdy se hry vyráběj v polovičním množství jak na počátku milénia, poloviční kvalitě a ještě se vydávaj na dvakrát… achjo… Kdyby radši udělali dvojku. Hra je to super, ale není trochu zbytečný vydávat hru pokaždý, když vyjde nová verze UE?