Uživatel nepřihlášen
   

Thief – obnovení stínové fasády

Pátek 5.4.2013 17:00 - Autor: Michal "Mendys" Maliarov - Rubrika: Preview Preview Thief

Po hrstce detailů a nových informací přichází na řadu zbrusu nová prezentace, které se účastnili redaktoři většiny předních zahraničních herních webů. Co si z dema odnesli?

Pokud patříte mezi fanoušky série Thief, určitě sledujete dění kolem jeho znovuzrození od samého počátku. Neunikl vám zajisté ani náš článek, shrnující všechny podstatné informace z první vlny detailů. Nyní se však o hře dozvídáme více. Eidos Montreal totiž představil světu první, více jak půlhodinové demo očekávaného titulu a herní redaktoři se vydali do bordelu House of Blossoms, ve kterém musel Garrett odcizit jednomu z předních vládců města, Eastwickovi, zlatý medailon.

...
Délka: ...
Thief - Debut trailer
Kvalita videa »nízkástřední vysoká

Potichu a ve stínu

Je ještě moc brzy mluvit o tom, jak moc se nový Thief přiblíží svým legendárním předchůdcům, Eidos se nás však snaží takřka v každé zprávě přesvědčit o tom, že titul nepostrádá nic ze svého jádra a je věrný kořenům. Stealth a strategie, to jsou hlavní prvky hratelnosti, která v mnohém spoléhá právě na bezkonfliktní styl hry. Musíte být chytří. Musíte být rychlí. A hlavně, musíte být neviditelní.



Cesta Garretta v demu začíná v zadní části vozíku, který si to šine ulicemi temného města. To samo o sobě má hrát jakožto nehostinné prostředí v příběhu velmi důležitou roli, jelikož má nabízet kontrast mezi drastickým a surovým světem venku a dobře osvětlenými, teplými interiéry budov. Vizuální styl má evokovat především pocit falešného bezpečí, který hráč musí zatlačit hluboko do hlavy a mít se neustále na pozoru. Garrett totiž není bojovník. Je to zloděj a jeho nejsilnější schopností je pohybovat se jako duch. Pokud vás zmerčí, je zle.

Garrett se neustále něčeho chytá, přidržuje, posouvá závěsy, přimačkává se ke stěně či se drží krytů při vykukování.

Prozatím ale není čas na paniku, o přítomnosti hrdiny nikdo neví a ten tak může vyskočit z vozíku a odposlouchat rozhovor nejbližších stráží, kteří mluví o tom, že se Eastwick chystá do bordelu. Vaše kroky tedy budou směřovat právě tam. Zde je jasně vidět jeden z nejdůležitějších prvků nové reinkarnace Thiefa – úplná integrace do prostředí. Titul se ve většině případů hraje jako klasická FPS, ruce Garretta jsou však neustále na obrazovce. Kromě držení luku či jiných předmětů jsou tu především pro neustálou interakci s prostředím. Garrett se neustále něčeho chytá, přidržuje, posouvá závěsy, přimačkává se ke stěně či se drží krytů při vykukování.


Díky tomu je postava mnohem více integrována do prostředí a je jeho součásti místo toho, aby byla do města vhozena, jak se to děje v mnoha jiných hrách. Zážitek z kradmého pohybu to samozřejmě značně prohlubuje. Pomáhá tomu i hodně upravený Unreal 3 engine, který studio používá. Minimum nahrávacích obrazovek, spousta NPC postav a maximální interakce, to je nám slibováno a prozatím nemáme důvod vývojářům nevěřit. Výběr enginu rozhodně zní překvapivě, především proto, že se má titul s velkou pravděpodobností objevit na konzolích nové generace. Očekávali bychom spíše Unreal 4 engine, který se začíná dostávat od herního průmyslu, prozatím ale nechme Eidos pracovat a nebudeme předbíhat.

Výběr Unrel 3 enginu rozhodně zní překvapivě, především proto, že se má titul s velkou pravděpodobností objevit na konzolích nové generace. Očekávali bychom spíše Unreal 4 engine.

Cesta tedy vede do bordelu a proč neukázat fešný parkour ve stylu Mirror’s Edge. Obuškem do zátylku ale nebudete muset řešit každou situaci, Thief totiž disponuje celou řadu nových prvků, které jsou přitom kořenům série vlastní. Vezměte si například pohyblivé stíny. Už se nemusíte omezovat na stíny, vrhané předměty či okolním prostředím. Schovat se můžete v jakémkoliv stínu, který v okolí uvidíte. Může to být stín vrhaný dřevěnou krabicí, domem či rovnou příruční lampou, kterou někdo nese. Z toho se rovnou stává pohyblivý stín a zároveň i kryt. Obraz se zahalí do modravé mlhy a dává tak hráči najevo, že je schovaný.



Trochu agrese neuškodí

Také nový Thief bude především o tom někam se dostat, něco čórnout a utéct co nejrychleji, ideálně tak, aby vás za celou dobu neviděla jediná živá duše. Být duchem je tu těžší, než si myslíte, protože novinka mnohem více spoléhá na realistické podněty a fyzikální zákony, magie pak chybí zcela. Jistě, narazíme i tady na trochu toho mysticizmu, ale spíše ve stylu ochutnávky, než plnohodnotného herního prvku. Thief by měl být z hlediska hratelnosti značně přizpůsobivý. Chcete být duchem? Můžete. Chcete mlátit všechno a všechny. Proč ne. Musíte ale mít na vědomí, že všechny vaše činy s sebou nesou reálné důsledky a dostat se ven z kompletně blokovaného domu možná nebude tak jednoduché, pokud se necháte unést mlácením stráží.

Můžete umlátit stráže a projít osvětleným vchodem do bordelu, nebo je odlákat, uspat či jednoduše obejít. Nechcete, aby se z Thiefa stala akční řežba? Tak jej do toho netlačte.

Garrett je značně atletickou postavou, je rychlý, mrštný, umí parkour a k mání má vystřelovací hák, který mu dovolí dostat se do mnoha jinak nepřístupných míst. Demo mohlo vypadat jako lineární záležitost, jedná se však spíše o osobní volbu každého hráče. Můžete umlátit stráže a projít osvětleným vchodem do bordelu, nebo je odlákat, uspat či jednoduše obejít. Nechcete, aby se z Thiefa stala akční řežba? Tak jej do toho netlačte.


Dobré je využívat různorodé vybavení ve vaší kapse. Obušek poslouží pro tiché odstraňování ze stínů, stejně jako akční složku. Luk s několika druhy šípů je značně versatilním pomocníkem. Nejen, že vám obstará headshoty, ale také uhasí pochodně a odláká pozornost. Záleží jen na tom, jaké šípy si vyberete, mnohé navíc stále zůstávají tajemstvím. Po odstranění stráží už stačilo pouze vyskočit do nejbližšího okna a svižně vyšplhat až do nejvyššího patra, ve výsledné hře bude vždy několik způsobů infiltrace do objektu. Thief je, stejně jako Deus Ex: Human Revolution, kombinací FPS žánru s TPS prvky. V některých případech, jako je šplhání, tiché odstraňování či střílení háku, se hra přepíná do režimu třetí osoby, aby byl Garrett lépe vidět. Funguje to skvěle, ostatně stejně jako ve zmíněné hitovce. FPS pohled je však stále primární záležitostí.

Ukrást a zdrhnout

Dostat se na místo a něco ukradnout bude jen jednou částí vaší snahy. V bordelu panuje příjemná polotma, osvětlená pouze svíčkami a občasnými lampami. Jedná se o velmi citelný kontrast mezi mrazivě brutálním světem venku a tichou, až romantickou atmosférou vevnitř. V závěru dema se Garrett tiše pohybuje ke svému cíli, po cestě krade peněženky rozpustilých návštěvníků a náhrdelníky dam. Velmi kontroverzní novinkou je schopnost Focus, která funguje stejně, jako detektivní mód v Batman: Arkham City či orlí zrak v Assassin’s Creed. Po aktivaci vám označí důležitá místa v prostředí, během bojů zpomalí čas či vám urychlí páčení zámků v potřebnou chvíli. Dobrou zprávou je, že se tato schopnost neobnovuje a musíte ji využívat ke striktně taktickým účelům, jelikož vám nevydrží dlouho a pak ji můžete postrádat. V prostředí bychom měli možnost najít energii pro její doplnění. Rádi slyšíme, že je plížení ve stínech stále jádrem titulu, stejně jako atmosféra.



Cestou necestou se dostáváme k pokoji Eastwicka, který je zaneprázdněn sličnou děvou. Páčení zámků je nyní záležitostí chytré hádanky, ve které musíte spoléhat na hbitost prstů a zvukové nápovědy. Je tu také možné využít Focus pro urychlení procesu, což se hodí v případě, že jste vteřiny od odhalení. Medailon spočívá v našich rukou a je načase opustit dům. Po cestě zpět si nelze nevšimnout dalšího využití vašeho šestého smyslu. Mnohé úrovně totiž schovávají tajemné runy, které vás přivedou k pokladům, tajemstvím a dalším bonusům. Než se však Garrett má čas rozkoukat, Eastwick spouští poplach. Budova je uzavřena a obklíčena.

Garrett si dokáže poradit s několika strážnými najednou, díky Focusu pak maximálně se čtyřma. Jakmile se však dostanete do chumlu, je zle. Využití Focusu záleží pouze na hráči, když ho nechcete používat, nikdo vás do něj nutit nebude.

Vývojáři dodávají, že v plné hře může situace vyvrcholit několika způsoby. Je možné Eastwick umlčet, případně stihnout vše tak rychle, že si dotyčný zmizení medailonu ani nevšimne. Demo však mělo svůj důvod a než redaktoři opustí promítací místnost, dočkají se akční sekvence. Ty jsou v Thiefovi navrženy jinak, než v ostatních akčních hrách, a to jednoduše proto, že Garrett není žádný bijec. Dokáže si poradit s několika strážnými najednou, díky Focusu pak maximálně se čtyřma. Jakmile se však dostanete do chumlu, je zle. Proto je ideální využít moment překvapení, rychlý výpady a stejně rychlý úprk. Jakmile zazní poplach, hráči vyskočí možný vedlejší tip. Co takhle otrávit vzduch bordelu a nepozorovaně zmizet?


Garrett, který často slouží i jak vypravěč, svými myšlenkami a tipy mnohdy hráči pomáhá a radí, jak vyřešit tu kterou situaci. Cesta dál je samozřejmě vždy na hráči samotném. V tomto případě se vývojáři rozhodli nezdržovat a využili více akční odchod. Speciálním šípem převrátili sochu na dva strážné u vchodu, počechrali obuškem třetího a už sprintovali do nočních ulic. Když už dojde na souboj, je kombinací včasných útoků, protiútoků a mini-her v podobě zaměřování jednotlivých končetin a mačkání tlačítek ve správném sledu. Bojový systém se nám ještě zcela neodhalil, má však být více variabilní a strategický.

Thief zůstává Thiefem

I přes akční konec, který se více podobal hollywoodskému filmu, než novému dílu série Thief, však žádným způsobem nepoukazuje na to, kam se novinka ubírá. Thief zůstává věrným svým kořenům a jádru hratelnosti, které spočívá v kradmém postupu, stínech a naslouchání okolí. Nové prvky mají hratelnost pouze osvěžit a přenést sérii do nové generace videoher. Je zatím příliš brzy mluvit o tom, nakolik se to vývojářům z Eidosu podaří. Pokud však titulu věnují stejnou péči, jako renesanci série Deus Ex, nemáme se čeho obávat.

Zdroje: CVG, IGN, Videogamer, Gamespot, OPM

Thief na PC, PS4, Xbox OneHodnocení hry
Těšíme se
  • na taktiku a strategii
  • na temnou vizualizaci
  • na splynutí s prostředím
  • na chytré souboje
  • na umělou inteligenci
Bojíme se
  • linearity
  • odfláknuté AI
  • vybraného enginu
Shrnutí: S přibývajícími detaily začíná nový Thief vypadat stále lépe. Sice máme pořád pochyby o zachování jeho esence, tvůrci Deus Ex: Human Revolution však mají naši maximální důvěru.
Tisk  
Thief na PC, PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360Screenshoty ze hry
Screenshot ze hry Thief Screenshot ze hry Thief Screenshot ze hry Thief Screenshot ze hry Thief Screenshot ze hry Thief Screenshot ze hry Thief Screenshot ze hry Thief Screenshot ze hry Thief

Napsat nový komentář

Nové komentáře ze všech diskuzí
Komentář ke článku Thief – obnovení stínové fasády
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
marnice16    tak snad to necim nezkazí , zatim to vypada dobre.marnice16marnice162372    8.4.2013 12:35 marnice16

tak snad to necim nezkazí , zatim to vypada dobre.

espana    Ratos: To jo no. Ale doufám, že dojdou s tím že to vydají ještě i na PS3 nebo Xbox 360. :-)espanaespana14819    8.4.2013 09:55 espana

Ratos: To jo no. Ale doufám, že dojdou s tím že to vydají ještě i na PS3 nebo Xbox 360. :-)

Ratos    espana- na ps3 urcite ne, nahore mas napsane platformy , bude to na nove konzole a na pc.Ratosratos11417    8.4.2013 09:54 Ratos

espana- na ps3 urcite ne, nahore mas napsane platformy , bude to na nove konzole a na pc.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

MoRt8   1x   Těším se a bojím zároveň. Původní trilogie patří k tomu nejlepšímu, co jsem kdy hrál. Vyrovnat se jí bude zatraceně těžké. Square Enix ale odvedli skvělou práci s resuscitací Deus Ex, takže očekávání jsou vysoká.MoRt8mort88219    7.4.2013 15:32 MoRt8

Těším se a bojím zároveň. Původní trilogie patří k tomu nejlepšímu, co jsem kdy hrál. Vyrovnat se jí bude zatraceně těžké. Square Enix ale odvedli skvělou práci s resuscitací Deus Ex, takže očekávání jsou vysoká.

espana   1x   MrXPlayCZ: Přesně tak. Takové hry přímo zbožňuji. :-D Jen doufám že to bude aj na PS3. Ale to neznamená že si PS4 nekoupím. :-Despanaespana14819    7.4.2013 14:55 espana

MrXPlayCZ: Přesně tak. Takové hry přímo zbožňuji. :-D Jen doufám že to bude aj na PS3. Ale to neznamená že si PS4 nekoupím. :-D

Ratos    verim ze to bude bomba, human revelution se povedl moc...Ratosratos11417    7.4.2013 09:09 Ratos

verim ze to bude bomba, human revelution se povedl moc...Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

MORTHSIR    Konecne nejakej malinkej oddych od tech FPS masakru ! ! ! ! :-DMORTHSIRmorthsir17268    6.4.2013 20:45 MORTHSIR

Konecne nejakej malinkej oddych od tech FPS masakru ! ! ! ! :-D

MrXPlayCZ    espana - já to tak mám úplně stejně.
Hlavně mě na tom láká to plížení :lol:
MrXPlayCZmrxplaycz14733
    6.4.2013 20:27
MrXPlayCZ

espana - já to tak mám úplně stejně.
Hlavně mě na tom láká to plížení :lol:

PETAS117    Oflaknutého AI se nebojím poněvadž na starou serii kde AI bylo bombaPETAS117petas11714100    6.4.2013 09:12 PETAS117

Oflaknutého AI se nebojím poněvadž na starou serii kde AI bylo bomba

MORTHSIR    MichaelJ: Trosinku jinaci liga no :-DMORTHSIRmorthsir17268    5.4.2013 21:53 MORTHSIR

MichaelJ: Trosinku jinaci liga no :-D

jirkav98   1x   Žádný předchozí díl jsem nehrál, ale tohle mě začíná lákat čím dál víc. Doufám, že se to povede.jirkav98jirkav9814794    5.4.2013 21:49 jirkav98

Žádný předchozí díl jsem nehrál, ale tohle mě začíná lákat čím dál víc. Doufám, že se to povede.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

MichaelJ®    Připomíná mi to Manhunt od Rockstaru tam šlo taky se schovat do stínu aaaakorát to bylo kapánek drsný teda :DMichaelJ®michaelj18030    5.4.2013 21:47 MichaelJ®

Připomíná mi to Manhunt od Rockstaru tam šlo taky se schovat do stínu aaaakorát to bylo kapánek drsný teda :D

MORTHSIR   1x   Tesim se na tu potemnelou atmosferu, a k tomu svicku rozezhnu .... :-)MORTHSIRmorthsir17268    5.4.2013 20:33 MORTHSIR

Tesim se na tu potemnelou atmosferu, a k tomu svicku rozezhnu .... :-)

espana   4x   Žádného Thiefa jsem nehrál, ale toto si na 100% zahraji. Už se těším až to vyjde. :-)espanaespana14819    5.4.2013 20:25 espana

Žádného Thiefa jsem nehrál, ale toto si na 100% zahraji. Už se těším až to vyjde. :-)

HorcaCZ   1x   Doufám, že zachovají přepínání 1st a 3rd person pohledu.HorcaCZhorcacz12365    5.4.2013 19:29 HorcaCZ

Doufám, že zachovají přepínání 1st a 3rd person pohledu.

Trewis506    hovorilo sa ze na zaciatku next gen budu hry este vychadzat na UE3 az neskorej na UE4 stym problem nebuse. Batman je na UE3 a vyzera dobre a stale sa da vylepsit.Trewis506trewis50613776    5.4.2013 17:53 Trewis506

hovorilo sa ze na zaciatku next gen budu hry este vychadzat na UE3 az neskorej na UE4 stym problem nebuse. Batman je na UE3 a vyzera dobre a stale sa da vylepsit.

Ice Golem   1x   Také jsem nehrál předchozí díly, takže když to bude formou spin-offu tak se na to budu těšit a rozhodně koupím :)Ice Golemice-golem9641    5.4.2013 17:46 Ice Golem

Také jsem nehrál předchozí díly, takže když to bude formou spin-offu tak se na to budu těšit a rozhodně koupím :)

lenuska28   5x   Vypadá to pěkně a protože jsem nehrála původního Thiefa tak tohle si z radostí zahraji. :)lenuska28lenuska282250    5.4.2013 17:23 lenuska28

Vypadá to pěkně a protože jsem nehrála původního Thiefa tak tohle si z radostí zahraji. :)

shaak    Enginu bych se nebál, pokud s ním umí dobře pracovat...shaakshaak13196    5.4.2013 17:06 shaak

Enginu bych se nebál, pokud s ním umí dobře pracovat...

Diskuze na fóru

Battlefield 1 nahrávání ? (6 příspěvků), Hledám hru (3 příspěvky), STEAM -všechno sem (6996 příspěvků), Co byste na Zingu změnili/vylepšili? (219 příspěvků), Jules Verne (5 příspěvků), Visual c++ error!!! (2 příspěvky), Trance - Progressive Mix 42* (399 příspěvků), Overwatch - prodej uctu (13 příspěvků)

Informace o hře

 

Právě vychází

» release list

Nové články

Preview | Recenze | Speciály
 
 
SpeedRunners - zavažte si tkaničky, poběžíme z kopce

Bohové rychlosti se smilovali a po více než roce od oficiálního vydání na PC hra přichází i na konzole. Máme si tedy obout ty nejlepší běžecké boty a…

 
Přečíst celý článek»Autor: Vakomlok - Platforma: Konzole
 
 
Dead Cells – první dojmy z děsivých katakomb

Stabilní dávka napětí v pixelových kulisách.

 
Přečíst celý článek»Autor: ThainDegu - Platforma: PC
 
 
Nejzajímavější a nejdůležitější události týdne - 17. až 23. července

Pokračování The Wolf Among Us, odhalení zombie módu Call of Duty: WWII, DLC Doomu zdarma, organizační změny v BioWare, nová konzole od Atari a další.

 
Přečíst celý článek»Autor: Cvrnda - Platforma: PC a konzole
 
 
Gray Skies, Dark Waters – labutí píseň jedné rodiny

Vivian Garrett před rokem zmizela beze stopy. Kam se poděla a co za sebou nechala?

 
Přečíst celý článek»Autor: Ylbirda - Platforma: PC
 
 
Splatoon 2 - barevné šílenství

Druhý Splatoon je bezesporu další skvělou hrou pro Switch. Dokáže ale zaujmout i zapřísáhlé multiplayeristy?

 
Přečíst celý článek»Autor: killjezor - Platforma: Konzole