Overwatch 2 je terčem kritiky kvůli řadě problémů. Nyní se na listu stížností objevil další prvek, se kterým má komunita problém. V rámci crossplay nefunguje hráčům na konzolích aim assist, což se jim samozřejmě nelíbí. Ve výsledku se však nejedná o až tak velkou novinku, jak by se mohlo na první pohled zdát. Už první Overwatch totiž dával možnost propojit se hráčům z PC a konzolí pouze tehdy, když se konzolisté rozhodli, že chtějí hrát s kamarády, kteří mají tento titul na PC. Jakmile ovšem došlo k připojení, v lobby jim byl automaticky odebrán aim assist. Vzhledem k tomu, že druhý díl této týmové střílečky vyloženě navazuje na původní koncept, nachází se toto zajímavé řešení Blizzardu i zde.
Overwatch 2 console players displeased to find aim assist disabled during PC crossplay: https://t.co/SL2gIaPM1L pic.twitter.com/9230jsADLh
— Kotaku (@Kotaku) October 13, 2022
Staré hráče to tím pádem příliš nepřekvapí, pro řadu lidí hrajících na konzolích nemajících s Overwatch žádnou původní zkušenost je to však něco, co u stříleček úplně nečekají. Pro některé z nich je to těžko překonatelná překážka, zatímco jiní absenci aim assistu považují podle Redditu vyloženě za něco, co je znevýhodňuje oproti konkurenci. Jedním z hlavních problémů Overwatch 2 je v tomto ohledu pravděpodobně skutečnost, že každý hrdina se tu hraje odlišně a tím pádem není snadné optimalizovat asistenci tak, aby nepomáhala za určité šampiony příliš. Je však nutné podotknout, že k hraní s jinou platformou vás nikdo nenutí a v kompetitivním hraní je dokonce zakázáno.
Podle řady uživatelů bude však pro některé hráče toto řešení lepší variantou než crossplay mezi konzolemi a PC vyloženě zakázat, tak jako je tomu v Rainbow Six: Siege. A co si o této problematice myslíte vy?
Skvělé! Ještě to odebrat u CoD, protože to už mě díky tomu přestalo bavit. Bez crossplaye to dlouho hledá hru a pak má stejně půlka hráčů ovladač 🙈
Zakázal bych aim assist. Chudáčci co nedokáží mířit. Ať si hrají konzole proti konzolím. To pak člověk může mít aim jakej chce na pc, když narazíte na lidi, kterým pomáhá aim asistent.
Gamepad je přeci na FPS lepší, tak proč brečej? Ať si koupěj klávesnici a myš a budou mít stejný hendikep jako PC hráči.
hahahaha plejky brečí, že jim nejde zamířit hlava bez assistu… takže jsou jako lovná zvěř pro PC..
Nechápu proč by měli mít aimbot. Vždyť mi i tu na Zingu lidi tvrdili že jsou na ovladači stejně přesní a rychlí jako na myši a že když mě to přijde jako bych hrál s rukama v sádře a skoro se unudím k smrti než mi zaměřovač dojede na druhou stranu obrazovky tak je to tím že nemám skill. S tímhle jsem se setkal v RDR2 když ještě nebylo na PC a tam nebylo potřeba ani deadeye protože zamíření skoro kamkoliv rovnou defaultně mířilo na nějakého nepřítele a to s velmi slušnou tolerancí. Až mě překvapilo jak to hraní díky tomu můžu flákat – možná to přeháním ale ta berlička byla dost velká na to abych si to pamatoval. Jestli to podobně funguje i u některých multiplayer her tak to je docela ostuda. Ale jinak by to zase bylo střílení kachen na PC. Já bych crossplay u stříleček vůbec nepodporoval. Nemíchal bych jablka s hruškami tam kde jde o přesnost zaměřování. Ale u ostatních her proč ne.
kdyby to aspon mělo funkční matchmaking v unrankedech tam to ty lidi dava totalně random
Jakože je jasný, že se s páčkama míří úplně na pendrek, ale pokud aim assist dosahuje míry jak je na ve videu na tom redditu, tak to už je extrém – https://www.youtube.com/watch?v=ufw8bnIfG7E&ab_channel=Hecksmith
Vyladit to do nějaké rovnováhy si myslím, že dost dobře nelze. Kór když lze hrát s myší a klávesnicí a mít i ten aimbot.
Zajímavé, já hraji CROSSPlay na Xboxu a Aim assist tam mám a dokonce silnější, než v jakékoliv jiné hře… Tak nevím, či to je jeden z dalších mnoha bugů, či co…
Hrát fps hry na ovladači stejně stojí za hovno
BWAHAHAHAHAHAHA.
„A co si o této problematice myslíte vy?“
Je mi lito, jak pokrivene to nekteri hraci vnimaji. Odebrani „aim assistu“ neni znevyhodnovani hracu na konzolich, jen jim to odebira vyhodu, kterou predtim obdrzeli. Jadrem problemu je, ze si na vyhodu zvykli a tu vyhodu pro sebe uz povazuji za standard. Meli by si uvedomit, ze puvodne dostali vyhodu a pro crossplay hrani byly jen mechaniky hry vraceny do vychoziho stavu pred pridanim vyhody hracum na konzolich.
Obavam se, ze ti, kteri to nevidi, podobne pokrivene vnimaji i jine situace v realnem zivote a podobne spatne je vyhodnocuji. Kolem a kolem, je to predevsim volitelna vec a je jen na nich, jestli budou vyuzivat crossplay nebo ne.
Není spíš tvůj pohled poněkud pokřivený, když jako jádro problému vidíš zvyklost hráčů na aim assist, což je jen důsledek existence aim assistu, místo toho skutečného jádra problému, kvůli kterému aim assist vůbec existuje, a to je fundamentální rozdíl mezi myší a ovladačem?
Ovladač a myš nikdy nebudou na stejné úrovni.
Aim assist je softwarová výhoda. Myš je hardwarová výhoda.
Myš není výhoda, ale volba. Aim assist je obyčejný cheat
S myší zvládneš věci, které s ovladačem nejsou možné. Doufám, že nechceš tvrdit, že palec na analogové páčce a paže s myší jsou srovnatelné.
Na konzolích tu možnost volby často nemáš. Zrovna konkrétně OW2 na konzolích s myší a klávesnicí prý hrát nejde.