ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Hry roku 2020 podle Zingu: Jan Urbančík

    Studio Hangar 13 muselo po zrušení velkého projektu propouštět

    Kyberpunkové Replaced se odkládá na rok 2023

    Kyberpunkové Replaced se odkládá na rok 2023

    Touken Ranbu Warriors dorazili na PC

    Touken Ranbu Warriors dorazili na PC

    Hry zdarma na Epicu vás zavedou do oblak i pod vodu

    Hry zdarma na Epicu vás zavedou do oblak i pod vodu

    No Man’s Sky přidává Leviatana

    No Man’s Sky přidává Leviatana

    V červnu odstartuje střílečka The Cycle: Frontier

    V červnu odstartuje střílečka The Cycle: Frontier

  • Recenze
    Recenze Sniper Elite 5 – sázka na jistotu

    Recenze Sniper Elite 5 – sázka na jistotu

    Recenze Warhammer 40,000: Chaos Gate – Daemonhunters

    Recenze Warhammer 40,000: Chaos Gate – Daemonhunters

    Recenze Vampire: The Masquerade – Swansong

    Recenze Vampire: The Masquerade – Swansong

    Recenze Star Wars: The Force Unleashed – hra plná vrásek a Síly

    Recenze Star Wars: The Force Unleashed – hra plná vrásek a Síly

    Recenze Trek to Yomi – poutavá cesta za vykoupením

    Recenze Trek to Yomi – poutavá cesta za vykoupením

    Slovenská roguelike akce Loot River název nezapře

    Recenze Loot River – dungeony jako z Tetrisu

    Recenze Nintendo Switch Sports – návrat legendy

    Recenze Nintendo Switch Sports – návrat legendy

  • Videa
    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

    Zing Podcast #36: Novinky z průběhu března a dojmy z GhostWire: Tokyo

    Zing Podcast #36: Novinky z průběhu března a dojmy z GhostWire: Tokyo

    Zing Podcast #35: Silný březnový start a Elden Ring podruhé

    Zing Podcast #35: Silný březnový start a Elden Ring podruhé

  • Preview
    Dojmy z hraní The Quarry

    Dojmy z hraní The Quarry

    Dojmy z hraní V Rising

    Dojmy z hraní V Rising

    Overwatch 2 představí PvP v příštím týdnu

    Dojmy z hraní Overwatch 2 Closed PVP Bety

    Dojmy z hraní Prehistoric Kingdom

    Dojmy z hraní Prehistoric Kingdom

    Dojmy z hraní Trek to Yomi

    Dojmy z hraní Trek to Yomi

    Dojmy z hraní Ghostwire Tokyo

    Dojmy z hraní Ghostwire Tokyo

    Dojmy z hraní Kirby and the Forgotten Land

    Dojmy z hraní Kirby and the Forgotten Land

    Dojmy z hraní plné verze Triangle Strategy

    Dojmy z hraní plné verze Triangle Strategy

    Dojmy z hraní plné verze Elden Ring

    Dojmy z hraní plné verze Elden Ring

  • Speciály
    Květnové hry: přehled & anketa

    Květnové hry: přehled & anketa

    Dubnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Dubnové ohlédnutí redakce

    10 tipů k Horizon Forbidden West: Nejlepší zbraně i nastavení obtížnosti

    10 tipů k Horizon Forbidden West: Nejlepší zbraně i nastavení obtížnosti

    Bolest mozku, pak radost. Tvorba puzzle her je jako hraní, říká vývojář

    Bolest mozku, pak radost. Tvorba puzzle her je jako hraní, říká vývojář

    Dubnové hry: přehled & anketa

    Dubnové hry: přehled & anketa

    Březnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Březnové ohlédnutí redakce

    Historie série Gran Turismo, část třetí

    Historie série Gran Turismo, část třetí

    Měsíc v Arkesii

    Měsíc v Arkesii

    Březnové hry: přehled & anketa

    Březnové hry: přehled & anketa

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Hry roku 2020 podle Zingu: Jan Urbančík

    Studio Hangar 13 muselo po zrušení velkého projektu propouštět

    Kyberpunkové Replaced se odkládá na rok 2023

    Kyberpunkové Replaced se odkládá na rok 2023

    Touken Ranbu Warriors dorazili na PC

    Touken Ranbu Warriors dorazili na PC

    Hry zdarma na Epicu vás zavedou do oblak i pod vodu

    Hry zdarma na Epicu vás zavedou do oblak i pod vodu

    No Man’s Sky přidává Leviatana

    No Man’s Sky přidává Leviatana

    V červnu odstartuje střílečka The Cycle: Frontier

    V červnu odstartuje střílečka The Cycle: Frontier

  • Recenze
    Recenze Sniper Elite 5 – sázka na jistotu

    Recenze Sniper Elite 5 – sázka na jistotu

    Recenze Warhammer 40,000: Chaos Gate – Daemonhunters

    Recenze Warhammer 40,000: Chaos Gate – Daemonhunters

    Recenze Vampire: The Masquerade – Swansong

    Recenze Vampire: The Masquerade – Swansong

    Recenze Star Wars: The Force Unleashed – hra plná vrásek a Síly

    Recenze Star Wars: The Force Unleashed – hra plná vrásek a Síly

    Recenze Trek to Yomi – poutavá cesta za vykoupením

    Recenze Trek to Yomi – poutavá cesta za vykoupením

    Slovenská roguelike akce Loot River název nezapře

    Recenze Loot River – dungeony jako z Tetrisu

    Recenze Nintendo Switch Sports – návrat legendy

    Recenze Nintendo Switch Sports – návrat legendy

  • Videa
    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

    Zing Podcast #36: Novinky z průběhu března a dojmy z GhostWire: Tokyo

    Zing Podcast #36: Novinky z průběhu března a dojmy z GhostWire: Tokyo

    Zing Podcast #35: Silný březnový start a Elden Ring podruhé

    Zing Podcast #35: Silný březnový start a Elden Ring podruhé

  • Preview
    Dojmy z hraní The Quarry

    Dojmy z hraní The Quarry

    Dojmy z hraní V Rising

    Dojmy z hraní V Rising

    Overwatch 2 představí PvP v příštím týdnu

    Dojmy z hraní Overwatch 2 Closed PVP Bety

    Dojmy z hraní Prehistoric Kingdom

    Dojmy z hraní Prehistoric Kingdom

    Dojmy z hraní Trek to Yomi

    Dojmy z hraní Trek to Yomi

    Dojmy z hraní Ghostwire Tokyo

    Dojmy z hraní Ghostwire Tokyo

    Dojmy z hraní Kirby and the Forgotten Land

    Dojmy z hraní Kirby and the Forgotten Land

    Dojmy z hraní plné verze Triangle Strategy

    Dojmy z hraní plné verze Triangle Strategy

    Dojmy z hraní plné verze Elden Ring

    Dojmy z hraní plné verze Elden Ring

  • Speciály
    Květnové hry: přehled & anketa

    Květnové hry: přehled & anketa

    Dubnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Dubnové ohlédnutí redakce

    10 tipů k Horizon Forbidden West: Nejlepší zbraně i nastavení obtížnosti

    10 tipů k Horizon Forbidden West: Nejlepší zbraně i nastavení obtížnosti

    Bolest mozku, pak radost. Tvorba puzzle her je jako hraní, říká vývojář

    Bolest mozku, pak radost. Tvorba puzzle her je jako hraní, říká vývojář

    Dubnové hry: přehled & anketa

    Dubnové hry: přehled & anketa

    Březnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Březnové ohlédnutí redakce

    Historie série Gran Turismo, část třetí

    Historie série Gran Turismo, část třetí

    Měsíc v Arkesii

    Měsíc v Arkesii

    Březnové hry: přehled & anketa

    Březnové hry: přehled & anketa

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Dragon Age II – napříč věkem draka (recenze)

autor:
27. 11. 2011
v sekci Blogy čtenářů
0
Dragon Age II - napříč věkem draka (recenze) 4400
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

Od vydání druhého dílu dračí ságy nám uběhlo už více jak půl roku. Od začátku byla hra doprovázena kontroverzemi, a po vydání rozdělila hráče na dvě skupiny – jedné se hra líbila, a ta druhá jí posílala i se studiem Bioware do horoucích pekel. Nyní již hlavy vychladly, emoce vyprchaly, a je tedy ideální čas na to, podívat se na Dragon Age II znovu a v klidu. Pohodlně se usaďte, legenda o Hawkovi právě začíná…

Poznámka: Všechna videa v této recenzi jsem kompletně opatřil českými titulky. Pro větší zobrazení klikněte na ikonku „YouTube“


 

<iframe width=“560″ height=“315″ src=“http://www.youtube.com/embed/4B4EPTI7RKw“ frameborder=“0″ allowfullscreen></iframe>

 

Jméno mé je Hawke

Správně, tentokrát se nebudeme po Thedasu prohánět v kůži hrdinného šedého strážce, nýbrž jakožto muž či žena s fešáckým příjmením Hawke (křestní jméno si můžete zvolit sami, ale postavy vás budou oslovovat příjmením). Náš hrdina je úplně obyčejným obyvatelem vesničky Lothering, a nejspíše by v ní prožil klidný a spokojený život, nebýt Nákazy. Ano, přesně té, která nám dala zabrat v dnes již legendárních Pramenech. Zatímco náš Šedý strážce volá do zbraně, my se v Dragon Age II musíme postarat o to nejcennější, co máme – o svojí rodinu. Zplozenci se totiž právě vydali dobýt naši rodnou vísku, a pokud nechce rod Hawkův skončit pod čepelemi vířivců, musí se vydat na strastiplnou cestu do města Kirkwallu. Bohužel ani po útěku z domova nás zplozenci pronásledovat nepřestanou, a tak Hawkovi a jeho sourozencům nezbývá, než se chopit mečů a bojových holí, a vybojovat si tak cestu k lepším zítřkům. A vzhledem k tomu, že kouzla si mohli jakožto odpadlíci zkoušet akorát tak doma pod peřinou, a šerm cvičili maximálně s Vencou od sousedů, tak mám pocit, že se v boji umí ohánět docela dobře.

 

 

1 z 2
- +
Dragon Age II - napříč věkem draka (recenze) 4401
Dragon Age II - napříč věkem draka (recenze) 4400

1.

2.

 

Každopádně takhle začíná Dragon Age II, a jak jste již jistě pochopili, tak velikou změnou (podle mě určitě k lepšímu) je právě hlavní hrdina,který již není jen bezejmennou nemluvnou postavou, ale skutečným člověkem, který má svoji minulost, své jméno a své blízké. Možná se to zdá podružné, ale právě díky takovýmto „maličkostem“ jsem se dokázal do svojí postavy opravdu vcítit a všechny její úspěchy i nezdary skutečně prožívat s ní. A svůj vliv na to určitě mělo i to, že nemlčí jako ryba, ale je kompletně nadabovaná, a co mohu já posoudit, tak velice dobře.

Deset let v Kirkwallu

Samotný příběh byl pro mě jedním z největších překvapení hry (v dobrém slova smyslu). Pokud by se vůbec něco někdy dalo vytýkat příběhům her od BioWare, bylo by to využívání trochu podobné šablony, podle které je příběh uspořádán. Obvykle jsme měli čest s úvodem, který nám představil postavy a naznačil příběhovou linku. Následně tempo lehce zvolnilo a příběh se větvil na několik částí, přičemž jsme si mohli vybrat jejich pořadí. A k závěru vše nabere neuvěřitelný spád a perfektně vygraduje až k samotnému epickému konci. Tak na to šly oba Mass Effecty i první Dragon Age, a ve všech případech vznikly hry, které se nesmazatelně zapsaly do historie.

 

 

<iframe width=“280″ height=“158″ src=“http://www.youtube.com/embed/HetYR9LWtAE“ frameborder=“0″ allowfullscreen></iframe>

 

<iframe width=“280″ height=“158″ src=“http://www.youtube.com/embed/ADBMJr8qOIs“ frameborder=“0″ allowfullscreen></iframe>

 

 

 

Jenže Dragon Age II zariskovalo a šlo na to jinak. Pokud nepočítám asi hodinový prolog, tak hra je rozdělena do tří samostatných aktů, přičemž v každém z nich řešíme něco úplně jiného. Ale nebojte, nejde o tři odtržené příběhy bez provázanosti. Po celou dobu hry můžete pozorovat klíčící semínka budoucích událostí, a následný vývoj příběhu hry tak vypadá naprosto plynule a přirozeně. Další velikou odlišností od zmiňovaných her je, že tentokrát se neblíží Nákaza, Smrťáci nebo jiné prastaré zlo. Po příchodu do Kirkwallu je na tom náš hrdina stejně jako stovky dalších uprchlíků. Žije tedy v ne zrovna pěkné čtvrti zvané Podhradí, tísní se s celou rodinou v malém domečku o dvou místnostech a je rád, že má co do úst.

 

 

1 z 2
- +
Dragon Age II - napříč věkem draka (recenze) 4403
Dragon Age II - napříč věkem draka (recenze) 4402

1.

2.

Celý první akt hry je věnován právě snaze Hawka najít si lepší místo ve městě. Může to znít nudně, nicméně právě tato poměrně dlouhá část hry nám umožní vybudovat si k postavě silný vztah. A nejenom k ní. V průběhu prvního aktu se k nám také postupně přidají věrní společníci, jejichž charaktery jsou tradičně „biowarovsky“ propracované. V tomto ohledu bych se nebál Dragon Age II přirovnat k druhému Mass Effectu, neboť příběhy jednotlivých postav se významně prolínají celým dějem hry a sehrávají zásadní role. Klíčovou roli ve vyprávění příběhu hraje trpaslík Varric, který vlastně celý příběh vypráví hledačce Oltáře, pátrající po Hawkovi. No a proč Oltář po Hawkovi pátrá? No, to už budete muset zjistit sami. Mohu vás pouze ujistit, že to bude stát za to. Dočkáte se přibližně 45ti hodin scénáristického mistrovství, které vám opět připomenou, proč stojí za to být hráčem.

Síla slova a přátelství

Výraznou změnou prošel i systém dialogů, a co já mohu soudit, tak opět k lepšímu. Již jsem zmínil, že hlavní hrdina je kompletně nadabovaný, ale to není vše. Nyní již ve hře nenajdeme seznam odpovědí v plné délce, nýbrž dialogové kolečko podobné tomu z Mass Effectu, které obsahuje jen nástin věty o pár slovech. Ovšem s velmi sympatickým vylepšením v podobě ikonek, které naznačují, zda jde o odpověď diplomatickou, sarkastickou, nenávistnou, nebo mimo jiné i flirtovací. Díky tomu se už prakticky nikdy nedostanete do situace, kdy zvolíte úplně jinou reakci, než byste chtěli. Já osobně jsem si nejvíce užíval odpovědi sarkastické (ikonka fialové masky), které dosti často pokoušely mojí bránici.

 

 

1 z 2
- +
Dragon Age II - napříč věkem draka (recenze) 4405
Dragon Age II - napříč věkem draka (recenze) 4404

1.

2.

 

Humor obecně hře opravdu nechybí. Není to ovšem jen doména cutscén, spoustu skvělých dialogů si mezi sebou vaši společnící vyměňují jen tak, když třeba jdete po ulici. Přiznám se, že právě toto byl důvod, kvůli kterému jsem v partě střídal prakticky všechny společníky, protože obsah těchto debat se různí podle charakterů a názorů vybraných postav. Díky tomu dokážete mnohem lépe pochopit jejich chování a pohnutky. A pokud je budete poslouchat pravidelně, tak vypozorujete mnohé o tom, jak se mění jejich vztah k ostatním členům družiny, ale i vztah ke světu samému a jeho problémům. Nebudu zastírat, že čím více času s vašimi parťáky strávíte, tím více vám přirostou k srdci. A ač jsem ze začátku některé zrovna nemusel, tak postupně jsem si čím dál více uvědomoval, že mám rád v podstatě všechny, protože jsem je dokázal plně pochopit a vcítit se do nich. Žádná z postav není dokonalá, každá má své bolavé místo a své chyby, ale právě to je dělá tak lidskými.

Ve víru krve a magie

Někdy už slova nestačí, a tak nezbyde nic jiného, než se chopit meče (či čehokoliv jiného) a vrhnout se do boje. První, co vás při boji překvapí, bude fakt, že oproti Pramenům všechny pohyby vypadají mnohem svižněji a akčněji. Válečník mocně švihá mečem v intervalech tak krátkých, že tomu oko věřit nechce, lotr skáče salta za stínu do stínu a v mezičase rozdává rány do zad, a mág předvádí se svojí holí až akrobatická čísla, doprovázená efektními blesky, ohněm či chladem. A to mluvím jen o běžných útocích, nikoli o speciálních schopnostech. Ty se taktéž dočkaly líbivějšího grafického kabátku. Celkový dojem z bitvy je tak mnohem intenzivnější a více uspokojující. Ale co je na tom nejlepší? Pod grafickým pozlátkem se stále skrývá soubojový systém víceméně shodný s tím z Dragon Age: Prameny. Hra tedy rozhodně není stupidní hack´n´slash mlátičkou, jak by se mohlo na první pohled zdát. S bezhlavým klikáním si vystačíte možná tak na nejnižší obtížnosti , ale ty vyšší už nutí hráče používat pauzu a popřemýšlet nad tím, jaký by měl být další krok. V Dragon Age II je také velmi výhodné (a na nejvyšší obtížnosti v podstatě nutné) využívat spolupráce jednotlivých tříd, které spočívají například v tom, že mág nepřítele zmrazí a válečník ho následně roztříští. I hráči žánrem nepoznamenanému vejde soubojový systém poměrně rychle do krve, a fanoušci výtečných Pramenů si nemusí zvykat na nic nového. Co víc si přát?

 

 

<iframe width=“280″ height=“158″ src=“http://www.youtube.com/embed/DCBvm6u9mR8″ frameborder=“0″ allowfullscreen></iframe>

 

<iframe width=“280″ height=“158″ src=“http://www.youtube.com/embed/UcTfg0igF3o“ frameborder=“0″ allowfullscreen></iframe>

 

 

 

Speciální schopnosti jednotlivých povolání  prodělaly kromě grafické i změnu další. Zůstal nám akorát základ, spočívající v tom, že na každé dosažené úrovni získáte jeden bod, za který se můžete naučit novou schopnost, a jednou za sedm úrovní získáte tzv. „bod specializace“, za který si můžete odemknout další strom schopností. Nicméně tady všechna podoba končí. V Pramenech jsme měli větší množství lineárních řad – např. u mága to byla kouzla ohnivá, mrazivá atd. Každá z těchto řad obsahovala čtyři samostatné schopnosti, což ale při jejich počtu vedlo ke konci hry k jejich zbytečnému hromadění. V Dragon Age II jich najdeme  mnohem méně, ale podle mě je to rozhodně k užitku. Každá z nich je totiž specifická (neopakuje se tedy situace, kdy jsme měli dvě víceméně stejná kouzla, akorát jedno ohnivé a druhé mrazivé), a vězte, že budete i na konci hry využívat všechny. Navíc spoustu bodů můžete investovat do vylepšení vašich schopností, což také vidím jako krok vpřed.

 

 

1 z 2
- +
Dragon Age II - napříč věkem draka (recenze) 4406
Dragon Age II - napříč věkem draka (recenze) 4407

1.

2.

 

Přes všechny klady mají souboje i jeden zápor. A tím je onen tolik propíraný respawn nepřátel. Mě osobně by nevadilo, kdyby nepřátelům někdy přiběhly posily na pomoc . Argument o tom, že to ničí taktiku, je podle mě bezpředmětný, neboť dobrý stratég musí být vždy připraven na nečekané. A v tom vězí onen problém. Při každém boji si totiž můžete být jisti, že každou chvíli se objeví nová várka nepřátel. Někdy přiběhnou z postranní uličky, někdy seskočí ze střech, což mi zas tak hrozné nepřijde. Ale bohužel, dosti často to dopadne tak, že se prostě zhmotní uprostřed bitvy. Což prostě vypadá s prominutím blbě. Být BioWare, tak bych respawn klidně zachoval, ale používal ho jen občas a ve smysluplné formě, tak aby pomáhal dynamice hry. V tomto provedení totiž původně i celkem dobrý nápad škodí.

Barvy a tóny dračího věku

Již v předchozí minikapitole jsem se mírně otřel o změnu, které si všimne snad každý, když hru zapne. A to je veliký posun v grafickém stylu. Hra běží na enginu s názvem „Lycium“, který se tváří jako nový, nicméně jde opět jen o další vylepšení enginu Aurora, který BioWare vyvinulo už pro první Neverwinter Nights. Není tedy nijak zvlášť překvapivé, že grafika není žádné Crysis. Tím ale nemíním, že by byla ošklivá nebo nepříjemná na pohled. Jen nečekejte žádné grafické orgie. O tom tahle hra opravdu není. Ale oproti Pramenům zde lze vidět rozdíl na první pohled, neboť Dragon Age II se vzdalo víceméně realistického stylu grafiky použitého v předchozím díle, a rozhodlo se ubírat cestou větší stylizace. Vysvětlování, v čem že onen grafický styl spočívá, se mi zdá zbytečné, a tak odkazuji na přiložené screenshoty (všechny jsou moje, pochází z PC verze hrané na středních detailech, s DX9 a 2xAA). Nicméně k povaze hry podle mého sedne velice dobře, a dodává mnohým místům tu správnou atmosféru.

 

 

1 z 2
- +
Dragon Age II - napříč věkem draka (recenze) 4408
Dragon Age II - napříč věkem draka (recenze) 4410

1.

2.

 

Příkladem za všechny budiž město Kirkwall, ve kterém strávíte odhadem 90% hry. Děsí vás představa, že budete desítky hodin běhat po jednom jediném městě? Klid. Mě to také děsilo, a nakonec jsem byl příjemně překvapen, jak jsem si město oblíbil. Kirkwall je totiž opravdu rozlehlý (mnohonásobně větší než Denerim z jedničky), a každá z jeho čtvrtí má svojí specifickou architekturu, která se nepodobá ničemu, co bychom mohli vidět v našem skutečném světě. Nicméně i většina ostatních míst vypadá velice dobře. Poblíž města nalezneme hned tři lokace (Raněné pobřeží, Rozeklanec a Kostěná jáma), do kterých se můžeme kdykoli vypravit. V nich se ukazuje, že grafický styl hře sluší i v divoké přírodě. A ty výhledy do dálky… krása.

 

Bohužel jsou ve hře i dvě lokace, které mě příliš nanadchly, a to pustina, ve které se odehrává prolog, a Hluboké cesty. Ona pustina na mě působila velice odfláknutě a neatmosféricky. Hluboké cesty mi naopak přišly až zbytečně barevné, což jim z mého pohledu ubíralo na atmosféře, v jedničce na mě působily mnohem lépe. Bohužel s lokacemi se pojí podle mě největší neduh hry, a to opakující se dungeony. Pokud jste hráli Mass Effect 1, tak si jistě vzpomínáte na stále stejné interiéry základen při vedlejších misích. Tady je to podobné, nicméně to aspoň tolik nebije do očí. Tyto oblasti jsou o mnoho větší než ty v ME, a působí více zaplněněji. A mám-li býti upřímný, tak si nejsem zcela jist, zdy bych si toho vůbec všiml, pokud by o tom každý po vydání nemluvil. Samozřejmě jde stále o zápor, ale rozhodně není tak velký, aby kvůli tomu někdo hru zatracoval.

 

 

1 z 2
- +
Dragon Age II - napříč věkem draka (recenze) 4411
Dragon Age II - napříč věkem draka (recenze) 4409

1.

2.

 

O hudební doprovod ke hře se opět postaral slavný Inon Zur, věhlasný autor herní hudby, který stojí za úchvatným soundtrackem z prvního dílu. Při prvním poslechu ještě před hraním samotné hry jsem byl z hudby mírně zklamaný, jelikož ani zdaleka nedosahovala epických výšin té z Pramenů. Nicméně po zahrání hry radikálně měním názor. Soundtrack velmi dobře pasuje k trochu komornější a osobnější povaze hry, velmi dobře podbarvuje dění a během bojů dokáže rozpumpovat krev. S výjimkou několika skladeb nejde o album příliš vhodné k samostatnému poslechu, ale ve hře funguje velmi dobře. Pokud bych měl zmínit ty skutečně povedené části, tak by to byly Hawke Family Theme, Rogue Heart, Main Theme, Destiny of Love a Fenris Theme.

Už mluvím česky!

Zdaleka největším záporem hry při vydání byla alespoň v českých luzích a hájích nepřítomnost překladu, na který jsme již byli zvyklí z Pramenů i z datadisku Procitnutí. Nebudu tu znovu rozebírat důvody tohoto nešťastného rozhodnutí EA, každopádně výsledkem byla obrovská vlna nevole napříč celým hráčským spektrem, ať už z důvodu nedostatečné znalosti angličtiny, či už jen z principu, že je českým trhem takto pohrdáno. Tato nepříjemná aféra tak říkajíc přilila olej do ohně a ve spojení s kritikou podle mě naprostých maličkostí vyústila ve všeobecně negativní přijetí Dragon Age II v České a Slovenské republice.

 

 

1 z 2
- +
Dragon Age II - napříč věkem draka (recenze) 4413
Dragon Age II - napříč věkem draka (recenze) 4412

1.

2.

 

Dnes je ale díky práci týmu Marka Tvrdého jazyková bariéra odstraněna, a tak již nikomu nebrání se na vlastní oči přesvědčit, jak že to ve skutečnosti s Dragon Age II dopadlo. Lokalizace samotná je na velmi vysoké úrovni, během hraní jsem zaregistroval maximálně pár chybiček v rodech, ale to je všechno. Věty dávají smysl, jsou přeloženy bohatým a dobře čtivým jazykem a poskytují každému hráči možnost si hru naplno vychutnat. Na překlad takového rozsahu je to obdivuhodný výsledek, a mě nezbývá než všem překladatelům složit hlubokou poklonu.

Stojí to za to?

Pokud jste až dosud poctivě četli, tak nejspíš odpověď znáte. Nehleďte na to, co říkají jiní, a jděte do toho. Dragon Age II exceluje takřka ve všech směrech, a drobné kazy nemohou nijak pokazit výborný herní zážitek. Desítky hodin hraní, dokonalý příběh plný emocí, pohlcující atmosféra a jeden z nejsympatičtějších hlavních hrdinů vůbec – to je jen několik důvodů, proč tahle hra opravdu stojí za to.

Recenze

Dragon Age II - napříč věkem draka (recenze)

9 Hodnocení

Dragon Age II není horší než jeho předchůdce. Je jen… jiný. Možná vás neoslní hned na první pohled, a mnozí z vás hru po chvíli zatratí. Ale ti, kteří se do hry více ponoří, budou odměněni jedním z nejlepších herních zážitků roku 2011. Studio BioWare totiž i přes nepřízeň osudu v podobě Electronic Arts opět zabodovalo.

Líbí se nám

  • skvěle napsaný a výborně odvyprávěný příběh
  • mimořádně sympatický hlavní hrdina
  • skvěle vyprofilované postavy
  • přepracovaný dialogový systém
  • město Kirkwall a jeho atmosféra
  • grafický styl hry
  • příjemný hudební doprovod
  • akčnější styl boje se zachováním taktických prvků
  • vylepšené talentové stromy
  • dlouhá herní doba
  • kvalitní neoficiální česká lokalizace

Vadí nám

  • respawn nepřátel
  • opakující se dungeony
  • chybějící lokalizace při vydání

Kritéria hodnocení

  • Hodnocení hry 0
Předchozí článek

Jeden za všechny aneb co nesmíte minout (47.týden)

Další článek

Batman: Arkham City s novou Challenge mapou

Související články

Hry roku 2020 podle Zingu: Jan Urbančík
Novinky

Studio Hangar 13 muselo po zrušení velkého projektu propouštět

před 3 hodinami
Kyberpunkové Replaced se odkládá na rok 2023
Novinky

Kyberpunkové Replaced se odkládá na rok 2023

před 13 hodinami
Touken Ranbu Warriors dorazili na PC
Novinky

Touken Ranbu Warriors dorazili na PC

před 15 hodinami
Další článek
Batman: Arkham City s novou Challenge mapou 8526 906c109eeda9667d6c907af1b00aa3c8

Batman: Arkham City s novou Challenge mapou

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:


      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Vyzvedněte si na Epicu známý looter-shooter

      Vyzvedněte si na Epicu známý looter-shooter

      19. 5. 2022
      Recenze Sniper Elite 5 – sázka na jistotu

      Recenze Sniper Elite 5 – sázka na jistotu

      25. 5. 2022
      Call of Duty: Modern Warfare 2 má datum vydání

      Call of Duty: Modern Warfare 2 má datum vydání

      24. 5. 2022
      Jak se zatím daří upírskému V Rising?

      Jak se zatím daří upírskému V Rising?

      22. 5. 2022
      Norman Reedus potvrdil Death Stranding 2

      Norman Reedus potvrdil Death Stranding 2

      58
      Recenze Sniper Elite 5 – sázka na jistotu

      Recenze Sniper Elite 5 – sázka na jistotu

      45
      Arma Reforger má problémy se servery

      Arma Reforger má problémy se servery

      33
      Call of Duty: Modern Warfare 2 má datum vydání

      Call of Duty: Modern Warfare 2 má datum vydání

      20
      Hry roku 2020 podle Zingu: Jan Urbančík

      Studio Hangar 13 muselo po zrušení velkého projektu propouštět

      27. 5. 2022
      Kyberpunkové Replaced se odkládá na rok 2023

      Kyberpunkové Replaced se odkládá na rok 2023

      26. 5. 2022
      Touken Ranbu Warriors dorazili na PC

      Touken Ranbu Warriors dorazili na PC

      26. 5. 2022
      Hry zdarma na Epicu vás zavedou do oblak i pod vodu

      Hry zdarma na Epicu vás zavedou do oblak i pod vodu

      26. 5. 2022

      Nejnovější komentáře

      • Muerti: V červnu odstartuje střílečka The Cycle: Frontier
      • Alfajk: Hry zdarma na Epicu vás zavedou do oblak i pod vodu
      • Jim Pakroll: Hry zdarma na Epicu vás zavedou do oblak i pod vodu
      • Jekill: Dojmy z hraní The Quarry
      • ShelbyGT500: Hry zdarma na Epicu vás zavedou do oblak i pod vodu
      • Fosnak: Hry zdarma na Epicu vás zavedou do oblak i pod vodu
      Chivalry 2 míří na Steam

      Chivalry 2 míří na Steam

      20. 5. 2022
      WRC Generations oficiálně představeno

      WRC Generations oficiálně představeno

      20. 5. 2022
      Společnost Saber Interactive se připojuje k vývoji předělávky Knights of the Old Republic

      Společnost Saber Interactive se připojuje k vývoji předělávky Knights of the Old Republic

      20. 5. 2022
      Dojmy z hraní The Quarry

      Dojmy z hraní The Quarry

      26. 5. 2022
      Streets of Rage 4 vyšlo na mobily

      Streets of Rage 4 vyšlo na mobily

      25. 5. 2022
      Recenze Sniper Elite 5 – sázka na jistotu

      Recenze Sniper Elite 5 – sázka na jistotu

      25. 5. 2022
      Oznámeno Marvel Snap

      Oznámeno Marvel Snap

      20. 5. 2022

      O Zing.cz


      Zing je magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview.


      Herní magazín Zing.cz pro Vás připravujeme ve spolupráci s herním obchodem Xzone.cz. Přijďte si vybrat svou hru nebo tričko.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2022 Zing s.r.o.

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2020 Xzone s.r.o.

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář