ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Senua demonstruje revoluční animace obličeje pomocí Metahuman

    Senua demonstruje revoluční animace obličeje pomocí Metahuman

    Counter-Strike 2

    Counter-Strike 2 oficiálně představen

    Českému studiu Madfinger Games se v minulém roce moc nevedlo

    Madfinger Games předává své legendární mobilní tituly studiu DECA Games

    Dead Island 2

    Dead Island 2 láká ve filmové ukázce na zasazení do Los Angeles

    Video průvodce školou v Hogwarts Legacy

    Pouze 25 % hráčů se podařilo pokořit Hogwarts Legacy

    Horizon Forbidden West: Burning Shores

    Horizon Forbidden West: Burning Shores ukázalo nový trailer a spustilo předobjednávky

  • Recenze
    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Supercross

    Recenze Monster Energy Supercross 6

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Dojmy z hraní The Settlers

    Recenze The Settlers: New Allies – simulátor čekání

  • Videa
    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Prohlédněte si oficiální screenshoty z remaku Dead Space

    Technický rozbor Dead Space (PS5 a PC)

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Videorecenze Dead Space

    Videorecenze Dead Space

  • Preview
    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

  • Speciály
    The Last of Us

    Recenze první sezóny seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Všechny nové informace o remaku Resident Evil 4 a porovnání s originálem

    Resident Evil 4 Remake – grafické srovnání a test frameratu

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Březnové hry

    Březnové hry: přehled & anketa

    Únorové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Únorové ohlédnutí redakce

    Kodek AV1 – budoucnost streamů a náhrada za přestárlý standard

    Kodek AV1 – budoucnost streamů a náhrada za přestárlý standard

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Senua demonstruje revoluční animace obličeje pomocí Metahuman

    Senua demonstruje revoluční animace obličeje pomocí Metahuman

    Counter-Strike 2

    Counter-Strike 2 oficiálně představen

    Českému studiu Madfinger Games se v minulém roce moc nevedlo

    Madfinger Games předává své legendární mobilní tituly studiu DECA Games

    Dead Island 2

    Dead Island 2 láká ve filmové ukázce na zasazení do Los Angeles

    Video průvodce školou v Hogwarts Legacy

    Pouze 25 % hráčů se podařilo pokořit Hogwarts Legacy

    Horizon Forbidden West: Burning Shores

    Horizon Forbidden West: Burning Shores ukázalo nový trailer a spustilo předobjednávky

  • Recenze
    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Supercross

    Recenze Monster Energy Supercross 6

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Dojmy z hraní The Settlers

    Recenze The Settlers: New Allies – simulátor čekání

  • Videa
    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Prohlédněte si oficiální screenshoty z remaku Dead Space

    Technický rozbor Dead Space (PS5 a PC)

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Videorecenze Dead Space

    Videorecenze Dead Space

  • Preview
    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

  • Speciály
    The Last of Us

    Recenze první sezóny seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Všechny nové informace o remaku Resident Evil 4 a porovnání s originálem

    Resident Evil 4 Remake – grafické srovnání a test frameratu

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Březnové hry

    Březnové hry: přehled & anketa

    Únorové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Únorové ohlédnutí redakce

    Kodek AV1 – budoucnost streamů a náhrada za přestárlý standard

    Kodek AV1 – budoucnost streamů a náhrada za přestárlý standard

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Historie Prince of Persia

Wast autor: Wast
28. 1. 2013
v sekci Blogy čtenářů
0
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

Tahle herní série má za sebou předlouhou a slavnou historii. Na její úvodní trilogii už dlouho usedají Písky času, a ta novější série už je též zaprášená. Pojďme a společně prach smetem a připomeneme si celou slávu této jedinečné herní legendy.

 

Není mezi námi nikdo, kdo by neznal legendární postavičku prince z Persie. Já byl před zhruba dvaadvaceti lety též zlákán vůní romantických dálek a slunného orientu. Možná za to mohla v mém dětství populární, knižní série Ve stínu Padišáha, od Karla Maye. Nad šesti svazky jsem prožil spousty chlapeckých večerů. Zahrát si tedy novou dobrodružnou hru byla nabídka, která se neodmítá. Prince of Persia se sice mým představám o orientu moc nepodobala, ale naštěstí dokázala nehorázně bavit. Hrdina bez bázně a hany ze stejnojmenné herní série Prince of Persia, je tak moje a ne jen moje srdcovka. Jako blesk z čistého nebe zapůsobila v loňském roce zajímavá zpráva. Šlo o to, že autor perského prince, Jordan Mechner nalezl původní, fanoušky série již oplakané, zdrojové kódy. Jako správný otec série je dal, jak začíná být nepsaným zvykem, k dispozici na internet. Za což mu patří díky!

 

 

 

<iframe width=“560″ height=“315″ src=“http://www.youtube.com/embed/6OAHfBoxyx8″ frameborder=“0″ allowfullscreen></iframe>

 

 

 

Příběh legendárního dobrodruha se začal psát už v roce 1989, perem geniálního mladíka Jordana Mechnera. V nadaném týmu Brøderbund přiložil ruku k dílu i jeho bratr a postava prince se zrodila. Svoji světovou premiéru si pak odbyl na Apple II. Za necelý rok vzal útokem i další platformy Amigu, Atari ST a IBM PC. Prince of Persia byla na první pohled klasickou 2D plošinovkou. Tento žánr tehdy zažíval zlaté časy. To co ji od plošinovek odlišovalo, byl exotický, pohádkový příběh a fantastická hratelnost. Každého hráče do nosu hned v úvodu uhodí vůně dálek a zláká dobrodružství odehrávající se ve vzdáleném, východním světě. Právě tam, kdesi v poušti, ze ztraceného města, vyráží místní sultán do války. V jeho nepřítomnosti se zrádný vezír Jaffa zmocní opuštěného trůnu a chystá se, vzít si za ženu krásnou sultánovu dceru. Naštěstí jí z městského žaláře, uprchne na pomoc uvězněný princ. Cesta plná nebezpečí a soubojů o záchranu dívky začíná. Samozřejmě hra končí happy endem.

 

Nedlouhá hra má jen dvanáct levelů a je limitována 60 minutami. Moc času na záchranu princezny tedy nemáte. Zvuky a grafika hry jsou poplatné své době. Hru tehdy odlišovala, od ostatních plošinovek, její fantastická hratelnost. Nabídla i gradující výzvu, k níž přispěla solidní, ale zvladatelná obtížnost. Hra totiž postrádá, dnes už klasickou možnost uložení, a tak pokud vás zabili, museli jste na začátek levelu. Přes svojí krátkost, se hra Prince of Persia, stala hitem.

 

 

 

<iframe width=“560″ height=“315″ src=“http://www.youtube.com/embed/U_ukX0mNf8M“ frameborder=“0″ allowfullscreen></iframe>

 

 

 

Pokračování v roce1993 se dalo čekat. Mělo dlouhý název Prince of Persia: The Shadow and the Flame. Vývojáři příběh volně navázali na konec prvního díl. Otec sultán vrátil z vojenského tažení, je rád, že jeho dcera je zachráněna a chystá se mladého prince zahrnout poklady. Princ ale ví, že není všechno zlato, co se třpytí a za odměnu žádá „pouze“ ruku princezny. Žádná rodinná idylka se nekoná. Zlý Jaffa se vrací do děje, má podobu prince, který se proto stává psancem, a chce uchvátit princeznu pro sebe. Princezna tuší zradu a vážně onemocní. Hráč v roli vypuzeného prince vyráží znovu na cestu na záchranu své lásky. Stejně jako první díl je i pokračování omezeno časem, tentokrát celých 75 minut. Ve dvojce najdete rozmanitější prostředí, barevnější grafiku a na potrápení tu máte více nepřátel. Vyladěno bylo i ovládání. Tedy snad vše bylo o fousek lepší a u hráčů slavilo zasloužilý úspěch.

 

V roce 1999 se objevilo třetí pokračování Prince of Persia 3D, jenž vzešlo z dílny vývojářského studia Red Orb. To bohužel ustoupilo od konceptu plošinovky a podlehlo tehdejšímu fenoménu 3D. Princ z Persie v třetím rozměru působil jako pěst na oko. Důvodem bylo, že duchovní otec princem, již neměl hlavní slovo a na hře jen spolupracoval. Příběh hry je sice zajímavý. Zamilovanému párečku štěstí opět nepřeje. Do hry vstupuje nový záporňák Assan, který chce ukořistit krásnou princeznu, pro svého zrůdného syna. Princ se opět ocitá v zatuchlé vězeňské kobce, která mu však nezabrání vyrazit na záchrannou misi. Ve hře se nově také objeví více druhů zbraní. Hrdina má k dispozici nejen meč, ale také kopí a luk se šípy. Vylepšeny jsou i jeho pohyby, a tak pro něho není problém lézt po čtyřech, plavat, či bravurně střílet z luku. Zajímavé je, že může používat i pár bojových úderů. Hru doslova deklasovalo jen děsivé technické zpracování. Grafika působila hrozně hranatě a postavy měly nekoordinované pohyby. Nebylo proto divu, že hra u hráčů propadla, je to nejhorší díl série. Brrr…

 

 

 

<iframe width=“560″ height=“315″ src=“http://www.youtube.com/embed/PCBCb2uNMPs“ frameborder=“0″ allowfullscreen></iframe>

 

 

 

Čtyři následující roky se užuž zdálo, že exotický princ, se už na monitory počítačů nikdy nevrátí.
O restart perského prince v roce 2003 pokusili vývojáři z francouzského vydavatelství Ubisoft. Hra Prince of Persia: Sands of Time, započala zcela novou etapu virtuálního života, tohoto skákajícího dobrodruha. Naštěstí do Ubisoftu povolali toho nejpovolanějšího a započali tak novou epochu. Pod vedením vývojáře Jordana Mechnera začala vznikat hra v novém, moderním hávu. Návrat do dvourozměrného světa se sice nekonal, ale i tak hra stála za to. Příběh je opět zajímavý a plný zvratů a dobrodružství. Vypíchl bych jen originální ústřední zápletku. Vše se točí okolo nalezené dýky, s jejíž pomocí, se díky Pískům času, dá vracet čas. To do hry zdařile zasadilo tehdejší herní fenomén bulettime. Postava prince ve hře famózně šplhá po zdech a skáče přes překážky. Je to nejzdařilejší skákačka ve 3D, jaká kdy vznikla. Grafika, i když je kompletně 3D je skutečně fantastická, i celkové ozvučení hry je vynikající. Tohle byl princ, kterého si všichni hráči přáli.

 

 

<iframe width=“560″ height=“315″ src=“http://www.youtube.com/embed/VwEnlXPmcoM“ frameborder=“0″ allowfullscreen></iframe>

 

 

Pokračování veleúspěšných Písků času, se k hráčům dostalo už za rok. Mnozí si tak právem dělali starosti o kvalitu hry. Prince of Persia: Warrior Within vyšel na konci roku 2004. Příběh se posunul o sedm let dopředu. Přestože se princovi podařilo, v minulém dílu vše uvést do pořádku, nezůstalo jeho jednání zcela bez následků. Nastala nechtěná změna toku času. Mezi princem a strážcem času Dahakou vznikne proto konflikt. Princ se rozhodne vše napravit, a tak se vydává na tajemstvím opředený, záhadný ostrov, s časovými portály, kterými se dá cestovat napříč časem. Jejich průchod vám dá jedinečnou možnost hrátek s časem. Při hrdinově boku se objevuje nová princezna Kaileena.

Dýku s pískem už k dispozici nemáte, ale nebudete ji potřebovat. Právě z tohoto ostrova totiž pocházejí Písky času. Hra i celý příběh je laděn daleko temněji, což lze považovat za veliké plus. Warrior Within má propracovanější soubojový systém i parádní komba. Vývojáři nezapomněli obohatit zbraňový arzenál o labužnické kousky. Hra nabízela hráčům vynikající grafiku, s celkově navýšenou brutalitou, ale i fantastickou hratelnost okořeněnou dokonalými souboji s nepřáteli.

 

 

<iframe width=“560″ height=“315″ src=“http://www.youtube.com/embed/3Xz4csERFYY“ frameborder=“0″ allowfullscreen></iframe>

 

 

Jediné co by se dalo vytknout je nevhodné konzolové ovládání, pocházející z konzolových verzí. S gamepadem si prostě rozuměla hra mnohem lépe než s myší a klávesnicí. Recenze byly nadprůměrné, a tak v Ubisoftu dali zelenou pokračování.
To vyšlo až na konci roku 2005 a neslo podtitul The Two Thrones (Dva trůny). Příběh hry znovu navazuje na události z předchozího dílu. Princ se po úžasných dobrodružstvích na ostrově času, vrací na lodi domů, do Babylonu. Nevrátil se sám, ale i se svou milou Kaileenou. Náhle je Princova loď potopena zákeřnou střelou z katapultu. Kaileena je ve zmatku zajata a nová dobrodružství prince začínají. Princ tu bojuje nejen s nepřáteli, ale jak už název vypovídá, i se svým temným já. Graficky i po zvukové stránce jsou na tom Dva trůny celkem dobře. Bohužel zamrzí opět použité konzolové ovládání. Důvodem bylo, že hra vyšla i na Xbox360 a PS3. Přesto se třetí díl může hodnotit jako velice kvalitní počin. Vypadalo to, že s trilogií už Ubisoft s princem s Persie ukončil spolupráci. Naštěstí pro hráče tomu bylo jinak.

 

 

<iframe width=“560″ height=“315″ src=“http://www.youtube.com/embed/BO05U0WxG2Y“ frameborder=“0″ allowfullscreen></iframe>

 

 

Vydavatelství Ubisoft po čase překvapil oznámením, že se chystá zbrusu nový díl Prince of Persia. Koncem roku 2008 se objevil nový Prince of Persia. Samostatná hra, která nejen že nenavazovala na události z předešlé trilogie, ale ledasco změnila. Nový princ se oděl do nového grafického hávu cel-shade. Což mnozí hráči už dopředu kritizovali. Zastavme se nejdřív u jejího příběhu. Je poměrně jednoduchý. Princ se náhodně, při hledání svého oslíka setká s krásnou Elikou, která je na útěku před svým otcem. Ten, šílený zlostí, zpřetrhá kořeny držící zlého boha Ahrimana. Zlo a zkaženost se šíří říší jako mor a je znovu na princi, aby ho s pomocí Eliky zastavil.

 

Autoři se pokusili dostat do hry aspoň nějaký náznak nelinearity. Omezeně si tedy můžete vybrat další postup hrou. Společnice Elika funguje i jako nápověda, a tak ji můžete požádat o radu, či směr kam se vydat. Po stránce hratelnosti se nic moc nového, oproti předešlým třem dílům, nekoná. Opět je to v podstatě skákačka, a tak skáčete po zdech, či po nich běháte, ale také balancujete na římsách a sloupech. Princ byl vždycky úžasný akrobat, a pokud se mu něco nepovede, půvabná společnice Elika mu vždy pomůže. Zemřít je zde věc zcela nemožná. Změn se dostalo soubojovému systému, všechny základní pohyby se dají kombinovat do efektních komb.

 

Princ tu má novinku – rukavici, která slouží nejen na udělení speciálního úderu. Díky ní, se můžete svézt dolů po zdi bez zranění. Funguje to tak, že železné drápy zarazíte do zdi a už jedete. Obrovskou pochvalu zaslouží postava krásné Eliky. Ta nejen, že hru svým kouzlem a přičiněním okořeňuje, je také pro prince parťák, jak se patří. Až na malé výjimky je stále u něj, vždycky připravena pomoci. Vrátím se ještě ke grafickému zpracování celé hry. To je opravdu famózní, tak neuvěřitelně kvalitní cel-shade provedení, až hra budí skutečně umělecký dojem. Vynikající je i její celkové ozvučení. Od Ubisoft je to podle mého, jedna z nejlepších her, kterou si právem můžou zařadit do zlatého fondu. Nebylo divu, že hra měla u hráčů úspěch a recenzenti pěli jen chválu.

 

 

<iframe width=“560″ height=“315″ src=“http://www.youtube.com/embed/tU9bQ-7U3Xw“ frameborder=“0″ allowfullscreen></iframe>

 

 

V červnu 2010 se série oživí o kousek Prince of Persia: The Forgotten Sands (Zapomenuté písky). Děj je tentokrát zasazen do středu  mezi  hry Prince of Persia: The Sands of Time a Prince of Persia: Warrior Within. Hráč v ní objeví zcela nový svět doplněná o zajímavou příběhovou linku. V ní hrají svou roli nové postavy a prince čeká boj nejen nad přírodními silami, ale i souboj časem. Prince se na své dobrodružné výpravě nucen postavit do čela svého lidu a čeká ho tak mnoho závažných rozhodnutí. Hra vyšla opět pod hlavičkou vydavatele Ubisoft na PC (česká verze),dále na Xbox 360,PS 3 a PSP.

 

Série her o princovi se pak přesunula na nejmenší konzole PSP a Nitendo DS. Nejprve se v roce 2005 na Nintendu DS objevila tahová strategie Battles of Prince Of Persia. Zpracování hry bylo poměrně solidní, ale hříčka příliš fanoušků série neoslovila. Další hra od konkurenčního PSPéčka, Prince of Persia Revelations, vydaná v roce 2006 nedopadla také moc slavně. V podstatě šlo o pouhou předělávku druhého dílu Warrior Within, pocházejícího z moderní série. Bohužel konvenze se moc nepovedla a hra brzo zákonitě zapadla. Do třetice, se Nitendo pokusilo vrátit prince do jeho začátků a koncem roku vydalo nefalšovanou plošinovku Prince of Persia: The Fallen King. Dějově je hra celkem zajímavá a dějová linka se točí kolem nákazy, zlé a temné látky, devastující celé království. Je tedy opět na hrdinovi, aby vytáhl do boje a příběh plný intrik a nečekaných zvratů začíná. Bohužel i tahle celkem povedená hra měla jisté zápory, které ji v očích hráčů deklasovaly. Například nepovedené ovládání, a také celkové ozvučení hry bylo fádní.

 

 

<iframe width=“560″ height=“315″ src=“http://www.youtube.com/embed/_wXiQf1H1DM“ frameborder=“0″ allowfullscreen></iframe>

 

 

Čtyrlístek her na mini mašinkách uzavřeme v roce 2007, vydaným Prince of Persia: Rival Swords. Druhý PSPčkový (hra vyšla i na Nintendo Wii) titul přímo navazuje na předchozí díl Revelations, což také napovídá, že jde o konverzi titulu Prince of Persia: The Two Thrones. Vývojáři, vědomi si nedostatků předchozího dílu, vyladili ovládání, díky čemuž měl hráč úžasnou akrobacii perského hrdiny konečně zcela pod kontrolou. Ve hře byla ponechána možnost ručního nastavení kamery, přičemž i ta automatická fungovala výborně. Vítanou novinkou byl i multiplayer. Snad právě proto Rival Swords i přes pár nedostatků hráče přece jen pobavil svou vynikající atmosférou. Princ časem dobil i platformu mobilních telefonů, a tak není problém si ho zahrát prakticky kdekoliv. V roce 2010 vyšla na PS3 kompilace všech tří dílů novodobého prince z Persie pod názvem Prince Of Persia Trilogy: HD Collection a hráči si tak mohli prince užít ve vysokém rozlišení.

 

 

<iframe width=“560″ height=“315″ src=“http://www.youtube.com/embed/wRy7JElB46c“ frameborder=“0″ allowfullscreen></iframe>

 

 

V roce 2010 Princ úspěšně zaútočil i na filmová plátna. Americký režisér Mike Newell, v produkci Walt Disney Pictures a Jerryho Bruckheimera natočil filmovou adaptaci Prince of Persia: The Sands of Time. Na plátně tak ožil první slavný díl z novější trilogie. Kde se sympatický a statečný, do královské rodiny adoptovaný princ, po boku s krásnou kněžkou, strážkyní dýky ovládající písky času, snaží zachránit své i dívčino království před svým zrádným strýcem a neblahým koncem celé říše. Film pobaví celou rodinu a dokonce skončí happy endem.

 

Princ z Persie má nám stále co nabídnout a doufám, že ještě neřekl své poslední slovo.

Předchozí článek

Cesta Krve a Bolesti X

Další článek

Dojmy z bety SimCity – zpátky do ulic

Související články

Senua demonstruje revoluční animace obličeje pomocí Metahuman
Novinky

Senua demonstruje revoluční animace obličeje pomocí Metahuman

před 32 minutami
Counter-Strike 2
Novinky

Counter-Strike 2 oficiálně představen

před 47 minutami
Českému studiu Madfinger Games se v minulém roce moc nevedlo
Novinky

Madfinger Games předává své legendární mobilní tituly studiu DECA Games

před 1 hodinou
Další článek
Dojmy z bety SimCity – zpátky do ulic 943 wallpaper simcity 01

Dojmy z bety SimCity – zpátky do ulic

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:


      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Anno 1800 představuje expanzi New World Rising

      Anno 1800 je dostupné zdarma

      18. 3. 2023
      Epic

      Epic rozdává hru zdarma

      16. 3. 2023
      zdarma

      Aktivujte si zdarma horor s českou lokalizací

      20. 3. 2023
      PlayStation Plus

      Známe první hru z dubnové nabídky PlayStation Plus

      14. 3. 2023
      Atomic Heart

      Atomic Heart dostane plnohodnotnou českou lokalizaci

      77
      Dojmy z hraní Resident Evil 4

      Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

      49
      Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

      Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

      43
      Herní obchod Xzone mění své logo

      Herní obchod Xzone mění své logo

      24
      Senua demonstruje revoluční animace obličeje pomocí Metahuman

      Senua demonstruje revoluční animace obličeje pomocí Metahuman

      22. 3. 2023
      Counter-Strike 2

      Counter-Strike 2 oficiálně představen

      22. 3. 2023
      Českému studiu Madfinger Games se v minulém roce moc nevedlo

      Madfinger Games předává své legendární mobilní tituly studiu DECA Games

      22. 3. 2023
      Dead Island 2

      Dead Island 2 láká ve filmové ukázce na zasazení do Los Angeles

      22. 3. 2023

      Nejnovější komentáře

      • SamFisher: Counter-Strike 2 oficiálně představen
      • Phillios191: EA stahuje z prodeje starší díly série Battlefield
      • superafutura: Pouze 25 % hráčů se podařilo pokořit Hogwarts Legacy
      • Jarin: Atomic Heart dostane plnohodnotnou českou lokalizaci
      • Rizecek: Pouze 25 % hráčů se podařilo pokořit Hogwarts Legacy
      • Martin Průdek: Preload pro Resident Evil 4 Remake byl spuštěn
      Steam

      Na Steamu odstartoval jarní výprodej

      16. 3. 2023
      Přehled HW novinek z 26. týdne

      Přehled HW novinek z 11. týdne

      18. 3. 2023
      Souhrn recenzí hry Resident Evil 4: Remake

      Souhrn recenzí hry Resident Evil 4: Remake

      17. 3. 2023
      Vyzkoušejte si zdarma Bulwark: Falconeer Chronicles

      Vyzkoušejte si zdarma Bulwark: Falconeer Chronicles

      19. 3. 2023
      Na Xboxu si zahrajete dalších 70 her přes zpětnou kompatibilitu

      Scénář pro filmovou adaptaci Gears of War napíše scenárista Duny

      21. 3. 2023
      Game Pass

      Game Pass odhalil nabídku her pro zbytek března

      21. 3. 2023
      PlayStation Plus

      Odhalena březnová nabídka her v PlayStation Plus Extra a Premium

      16. 3. 2023

      O Zing.cz


      Zing je online magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview.


      Majitelem herního magazínu Zing.cz je agentura Grunex.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2023 Zing & Grunex

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2022 Zing & Grunex

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář