Je až s podivem jak ten čas letí. Naposledy jsme v sérii Call of Duty vyprášili náckům kožichy před dlouhými devíti lety v podtitulu World at War, když tedy nepočítám zombie mód a flashback mise v Black Ops I. Takže když první trailer oznamující návrat série zpět ke kořenům spatřil světlo světa, aktivovala se mi v mozku vlna euforie a nostalgie zároveň a donutila mě udělat něco, co dělám málokdy. Ano, předobjednávku. A právě díky ní jsem dostal jedinečnou možnost si vyzkoušet, co si na nás Activision po těch letech modern military shooter, exo suitech, mega jumpech, vesmíru a kdovíčeho připravilo. Tedy aspoň v multiplayeru.
Starého psa novým kouskům nenaučíš, tak napůl
Je potřeba se nejprve odprostit od PR řečí o autenticitě či chcete-li historické přesnosti, protože tu si vývojáři patrně šetří do singleplayerové kampaně a musím natvrdo říct, že multiplayer je asi stejně autentický jako poslední Battlefield 1, tedy vůbec. Zároveň je si třeba uvědomit, že cílová skupina nejsou ostřílení veteráni z dob Call of Duty 2, ale právě hráči posledních „futuristic“ ročníků. Asi jste správně pochopili, že o různé druhy kolimátorů, tlumičů a dalších blbinek na vaší M1 Garand nebude nouze, o tom však později.
Po prvním spuštění se vám nabídne výběr s celkem pěti divizí: Infantry, Airborn, Armored, Mountain a Expeditionary, lišící se výbavnou, skilly a vzhledem vojáka okořené hraným briefingem každé z nich. Je čistě na vás co si zvolíte, já jsem si vybral první možnost. Každé třídě můžete dále upravit primární a sekundární zbraň, perk, druh granátu a už zmiňovaný přístup k úpravě zbraně. Už tady mě zarazil výběr modelů zbraní, kdo by čekal třeba M1 Garand jako hlavní zbraň bude na omylu, ta byla k mému překvapení zamknutá a místo ní, mě nepříliš známá poloautamická puška M1941. A podivný výběr nekončí. Na MP40 jsem v této verzi bety nenarazil ani na ikonický samopal Thompson, jako náhrada byla k dispozici třeba německá STG44, známá jako předloha pro legendární kalašnikov. Lehké kulomety, odstřelovací pušky ani brokovnice na mě nezapůsobily, jako zjevení mi tu působí ruský PPSH-41, který mi do zasazení západní fronty vůbec nesedí. Nemusím zmiňovat, že ať Spojenci nebo Osa mohou používat všichni všechno, tudíž orientace kde se nachází nepřítel podle zvuků zbraní ani nezkoušejte. Jak už jsem zmiňoval všechny zbraně lze modifikovat všemožnými druhy optik, kolimátorů, zásobníky, v plné verzi budou jistě i skiny, tudíž realismus jak se patří. Upřímně mě to ani nepřekvapilo a jedná se o očekávané rozhodnutí směrem k publiku, kteří se budou rádi odlišovat, nemluvě že z toho Activisionu budou cinkat zlaťáky.
Další logickým krokem je výběr matche, v betě je na výběr pět herních módů, z nichž pochopitelně vyzdvihnu novinku, mód zvaný War. Jedná se svěží vítr do multiplayeru Call of Duty, kde na za sebou propojených mapách jedna strana útočí a druhá brání území s určitým cílem. Operace probíhá u francouzské vesnice St. Lo, kde útočící Američané musí nejprve obsadit rádiové velitelství, dále opravit most, následně eskortovat svůj tank, po cestě zlikvidovat sklady zásob, aby mohli přistoupit k zničení hlavního cíle a to baterie AA děl. Obzvláště v poslední části se jedná o napínavou přetahovanou a časový limit rychle ubíhá. Osobně jsem zvědavý, kolik podobným operací si tvůrci přichystali do plné hry a za mě se jedná o hlavní tahák celého multiplayeru. V módu Hardpoint a Team Deathmatch jsem si zahrál zbývající tři mapy Point Du Hoc, Gibraltar a Ardennes Forest, které bych (myslím ty matche) označil jako standartní s tím rozdílem, že vám nepřítel nebude skákat po stěnách, nebude používat exo suity atd. což je příjemná „změna“. Na samotných mapách se mi líbilo, že po chvíli hraní se dá celkem snadno orientovat, což byl jeden z velkých mínusů Infinite Warfare. Co se týče scorestreaků, ty se vám obligátně aktivují po úspěšných killech protihráčů a opět se jedná o variaci na už známé, jako aircraft recon apod.
Určitě jste aspoň okem zahlédli nějaké screenshoty či záběry ze hry, tudíž vás nepřekvapí, když řeknu, že po stránce grafiky se nejedná o žádnou revoluci. Modifikovaný engine běžel na mé playstation 4 Pro s aktivovaným boost modem naprosto stabilně při 60 snímcích za sekundu. Zvuková plejáda je dle mého názoru v pořádku, hlavně výbuchy granátů polahodí sluchu, ovšem za autentičnost zvuků jednotlivých zbraní bych ruku do ohně nedal.
Social Justice bullshit
Žádná svastika, ženy černé pleti v uniformách wehrmachtu, ano věřím, že kdyby se ozvala nějaká liga bojovníků za zvířata, měli bychom v Call of Duty psa ve vojenské uniformě co v tlamě aportuje němcům pod nohy odjištěné granáty a na zádech by měl stojánek se samopalem a nešel by zabít, pouze odehnat. Můžete říct, že přeháním, ale nikdy nevíte. Sám jsem byl zvědavý, jak mě tento aspekt hry bude nebo nebude vadit, protože jsem tuhle zprávu přijal s velkou nelibostí a jedním dechem dodávám, že vadí. Respektive mi to asi nevadilo tolik, jak jsem myslel, že bude. V průběhu boje prostě tyhle věci nemáte čas tolik vnímat a ani jsem nenarazil na tolik hráčů, kteří by si zvolili ženskou postavu, spíš převažovali ty mužské. Osobně bych uvítal, aby i hra více hráčů byla co nejvíc autentická se vším všudy, ovšem toto je téměř finální podoba a je nemožné aby se na tom něco změnilo. Ber nebo nech být.
Kdybych to měl shrnout, a když budu držet stranou singleplayer a zombie mód jako samostatnou jednotku, beta jako ochutnávka mi postačila k tomu, že pro mě osobně není návrat do WW2 důvod si hru pořídit v den vydání, ale spíše někdy později. Přestože mě gameplay poměrně bavil a vím, že obsah bude daleko širší včetně Headquaters (obdoba social hubu v Destiny, kde se budete setkávat s ostatními hráči mimo bitvu), tak některá design rozhodnutí mi připadají jako snaha se vyrovnat částečně s Battlefield 1 a tím CoD:WW2 v mých očí naopak ztrácí. Beta zítra 28.8 končí, ovšem 1-4 Září bude další kolo. Co jsi o Betě a obecně novém Call of Duty WW2 myslíte vy? Dejte mi vědět do komentářů.