Studio se totiž odklání od klasického řešení soubojů šachovým stylem a hodlá odkráčet blíže současným akčním RPG titulům. Cílem série je totiž přinést s každým dílem něco jiného a tak radikální změna by zajisté prospěla.
„V moderním herním průmyslu vidíme spoustu hráčů, kteří odcházejí od šachového systému soubojů k akčnějším RPG hrám,“ řekl Kitase v rozhovoru pro Edge. „Jak FF XIII, tak FF XIII-2 mají ve svém bojovém systému ony klíčové elementy akce a rychlosti, což je pro nás nejdůležitější. To ale neznamená, že se stejnou cestou vydáme i příště.“
Možná tak vidíme zánik oblíbeného systému série, což ale na druhou stranu může být jen k dobru. Final Fantasy XIII-2 se chystá na Xbox360 a PS3 již 3.února příštího roku. Možná se pak konečně dočkáme kýžené evoluce.
Toto by som hned bral. To bol dovod prečo som nikdy nehral FF, pretože tam je bojový , , šistém" na tahy a to ja nemusím. Ked to bude po novom volné, tak do toho určite idem.