Klasifikační výpis odhaluje, že bylo rozhodnuto 19. prosince letošního roku. Dočteme se, že rada ve hře zjistila nevhodný obsah pro hry. To podle klasifikačního zákona znamená, že hrozí vysoký dopad na hráče z násilí ve hře.
Zpráva neobsahuje podrobnosti, proč se tak rada rozhodla. Místo toho uvádí několik příkladů – samotný boj je popisován jako intenzivní a mezi zbraněmi je vyjmenovaná brokovnice, vysoce účinné a kvalitní revolvery, odstřelovací pušky, útočné pušky, raketomety, laserové zbraně, granáty a G290 minigun. Tyto zbraně ve hře prý dovedou doslova roztrhat tělo
„Zbraně zanechají v lokalitách škody a roztrhají postavu na kousky nebo na půlky. Zásah cíle je doprovázen velkým množstvím krve a zranění jsou zobrazována realisticky a detailně. Často uvidíte maso a kosti, stříkající krev. To vše v pravidelných intervalech,“ dočteme se v jednom z příkladů.
Aby té brutality nebylo málo, nabízí hra řadu situací, v nichž se hráč může sebepoškozovat nebo napadnout civilisty. Podobné možnosti vyvolaly u Call of Duty: Modern Warfare 2 bouřlivou diskuzi.
„Civilisté mohou být zastřeleni, což doprovází velké množství krve (cákance krve). Nemůžete jim useknout hlavu nebo je rozkouskovat. V kooperační hře získáváte za civilní oběti body,“ dodává zpráva.
Z výše zmíněného lze usoudit, že Syndicate od studia Starbreeze a vydavatelské společnosti Electronic Arts bude velmi násilná a nevhodná pro hráče mladší 18 let.
EA se proti rozhodnutí australské klasifikační rady může odvolat a k posouzení může poskytnout cenzurovanou verzi, která by byla v souladu s pravidly tamního trhu.
Austrálie hodnotí maximálně doporučením MA15+ (pro starší 15 let). To doprovází přísná pravidla o obsahu a limitech ve hře. Pokud je obsah hry příliš silný pro tuto kategorii nebo nevhodný, rada titul nedovolí legální cestou prodávat na území Austrálie.
Na začátku aktuálního kalendářního roku začala australská rada projednávat kategorii R18+ (pro starší 18 let). Otázkou ovšem je, kdy toto doporučení schválí, aby mohlo být platné.
Připomeňte, že nejnovější Mortal Kombat byl v Austrálii také zakázán, zatímco Zaklínač 2 musel být upraven pro kategorii MA15+ a problémy měl i The House of the Dead Overkill Extended Cut – původně ho odmítli klasifikovat, po odvolání udělili doporučení MA15+.
to video ale nemá nabízet krev apod. To video je z dřívějška a prezentuje technologii agentů
Jakože ja v tom videu moc krvi nevidím
Ta Australská Klasifikační je vážně nějaká divná… A to jsem dříve toužil žít v austrálii
Za všetko možú neg… keby ten …. nenabúchal tú opicu nebol by aids a vela dalších nemocí!
Silent: Ona to ale není moc sranda. Když tam Evropani dotáhli žábu, která se tam přemnožila (a je poměrně dost jedovatá) , tak to nebyla prd**. Dokonce tam je úředně povoleno její vybíjení. Stejně tak tam udělali z Evropy dovlečení zajíci apod. Taky bych nechtěl, aby sem Vietnamci (např. ) zatáhli nějakou nemoc/bakterii/faunu, která by zdecimovala nějaké naše druhy. Tohle naprosto chápu. Co se týče cenzury, stačí nakouknout za roh do Německa, kde je to podobně ostrý – viz kapely, které např. nesmějí některé skladby nebo rovnou celé desky na koncertech vůbec hrát apod.
stejne jim na ten rating kazdy sere…australie ze seba dela porad neco extra…abnormální kontroly na letisti za mouchu v jablku vas muzou zabasnout ze ohrozujete životní prostredi (OMG! ) nehorázne CLA a te ještě s hrama
Bela: Jasně, chápu, osobně to už považuji ale za detail. V kostce je to o tom, že člověk porcuje lidi jako prasata. Mě osobně připadají ty "+100 / Headshot! / Double Kill + 3000 statistiky" spíš úsměvné až trapné… Rozhodně souhlasím s hranicí 18+.
Core : Je rozdiel, keď hra bonifikuje zabitie nepriateľa (ktorý by hráča v opačnom prípade ohrozil) a keď je coop postavený na získavaní bodov za zabitie bezbranných civilných obetí.
Co se týče přístupnosti, tak rozhodně 18+ (můj názor) . Není to o nic víc pohoršující než třeba poslední Mortal Kombat, válečné hry nebo stařičký Soldier of Fortune, kde člověk také doslova mohl porcovat NPC na kousky…
Mňo, vypadá to opravdu zajímavě. Minimálně hackování do hlav protivníků, vyjímání chipů, nasazení virů, prodej na černém trhu apod. Škoda, že je to pojato prioritně jako FPS. Mohl to být velice zdařilý konkurent Deus Ex. Jinak video pěkné.
EA si muselo byť vedomé rizika, ktoré hra v tomto smere prinesie a zrejme kalkulovala aj so stratami na niektorých trhoch. Pravdu povediac, body za civilistov v coope sú dosť netradičné a teda podobnosť s kontroverziou v MW2 je čisto náhodná. Tzv. cenzúrovanú verziu si nedokážem predstaviť.