Juan Carlos Fresnadill, producent filmů jako Vetřelci, Psicotaxi či Esposados, potvrdil IndieWire, že opustil křeslo režiséra filmu BioShock kvůli problémům s rozpočtem.
Jde o druhého producenta, který práci na BioShock filmu vzdal. Nejprve opustil projekt režisér Gore Verbinski (Piráti z Karibiku) a nyní i Fresnadillo.
„Z projektu BioShock jsem kompletně odešel a věnuji se dalším věcem. Film je prozatím pozastaven, studio a vydavatelská společnost se musí dohodnout na rozpočtu a ratingu,“ prozradil Fresnadillo pro IndieWire.
Pro úplnost dodejme, že film měl být natočen již v roce 2008, kdy ho měl na starost Gore Verbinski a 2K Games slibovali fanouškům hned filmovou trilogii, jež by je zavedla do podmořského světa Rapture.
Již v červenci roku 2010 se Verbinski nechal slyšet, že největší problém s BioShockem je ten, že je kombinací R-kového filmu, podvodního dobrodružství a hororu. A to je prý zatraceně drahý R-kový film.
Společně s Carlosem chtěli oříznout rozpočet, aniž by se to nějak odrazilo na kvalitě. Původní požadavky na rozpočet totiž byly neskutečně velké.
Tak uvidíme, zda se filmu vůbec někdy dočkáme… Moc nadějí tomu nedáváme, protože i Ken Levine řekl, že mu na adaptaci BioShocku moc nesejde.
Natočit dobrej film podle hry určitě jde. Bohužel to vždy ničí jen snaha přiživit se na značce a komunitě kolem dané hry dokud tomu tak bude nevznikne ani jeden jediný dobrý film podle hry. Škoda nyní se zoofilně masturbuje nad Bioshockem což si nezaslouží…
Já už prostě nějak nevěřím, že vznikne kvalitní film podle hry.
Když to napíšeš takhle, tak to s tebou pak nemůžu nic jiného než souhlasit
Filmy podle her zatím nemají smysl, ale vždycky když si přečtu nějakou takovou zprávu o ukončení filmu podle dobré hry, tak je mi to trochu líto.
Maestrodk: Ale já se nepřu o to, že expanded universe má hafo námětů na leckterý příběh. Já se přu o to, že žádný producent nevrazí desítky či stovky milionů dolarů do nějaké boční story. Koupili práva na BioShock, protože BioShock je slavná hra, nikoliv protože má pěkné knížečky vázané na tu velkou hru. Snaží se na tom jménu hry vydělat, a proto film postaví na hře, nikoliv na nějaké knize (nečetl jsem ji, takže netuším, nakolik se odlišuje od hry) . Takhle to funguje prozatím se všemi adaptacemi knih i her – Twilight adaptuje knihu, nejde o kreativní převyprávění např. Edwardovy životní story (což by mohlo být mnohem zajímavější) . Pán prstenů taky adaptuje knihu, nikoliv třeba válku někde na severu, ačkoliv by to bylo snažší. Gone With the Wind totéž. Apocalypse Now totéž (ze Srdce temnoty) . Stážci totéž, V for Vendetta totéž, 300 totéž, atd. atd. U her to funguje stejně od Mortal Kombatu po Maxe Payna. Právě s tím je většinou problém z mnoha důvodů od absence interaktivity po absenci unikátní grafické stylizace (polygony jsou levnější než herci) .
Možná, že se někdo v budoucnu najde a správně to zadaptuje, třebas dokonce i na motivy EU knihy namísto hry. Statisticky je jasné, že se asi někdy objeví fajn velkofilm na motivy hry. Ale máme-li se dívat do toho, jak se filmové adaptace her i knih dělají doposud, tak to nevypadá moc růžově. Hry jsou prostě na úrovni filmů co do fungování vyprávění obrazem (navíc mají interaktivitu) , proto podle mě tak nějak postrádá smysl, aby se rvaly do kin.
Maestrodk: Double Fine vydělalo 3 mega. Za to dneska blockbuster nenatočíš. Ono furt platí, že je levnější naanimovat epickou story ve hře než ji natočit s živýma hercema a profi CGI efektama. Pokud Modern Warfare 2 stále 40 milionů dolarů, ve filmovém převedením by to stálo minimálně pětinásobek.
Ale je třeba kniha BioShock: Rapture, tak podle ní by mohl film být.
Marigold: Jasně, ale mezi filmy a literaturou je historicky poměrně jasný vztah "předloha>adaptace". Tj. mezi nejlepšími filmy (berme to podle CSFD nebo IMDB) je hodně titulů, které jsou adaptací knih; Apocalypse Now, Kmotr, 2001: A Space Odyssey, you name it. Kolik podobných slavných filmů vzniklo z her? Žádný, přičemž i Silent Hill je jediný jednooký mezi slepými. Důvod? Knihy jsou podobně jako film lineární vyprávění, které maximálně schopný režisér umně převede do obrázků (a zjednoduší story, protože film prostě neumí pracovat s tisíci stránkami textu; narozdíl od televize) . Film sám o sobě je navíc de facto už kořeníci z knih – scénář v předprodukci je takové samostatné literární dílo.
Naproti tomu hry jsou samostatné médium, které je komplexní už při svém vzniku – filmová adaptace hry musí dodržovat stejný vizuál, stejnou story, stejné postavy, jinak si nasere fanoušky hry jako primární zákazníky (jako se to stalo… skoro pokaždé) . Málokterá hra má zároveň natolik komplexní příběh jako leckterá kniha – von i takový Mass Effect je vlastně úplně normální blockbuster, který kdyby byl filmem nebo knihou, tak se moc neliší od Transformers nebo Battlestar Galacticy. Možnost "prožít si to" je ale to, co se počítá prozatím nejvíce.
Ergo, dobré hry nejsou ani zdaleka tak narativně komplexní jako dobré knihy a jde tedy o látku, která převedením do filmu nic nového nezíská. Naproti tomu nezíská ani nic nového co se týče obrazu (ten dnešní hry zvládají servírovat na úrovni filmů) , a navich ztratí svůj největší klad, tedy interaktivitu. Sečteno podtrženo, filmová adaptace videohry ztrácí smysl.
Obrovský potenciál má leccos, ale s hrami vs. filmy je to kočkopsí vztah. Film musí vyprávět story hry (viz Max Payne) , ale tím velmi jasně riskuze znepřátelit si komunitu; žádný producent nedá stovky mega do např. Mass Effect filmu, který bude vyprávět "jinou story", jako First Contact War, protože značka ME=Shepardova story, tj. zapomeň i na filmové spin-offy herního námětu. No a nebo se na to může vysrat a udělat to jako Piráti z Karibiku – vzít námět atrakce (hry, zábavního parku) a na to si sepsat vlastní postavy a zápletku. Na to ale přece nemusí jít o nějakou herní adaptaci, protože se hrou to nakonec bude mít společné jenom to jméno… To já za výhru pro videohry moc nepovažuju.
a co takhle Kane and Lynch s Brusem …. na to nezapomínejte
A že vždycky s těmihle filmy je problém. Bioshock je moc drahý, Halo je někde ve ztracenu. No snad aspoň to WoWko se nějak dokope do cíle. Já si myslím, že by to byl hodně úspěšný film, který by si na sebe vydělal, kdyby byl kvalitně natočený. Proč třeba neudělají nějakou sbírku jako udělalo studio Double Fine? Fanoušci by určitě na filmy přispěli. Hlavně že se pořád točí podobné kraviny jako Twilight a další vymývárny mozků. I když je zase pravda, že raději žádný film nežli nekvalitní film.
Nesouhlasím. To je víceméně stejné, jako bys řekl, že ani knihy nepotřebují filmové zpracování, přitom mnoho filmů je děláno právě dle knižní předlohy. U her je však kapánek jiná situace, jelikož nikdo by asi nechtěl vidět filmovou kopii hry, což by v mnoha případech ani dost dobře nešlo zpracovat. Nevidím však žádný problém v tom, udělat film, který nějakým způsobem navazuje na herní příběh nebo jej rozšiřuje. Značka Bioshock má navíc obrovský potenciál.
Vždycky mi podobný zprávy přišly smutný, ale upřímně na co mít film, když hry fungujou sami o sobě! A kdo hru nemá, může si to doplnit na YouTube s rozverným komentářem Tubuscuse, Cynical Brita a podobných. Videohry film nepotřebujou.
Nedivil bych se kdyby si fanoušci nakonec ten film vytvořili sami
já se toho klidně ujmu