Z britského studia Criterion Games, které se proslavilo především závodní arkádou Burnout Paradise, odešli samotní zakladatelé Alex Ward a Fiona Sperry. Oba dva to potvrdili na svých oficiálních účtech na Twitteru, kde se nechali slyšet, že se rozhodli začít znovu.
Herní průmysl tak o tyto veterány nepřijde. Zakládají totiž nové studio, kde už pracují na tajemném titulu pod kódovým označením project zero.
Ward zastával v Criterion Games roli kreativního ředitele a viceprezidenta, zatímco Fiona Sperry byla ředitelkou.
Odchod není velkým překvapením. Criterion Games bylo založeno v roce 1993 ve Velké Británii a za svou dobu se stalo známé především díky sérii Burnout. Na triku mají také střílečku Black, méně povedené remaky Need for Speed: Hot Pursuit a Most Wanted a jednohubku v podobě Burnout Crash. Je až k neuvěření jak nakonec může tvůrčí celek dopadnout. Svou slávu si moc dlouho neužívali, společnost Electronic Arts (Criterion vlastní od srpna 2004) nedávno rozhodla, že se nějakých 65 lidí přesune do nově založeného studia Ghost Games, kde budou pracovat na nových dílech ze série Need for Speed. V Criterionu tak zůstalo pouze 17 zaměstnanců, což už pravděpodobně Ward a Sperry nedokázali rozdýchat a raději odešli, aby si mohli plnit sny opět po svém.
Criterion Games i přes všechny problémy podle EA pracuje na nové IP pro nové konzole, která je pro vydavatele prý prioritou. Projekt vede Matt Webster.
Informace pro všechny, kteří zde shazují Criterionské remaky NFS: Ať už je Váš názor na Hot Pursuit (2010) a Most Wanted (2012) jakýkoliv, tomuto studiu všichni vděčíme za RenderWare engine. Těžko říci, jak by bez něj nakonec vypadaly hry jako GTA III, Vice City, San Andreas, Battlefield 2, série Burnout, Max Payne 2, Manhunt aj…
Need for Speed šlo do háje. Most Wanted (2) považuju za nejhorší díl vůbec. Jinak. že to "nerozdýchali", to je už jak kdybych četl nějaké extra. cz
[ odkaz ] jojo, rivals se povedli, sice maji nejnizsi hodnoceni v historii nfs, ale to je urcite jen nahoda

Skalagrim: aha tak tak to jsem nevěděl
jesterkacz: Rivals nemaj nic společnýho s Criterionem.
burnout takedown je asi moje nejoblíbenější hra kdybych měl vybrat nejlepší hru tak by to byl právě burnout takedown
ale paradise se mi moc nelíbí 
a proč tady furt nadáváte na nfs když jste to ani nehráli nový rivals se jim povedl ten je skvělý
Achjo, kdyby jen v EA nepracovala banda idiotů, už jsme se mohli nového Burnoutu možná dávno dočkat.
jj Burnout moje srdcovka
Aspon konecne po dlhom case vyjde poriadna hra od Criterionu, nie nejaky brak od CritEArionu.
Z něj by měli odejít všichni a táhnout na pracák nebo někam k výrobní lince. Všechno na co šáhli a nebyl to Burnout šlo do kopru…
Ať koukaj udělat pořádnej Burnout. Paradise byla super řezničina, tak ať se toho drží
Ještě že s tím praštili
Neni se cemu divit od dob vlastneni EA jejich hry stali za starou belu ale konecne to pochopili i samotni tvurci…. Nova cistokrevna serie Burnout by nebyl spatny zacatek. Kbyby dosahovala kvalit 2. heho dilu. .
Přeji jim úspěch. EA se studii a značkami zachází děsně.
celej criterion a NFS serie od nich by mel skoncit v propadlisti dejin…