Dnes a zítra probíhá v Seattlu konference Steam Dev Days, na níž Valve společně s pozvanými vývojáři řeší vše kolem Steamu a Steam Machines, virtuální reality nebo vývoje na Linux. Pozvaní vývojáři přitom řadu sdělených informací vytrubují světu prostřednictvím Twitteru, a tak máme k dispozici řadu zajímavých informací. Pojďme se podívat na ty nejdůležitější:
• Steam Machine od AlienWare vyjde letos v září, přičemž AlienWare prohlásilo, že ohledně přístupu k jejich přístroji nejsou jako Microsoft nebo Sony.
• Anna Sweet z Valve prohlásila, že Valve vydá jejich Steam Machine jen pokud third-party přístroje od čtrnácti partnerů nepokryjí požadavky zákazníků. Jinak řečeno, prototyp zatím zůstane prototypem. Valve nicméně plánuje poskytnout hráčům jakési nástroje, které by měly pomoci při výběru vhodného Steam Machine.
• Znovu došlo k potvrzení, že Steam Machines nebudou mít žádné exkluzivní tituly.
• Valve zjevně hodlá odpískat službu Steam Greenlight. „Naším cílem je, aby šel Greenlight pryč. Ne proto, že by nebyl užitečný, ale proto, že se vyvíjíme,“ řekl Gabe Newell. Otázka však zní, co tím vývojem myslí. Na Greenlight se každopádně často snáší vlny stížností v čele s faktem, že se často ukazuje jako neefektivní.
• Ještě před vydáním finální verze SteamOS chce Valve zahrnout i možnost poslechu hudby, sledování televize a používání softwaru. Datum vydání hotového SteamOS však ještě neznáme.
• V rámci Steam ovladače bude k dispozici speciální rozhraní, pomocí kterého si bude moci každý nastavit vlastní rozložení tlačítek pro každou hru
• Plánovaná funkce Steamu In-Home Streaming poběží nejlépe na Linuxu/SteamOS, ale samozřejmě bude podporovat i Windows.
• Steam dosáhl počtu 75 milionů aktivních uživatelů.
Aktualizace
• Steam ovladač má k dispozici i API rozhraní umožňující vývojářům integraci ovladače do jejich her
• Prototyp ovladače se změnil. Takhle vypadá aktuální design:
• Valve prostřednictvím tiskové zprávy potvrdilo, že Steam skutečně dosáhl počtu 75 milionů aktivních uživatelů. Obří nárůst uživatelů nastal hlavně v Rusku a Brazílii, přičemž fakt, že loni v říjnu měl Steam „jen“ 65 milionů dokazuje, že vším notně zahýbal podzimní a vánoční Steam výprodej. Ačkoliv nejsme jako Vladimír Železný, přesto vás poukážeme na zajímavý koláč statistik.
• Mike Morasky, skladatel Valve, potvrdil, že se Kelly Bailey, autor hudby pro všechny díly Half-Life, skutečně vrátil do Valve. Můžete třikrát hádat, kvůli čemu asi.
• Soudě dle nadšených ohlasů vývojářů prezentovalo Valve působivé demo virtuální reality. Podle všeho také byl v souvislosti s VR hodně diskutovaný Source 2 engine.
• Aby těch spekulací nebylo málo, Valve uspořádalo i nějaké tajné setkání. Garry Newman, autor Garry's Modu a Rust, následně na svém Twitteru napsal „Valve just blew my mind“. Co asi mohlo Valve za zavřenými dveřmi ukazovat?
• Doug Lombardi potvrdil, že přednášky na Steam Dev Days jsou nahrávané a v následujících týdnech budou jejich záznamy k dispozici pro veřejnost. Počítáme ale, že se to nevztahuje na ono tajné setkání.
• Spíš ze zajímavosti stojí za zmínku, že Gabe Newell sponzoruje The Heart of Racing, organizaci sbírající peníze pro dětskou nemocnici v Seattlu. Gabe k tomu mimo jiné poznamenal: „Když se mě zeptali, jaké číslo chci na auto, řekl jsem si o '3' a oni řekli 'ne'. Ironie.“
Mr. Lolendo: Ten už je označen za trolla dávno kamaráde troll face mu tam i perfektně pasuje.
Jestli brzo HL3 oficiálně aspoň neuvedou tak sám Gabe bude označen za trola

hlavne at nezrusej greenlight, je to suprova sluzba, hodne indie her se diky tomu dostane mezi lidi, nevim, co se jim na tom nezda, podle me funguje dobre…ale jestli maji v planu neco lepsiho, jsem pro
doufam ze valve bude podporovat oculus rift, jak SW tak marketingem
Chtěl číslo 3…Half-Life 3 confirmed!
Radsej by sa mali zbavit tych useless steam machines, lebo je zbytocnost. Nainstalujem si doma do pc SteamOS a uz mam Steam machines, naco by som si aj kupoval
No tak to s tím Greenlight mě celkem mrzí. Ano vychází na tom hodně blbostí, ale prošlo tím i pár skvělých her…
To vysvětluje jak se mod Half-Life Before dostal na Steam, většina lidí to nikdy nehráli a viděli název Half-Life tak to odhlasovali, mod jsem kdysi hrál už před několika lety kdy snad ani TFko nemělo tradování a je hodně nudný a za 10 minut dohraný, pak na Steam vyšel a jak bylo najednou hodně palců dolů a zklamání.
Pokud vim tak ten poplatek není moc ne? Jako sorry, ale 90 E nemůže být moc ani pro malou indii hry.
Podle mě je to právě proto, že lidi odhlasovávají každou kravinu, oni mají práci s tim aby to dali na steam a pak jim to nikdo nekoupí. Ano jsou tam skvělé vyjímky jak třeba vypsal czmajkl. Ale když se podívate kolik kravin se skrz greenlight dostane… tak se ani nedivím. Každá hra co projde, tak se valve zavazuje ke komunikaci s vývojářema a starání se o to, aby byla furt dostupná atp. To je moc práce.
HALF-LIFEBLAZEN: Proč takhle ? Není právě o tom Greenlight, bezplatně pomoct začínajícím vývojářům a studiím ? Stačilo by kdyby steam sám usoudil zda není už kostičkovaných budovatelských her na steamu příliš. Nebo zda by další survival ala DayZ hra je opravdu takhle žádaná. Samozřejmě, hra by pak postoupila do druhé fáze standartní greenlightu, další problém si mi zdá už jenom v tom že tam jsou dvě tlačítka, hra sice vypadá dobře ale nikdy bych si ji nekoupil. Jestli by se teda hra chtěla dostat klasickou cestou, mohla by normálně zažádat steam a nebo se "odvolat". Nevím zda tohle napadlo jenom mě a nebo Valve už přehání tu svoji "volnou politiku".
HALF-LIFEBLAZEN a že jich není málo ….
Zpřísnili ho tím že musíte zaplatit celkem drahý jednorázový poplatek aby jste mohli uvést hru na Greenlight aby se vyhnuli trollům typu Half-Life 3 ale očividně se i tak nějaký vůl najde.
czmajkl Podle mě by bylo nejlepší kdyby ho spřísnili ten greenlight … a k tomu Valve už nepotřebuje vydělávat . . z každého prodeje hry si berou 30-40 procent takže si myslim že peněz maj dost … si vem např : Dayz . . prodalo se ho 1 milion kopii a každá stálá 24 eur …
Jestli Greenlight fakt odpískají tak co se stane s Black Mesou? To jako nevyjde už nikdy na Steam? Plus další hry na které se těším.
Zrušit Greenlight ? Wut ? Sice to má svoje + – ale nebýt toho tak kdo ví jestli na steamu je Next Car Game, Verdun, Rogue Legacy, Papers Please, Game Dev Tycoon, Door kickers, Risk of rain, Surgeon Simulator 2013, War Thunder, The Stanley Parable, Euro Truck Simulator 2, Postal 2 Complete, Project Zomboid.
Sice bylo vydáno i plno neskutečných kravin, ale třeba tyto hry které jsem tu napsal jsou jasno známkou toho že Greenlight byl prospěšný a pomohl rozvíjet se některým vývojářům i když Greenlightu zneužívali také větší vydavatelé. Naskýtá se mi otázka, chce snad Valve více vydělávat z licencí a nebo snad plánuje trochu pozměnit, ale stále bude poskytovat možnost vydání her malým vývojářům na steamu ?
Greenlight je strašná blbost, jednak tam nemůžou hlasovat ti co nemají koupenou hru (Co třeba mně hry nebaví a zrovna ta jo? ) , jednak jsou lidé schopni odpískat hru kterou by ani nehráli což pak nedává smysl.
A hlavně by byli sami proti sobě, i kdyby prodali z nějaké hry jen deset tisíc kusů, tak jsou to pořád vydělané peníze bez vývoje.
S tou steam machine jsem to v té záplavě verzí očekával, proč by softwarová firma měla začít vyrábět hardware, když tu je plno firem co do toho jdou a co mají zkušenosti, zákazníky a hlavně prodejní místa.