Marek Španěl, šéf studia Bohemia Interactive, dnes v noci na svém Twitteru oznámil, že Arma 3 má na kontě milion prodaných kopií. Stejnou informaci později uvedl i kreativní ředitel Army 3, Jay Crowe.
Arma 3 se začala prodávat v březnu loňského roku ještě v alpha verzi, která byla k dostání za sníženou cenu. Na konci června došlo k aktualizaci na beta verzi, u níž se cena trochu zvýšila, a v září došlo k vydání plné verze za plnou cenu, později následované bezplatným vydáním singleplayerové kampaně a přídavku Zeus. Dá se očekávat, že prodejům pomohla nedávná slevová akce, díky níž se Arma 3 dočasně vyhoupla do čela žebříčku prodeje na Steamu.
Prodejnost Army 3 se přirozeně nemůže rovnat DayZ, jehož alpha verze vyšla v prosinci a podle posledních zpráv má na kontě víc než dva miliony prodaných kusů, ale i tak jde bezesporu o úspěch, obzvlášť u takto zaměřeného titulu.
Nám nezbývá než vývojářům pogratulovat a připomenout, že Bohemia Interactive má s Armou 3 po dobu následujících dvou let slušné plány. Už brzy nás čeká bezplatný Bootcamp Update a rozšíření Steam Workshopu, později vyjde dvojice placených DLC Helicopters a Marksmen, jež přidají i některé featury zdarma. A v roce 2015 se dočkáme datadisku. Samozřejmostí je pak pokračování oprav hry a zlepšování optimalizace, především v multiplayeru.
Mimochodem, Ivan Buchta upozornil na zajímavé video, které srovnává Černarus z Army 2 (resp. její převedení do Army 3) s jejím reálným předobrazem v Českém středohoří. Podoba měst a vesnic se přirozeně liší a v reálné krajině chybí např. mohutný vysílač, ve hře umístěný na Zelené hoře (v reálu ho najdeme jižně od Prahy), ale ve spoustě scenérií můžeme vidět až překvapivou podobnost.
burcha: Spis si zkus pohrat s ovladaci nebo si pohrat s kompem, viry, spustene aplikace na pozadi atd, protoze kdyz se kouknes na srovnavaci testy tak i gtx 560 rozjede armu na 1080p na vysoke detaily se slusnym FPS a na netu je plno lidi co jedou s touto kartou bez problemu…takze bych hned Armu nezatracoval. Celkove kdyz si srovnas vysledky ze srovnavacich testu arma 2 vs arma 3 tak vidis, ze arma 3 jede o dost lepe se slabsim HW.
Princ Krasoň Arma 3 má divnou optimalizaci …. Já to nerozjedu plynule na nejnižší s Gtx 560, 4gb ram, intel i5 2. 80 ghz a ktomu kámoš má horší počítač a rozjede to na medium plynule tak co to kurva je za optimalizaci ? -_- Arma 2 mi jela plynule na nejvyšší
Milion prodaných kusů je na tento typ hry , který cílí na velmi úzké publikum velice silný úspĕch…a to jsem hater tehle kraviny ….
njn marketing (ctete sliby) zafungoval…. .
Phase: Arma 3 je oproti Arme 1 a 2 v optimalizaci jako nebe a dudy. Arma 3 jede relativne svizne i na stredne silnych masinach.
Jinak k prodejnosti. Nemuzete prece srovnavat prodejnost titulu, ktery cily na specifickou klientelu, ktera ma zajem o simulaci vojenstvi a "hardcore" zazitek s napriklad GTA, ktere cili na podstatne vetsi cast hracskeho spektra – casual hrace, hard core hrace proste vsechny. Preci jen vojenstvi jako takove nebavavi vsechny…tim, netvrdim ze sandbox ala GTA ano, ale je to podstatne vetsi cast publika. Je logicke, ze GTA bude mit vice prodeju, kdyz cili laicky receno na vetsinu hracu, kdezto arma treba jen na zlomek… A na to, ze je Arma takto uzce profilova, tak to jsou skvela cisla…
skylines: To by musel vyjít specialní ovladač obohacený o 50 dalších tlačítek.
skylines Je nemožný dát Armu 3 na konzole … Jakoukoli armu je nemožné dát na konzole a jestli ano tak to potom už nebude Arma
Temgotin: Bude. Jenom to musí dostatečně ořezat a stromy nahradit těmi z minecraftu a to chce čas na tak velké ploše.
Pokud vůbec nějaká PS4 verze bude…
Počká si na PS4 verzi…to neni problem…
Phase Trošku ? Arma 2 nebyla v top nejprodávanějších na steamu ani jednou … pak přišlo Dayz a hra byla nejprodávanější hrou na steamu několik měsíců …
a hlavne ked si zoberieme ich optimalizaciu, tak na pocitac ktory to rozbeha nema vela ludi, cize milion je velmi slusne cislo…. ale tazko povedat kolko by to bolo bez dayz, predsa len dayz trosku zviditelnilo Armu
Milion? ? hmm… Uz Day Z standalone ma cez 2+ miliona xD
Milion prodaných kopií je na military simulator moc pěkné číslo, navíc když jde pouze o PC hru.
Zdá se mi to jako docela malé číslo. Na druhou stranu když se zamyslím nad tím že je to hodně náročná hra a občas velmi těžká je jasný že se nebude prodávat tak jako třeba superlehké CoD kde umřít chce opravdu hodně snahy, jako třeba stát na místě a ještě si pod nohy hodit vlastní granát.