O multiplayeru Mass Effectu: Andromeda toho stále mnoho nevíme, ale sem tam prosákne nějaká informace skrz sociální síť Twitter. Na ní Fernando Melo z BioWare potvrdil, že online režim nového Mass Effectu nebude využívat dedikované servery, takže bude pořád využívat peer-to-peer řešení. Matchmaking tedy nepošle partu hráčů na dedikovaný server, jak je dnes běžné, ale spojení bude probíhat mezi jednotlivými hráči, z nichž jeden je přímo hostitelem.
Peer-to-peer je dost zastaralá metoda, která ve srovnání s dedikovanými servery nenabízí moc výhod. Multiplayer je ale podobně jako za časů Mass Effectu 3 PvE záležitost pro čtyři hráče, kteří bojují proti hordám nepřátel ovládaných umělou inteligencí. Jde zkrátka spíše o kooperativní multiplayer než kompetitivní záležitost, v níž by byly dedikované servery žádoucí. A tak by obyčejné peer-to-peer řešení nemělo představovat takové problémy jako třeba v případě For Honor od Ubisoftu, který na dedikované servery také kašle.
Rozloučit se musíme i s funkcí crossplay, díky níž by mohli spolu hrát hráči bez ohledu na to, jakou platformu využívají. Majitelé PS4 tedy budou moci hrát jen s dalšími hráči, kteří hrají nový Mass Effect na PlayStationu 4. Uživatelé Originu si zase budou muset vystačit s dalšími hráči, kteří na hraní Andromedy používají Origin, a tak dále.
Svou troškou do mlýna přispěl i Ian S. Frazer, který mimo jiné přiblížil, jak bude fungovat vizuální úprava sourozence a otce vaší postavy. Oba sourozence, bez ohledu na to, jestli budete hrát za Scotta Rydera nebo Saru Ryderovou, můžete individuálně upravit. Otec Alec Ryder pak bude do určité míry podobný vámi zvolené postavě.
Bohužel se musíme rozloučit s možností, že by postavy ve hře oslovovaly vaší postavu křestním jménem, které jste si zvolili sami. Třeba jako v případě Falloutu 4 a robota Codswortha, který má v zásobě stovky různých namluvených slov. Jestli chcete, aby byla vaše postava během hraní oslovována křestním jménem, musíte zůstat u výchozího jména, tedy u Scotta nebo Sary. Jakékoliv jiné jméno nebo i jinak napsaný tvar výchozích jmen vyústí v to, že vás budou všichni oslovovat příjmením Ryder.
S tím souvisí fakt, že nemůžete upravit křestní jméno otce a sourozence, za kterého nebudete hrát. To proto, aby se všichni tři členové rodiny neoslovovali příjmením, kdybyste všem třem změnili jejich výchozí křestní jména.
Frazer dále oznámil, že při nastavení vyšší obtížnosti se nemění pouze výdrž nepřátel, ale i jejich statistiky. S vyšší obtížností zkrátka mají být protivníci o něco chytřejší a všímavější. Jestli to tak opravdu bude, určitě se jedná o dobrou zprávu, protože až příliš herních tvůrců řeší vyšší obtížnost jen tím, že vaše postava je zranitelnější, zatímco nepřátelé jsou jen o něco odolnější.
Na závěr tu máme něco pro cosplayery. Jestli si chcete ušít kostým po vzoru společníků Cory Harperové nebo Liama Kosty, račte zamířit na blog BioWare, kde najdete PDF soubory plné patřičných detailů, abyste měli k dispozici co nejpřesnější předlohu. A jestli vás cosplay nezajímá, aspoň se můžete detailně podívat na modely obou spolubojovníků. Tato příležitost jistě potěší zejména příznivce virtuálních zadků v kombinézách™.
Odpověď na komentář uživatele @Ria Kon
Právě sjíždím jeho kanál
DA Origins to bylo dost v poho, mám ho na pc tak jsem si obličeje dělal v toolsetu
ME tam to bylo horší, ale po pár resetech se to povedlo, muj Shepi byl jinej LV než ten šerednej nesympatickej defaul. Ten reset po 6 hodinách jsem měl u DAI, jsem si v jedné cutscéně všiml že mám bug ve vousech, tak jsem to samozdřejmě nevydržel a začal jsem znovu.
Odpověď na komentář uživatele
AsuraCzech
Kanál Minius GC všem ME fanouškům vřele doporučuji. Momentálně asi nejlepší shromažďovatel ME infa na YT
Jak říkáš. Naštěstí sem to už po 6-ti BW hrách natolik vypilovala, že chybu odhalím nejdéle do 2 hodin hraní
DA Origins a ME bylo největší peklo -_-

Andromeda nabízí novou výzvu – vytvořit sourozence, aby si byli dostatečně podobní
Narazil jsem na zajímavé video
Ten chlapík má pár solidních postřehů o expedici a jejím možným smyslu [ odkaz ] Video samozřejmě obsahuje možný spoilery 
Odpověď na komentář uživatele @Ria Kon
DAI jsem zkoušel nedávno na PS4 a po hodině jsem to vzdal, nenašel jsem nikoho ani jednoho človíčka
Je pravda že MP ME3 bylo lepší a proto doufám že bude podobný i v Andromedě.
Jinak koukám, že jsi taky uchyl na char. creator a stejně jako já jsi ochotná začít odznova hru i po dvou hodinách hraní, no já jsem schopnej to resetnout i po šesti, když spatřím nedokonalost co bych mohl odstranit.
Odpověď na komentář uživatele
Chepa
Když to půjde aspoň tak dobře jako ME3 MP ve svých 80% případů, budu spokojená. Stejně to mám jako bokovku

Jinak supr zjištění o míře ovlivnění vzhledu rodinných příslušníků. Už se vidím, jak se plácám v creatoru celej první večer:
– 19: 00 konec práce
– 19: 10 vyzvednutí MEA
– 20: 00 počátek instalace
– 22: 00 nastavení a test grafiky
– 22: 30 zapnutí hry!
– 24: 00 vyhrabání z cretoru
– 00: 10 restart hry… bratr vypadá z profilu jak debil
Odpověď na komentář uživatele
AsuraCzech
ME MP se pořád hojně hraje a kór teď před vydáním Andromedy. DAI je na tom hůř : /
Odpověď na komentář uživatele
Alfajk
můj kámoš zase nemůže hrát Rainbow Six Siege protože se k nikomu nepřipojí. Ostatní hry mu normál jedou ale. Taky znám člověka co mu ta hra po přesně 6 minut spadne.
Frostbite je r0zprcaný to je jasné. Však já ani nevidím všechny online servery v BF4. Vidím tak jednu pětinu.
Odpověď na komentář uživatele @ltr33
Já si zrovna dnaske vpoho dal tři kola, celkem mě překvapilo že MP lidi ještě hrajou
Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo
nefunguje to u frostbite her, vsude jinde to jde, to nebude nahoda…
Odpověď na komentář uživatele
Alfajk
Za nefunkčnost peer to peer většinou může samotný router nebo provider.
t1 d0j3ban1 mamrd1…jen největší ohni-díry používají peer to peer. Ušetřit na všem co to jen jde.
Peer to peer může fungovat použitelně na LANu ale nikoliv na WANu.
No každopadně mě stačí když u ME: A nebude MP ovlivnovat SP jak u ME3 a ani na nej nešáhnu.
Odpověď na komentář uživatele
Chepa
Tak se resetla vlna, takže se to ještě dalo. Nedávno jsem s kámošem chtěl zkusit zase po letech MP a po celo denním zkoušení, hledání, atd. jsme si ani nezahráli…
Odpověď na komentář uživatele
Alfajk
Jojo to bylo to nejlepší na ME3 MP. . když to hostovi padlo.
Odpověď na komentář uživatele
Chepa
protoze jsou v EA dementi a neco je podelanyho ve frostbyte enginu pri vyuziti p2p, mam ten samej problem treba v garden warfare nebo kdekoliv jinde, kde tohle local hostovani vyuzivaji
kazdopadne je jasny, ze multiplayer bude hned zaplevelenej cheaterama a jako tresnicka na dortu pokud to hostovi padne, je game over… hlavne ze usetri na serverech