Když na Zingu píšeme o hrách, které jsou již mnoho let v předběžném přístupu, tak se často od vás v komentářích dočteme, že podobné tituly nebudou nikdy dodělané a že byste takovému projektu nedali ani korunu. Najdou se ale hráči, kteří si tyhle kousky užívají plnými doušky, a není jich rozhodně málo.
Tvůrci multiplayerového survivalu Rust odhalili, kolik hráčů zažádalo o vrácení peněz na Steamu. Překvapivě to není tak vysoké číslo. Rust od svého spuštění v Early Access (11. prosince 2013) prodal přes 5,2 milionu kopií. Z tohoto počtu pouhých 329 970 hráčů zažádalo o vrácení peněz, studio Facepunch tak vyplatilo 4 382 032 dolarů. To je pouhých 6 procent z celkových tržeb.
Podle Garryho Newmana hráči ve svých žádostech o vrácení peněz nejčastěji uvádějí, že hra pro ně není zábavná a má špatnou optimalizaci, což je podle vývojářů pochopitelné a vcelku spravedlivé. Rust se postupně vyvíjí, optimalizuje a obohacuje o nový obsah.
Otázkou je, kolik hráčů chtělo vrátit peníze, ale překročilo limit. O refund na Steamu mohou žádat hráči od roku 2015, ale musí tak učinit do dvou týdnů od zakoupení hry a nesmějí odehrát více než dvě hodiny.
Někteří hráči od Rust očekávali zkrátka něco jiného. Jde o online survival, ve kterém se objevíte zcela nahatí a musíte prozkoumávat otevřený svět, nalézt potřebné věci a postupně si vyrobit vybavení a domov. Nejdůležitější je přežít, stejně jako v DayZ od českého studia Bohemia Interactive. Ostatně, Rust je takový hybrid mezi DayZ a Minecraftem.
Odpověď na komentář uživatele El Scorpio
Přesně tohle jsem si říkal, když teď procházím frontu doporučení. Pomalu každá druhá hra je v EA, což mě už samo o sobě dokáže odradit. Chápu, že v některých případech to fakt pomůže a vznikne dobrá hra, ale bohužel jsou spíše známé ty případy, kdy to dopadlo špatně .
Odpověď na komentář uživatele El Scorpio
tak podla mna taky rust by uz aj mohol byt dokonceny keby nevymyslali furt, raz tak, potom inak, furt tam nieco menia
Tak Early Access je rakovina Steamu… ja ked som si vcera prechadzal obchod na Steame, tak je tam snad 50% zaujimavych titulov v Early Access. . Dokoncena su iba velke AAA hry a male pixelart skakacky. Skoro vsetko medzitym je Early Access, ktory ale uz trva snad aj roky.
Odpověď na komentář uživatele Manyjak
Tak obecně platí, že pokud hra nechytne v prvních okamžicích, tak už nechytne vůbec, ale třeba Dying Light měl prvních 90 minut pouze trénink či řekněme prolog a jaká je to pecka.
Odpověď na komentář uživatele Manyjak
Ja zatim refundoval jednou a to crap jmenem Mafia3
Kolik z Vás si na steamu koupí hru, neodehraje ani 2 hodiny, a zažádá o vrácení peněz?
Z celkového počtu to možná není tolik, ale když se to nastřádá, tak to může být znát. Ale tohle se u multi her prostě děje a věřím, že oproti jiným hrám to je ještě "malé" číslo.
Odpověď na komentář uživatele hRDLA
Z celkového počtu to málo je.
300 000 mi zase tak málo nepřijde