Days Gone se od začátku svého odhalení snaží prezentovat jako titul, jenž nabízí vždy několik způsobů, jak se s daným úkolem vypořádat. To ostatně není žádná novinka, vyvíjet hru v otevřeném světě a nenabídnout rozličné formy postupu je dnes bráno prakticky jako hřích. O rozličných možnostech v Days Gone nás má přesvědčit alternativní průchod misí, která nám byla představena na E3.
Na první pohled je evidentní změna počasí i denní doby. Oproti deštivé noci z prezentované E3 ukázky tentokrát vidíme zasněžený, jinak ale slunečný den, alespoň ze začátku. Nejde však pouze o kosmetické změny, kvůli sněhu budou mít dopravní prostředky obtížnější manévrování. Alternativní průběh také odhalil, že i Days Gone obsahuje dynamické události, jež budou samovolně zasahovat do vašeho hraní. Pokud si vzpomenete na začátek E3 ukázky, projíždějící hlavní postavu začnou náhle pronásledovat vlci, což vypadalo přinejmenším jako hezky provedený skript. V této ukázce se však ve stejném bodě vůbec nic neděje.
Alternativní průchod jinak totožnou misí tentokrát ukazuje zcela odlišný přístup. Namísto chytrého, přesto ale akčního postupu tentokrát vidíme promyšlenější a taktičtější přístup. Video také ukazuje Survival vision, což je jakýsi šestý smysl, jenž vám pomáhá například v odhalování stop nepřátel, ale také se pokouší zkonstruovat, jak určité události proběhly. V tomto případě se snažíte najít a zachránit svého kamaráda, a právě díky prozkoumání místa, kde byl přepaden, si dokážete domyslet, kam ho odvlekli.
Do tábora se tentokrát dostanete nejen zcela jiným způsobem, ale také jinou cestou. Kromě stejného začátku mise jsem tak neměl absolutně žádnou šanci poznat, že jde o tu samou misi. I v momentě, kdy se konečně dostanete do tábora a váš svázaný parťák je nadohled, vypadá vše jinak. Fakt, že se pohybujete v zasněženém prostředím změnil nejen vzhled celého tábora, ale také chování jeho obyvatel.
Přestože měl tento alternativní průchod ukázat mimo jiné stealth přístup, v konečné fázi se mise opět zvrhne v krvelačnou přestřelku, jejíž závěr mi sice přišel zábavný a atmosférický, přesto ale nekoresponduje s předchozím zážitkem. Zatímco při snaze dostat se do tábora se prezentující snažil vyhnout soubojům i jeden na jednoho, na konci mise proti vám stojí celý tábor, přičemž se v mnoha chvílích ani hlavní postava nekryje. Na mě osobně to působí trošku matoucím dojmem, Days Gone jsem doposud bral daleko více jako survival. Na finální soudy je však stále velmi brzy.
Hrozně mě vytáčí že se ještě neví na kdy do chystaj…
Vypadá to kompletně jinak. Až na tu střelbu a podivnou umělou inteligenci se mi to i celkem líbí.
Tenhle FarCry se "zombíkama" by mohla být dobrá jednohubka. Prostě vypnout mozek a čistit mapu. Libí se mi jak se v prvním průchodu všichni snaží být potichu a týpek si tam přivalí na brutálně hlasité motorce a všem je to jedno. Pak najednou musí jít potichu aby na sebe neupozornil.
A taky to že na to že žijí ve světě kde hluk přitahuje nepřítele jsou všichni docela "trigger happy"
No uvidíme co z toho vyleze.
Ta E3 ukázka se mi libila víc, ale tohle taky nevypadá zle. Doufám, že se už brzy dozvíme datum vydání.
Tak po tomhle videu se mi hra přestává docela dost líbit. Chování nepřátel, zvuky zbraní, neexistující brutalita ve světě zombies. Spousta mechanik, které jsme mohly vidět už u jiných her.
Po hodně dlouhé době to vypadá na hru, kterou si s chutí předobjednám.
Po prvním videu jsem se bál, že to bude takové bezduché. . ale po tomhle se možná i začínám těšit… Vypadá to, že hra je na dobré cestě
A dost mě překvapila přirozenost mimických svalů, moc hezký!