Podle očekávání došlo na letošním Gamescomu k prezentaci vesmírných bitev Star Wars: Battlefrontu 2, konkrétně herního módu Starfighter Assault. Svůj prostor zde dostává bitva o loděnice nad planetou Fondor, která je zasazená do období původní filmové trilogie.
Podobně jako v případě E3 a bitvy o Naboo si však tvůrci nedělají příliš velkou hlavu s reáliemi Star Wars světa a chtějí toho najednou ukázat co nejvíc. Proto mezi X-Wingy, Y-Wingy a TIE Fightery létá nejen Millennium Falcon nebo Slave-1 Boby Fetta, ale i černý X-Wing Poea Damerona z nové filmové trilogie nebo Scimitar Dartha Maula z prequelů.
Tyto stroje zastupují silné hrdinské lodě, k nimž se můžete dostat po nahromadění dostatku bodů během bitvy. Řadové stíhačky jsou pak rozdělené do několik tříd. Y-Wingy a TIE Bombery například spadají do třídy bombardérů, které mají za úkol udílet co nejvíc poškození, oproti tomu TIE Interceptory a A-Wingy zastupují třídu rychlých Interceptorů. Každý typ lodě má zkrátka odlišné využití a trochu jinou výzbroj. Celkově by se tentokrát měly stíhačky mnohem víc lišit, hlavně z hlediska ovládání, uživatelského rozhraní a celkového pocitu z létání.
Bitva o Fondor je přitom rozdělena na několik fází. Ultimátním cílem povstaleckých jednotek je přerušit přívod energie do Hvězdného destruktoru, který v loděnicích dokuje, a zničit ho. Ještě před tím se ale musí postarat o obranu stanice v podobě imperiálních lehkých křižníků, zničit generátory štítů a nakonec zaútočit na jádro reaktoru.
Imperiální síly musí samozřejmě loděnice bránit. Když se ubrání dost dlouho, povstalci vyčerpají posily a Impérium zvítězí. Imperiálové mohou během bitvy útočit nejen na samotné stíhačky, ale i na povstalecké korvety ovládané umělou inteliencí. Když je imperiální piloti ignorují a nezničí, korvety mohou mít vliv na průběh jednotlivých fází bitvy. Oproti tomu povstalci mohou útočit kupříkladu na obranné střílny nebo turbolasery.
Mapa Fondoru je očividně poměrně pestrá. Létat můžete nejen ve vesmírném prostoru, ale i v tunelech samotných loděnic. Ty mohou připomínat kaňony na Hvězdě smrti, kterými jste mohli prolétávat v DLC Death Star pro Star Wars: Battlefrontu z roku 2015.
Vypadá to hodně dobře.
Odpověď na komentář uživatele
Frezen
To je pravda, zvláště já, taková lamka v kokpitu
Ale pravda že, BF z roku 2015 jsem nehrál neboť mě nepřesvědčil ke koupi, když neměl single player. Ale dvojka jej má, takže asi i předobjednám. Snad si pamatuji svůj Origin acc 
Kdybyste hráli první díl, tak byste věděli, jak se ve hře letá. Samozřejmě rychle létat jde, ale nemáte šanci nikoho trefit, proto všichni létají pomalu a těsně za zadkem, páč je to nejlepší způsob, jak někoho sundat.
Odpověď na komentář uživatele
JeyJey
Je to hlavně kvůli počtu hráčů a velikosti map. Kdyby byly rychlejší, hráč by se musel pořád motat dokola jako stíhačky v battlefieldu, a nebo by zvětšili prostor a tím by se zase hráči navzájem déle hledali. Asi by to vyřešilo udělat obrovské levely pro 200 hráčů, ale na to můžeme zapomenout.
Ta "rychlost" nj, . pravda spíše pomalost vypadala divně. Ale já chci hlavně single a Ahsoku v mulťáku, zbytek zatím pohoda.
Odpověď na komentář uživatele
Miroslav Hesoun
Kdyby tam byla možnost vystoupit ze stíhačky na nepřátelské stanici jako v původním Battlefrontu 2 (2005) tak by to bylo fajn, ale myslím, že tu 12 let starou hru bude těžké překonat. Možná za 10 let budou vyvojáři zkušenější a Battlefront Reborn 2 (2027) bude dokonalá hra

Tak tohle mě silně zklamalo. Dogfighty jsou pomalé a ten milenium falcon co se táhne rychlostí soplu to úplně dodělal. .
Odpověď na komentář uživatele
Miroslav Hesoun
Koukni se na youtube, tam jsou mraky starých gameplay záběrů z Naboo. A pokuď umíš anglicky, aspoň trochu, hodně YTberů zabívající se SW sem tam řeknou i něco zajímavého.
Ja si to koupim, kvuli vsem zaberum co jsem zatim videl
můžou už ukázat nějakej záběr z bojů na planetě nebo se mám furt dívat na tu nudu ve vesmíru
pochybuju že si tu hru někdo koupí kvůli bojům ve vesmíru 

opice vážně v tom EA