Na principech a herních mechanikách výše uvedených legend je založena nová hra nezávislého pražského herního studia Chainless Games. Hráč se vtělí do role velitele Johna Coopera a jeho týmu, o nichž je známo, že přijímají mise, které ostatním žoldákům roztřepávají kolena a krátí dech. Jejich akce se téměř výhradně odehrávají v šedé zóně na hranici dobra a zla, kde správné rozhodnutí není vždy na první pohled patrné.
Mad Max i Blade Runner
Hráč ovládá tým čtyř hlavním postav, žoldáků, kteří diskrétně řeší zakázky a pohledávky různého druhu. Děj Forbidden Unit se odehrává v blíže nespecifikované budoucnosti po ničivé světové válce. Tradiční státy a politické rozdělení světa neexistuje a Země je z větší části neobyvatelná. Lidstvo přežívá za zdmi velkých měst, plně pod kontrolou velkých korporací. Mimo zdi leží pouze málo prozkoumaná pustina, které vládnou násilnické gangy, a kde jedinou akceptovanou autoritou je plně nabitá zbraň. Čím větší a výkonnější, tím lepší. Ve Forbidden Unit se tak potkávají světy Šíleného Maxe a Blade Runnera.
„Vývoj hry se postupně dostal do stádia, kdy už nejsme schopni ho nadále financovat, a potřebujeme na dokončení hry prostředky, které hodláme investovat hlavně do rozšíření a stabilizace pracovního týmu,“ říká Tomáš Pavlis, CEO a hlavní programátor společnosti. „Proto jsme se rozhodli zkusit štěstí na Kickstarteru,“ dodává Pavlis. Na Kickstarteru shánějí 65 tisíc amerických dolarů. V současné době má vybráno 3 448 dolarů a do konce kampaně zbývá 11 dnů. Pokud se nestane zázrak, je dost pravděpodobné, že crowdfunding nevyjde. Hra by vyšla na PC a Mac, přes Steam a GOG.
Zabít nebo nechat žít?
Základní část hry (rozhovory, inventář, interakce a pohyb prostředí atd.) probíhá v reálném čase, a v případě, že dojde k boji, se hra přepne do tahového režimu. V něm má každá postava pevný počet akčních bodů (v závislosti na statistikách), které hráč může použít na pohyb, útok, nebo kteroukoli jinou dostupnou akci. Každá akce má pevně daný počet akčních bodů (např. hod granátem je náročnější než střelba). Herní postavy mají unikátní schopnosti (hackování, plížení, ovládání těžkých zbraní, tiché zabití, optická kamufláž a podobně), které zásadním způsobem ovlivňují způsob hry. Je pouze na hráči samotném, zda preferuje akčnější hru plnou pěstních soubojů a střelby, plížení a tichou likvidaci nepřátel, nebo důkladně prohledá každé zákoutí mapy a najde původně skrytou cestu. Různě jde také mise zakončit. Hráč může jednoduše dokončit úkol a inkasovat odměnu, nebo odmítne úkol splnit požadovaným způsobem a otevře si tak další skryté možnosti. Musí však počítat s případnými následky.
Všechny postavy ve hře, včetně NPC, mají svůj vlastní inventář, po vítězném boji tak může hráč posbírat střelivo, peníze a další předměty, které postavy měly u sebe. Nepotřebné zboží potom může prodat na černém trhu (a dohadovat se o ceně) nebo jednoduše vyhodit na zem. Zbraně (až 23 druhů) mají různé režimy střelby a druhů munice. Granáty jdou časovat, takže můžou vybuchnout až v dalších kolech. S jejich pomocí výbušnin se hráč může probourat do běžně nedostupných místností a oblastí. Prostředí je totiž z velké časti zničitelné. Strategické možnosti výrazně rozšiřují i útočné věže, které lze ručně rozmístit po lokaci.
Za vývojem strategie Forbidden Unit stojí nezávislý tým z Prahy. Jeho členové mají více jak 12 let zkušeností z herního průmyslu a pracovali pro velké české studia na známých titulech jako Arma, Arma 2, Take on Helicopters nebo Euro Truck Simulator 2.
„Vždycky jsme toužili po tom dělat vlastní hry, a proto jsme ve 2012 založili tým Unchained Developers (později přejmenovaný na Chainless Games) a vydali naší první hru pro mobilní telefony GBikes. GBikes je sci-fi závodní hra připomínající Wipeout nebo Balistics. Na prvotní pokus tvořený ve volném čase s nulovým rozpočtem, byla hra poměrně úspěšná a prodalo se bezmála 5 tisíc kusů. Hra byla zároveň lokalizována a licencována pro korejský trh. O rok později jsme původní verzi hry nahradili za rozšířenou verzi GBikes Ultimate Edition. Poté jsme začali plánovat náš další projekt a pozvolna začala vznikat Forbidden Unit,“ stojí v tiskové zprávě.
kdo to bude hrát?
ty to budeš hrát a když né ty tak my že se tak blbě ptáš
Odpověď na komentář uživatele
Corvus
Nj ty osobni preference. .
Lazy – pixelart je fajn, ale musi bejt po obsahovy strance originalni – v opacnym pripade nuda
Jo ten vizuál není vyloženě hnusný, ale tak nějak generický a nenápaditý. Chybí mi tam nějaká lepší atmosféra. Na druhou stranu vypadá, že je přehledný a hodně funkční. Takže pokud budou schopni udělat atmosféru skrze text, nebo dokážou přinést naprosto úžasný gameplay, klidně ten vizuál oželím.
Přispěl jsem. Doufám, že to nakonec nebude komplet tahové jako Shadowrun.
Odpověď na komentář uživatele
Corvus
Nevidim jediny duvod davat nekomu penize dopredu!
Odpověď na komentář uživatele
Lazy
Tak zafinancuj
Škoda, že to nevypadá vizuálně bohovsky jako naprosto kulervoucí Shadowrun
Forbidden Unit vypadá jako úplně typický budget… Bez šťávy, bez atmosféry, která z mnoha her dělá vynikající tituly. Ono když se má člověk pohybovat v tak zajímavých a kultovních kulisách připomínající Mad Maxe nebo cyberpunk, tak jaksi očekávám, že mě v první řadě pohltí atmosféra (stejně jako u filmů a knih) . Jenže když potom dostanu šedomodrou (Bladerunner) / oranžovou (Mad Max) sterilní placku s rozmázlými texturami a nedetailními postavičkami obtaženými černou… je to slabota. Včetně jména hlavního postavy… Další John z řady…
Stačí se podívat na stylizovaný Darkwood. Žádná velká věda, ale atmosféra totálně zabíjí a pohlcuje. A je tam neustále co objevovat. Což spousta českých 3D her nemá. Nesnáším chudé prostředí, kde nic není a jen se jde…
Odpověď na komentář uživatele
Inzerce
a jo nevypada to vubec spatne, rozhodne lepsi nez ty pixelove hnusy a podobne.
Odpověď na komentář uživatele
Inzerce
A mě jo
Co dodat? 
nevim, ale mě stylizace ala borderlands nevadí. .
Já si nemůžu pomoct… Téma – super. Zasazení – super. Tahové souboje – excelentní. Hodně zbraní, časované granáty (! ) – super. Stealth pasáže se zorným úhlem nepřítele a la Commandos – super. Hodně rozhovorů a la Shadowrun – super. Kozy v klubech – sem s nimi! Proč mě ta hra nerajcuje? Nevím… ale velice pravděpodobně to bude grafickým kabátkem, který je (pro mé oko) sterilní, nezajímavý až odpudivý. Kdyby hra měla stylizaci a la Shadowrun, asi autorům okamžitě cpu peníze do chřtánu, ale ta grafika je tak strašně ošklivá, že to tentokrát nedokážu překousnout… A to mám výhrady i k Phoenix Point, které jsem zafinancoval… Kampaň nedopadne. Ale neházel bych flintu do žita. Chce to jiný engine. Zcela jiný grafický kabátek a hra bude mít úspěch, protože jinak nabízí vše co Shadowrun, potažmo prvky z X-com.
zajímavý. .