Na epizodách, které by navázaly na Half-Life 2, nepracovalo jen studio Valve. V minulosti jste se mohli na Zingu dočíst o čtvrté epizodě s označením Return to Ravenholm, kterou měli mít na svědomí vývojáři z Arkane Studios, autoři Dishonored, Prey nebo Dark Messiah of Might & Magic. Na své Half-Life 2 epizodě ale pracoval i tým Junction Point pod vedením slavného designéra Warrena Spectora, který je mimo jiné považován za otce série Deus Ex.
Díky úniku souborů z vývoje epizod, s jehož rozborem přišla fanstránka ValveTime.net, jsme se dozvěděli, že epizoda od Junction Point se měla stejně jako projekt Arkane odehrávat v Ravenholmu. Tehdy se objevila čtveřice obrázků z rozpracovaných map, které můžete vidět v této novince. Nyní se o hře v nejnovějším čísle časopisu PC Gamer rozpovídal sám Warren Spector, jak informuje server PCGamesN.
Podle Spectora měla jeho epizoda vyprávět příběh o historii Ravenholmu, konkrétně o tom, jak se z něj stala ta temná a bezútěšná lokalita plná zombií, kterou známe z Half-Life 2. Také jsme se měli více dozvědět o postavě otce Grigoriho a sledovat, jak se z něj stal člověk, s nímž jste se také mohli setkat v Ravenholmu v Half-Life 2.
Již několik let víme, že se počítalo s magnetickou zbraní, přičemž Warren Spector prozradil, jak měla tato hračka fungovat. S pomocí magnetické zbraně, jakési alternativy k ikonické Gravity Gun, jste mohli vystřelit magnetickou kouli, která k sobě rázem přitáhla kovové objekty. Tímto způsobem bylo možné na dané místo přitáhnout třeba kontejner a využít ho jako blokádu nebo jako obrovský projektil, který rozdrtí nepřátele. Dalším příkladem je boj se dvěma roboty naráz, které by magnetická koule srazila k sobě a zkomplikovala jejich pohyb či boj. S pomocí zbraně jste se navíc mohli dostat na jinak nepřístupná místa.
Zajímavé je, že ani Warren Spector neví, proč vlastně došlo ke zrušení epizody. Tým z Junction Point na hře pracoval zhruba rok a oznámení zrušení vývoje přišlo od Valve zrovna v době, kdy se vývojáři dostatečně seznámili se Source enginem. Spector ale mohl díky tomu začít pracovat na Epic Mickey pro společnost Disney, i když určitě nejsem sám, kdo by radši viděl tu Half-Life 2 epizodu. Nakonec ale žádná nevznikla. Ani od Junction Point, ani od Arkane. A nakonec nedošlo ani na třetí epizodu od Valve, i když nyní alespoň víme, co mohla z hlediska příběhu nabídnout, kdyby byl její vývoj dokončen.
A i když jde o čistě fanouškovskou a navíc poměrně střelenou fikci, historii Ravenholmu nakonec ukázal alespoň povedený komiks Concerned s Gordonem Frohmanem v hlavní roli. Je to sice chabá náplast, ale lepší než nic. Podepsán znepokojený občan.
Odpověď na komentář uživatele Stargat3
To mi povídej, když kdysi vyšel Half-Life 2: Update, který mi dal důvod udělat repete, ve všem jsem najednou viděl Frohmana a měl jsem na HL 2 svět najednou úplně jiný pohled.
Valve potřebovalo všechny vývojáře do vývojového oddělení čepic.
Odpověď na komentář uživatele
Na tvém komentáři je krásně vidět, jak málo stačí, aby se kdysi všemi opěvovaný vývojář hráčům znelíbil. Vlastně stačí nedělat nic.
Už se ten buřt Newell smaží v Pekle? ? ? ! ! !
Jde vidět, že se více studií snažily o návrat Half-Life do nějaké formy, ale pokaždé z toho vzešlo. Je to velká škoda, protože zrovna Ravenholm je oblast, ze které se dá dost čerpat (nové nápady, příběh…)
Jinak silně doporučuji přečíst HL komiks (zmíněný v článku) , ten je fakt perfektní (jenom upozorňuji, je dost možné, že vás dobrodružství Frohmana chytne natolik, že ho budete považovat za canon a bude se vám plést v normálním HL ) .
Odpověď na komentář uživatele Halflifeblazen
jednoho dne se snad dozvíme pravdu proč tomu tak bylo
Je to zajimavé o co všechno jsme přišli jakoby se Valve najednou úplně rozmyslelo a nechce mít s HL nic společného a nechce o HL už ani slyšet.
Half-Life je pro herní zpravodajství něco jako houbaři nebo lyžaři pro to klasické. Jednou za čas se o nich musí objevit zpráva, která pak vyzní jako apríl, přestože tak míněna není.