Bethesda nedávno uspořádala další akci, na níž si mohli zástupci vybraných zahraničních médií vyzkoušet některou z her, které společnost vydává. Tentokrát došlo na horor The Evil Within 2 od studia Tango Gameworks, který vychází už 13. října pro PC, PS4 a Xbox One.
Díky akci máme k dispozici více než 20 minut nových záběrů z hraní. Snad netřeba podotknout, že mohou záběry odhalit příliš, takže jestli chcete o hře vědět co nejméně a rádi byste si vše vyzkoušeli a zjistili až při vlastním hraní, na video koukejte na vlastní nebezpečí. V každém případě v něm uvidíte exteriéry i interiéry ve městě Union, boj s různými typy nepřátel, konfrontaci s jedním z úhlavních protivníků nebo vylepšování zbraní.
Záběry přitom pochází z PC verze hrané s myší a klávesnicí. To je zajímavá změna oproti prezentacím mnoha jiných her, kdy je také prezentována PC verze, ale leckdy je maskovaná jako konzolová, nebo je jednoduše hraná s gamepadem. Doufejme, že tímto způsobem se nám tvůrci snaží říct, že tentokrát si na PC verzi dali záležet, a tak se nebojí ji řádně a naplno prezentovat. První díl The Evil Within se totiž na PC moc nepředvedl a zprvu trpěl řadou nedostatků a chybějících možností, i když se časem situace zlepšila.
Vybrali jsme pro vás dvě verze nových gameplay záběrů. První pochází z kanálu RabidRetrospectGames a je bez jakéhokoliv komentáře, avšak běží pouze při 30 snímcích za sekundu. Alternativou jsou záběry, které zveřejnil magazín Game Informer. Ty sice doprovází komentář redaktorů, ale můžete si všimnout, že běží při 60fps. S obávaným uzamčením hry na 30 snímků za sekundu se tak snad můžeme rozloučit, alespoň na PC.
bez komentáře, 30fps
s komentářem, 60fps
Hra vypadá hodně dobře
Odpověď na komentář uživatele Behavioralista
To se různí od hry ke hře. V některých případech je tam jednoduše proto, že je PC verze prostým portem z konzolí (na nichž jsou hry často zamčené na 30fps) a tvůrcům nestálo za to s tím něco dělat. Krásným příkladem je třeba první Dark Souls, což je snad jeden z nejhorších a nejlínějších portů v celé historii videoher. Jindy může být fps lock snahou o zamaskování špatné optimalizace (Mafia 3, Batman: Arkham Knight) , i když v takových případech bývá odstraněn ve chvíli, kdy hráči začnou hlasitěji remcat (opět Mafia 3) . Výjimečně za to může herní engine nebo pověstná snaha o "filmový zážitek", což by mohl být případ právě prvního The Evil Within, i když z něj byl ten zámek také poměrně záhy odstraněn.
Ne vždy ale 30fps lock znamená nějakou špatnost, občas je zakomponován jakožto volitelná featura kvůli těm, kteří hrají na slabším hardwaru. Najdou se tací, kteří hru radši budou hrát při stabilních 30fps, než aby neustále vnímali různé skoky a propady, protože jejich HW není tak silný, aby zaručil stabilních 60fps nebo víc. A právě takovým hráčům může být zámek určený i v případě her, které jsou jinak dobře optimalizované. Takže těch důvodů může být vážně víc
No mě by hodně zajímalo, proč vůbec je do hry zaimplementován ten zámek FPS. To je kvůli konzolím nebo proč tomu tak je?
Přesně za tři týdny je to tady. Už to snad nějak vydržím.
vypadá to fakt dobře