Ještě včera v podvečer se zdálo, že tou nejhorší možnou zprávou spojenou se světem Star Wars je oznámení faktu, že chystaný samostatný film o mládí Hana Sola ponese až příliš prostý název Solo: A Star Wars Story. Pak ale přišla bomba ze strany společnosti EA, která zavírá studio Visceral Games. To má na svědomí sérii Dead Space nebo Battlefield: Hardline a nějakou dobu pracovalo na akční adventuře ze světa Star Wars, a to pod vedením Amy Hennig, scénáristky série Uncharted.
Nový Star Wars titul, který měl původně vyjít během roku 2018 nebo začátkem roku 2019, se naštěstí neruší. Jeho vývoj má však nyní na starosti uskupení EA Worldwide Studios pod vedením týmu EA Vancouver, který se již na vývoji této hry podílel. Tolik k relativně dobrým zprávám.
A teď k těm zprávám, které už tak dobré být nemusí. S ohledem na změny ve vývoji se posunuje datum vydání, které bude teprve stanoveno. Vypadá to, že původně plánovaný termín se s největší pravděpodobností nestihne. O hře jsme hodně dlouho neslyšeli, i když měla být podle staršího vyjádření Amy Hennig letos naplno odhalena. To již delší dobu nasvědčovalo tomu, že vývoj provází problémy. Což se nyní potvrdilo.
Koncept Star Wars hry navíc projde výraznými změnami. Původně mělo jít o lineární akční adventuru hranou z pohledu třetí osoby, v níž vše podléhalo příběhu většího množství postav. Patrick Söderlund z EA však tvrdí, že během vývoje došlo na testování konceptu hry, naslouchání tomu, co by hráči chtěli hrát, a sledování změn na trhu. A tak tvůrci dospěli k rozhodnutí, že aby mohli vytvořit titul, který si budou hráči užívat dlouhou dobu a ke kterému se budou chtít častěji vracet, musí změnit design.
V EA hodlají zachovat zaměření na prvotřídní vizuál, který zajišťuje Frostbite engine, dále na autenticitu Star Wars světa a na vyprávění příběhu. Pojetí hry se však mění tak, aby šlo o obšírnější a variabilnější zážitek, na nějž budou mít hráči větší vliv. Vypadá to, že si někdo uvědomil, že lineární singleplayerový titul by se nemusel prodávat tak dobře, a tak dochází ke změnám, které půjdou více na ruku mainstreamovému publiku a aktuálním trendům. Poznámky o možnosti vracet se ke hře, kterou bude možné hrát déle, nasvědčují, že by zde mohly hrát roli prvky multiplayeru a obecně online hraní, případně elementy otevřeného herního světa. Očividně tu máme další případ jevu, kdy je hra brána spíše jako dlouhodobá služba.
Za sebe musím říct, že mám z těchto změn špatný pocit. Ať je mainstream a směr trhu jakýkoliv, docela jsem se těšil na čistě singleplayerové dobrodružství a pevně věřím, že nejsem sám. Teď se zdá, že v EA udělají vše pro to, aby o hru byl co největší zájem, což je z obchodního hlediska dokonale pochopitelné, ale nemůžu se zbavit dojmu, že tím může samotná hra a její případná originalita a svéráznost dost utrpět.
Nezbývá než čekat na to, s čím nakonec EA vyjde na svělo. Další detaily o uzavření Visceral Games každopádně nejsou k dispozici. Víme jen to, že se v EA pokusí najít nová místa co největšímu počtu zaměstnanců studia.
Je to jasné proč. Řekly na otázku EA o LootBoxech velké NOOOO.

EA zabilo další studio, kolikáté už? Proč se vlastně divím…
Děkuji, EA. Na tu hru jsem se celkem těšil. Jsem zvědav jaká online břečka s toho vzejde.
Víte kdo za to může že nemáme lineární singlplayer hry? Valve se svým p0děíaným HL3.
Odpověď na komentář uživatele @Gordon Freeman
Wait…RPG hra od tvůrcu Gothic? How did i miss it! ?
Odpověď na komentář uživatele
Silent
"Vyloženě mě už serou single player open world hy. Jde cítit, že do těch her nevložili absolutně žádnou kreativitou a je to bazmekt prvního kalibru. Ta lenost bije do očí všude, kde se podíváte. Herní svět přehlcen hovadinami, které musíte zbírat, aby jste si otevřeli herní mechanku nebo nějaký asset (gear, lore) atd. Hra vás nutí dělat si prakticky vlastní hru, protože nebyli schopni vymyslet nějaký smysluplný zažítek, který by vás ponořil do herního světa. Open world Single Player hry jsou dnes glorifikované sandboxy které většinou obsahují prvky MP. "
Silent, vidím to stejně. Vyloženě mě nebaví hry jako DAI, MEA, Witcher 3 (ano i ten) , Horizon Zero Dawn. Obrovský krásný svět, ale plný totálně generické stereotypní nudy. Samé collectibles a trofeje a generický questy. Pokud mi někdo bude tvrdit, že Witcher 3 nebyl generický, tak byl a příšerně. Byly tam asi 3 typy questů pořád dokola. Vezmi úkol z nástěnky, promluv se sedlákem, sleduj fleky v trávě, zabij monstrum, vrať se k sedlákovi, a to celé 150x. Pak mapa posetá otazníky, z nichž 90 procent bylo zcela nezajímavých atd.
Složitá party-based RPG se dnes dělají jen výjimečně – viz Divinity OS 2. Snad alespoň Elex bude stát za to a nepůjde touto cestou open-world generické nudy
Odpověď na komentář uživatele
OneShot
To bych taky rád věděl. Zatím se mi nepodařilo zjistit nic o tom, jestli od toho Amy Hennig dává tímto krokem ruce pryč nebo se prostě přesune do Vancouveru. Pokud se v tomto směru objeví nějaká informace, samozřejmě ji doplníme
To nevydaj…A když tak to sprzni tak jako poslední dobou vše…čistě muj názor
Chtějí z toho něco dlouhodobého. Battle royale je teď dost populární. .
Otázka na autora článku: Amy Hennig na hře dělá s novým týmem, nebo se na ní již vůbec nepodílí? Z článku to není jasné, díky za odpověď.
Nestačí být jeden z nejlepších vývojářů na světě. Pokud je proti vám zkurvená byrokracie, nepomůže vám lautr nic. O hře jsem sice nic moc nevěděl, ale celou dobu až do dneška jsem věřil, že to bude pecka, a strašně se těšil. Stačilo k tomu jméno Amy Hennig, Visceral Games a Star Wars. No, pecku jsem sice dostal, ale takovouhle jsem teda nečekal.
Před pár dny tu proběhla novinka, cože si to Sony dovoluje, že nechce cross-play, hry jako službu a podobné chujoviny. Díky ti Sony za to, že ještě někomu v herní branži zbyl rozum a touha a vůle tvořit dobré hry. A teď jdu vytáhnout staré dobré Uncharted, abych se uklidnil.
Odpověď na komentář uživatele
Martin Cvrček
Bohužel, problém je úplně někde jinde. Velké značky zkrátka dneska neumí dělat single player hry. A když ho udělají, je to pouze "tutorial" pro multiplayer, ne plnohodnotný single player zážitek.
Podívejte se například na Ubisoft. Jedna hra jako druhá, se stejnýma mechanikama, assetama a někdy i podobným příběhem. Teď nová Shadow of War. Prakticky totožná jako 1 díl + pokračování příběhu a rozšířený nemesis system. Jinak je to naprosto stejná stereotypní single player open world hra, kterých je teď herní průmysl přehlcený.
Vyloženě mě už serou single player open world hy. Jde cítit, že do těch her nevložili absolutně žádnou kreativitou a je to bazmekt prvního kalibru. Ta lenost bije do očí všude, kde se podíváte. Herní svět přehlcen hovadinami, které musíte zbírat, aby jste si otevřeli herní mechanku nebo nějaký asset (gear, lore) atd. Hra vás nutí dělat si prakticky vlastní hru, protože nebyli schopni vymyslet nějaký smysluplný zažítek, který by vás ponořil do herního světa. Open world Single Player hry jsou dnes glorifikované sandboxy které většinou obsahují prvky MP.
Jsou ale hry, které open world udělali dobře, protože vývojáři měli jasné cílé, kterých se drželi a taky to tak nakonec vypapadlo. Viz Skyrim, Zaklínač 3, nebo i GTA. I minecraft který je definici Sanboxu udělal open world dobře.
Ohledně Dishonored argumentu, tam je to trochu komplikovanější. Dnes se producenti dívají na čísla. Pokud je červené, škrtnout, pokud zelené, kopírovat.
Dishonored 2 je pokračování Dishonored 1, který už tak měl specifickou komunitu, protože ne každému ta hra sedla. Tudíž logicky, když hra bude vypadat stejně a hrát se stejně, budou ji hrát ti samí lidé, kteří už předchozí verzi hráli. A především Dishonored 2 měl hrozný start, kdy se i na nesilnějších sestavách hra sekala do takového stádia, že ji nebylo možné hrát. To tomu taky moc nepomohlo.
Musíme se podívat na hry jako Doom, Wolfenstein, Valiant Hearts nebo i nedávno vydaný South Park, což je prakticky turn based old school RPG, zabaleno do South Parku. O takovéto hry je zájem, ale malé procento studii takovéto hry dokáže udělat dobře.
Ale blbost, poptávka je pořád velká, jenom prostě neuměj udělat hru a správně ji prodat, to je celý.
Fakt mě tahle exkluzivita se*e. Už jsme mohli mít tolik super her, ale EA si potřebuje namastit kapsy.
Kdyby aspoň něco dělali, ale jediný co jsme zatím dostali je Battlefront, kterej stejně podělali, a pár mobilních her, který si člověk nezahraje, pokud do nich nehodí pár tisíc korun.
Přestavte si třeba Total War ve Star Wars. Né no, to se bohužel nikdy nestane.
Odpověď na komentář uživatele @Gordon Freeman
Ty si kludne hodnot po jednej epizode, ja si pockam na kompletnu trilogiu filmov. Aby si potom este neplakal a necakal prvy v kine na to ake je to zrazu uzasne a ako milujes SW
Toto je ten moment, kdy je člověk vděčný za to, ze práva na Zaklínače vlastní CD Projekt a EA tak tuto sérii nebude moct zničit