Jestli jste v minulosti hráli DayZ, možná jste si všimli, že na mapě Černarusi nejsou k vidění klasické potoky a řeky a vodní plochy se omezují převážně na moře a rybníky. Viníkem jsou technologie, které výskyt a členitost vodních toků značně omezovaly už v libovolném díle série Arma. Časy a technologie se však mění a vyvíjí, a tak se vodní toky napříč Černarusí stávají skutečností, jak dokazuje nejnovější hlášení z vývoje hry.
Při hraní budete moci narazit na úzké potoky, které se napojují na jiné potoky nebo říčky, přičemž je uvidíte zejména v malých údolích. Alternativou jsou pak malé, avšak široké řeky ve větších údolích, které mají své jméno a napojují se na moře. Oba typy toků mají napomoci uvěřitelnosti prostředí a mohou sloužit i jako orientační body, přičemž díky lepším technologiím mohou tvůrci nabídnout různě kalnou vodu nebo plovoucí vodní mech.
Vše má ale momentálně jistá omezení. Předmět hozený do vody kupříkladu nepoplave po proudu a potoky a řeky jsou natolik mělké, že není možné dostat se do vnitrozemí Černarusi lodí. Většina vodních toků je totiž navržena tak, abyste se mohli přebrodit, což může vést k rozhodování o tom, jestli se namočíte nebo jestli obětujete trochu času, abyste našli most, lávku nebo kameny, díky nimž vodu překonáte suchou nohou.
Součástí aktualizace 0.63, díky níž DayZ konečně vstoupí do fáze bety, bude 17 kilometrů vodních toků, ale tím jejich vývoj a implementace samozřejmě nekončí. Vývojáři mají v plánu komplexní síť potoků a řek, která by byla v nejlepším případě na celé mapě, což je něco, na čem se může pracovat i po vydání finální verze 1.0. A jestli se chcete podívat, jak potoky a říčky v DayZ momentálně vypadají, poslouží vám nové video.
vůbec nevíte
Ano a o tom to je…. . má nahráno přes 1000 hodin a hra není dodělaná… pořád to někdo nechápe. Hra je 4 roky v předběžném přístupu nebo jak někdo chce oddělovat v Alpha verzi a pořád se skoro nic nezměnilo. Kdyby ta hra nebyla v možnosti si jí koupit, tak jak to bývalo dříve, tak po 4 letech je vyhoděj a hru zahoděj. Jde spíš o to, že vše co vytvoří, tak se rázem ukáže v Armě 3…. čím to asi bude, jednoduše testing enginu pro Armu 3….
Odpověď na komentář uživatele Lazy
to je jeden z těch fanboyz co nad tím nezlomili hůl
Odpověď na komentář uživatele Drago854
Hra je stale v hroznem stavu a ty nam tu snad chces tvrdit opak
Strašně rád si čtu komentáře pod články o DayZ, vždycky se solidně bavím nad uplakanými komentáři . Ale vážně . . opravdu si myslíte, že vývojáři dělají jen na potoku celou tu dobu? A až dokončí potok, tak udělají novou animaci nabíjení SVD? Atd. .
Nemůže to být třeba tak, že většina teamu maká na kódu (funkce, optimalizace, nové systémy atd. ) a zbytek, co s tímhle kódem hry nemá nic společnýho, v mezičase předělává mapu, doplňuje hluchá místa a přidává věci, kterým se tu smějete? Bohužel aktuálně jsou nejvíce vidět tyhle okrajové věci. Nebo vám sem mají kluci dávat kilometr kódu a vysvětlovat, co je nového?
Jednou sem se opravdu smál pláči jednoho hráče, který měl problém, že hra není hotová … ale měl nahráno 1000+ hodin
Ja uz nejakou chvili uvazuji i nad odstranenim hry z knihovny, abych se na tu polozku uz nemusel divat . Uvidime
Odpověď na komentář uživatele Limec
Oh vrácení peněz? Víš doufám, že když máš na hře nahráno dýl jak 1h59min tak ti peníze nevrátí viď?
Odpověď na komentář uživatele
bwhahaha díky to mě pobavilo
Hru jsem na Steamu kupoval 17. 12. 2013 …. jestli se něco změnilo za více jak čtyři roky? Potoky? Říčky? Vlci? Krávy? Dvě nové animace? Ta hra umřela ve chvíli, kdy mě zabili za jejich neschopnost. Tenkrát byla verze, která vracela postavu klidně i o 10-20 metrů zpátky, jednoduše jako kdyby jste ty kroky neušli. To není tak nejhorší, nejhorší je, když vás někdo v tomto"lagu" zabije a vy nevíte proč, když pak hledáte svou postavu a ona je jinde. Tenkrát mi kamarád pomohl dopadnout mého vraha, ale postavu jsme našli úplně jinde. Tenkrát jsem dal jednoduše Alt+F4 a uninstal. Steam už si ani nepamatuje, kdy jsem to hrál na posledy Takže nashle ….
Odpověď na komentář uživatele Strec
do 2 let to bude venku, tak stary snad nejsi, ne?
Odpověď na komentář uživatele midder
No jen abych na to měl v důchodu ještě čas a náladu.
mne tato uzasna zprava motivovovala a zazadal jsem o vraceni penez toz su zvedav co voni na to
Odpověď na komentář uživatele Strec
Arma 3 doplatila na DayZ, ne naopak. DayZ bylo nefunkční díky neschopnosti vývojářů opravovat chyby, když tam máš chybu, která je nahlášená více jak půl roku, ale furt je aktuální. Proč? Protože ta hra je/byla tak strašně rozbitá, že se k tomu nikdo ani dostat nemohl. K tomu navíc nátlak komunity, kde fans chtěli více obsahu a najednou tu máš tisic věcí, ale dva tisíce je nefunkční, protože více věci dělá více bugů.
DayZ čistě doplatilo jen na hype, dnes už vývojáři nejsou pod takovým tlakem, protože každýmu je DayZ u zadku a tak si mohou v klidu dělat hru. Až to vydají s modovacíma nástrojema, tak to zase ožije. To si piš.
Odpověď na komentář uživatele Chepa
Ty se vyznáš. Je ti jasný, že až budou chtít DayZ pohřbít, tak vydají modovací nástroje a ten update bude i release update?
Hezké, ps4 v plánu není?