Vydavatelské společnosti před mnoha lety udělaly chybu, když odmítly podpořit středověký RPG titul Kingdom Come: Deliverance. Nasvědčoval tomu již zájem hráčů v crowdfundingu, na Kickstarteru se podařilo vybrat přes jeden milion liber a co více, za dva dny od vydání se odhadem prodalo 500 tisíc kusů, což zaplatilo vývoj.
O týden později jsou na tom Warhorse Studios ještě lépe. Výkonný ředitel Martin Frývaldský pro Lupa.cz prozradil pokoření další mety. Kingdom Come: Deliverance dokázalo za zhruba týden prodat kolem jednoho milionu kusů a zařadilo se k hrám jako Mafia nebo Space Enginners, které pocházejí z České republiky a také prodaly milion kopií.
„Jsme někde u jednoho milionu, když sečtu všechny platformy a distribuční kanály. Jsme skutečně hodně spokojení,“ řekl pro Lupa.cz Martin Frývaldský a dodal, že podobně to vidí i akcionáři. Z dat Steamspy vyplývá, že 45 procent všech prodejů si ukousla PC verze na Steamu.
Porostou ještě prodeje? To je těžké odhadovat. Největší zájem je v prvním týdnu, stejně jako u filmů.
Tržby Kingdom Come: Deliverance tak přesáhly miliardu korun, hra se prodává za zhruba 60 dolarů. Vývoj stál stovky milionů korun.
Kingdom Come: Deliverance ukazuje světu, že o podobné hry je u hráčů zájem. Středověké RPG z našich luhů a hájů by mohlo u společností pomoci prosadit podobné netradiční projekty, což by bylo jen dobře.
Kingdom Come: Deliverance vyšlo s českými titulky ve verzích pro PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru koupíte v obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.
Odpověď na komentář uživatele Rivers25
Člověk dělá chvilku servisáka a hned je pro kdejakého Lojzu odborník. Ale klidně. Přines mi jí a otestujeme to. Protože jak jsem psal – papírové parametry toho o reálném výkonu moc neřeknou natož o stabilitě. To je jako číst z karet a to nechám Jolandě na Barandově. Desku od Asusu bych nebral ale to je osobní Ale Vega je obecně dobrý čip pro grafiku. Taky jsem na ní koukal. Ta nejlevnější od Gigabyte je docela rozumná volba. Připlácet si asi 20% abych měl o 100mhz rychlejší čip co nabízí ve své kartě Asus nebo o trochu méně za OC verzi by se mi moc nechtělo. Ale těžko říct jak si stojí proti sobě v testech. Už do toho pár let nedělám a těžko se mi tak dostanou do rukou obě Ale je tu dobrá šance že s tím vyžiješ i ke konci další generace konzolí ve srovnatelné kvalitě.
Odpověď na komentář uživatele skylines
Když si takovej odborník, můžeš mi říct jak jsem na tom já se svou PC sestavou?
Odpověď na komentář uživatele Lazy
Zase tak minimální vliv nemá. Slyšel jsi už někdy že lidem co mají stejné komponenty hra běží jinak? Ani papírově stejné grafiky od různých výrobců si nejsou rovny a do HW nároků se výrobce taky nepíše. Ne není to jen deskou – to byl příklad. Jde o celkovou sladěnost a kompatibilitu komponentů. Deska ti může snadno sabotovat výkon protože to není jen držák na grafiku, paměti a procesor. Rok a půl jsem dělal servisáka (+ stavbu a testování nových PC) a často jsem koukal kolik problémů to řeší. Třeba update biosu jsem do té doby měl za zbytečnost. Při testech sestav jsem měl zapisovat každý výsledek do firemního programu včetně naklikání použitých komponent aby se vědělo jaké díly nakupovat a jaké jsou jejich nejlepší kombinace do hotových sestav pro zákazníka protože počíst si o tom na papíru je fajn ale realita je jiná. Což platí třeba i o HW nárocích.
Odpověď na komentář uživatele skylines
Deska ma naprosto minimalni vliv na to, videl si snad nekde v min. narokoch hry cislo desky a pokud uz nastanou problemi co jsi psal (chybejici hlava atd. . ) , tak to urcite deskou neni.
Odpověď na komentář uživatele Lazy
No právě… čipset. To samozřejmě netvrdím. Ani bych nemohl protože bych jako elektrotechnik musel odevzdat vysvědčení z Průmky Ale deska všechno spojuje a řídí komunikaci mezi díly. A je sice hezké vlastnit Ferrari ale když máš mezi garáží a cílem cesty polní cestu tak se tam dřív dostaneš pěšky.
Odpověď na komentář uživatele skylines
Desky jsou 2x drazsi diky vybavenosti, druhu chipsetu, … nechces tu snad tvrdit, ze ty vypocty a ostatni co pises dela zakladni deska
Odpověď na komentář uživatele Alfajk
Co je na tom za blbost? Je to naprosto logické. Samozřejmě to nejsou bugy jako prolínání postav, nemožnost projít otevřenými dveřmi, že na vás postava při rozhovoru nekouká a podobně ale ty spojené s fyzikou. Auto ti taky neutáhne přívěs stejně dobře když mu vynechává jeden válec. Tohle je úplně stejná situace. I obyčejný memory leak nebo spíš přesycení ti dokáže vykouzlit grafický bug – nebo spíš chybu kterou by jsi za bug označil. Natož pak když se vypočítá animace pohybu těla ale rukou nebo meče se vynechá nebo opozdí. Taky postavičky bez hlav nebo znetvořené – to u většiny her není nic jiného než lokální chyba. Pak je tu doskakování textur a podobně. Ony třeba herní desky nejsou dvakrát dražší jen tak z rozmaru a čipset není jen slovo aby to znělo víc cool.
už to budou 3 týdny a patch nikde
Odpověď na komentář uživatele skylines
dobra blbost
Odpověď na komentář uživatele skylines
tak to je ta nejvetsi blbost, jakou jsem dneska cetl…ale je rano, mozna to jeste nekdo trumfne
Bugy nejsou jen problém hry ale taky HW. Když máte kvalitní díly tak jich nepotkáte tolik jako když máte herní PC postavené na nějaké levné kancelářské desce. Přeci jen tam jde především o výpočty.
Přeju jim to, jen tak dál.
Je potřeba ještě HODNĚ zapracovat na optimalizaci a vyladit bugy, ale stejně už jsem to nevydržel a pár hodin si zahrál. Hratelnost jako taková je absolutní špička. Takhle jsem se naposled ponořil možná tak před třinácti lety do Morrowindu.
Odpověď na komentář uživatele GoOdTiMe
Jo stema bugama je to v KDC hodne o stesti a v optimalizaci vede W3.
Lazy: Jelo to jak komu. Já naopak nemám problém s KC. Optimalizace bída, ale na závažnej bug jsem narazil snad jen dvakrát.