Už nějakou dobu víme, že karetní free-to-play hru Gwent: The Witcher Card Game čeká rozsáhlé překopání pod názvem Homecoming. Cílem je učinit hru kvalitnější, snad i vyrovnanější, zahodit nebo alespoň přepracovat některé prvky a změny, které se komunitě úplně nelíbily, a mimo jiné se vrátit k temné atmosféře světa Zaklínače. O Homecomingu se dlouho mluvilo, byť hlavně v náznacích, a nyní se můžeme podívat na první ochutnávku. I když není kdovíjak dlouhá a podrobná.
Během turnaje Challenger bylo zveřejněno desetiminutové video, v němž vývojáři z CD Projektu RED představují některé novinky a změny. Na první pohled lze zaznamenat notně přepracovanou herní plochu, která je nyní plně ve 3D a skutečně připomíná místo konání bitvy a střetu dvou armád, což je koneckonů základní téma gwintu. Každá z pěti frakcí má vlastní, tematicky zpracovanou plochu a svá specifická bojiště nabídne i samostatné singleplayerové dobrodružství Thronebreaker. Za zmínku stojí také skutečnost, že velitelé nyní nejsou zpracováni jako karty, ale jsou skutečně přítomní na bitevním poli.
Video ukazuje herní plochu frakce příšer, která má demonstrovat již zmíněnou temnější atmosféru v duchu her i knih Zaklínače. V první řadě na ní ale lze vidět razantní změnu v podobě dvou bojových linií na každé straně namísto dosavadních tří. To vývojářům umožňuje představit komplexnější, ale jasnější a intuitivnější schopnosti karet. Jednotlivé karty sice stále můžete umístit kamkoliv, ale některé schopnosti se aktivují jen v určité linii. Některé karty mají navíc odlišné schopnosti v linii pro boj zblízka a v linii pro boj z dálky a řadu z nich doprovází nové či vylepšené vizuální efekty a zvuky.
Ve videu lze spatřit i předělanou obrazovku výměny karet na začátku kola a nejen zde je k vidění nová podoba všech karet. Díky ní je co nejvíc prostoru věnováno příslušné ilustraci nebo animaci karty, prostor pro číslo je tudíž omezen jen na levý horní roh a rámečky jsou dost minimalistické. I v tomto směru má hra působit surověji a blíže atmosféře Zaklínače. Také si můžete všimnout absence stříbrných karet, jejichž podstata byla ze hry odstraněna, a tak budou zatím nespecifikovaným způsobem předělány. V tomto směru se Gwent vyloženě vrací k základům gwintu v Zaklínači 3.
Původně byly stříbrné karty vytvořeny z důvodu vyváženosti, tedy aby bylo něco mezi bronzovými a zlatými. Homecoming však přináší nový limit na počet karet v balíčku, konkrétně 30, a z toho důvodu už nejsou stříbrné karty, jež se v posledních měsících chovaly prakticky stejně jako zlaté, potřeba. Více z Homecomingu nicméně uvidíme v následujících týdnech a měsících, byť stále platí, že radikálně překopaný Gwent bude k dispozici ještě do konce letošního roku. Společně s Homecomingem dorazí i Thronebreaker: The Witcher Tales, na jehož detailnější představení si nakonec budeme muset ještě počkat.
Gwent se mi líbil, hrál jsem ho. Teď na něj nemám chuť, nemám rád hry co co půl roku či rok mění jádro hry.
Grafická stránka mi přijde moc přeflákaná a zase resety? No thanks.
Ten samí problém jsem měl s Paragonem (MOBA), velmi pěkně udělaná hra, najednou pak změna deck systému… bum další změna deck systému.. hlavní mapa Agora.. hele je moc velká.. výměna a dokonce ani nenechali hratelnou starou dobrou mapu a hele změna deck systému opět..
Není divu že lidi se na to vykašlali a byla to poslední kapka k ukončení hry, ač ze startu vypadala dobře a smite byl těžce pozadu..
Zkrátka jestli prezentují open betu, ať přidávají věci, balancují, vylepšují grafiku, ale ať sakra nechají jádro hry samotné, to kvůli čemu si daná hra našla komunitu.
Musím přiznat, že grafická stránka je teď velice pěkná. To je tak jediná věc u které víme přibližně jak bude vypadat, ale stále tady nastává velké množství otazníků.
Jak zde již bylo zmíněno, tak frakce byli dosti nevyvážené v některých případech. Hrací balíčky jsem si stavěl sám a asi mi v tom dost pomohli zkušenosti z MTG. I přesto při upravování a snažení se, to nebylo jednoduché. Některé frakce byli dosti nevyvážené a pokud jste neměli karty na top úrovni, těžko se přes ně dostávalo. Nebylo to sice nemožné, ale dost těžké. Proto jsem rád, že bude prováděn rework karet tomu snad pomůže, ale to ještě neukázali jak moc velký bude, tak bude nutné počkat is na fakta.
Ta jejich pohádka o tom, že se chtějí vracet ke kořenům ze Zaklínače 3 je sice pěkná, úroveň Sapkowského to není, ale zní to pěkně. Návrat se ale konat nebude. Zaklínač 3 a jeho Gwent měli něco jiného oproti ostatní karetním hrám. Karty měli jasně dané do které řady patři a to přinášelo hromadu možností strategie při skládání balíčku a proti některým NPCs dost obtíží. Teď sice budeme mít dvě řady a karty budou mít schopnosti jenom v určité řadě, ale to nic nemění nic na tom, že karty furt může házet kam chcete a případě potřebujeme. Tudíž ten návrat ke kořenům, co by byl dle mě asi ideální se opět nekoná.
Na celkovou práci se těším a zaroveň mám strach. Dokud nebude více detailních informací, moc nemůžeme soudit co z toho teda bude. Jako hráč který hrál Gwent dost, sice ne na TOP úrovní, ale mám za sebou dost balíčků i her a proto doufám, že tohle celé dopadne dobře.
Nezapomínejme na fakt, že díky kompletnímu předělaní karet si budeme muset předělat decky, tudíž nezávidím lidem co nemají scrap .
Pokud se nepletu tak když přišli první informace o Homecoming pro Gwent, tak říkali, že účty budou resetovány. Sice ještě není jasné zda budou komplet nebo jenom balíčky, ale ty budou s dosti velkou pravděpodobností. Na oficiálním fóru CDProjektu jsem se tehdy dočetl, že jak bude vše spuštěno budou mít hráči čas, aby všechny karty co mají převedli na scrap s plnou hodnotou karty, tudíž za jednu zničenou kartu lze hned vytvořit stejnou kartu, stejného typu (bronz, ….) vytvořit hned a tím pádem všichni budou moci skládat znovu bez problémů, plus k tomu má být i nějaká kompenzace, takže jestli k tomu dle informací od vývojářů opravdu dojde, tak nebude problém si vytvořit nový balíček dle nových karet a hrát vesele dále. Je nutno si stejně i na tohle počkat, než to bude oficiálně vydané, tak můžeme jenom číst informace, spekulovat a čekat.
Já se na to celkem těším. Dřív jsem hrával Hearthstone. U něco jsem vydržel docela dlouho.
Po třetím zaklínačovi jsem se těšil i na ten Gwent. Občas jsem to hrával. Něco jsem tam i nadšeně nechal, ale pak mě to nějak pustilo. Tohle na mě teda působí už jenom z té prezentace o dost líp. Tak snad se do toho konečně pořádně zažeru.
Zbylo z té hry něco jiného než název?
Teda čekal sem hodně, ale takovou zrůdnost opravdu ne … Za tohle by měli vracet peníze pokud do toho někdo něco nacpal a jako že já ano …
Začalo to slibně, ta obrazovka výměny karet určitě chtěla vylepšit a to je krok dopředu, ale hned je jasně poznat že z karet nezůstane kámen na kameni a asi 99% z nich bude změněno, takže bravo se všechno učit odzačátku.
Herní plocha možná vypadá fajn, ale je to nesmyslná 3D omalovánka , která ve výsledku vypadá spíš trapně.
Dvě lajny místo tří. Co na to říct, tohle rozhodně není krok k původnímu Gwentu … výmluva je , že můžou předělat schopnosti karet aby seděli do jednotlivbých lajn, ale k čemu to? To teď jako každá karta skoro bude mít dvě různé schopnosti podle lajny? Takže další a další učení co vlastně ta karta dělá a co od ní čekat a naopak, jediný co to přinese tak akorát zmatek a bordel, to mi neříkejte. V současném Gwentu je sice spousta různých abilit a comb ale co je na nich složitého? Stačí si zapamatovat pár karet, u každé je stejně pěkná vysvětlivka a prostě se hraje.
Já sem právě hhráč co rád experimentuje, mám spoustu různých decků přes všechny frakce různého druhu … Tady to vypadá, že nic takového nehrozí a všem mým oblíbeným mechanikám můžu dát sbohem.
A jinak jenom doplnění tady ke kolegovi. Nejsem sice tak velkej veterán ale lvl už mám dost vysokej a rank jsem taky pravidelně 18-20 , spíš podle toho jak stíhám hrát a nemyslím si že je ta hra tak nevyvážená. Tohle je spíš o naprosté debilitě samotných hráčů , je to vidět u spousty jiných her. Někdo někde viděl že alchemy Nilfgaard je celkem dost OP , hrál to nějakej streamer, tady to hrál další člověk na turnaji, tak to musím hrát za každou cenu taky, třeba 50 zápasů za sebou i když to je nuda, prostě to hrát budu, lidi jsou líný experimentovat s decky a vytvářet nové, radši okopírují decky streamerů a jiné Deck buildery, to je ve hře krásně vidět. Kdy už podle leadera a první vyložené karty prakticky vím co všechno má soupeř v ruce a v balíčku , protože ti pitomci jedou přes kopírák.
ALe k tomu OP , já momentálně nejvíc hraju Scoia a právě Severní říše, kde se dají skládat zajímavé balíčky a nemám problém kdykoliv porazit Nilfgaard, vždy se směju když si myslí že má 6x Viper witcher že mu to vyhraje hru a pak když už ho drtím s mým „slabým“ deckem, tak to radši leavne …
Už bylo třeba opravdu s tím něco udělat. Jednotlivé frakce byly strašně nevyvážené, a to píšu jako člověk, který je ve Gwentu veterán, hráčský level mám 88, v sezónním jsem se dostával pravidelně na level 20. Dělal jsem si statistiky oponentů posledních 30-ti duelů – z nich jsem 14-krát (!!!) hrál proti Nilfgaardu, 5-krát Skellige, 4-krát Scoitell, 5-krát Příšery a 2-krát – nekecám, jenom 2-krát – jsem hrál proti Severním říším. Z toho jasně plyne, které frakce jsou přesíleny (ano, Nilfgaarde, ukazuju na tebe) a které hráči ignorují, což je zejména moje oblíbená Severní říše, za kterou hraju téměř stále. Takže hraní Gwentu se postupně stávalo frustrujícím a nastálé změny jenom vítám. Jenom lituju zrušení stříbrných karet, hra se tak, myslím, ochudila o jeden taktický prvek navíc.
Souhlasím snad se vším co jste napsal. Jednotlivé frakce byli nevyvážené a hlavně hra ztratila jakoukoliv tvořivost pokud chtěl hráč vůbec vyhrát. Jen z čeho mám obavy jsou dvě řady a že se příliš zaměřili na vizuální stránku a na vyváženost se zase vykašlali.
Opravdu? Já na Severní říše narážím poměrně často, většinou s Foltestem. Sám mám za Severní říše balíček s Henseltem, který docela ujde, ale zkrátka záleží vždy na situaci. Moc nefunguje proti Skellige, proti kterému raději stojím s balíčkem Scoiatel s Eithné. Nilfgaard doopravdy člověk potkává často, ale určitě také proto, že je to asi nejpestřejší frakce, co se týče herního stylu (sám od nich mám 4 různé balíčky)