Tvůrci Mount & Blade 2: Bannerlord ze studia TaleWorlds Entertainment byli poměrně aktivní během Gamescomu, ale ani po něm nepřestávají s vydáváním nových materiálů. Nově došlo na zodpovězení několika otázek komunity, díky nimž jsme se dozvěděli třeba to, že se vývojáři hodlají pustit do určité formy předběžného přístupu. Zatím nevíme, kdy se tak stane a jestli půjde o klasický Early Access program na Steamu, ale autoři chtějí tímto způsobem získat lepší zpětnou vazbu od fanoušků a dovolit jim zahrát si hru dříve. A jen tak mimochodem, samozřejmě stále neznáme ani datum vydání finální verze.
Na druhou stranu jsme se dozvěděli, že v kampani Bannerlordu figurují rodinní příslušníci vaší postavy a dokonce i děti. Ve srovnání s Warbandem plyne čas rychleji, díky čemuž má tato novinka zjevně větší smysl, a dokonce lze začít kampaň se sourenci, synovci a neteřemi, z nichž se stejně jako z potomků mohou stát vaši následníci. Tentokrát také může hráčova postava zemřít, totéž ale platí i o všech NPC. Jakmile vás někdo zlikviduje, budete moci pokračovat v hraní v roli některého z ostatních rodinných příslušníků. Stále bude nicméně k dispozici jednoduchý režim, v němž prostě nezemřete, pravděpodobně tak budete v případě porážky vláčeni ostatními skupinami, případně dostanete šanci stáhnout ocas mezi nohy jako ve Warbandu a ostatních titulech ze série.
Také bylo potvrzeno, že se při vydání nedočkáme kooperativního módu, i když na něj možná dojde později formou DLC. Z pohledu tvůrců je proveditelný jediný scénář, a to kooperace v rámci jedné skupiny, kdy se ostatní hráči mohou přidat do bitvy hlavního hráče, ale nemohou na vlastní pěst cestovat po mapě kampaně. Celkově se pak nepočítá s možností stavět hrady ve vesnicích, které vlastníte, a nebude možné přidat se k některé z minoritních frakcí. Byť jejich členy můžete najmout jako žoldáky a jinými způsoby je začlenit do chodu vašeho případného království.
Jestli se chcete o novém Mount & Blade dozvědět ještě víc, odkážeme vás na novější, do češtiny přeložený blogový příspěvek, který se zaměřuje na obrazovku a vývoj vaší postavy. Jako již tradičně tu navíc máme menší nálož obrazových materiálů, vydaných v průběhu posledních týdnů.
Až toto vyjde,budu dědek. Nicméně zapoměli jste zmínit ,že např. Relax v Pešti vyhrál spolu s kolektivem první místo v Evropě a že Mount and Blade původně vymyslel manželský pár z řecka (prostě dodnes není lepší soubojový systém ve hrách ,ne jen tupé mačkání tlačítek). A že například Life is Feudal se snaží ,dodnes neúspěšně ho napodobit. Jinak dík za info redakci…
Z Turecka
Klany, smrt postav a nástupnictví – tahle složka hry mě nadchla. Moc jsem si něco takového v Bannerlordu přál. Mnohokrát to bylo naznačeno, ale nyní je konečně potvrzeno.
Early Access mě naopak moc nepotěšil. Doufal jsem, že když už je hra ve vývoji tak dlouho, tak se dočkáme plného vydání a ideálně, že už to nebude trvat moc dlouho. Což teď tak bohužel vůbec nevypadá.
Už začínám pochybovat, jestli to někdy vůbec vyjde. Hrozně se těším, ale tohle je už fakt hrůza