V prosinci nebudeme svědky páté oslavy PlayStationu. Společnost Sony nemá v plánu v letošním roce uspořádat již tradiční PlayStation Experience, který v uplynulých čtyřech letech nabídl fanouškům v USA možnost zahrát si připravované hry a podívat se na novinky. Zároveň byla živě vysílána tisková konference do celého světa. Prostřednictvím ní Sony představovala hry, které vyjdou v následujících letech.
Proč Sony vynechá letošní PSX? Důvod je jednoduchý. Shawn Layden, boss Sony Interactive Entertainment a Worldwide Studios, tvrdí, že nemají dostatek nových her, které by mohli předvést. Přitom Sony má ve vývoji hned několik zajímavých a lákavých PlayStation exkluzivit. V první řadě The Last of Us Part II od Naughty Dog, Death Stranding od Kojima Productions, Ghost of Tsushima od tvůrců inFamous, Days Gone a Dreams. To se mi nezdá jako něco, co by nemohlo pokrýt celou konferenci. Nejblíže k vydání je Days Gone (potvrzeno na únor 2019) a Dreams. Zbytek nemá stanovené datum vydání.
Na internetu se spekuluje, zda za tím vším není blížící se příchod nové generace konzolí. Je možné, že většina připravovaných novinek bude posledními exkluzivitami pro PS4 a zároveň budou poté v lepší podobě hratelné na PS5.
Čeká Sony na to, co udělá konkurence? Horlivě se mluví o představení nového Xboxu koncem letošního roku. Plnohodnotné odhalení má následovat v roce 2019.
Níže záznam z loňského PSX:
Uvidíme co si pro nás Sony v následující letech připraví, ale jak pronesl pár měsíců zpátky John Kodera: „V období odteď do března 2021 nastane čas, kdy PlayStation opět poklekne, aby pak v budoucnu vstala ještě silnější“
doufal jsem v odhaleni Medievil a mozna gameplay Death Stranding a Last of us + mohli rozjet hype na Days Gone, neprijde me, ze by toho meli malo
Jen aby nas (jak oni říkají východní Evropa) tentokrat nehodily přes palubu, ono nova generace muže byt jenom prazdná krabička, která bude pouze zpracovávat stremovaný obraz z internetu a na to ještě nejsme připravený ? Nebo jste ještě naslyšeli o Playstation Now (nová továrna na peníze, nízké náklady/velké zisky).
tohle je trochu daleká budoucnost
Na E3 prezentovali ve větším měřítku čtyři tituly: Spidermana, Last of US P2, Death Stranding a Ghost of Tsushima. Spiderman tehdy na E3 vypadal jako velmi pěkná hra, zbylé tři však vypadaly jako příliš pěkné hry. Příliš pěkné na to, aby vyšly ještě na současné generaci. Tomu napovídá i to, že právě a jen a pouze u těchto tří titulů neznáme dosud datum vydání, a vzhledem k tomu, že PS5 se očekává na přelomu r. 2019/2020, odpovídá i tvrzení Shawna, že letos nemají žádné hry k prezentaci, jelikož po odečtení těchto tří titulů jim zbývá pouze Days Gone a Dreams.
K teorii o ždímání peněz a dvojnásobném vydání- tohle mi nedává smysl ve světle předpokladu, že u této a následující generace bude fungovat zpětná kompatibilita, tj. všechny hry z PS4 spustíte i na PS5, možná si jako na Pro dostáhnete nějaké hi-res textury. Navíc nám tu vznikají tři vynikající hry a bylo by hloupé je při jejich vývoji omezovat kvůli dosluhující generaci, namísto toho, aby vynikly v plné palbě jako skvělé launchové tituly, které prodají nové konzole, protože na ty současné už si je nekoupíte, jelikož je zkrátka neutáhnou.
Nová generace se blíží, ale že by již ukázané hry nejely na PS4? Uvidíme, čím dříve tu bude PS5 tím lépe.
Naughty Dog potvrdili,že demo Last of Us 2 na tohtoročnej E3 bežalo na PS4 Pro v reálnom čase takže to by nedávalo zmysel ak by na PS4 hra nevyšla.Ostatné tituly si tiež myslím,že na PS4 vyjdú a neskôr keď tak na PS5 so spätnou kompatibilitou budú tiež.
Na moc stránkách jsem tuhle informaci nenašel, každopádně i kdyby ukázka běžela na devkitu PS5, tak by to říct nemohli, když ještě PS5 nebyl oznámen. Je samozřejmě možné, že na PS4 Pro běžela, a já tu vidím duchy a spřádám konspirační teorie, ale dneska jsem si znovu pustil všechny tyto trailery/dema z E3, + ještě pro srovnání Days Gone, Spidermana a některé vysokorozpočtové multiplatformní tituly ve 4K, a jediné, co mi z toho vychází, je, že tyto tři hry jsou před zbytkem o generaci dál, a to nejen graficky, ale i animacemi, fyzikou a tím, jak okolní svět reflektuje postavu hráče.
Také nesmíme zapomenout že od tvůrců každé z těchto tří her, stejně tak na každém z jejich tří enginů, jsme už v této generaci něco viděli- od Sucker Punch třetí inFamous, od Kojimy MGS 5, od Naughty Dog dva díly Uncharted a engine Decima se nám představil v Horizonu. Vezměme si tedy třeba Naughty Dog- před necelým rokem vydali skvělé poslední Uncharted, které velmi pravděpodobně bylo tím nejlepším, co v tu dobu dokázali vytvořit, realtime ukázce z Last of Us 2 však nesahá ani po kotníky. Takže buďto za poslední rok nějakým zázračným způsobem překopali engine od základu, nebo najednou měli daleko lepší hardware, se kterým mohli pracovat. Nechce se mi věřit, že by se to, co jsme v ukázce viděli, vešlo do 8GB RAM.
Vezměme si třeba vegetaci- zatímco třeba v Days Gone nebo v Anthem je poměrně statická, a občas se pohne nějaké křovíčko, v našich třech hrách ve větru povlává vše od nejmenších lístečků, přes trávu až po stromy, a to až stovky metrů daleko, což hráč při běžném hraní nemá absolutně možnost vidět, a není to předprogramovaný pohyb, nýbrž pořád fyzika.
V Ghost of Tsushima se za hlavním hrdinou liší jednotlivé stopy v blátě v závislosti na jeho rychlosti a směru pohybu, hustým lesem prosvítají neuvěřitelně propracované sluneční paprsky a během závěrečného souboje poletující javorové lístky nemizí a negenerují se (jak je to zvykem), ale každý má svou trajektorii.
V Last of Us se kolem Ellie nebývale realisticky ohýbá tráva i kapradí, dokonce i když se schovává pod autem, herní fyzika s neuvěřitelnou přesností počítá stíny i odlesky; při souboji má pak každý nepřítel svoji „osobnost“, neskutečně přesně se přizpůsobuje situaci a téměř každý objekt v lokaci má své vlastní, jedinečné kolizní parametry, tj. co se stane, když do něj vy fláknete nepřítelem, když s ním fláknete nepřítele, nebo o něj nepřítel flákne vás.
U Death Stranding je třeba zohlednit, že asijští tvůrci videoher v grafice trochu zaostávají za Americko-Evropskou produkcí, i tak ale Kojima zvládá vytvořit grafický skvost s nebývale věrnou fyzikou, nevídanou rozlehlostí detailně zpracovaných lokací a v neposlední řadě velmi realistickými obličeji, přestože před třemi lety vydal graficky zcela nevýrazný Phantom Pain, kde se s fyzikou příliš nepáral.
Mohl bych tu napsat ještě spoustu dalších detailů, ale jednak- kdo by to četl, a druhak, a to otevřeně přiznávám, jsou to pouhopouhé domněnky, třebaže já se domnívám, že jsou opodstatněné.
třetí odstavec, první věta: blížící se příchod nového generace konzolí.
Díky
Já se tedy také přidám.
novinek bude posledními exkluzivita pro PS4