Dnes světlo světa spatřil nový Assassin’s Creed, který kráčí ve šlépějích loňského Origins a hráče zavede do antického Řecka, kde se stanou spartským hrdinou. Návrat hlásí námořní bitvy z Black Flag, soubojový systém byl upraven a zároveň vynechán štít a došlo k přidání RPG prvků. Změn je celkem hodně, rozepsal se o nich kolega Honza ve své včerejší recenzi. Co ale můžeme očekávat od dalšího velkého dílu?
Nástupce Assassin’s Creed nevyjde hned za rok. Ubisoft dává sérii roční pauzu (stejně jako před příchodem Origins), aby vývojáři měli více času a mohli provést další velké změny. Jednou z nich bude nejspíš návrat multiplayeru. Kreativní ředitel Serge Hascoet v rozhovoru pro Game Informer označil hru více hráčů za velmi důležitý sociální aspekt. Jde prý o věc, na níž se v současné době zaměřují.
Na multiplayer v AC navazují informace o Battle Royale, do něhož se zapojuje stále více a více firem, včetně Electronic Arts s Battlefieldem V a Activision s Call of Duty: Black Ops 4. Serge Hascoet se snaží se svým týmem pochopit, proč jsou hry jako Fortnite tak úspěšné, ale rozhodně nechtějí nikoho kopírovat. Mají své nápady, které testují a jednoho dne s nimi možná přijdou. Nejprve si ale musí zjistit, zda by uspěli. Nechtějí rizikově investovat, když je do Battle Royale žánru zapojeno snad 15 různých společností, ale stejně jako v mobilním segmentu budou úspěšné jen dvě.
Další část rozhovoru se točila kolem zasazení. Z dřívějška víme, že si Ubisoft pochvaluje možnost dát hráčům na výběr, zda budou hrát za mužského nebo ženského hlavního hrdinu. Po stejné cestě by mělo kráčet i nové dobrodružství.
„Nejzajímavějších věcí v Assassin’s Creed je pro nás objevování historie, ne postav. Když se rozhodneme vytvořit nový díl, hlavní otázka zní, jaké další období chceme navštívit. Když skáčeme o 100 nebo 1200 let tak je těžké se držet stejného hlavního hrdiny. Možná v DLC můžeme jít dál a odvázat se. Souhlasím však, že vidět starého Ezia v Revelations bylo velmi silným zážitkem. Důležitý je ale kontext a časové zasazení. To jsou naše nejdůležitější priority,“ řekl Hascoet pro Game Informer.
Samozřejmě jsme se nedozvěděli, kam by mohl příští Assassin’s Creed zamířit. Jedno vodítko ale máme. V Odyssey je zmíněno japonské bratrstvo a o japonském AC se náhodou mluví i ve videu na konci této novinky. K tomu si přidejte ještě novou postavu v moderní době Odyssey a na spekulace je pěkně zaděláno. Navíc fanoušci si už mnoho let přejí Assassin’s Creed odehrávající se v Japonsku. Tak uvidíme.
Poslední drobky z rozhovoru směřují k virtuální realitě. Zatím Assassin’s Creed ve VR nebude. Technologie je na svém začátku a neumožňuje vývojářům z Ubisoftu využití smysluplným způsobem. Zároveň mají ale několik prototypu ve VR, ale teď mají na práci něco jiného. AC ve VR tedy není jejich prioritou.
Assassin’s Creed: Odyssey je od dnešního dne dostupný pro majitele dražších edic. Standardní verze vycházejí v pátek na PC, PlayStation 4 a Xbox One, s českými titulky. Hru koupíte na Xzone.cz a GameExpres.sk.
Návrat multiplayeru, no proč ne, ale co takhle po několika letech vrátit do série i Asasíny? Ne že by snad Origins nebyl zábavný, ale pořádný příběh by potřeboval jak prase drbání, a krom toho Bratrstvo založili až na úplném konci. No a letošní hrdin(k)a nemůže být Asasín vůbec.
Jinak, třetí díl trilogie by se měl odehrávat v Římě (2 díly už se potvrdily, tak není důvod nevěřit), Japonsko by ale mohlo být hned dalším dílem, i když já osobně bych už si přál zasazení, kde bych si zase jednou pořádně zaběhal po střechách, to šlo snad naposledy v Unity.
Upřímně, záminku ke spekulaci o dalším díle v Japonsku fanoušci tohohle prostředí nachází snad v každém díle už od dvojky.
Japonsko přijde pravděpodobně později. Jak už se spekulovalo před odhalením Origins, tak trilogie se má odehrávat v Egyptě, Řecku a Římě. V závěru trilogie by se mělo hrát opět za Ayu nebo Bayeka, tentokrát s možností výběru postavy.
MP ne. Coop? ANOOOOO prosím. Ashraf snad dělá na pokračování Origins, duo Aya a Bayek by byla vražedná kombinace.
MP v Assassínovi mě nikdy moc nebral, ale pokud si dají zaléžet a dotáhnou SinglePlayer na 100% proč ne? Jen ať z toho nedávají trofeje na platinovku, jediný důvod proč nemám u BF. Jinak já bych klidně uvítal i Prahu a okolí třeba za Karla 4. nebo jiné zajímavé doby, ale toho se asi nedočkáme. Japonsko je taky dobrá volba.
O Praze byla zmínka v Black Flag, naděje je.
Ja chci středověk v Evropě, Stoletá válka, Španělský reconquista,… možností je dost
Hlavně že Japonsko nikdy není ani v první top 3 když jsou dotazníky, pravda je taková že jo sice hodně lidí to Japonsko chce ale zároven je tu druhá půlka která ho nechce vůbec. Radši bych konečně viděl Babylon.
Přesně … Šikmoočka nechci … přesně proto si nikdy nezahraju NIOH ani Sekiro … a to Souls like hry miluju.
Jelikož japonská kultura a architektura mě neberou, obávám se, že poprvé po 10 letech nekoupím sběratelskou edici Assassina a počkám, až bude běžná edice ve slevě. Škoda, že Rusko, Indii a Čínu velmi povrchně pokryl nepříliš povedený Chronicles. Plného Assassina v Rusku bych si zahrál moc rád.
Souhlas Rusko by bylo fajn jako plnohodnotný díl.
Na AC v Japonsku bych koupil nejvyšší sběratelku.
jj Japonsko nebo čína to by byla pecka ale plnohodnotná samozřejmě ne chronicles to jediný jsem ani nekoukal jak to vypadá
Nemyslím si, že by Indie, Čína a Rusko už byly pokryté Chronicles, protože tam víc než o prostředí šlo o postavy z komiksů. Víceméně tedy šlo o výjimku z pravidla, které je i tady v článku, že nejdřív je prostředí a pak postava.
Klidně Co-op a Open World MP a PVP ale hlavně ne BR