V době uvedení na pulty obchodů byly konzole PlayStation 4 a Xbox One mnohými považovány za nedostatečně výkonné. Odborníci i hráči poukazovali na mnohem silnější grafické karty dostupné na PC. Od té doby spousta vývojářů dokázala, že se z těchto konzolí dá vyždímat slušný výkon na detailní a dynamickou hru. Stačí se podívat na tituly jako Assassin’s Creed: Odyssey, Forza Horizon 4, Spider-Man, God of War, Uncharted 4: A Thief’s End a brzy nás o kvalitách přesvědčí i Rockstar Games s westernovou akcí Red Dead Redemption 2. Ta cílí právě na PS4 a Xbox One.
Polský CD Projekt RED se ke skupině nespokojených nepřipojí. Už u Zaklínače 3 z května 2015 tenhle tým dokázal, že umí využít výkon současné generace konzolí a vytvořit vizuálně působivou a velkou hru. U očekávaného RPG Cyberpunk 2077 to má být stejné.
„Nedávno vydané tituly nám ukázaly, že v současné generaci konzolí je ještě spousta šťávy. Stále mě udivuje, čeho jsou schopné. Jen porovnejte hry vydané na začátku této generace s některými úžasnými tituly z nedávné doby. Uvidíte úžasné rozdíly,“ poukázal na výkon PS4 a Xboxu One level designér Miles Tost v rozhovoru pro magazín GamingBolt. „Vývojáři jsou vynalézaví, neustále nacházíme nové a lepší způsoby využití a optimalizace svých nástrojů.“
Optimalizace je pro CD Projekt RED klíčová. Pro Cyberpunk 2077 vznikl tým programátorů, jenž má na starost právě optimalizaci vlastního enginu.
Stále nevíme, kdy tohle očekávané kyberpankové RPG s otevřeným světem vyjde. Jisté je, že zasáhne PC, PlayStation 4 a Xbox One. Objevují se spekulace o příštím roku, jiní jsou smířeny s rokem 2020.
takže už i oni musí lhát. Zvedá se mi z toho kýbl. Proč se teda už mluví o PS když je to tak výkonný? Zachvilku to bude horší než PC, každé dva roky nová konzole, protože to ta starší už nezvládne. Do pc investuju 22 000 a mám co hrát na 5 let, pak stačí jen upgradovat a je to.
Právě jsem se o tu hru začal docela bát. Zaklínač 3 je v pohodě. Tam jsou mapy relativně prázdné – a i ten měl problémy. Na druhou stranu to vývojáře tlačí nejen k negativním věcem jako jsou kompromisy, vykleštění a ořezávání ale i k něčemu pozitivnímu – optimalizaci. Takže nám hry vydrží déle na 60fps a velmi vysokých detailech
Výkon konzole mě netrápí, tohle si pořídím jedině na PC, abych si to pořádně užil
Bonny : No vidíš já to tak dělám se všema hrama.
Stejně jako RDR2
Na sektoru pisou ze se nevi o cestine to si delaji srandu ne ?
Nejspíš jo protože je potvrzená
No snad jo jinak me svihne: (
cestina bude skoro urcite, u zaklinace se vyplatila, tady to nebude jiny
Vsak Zaklinac 3 dost trpel na propady FPS… popravde vizualne se mi ani Cyberpunk moc nelibi a stejne ta hra vyjde az bude Ps5
Hra má vyjít na současnou generaci konzolí, nejpravděpodobnější rok vydání hry je 2019. Zaklínač měl FPS dropy? Mně jel úplně v pořádku na všechny 4 projetí. A to jsem měl ještě modifikace na lepší textury a nasvícení.
na pc to s dobrym cpu slo, ale na ps4 je to v novigradu a specialne v kanalech uplny leporelo
Já ho hrál jen na PS4 a měl téměř neznatelný propady. Naposled, jak ho updatovali, tak to i jelo plynuleji než předtím. Samozřejmě nevím jak na tom byla úplně první verze.
Taky si myslím, že se baví o té první verzi. Ten patch to spravil.
to jsem zvedavej, podle me to budou muset okrouhat dost znatelne, tolik lidi ve meste, jako ukazali pri prezentaci, nemuzou ty mobilni kalkulacky v konzolich dat ani na tech 30 fps
Taky jak jsem to viděl, jsem tomu nevěřil a myslím, že na konzolích těch lidí ubude. Ale je to CDPR, třeba překvapí. Jen doufám, že kvůli nedostatečného výkonu konzolí neokosí i PC verzi, aby se někdo necítil špatně.
ÁÁle víš jak.
30 fps občas 20 nebo 15 – vždyt‘ to krásně jede
Dohled 50 metrů zbytek rozmazanej – vždyt‘ to vypadá nádherně
Srovnávací videa ti udělají tak že čumí z 1 metru na zed‘
Je to marný
Spiderman ukázal víc než dostatečně že počet obyvatel a aut už není žádnej problém. Žádná hra nemá ani z poloviny tolik lidí v otevřeným světě.
tak se podivej, jak jsou animovany lidi ve spidermanovi, z kolika jsou polygonu a jaka AI je ridi, nemluve o tom, ze chodi po rovince a neresi zadnej pathfinding, natoz nejaky slozitejsi ukony… i ty baraky ve spidermanovi jsou krabice potazeny texturou, fyzika vseho je nulova, auta do sebe nebouraji, lidi se prolinaji skrz naskrz… porovnavas neporovnatelny
A jak myslíš že to bude u Cyberpunku Taky nulová AI pro lidi co dělají jen křoví.
Ano, a taky vyšel jen na Playstation 4/pro, ono je to pak mnohem jednoduší se soustředit jen na optimalizaci hry na jednu platformu. CD projekt bude tu hru vydávat na Playstation 4/Pro, Xone/OneX a počítače.