V současných letech zde máme tři velké konzolové výrobce. Sony, Microsoft a Nintendo, které v posledních 7 letech vyprodukovaly nespočet verzí handheldů 3DS. Nicméně s nepatrně se upravujícími konzolemi jako Xbox One X a PS4 Pro (plus zvěsti o připravovaném Switch 2.0) je celkem racionální důvod, že klasickým evolučním cyklům konzolí, jako je například chronologický postup z PSX na PS2, PS3, PS4, je konec.
Herní analytici jako Mat Piscatella oprávněně zvěstují tyto možné skutečnosti. A důvodů je bezpočet. Například k dnešnímu dni je nám známo, že Sony dodala do obchodů přes 86 miliónů kusů PS4 v průběhu pěti let, a udržela si i v pozdější fázi své prodejní tempo. To je opravdu úctyhodné číslo, díky kterému tato konzole na trhu mezi konkurencí jasně dominuje. Určitě s tím souvisí i bezkonkurenční line-up exkluzivních titulů, které si na jiných platformách nezahrajete.
Je jisté, že v brzké době nás čeká oficiální ohlášení PS5 (spekuluje se o vydání v letech 2020-2022), nicméně stejně jako u předchozí generace, kde nebyl zaznamenán výrazný pokles poptávky na trhu po této konzoli, podpořen hardwarově vylepšenou verzí PS4 Pro, je dost logické, že se se budeme do budoucna spíše setkávat s upravovanějšími, co se do výkonu týče, konzolemi než s čistokrevným přechodem z jednoho cyklu na další, jak jsme byli zvyklí v minulosti. Čím by se dala lépe ošetřit zpětná kompatibilita her, která zrovna Sony doposud schází.
Co si myslíte vy? Ocenili byste takovou formu evoluce? Nebo raději radikální a viditelný skok, jako byl například mezi konzolemi PSX a PS2? Napište nám do komentářů.
Hlavně chci hrát výborně odladěné hry v min. 60 FPS. Nehodlám každé 2 roky kupovat novou konzoli. Časté upgrady PC byl jeden z důvodů proč jsem se vrátil k PS. Myslím, že by měla být jedna verze konzole a na tu by měly vznikat výborně odladěné hry. Hry půjdou bez kompromisů odladit lépe na jednu konfiguraci než na dvě. Příští generace musí zvládat min. 60 FPS ve 4K (nativně) jinak postrádá smysl a Sony by ji mělo umět vyrobit do 15 000 Kč.
Klidně ať dělají mezi generační konzole já si ji rád koupím jako u PS4. Kterou jsem koupil za 10,5tis. Prodal za 4tis a PS4 pro v black fraiday koupil za 8,5tis. A to není mnoho když si vemu že nový telefon stojí kolem 20tis +
Slušný nový telefón stojí aj 4500 Kč… (Xiaomi Redmi), ale súhlasím. Konzoly sú lacné a preto by hneď na štart mohli stáť 500-600 eur a poriadne ich vybaviť, nech tá medzigenerácia nie je potom potrebná.
Já si myslím že s další generací Sony nespěchá, vždyť se ps4 (Potažmo pro verze) prodává pořád jak rohlíky.
Ja bych byl pro to aby se dal pokracovalo ve smyslu PlayStation 1,2,3,4,5 atd akorat s tim rozdilem ze od PS5 by uz od startu byly dve verze tak jak je to ted, tj klasicka levnejsi PS5 a pokud chces vykon navic, tak PS5 Pro. V podstate to same mate u iPhone, Samsungu atd. No a jak psal nize Ondrej_V, tak cloud sice ano, ale urcite ne jako stredobod, spis volitelna moznost s dostatecnou podporou. Zustal bych i klasickych HDD a BD discich, pripadne digitalni obsah. Sam bydlim uz 3 roky na vesnici, taky mam internet nejak pres antenu a je to na hrane obcas. RDR2 jsem stahoval nejakych 20-22 hodin
Tak hráči si sami vybrečeli aby mohli na nových konzolích hrát staré hry, tak proč jim nevyhovět?
Pro MS a Sony super záležitost, že se nemusí dlouze a draze snažit přijít s něčím unikátním a jen provedou upgrade no a pro vývojáře je to naprostý luxus, nemusí se obávat, že je malý trh protože hra bude podporovat všechny konzolové verze, pro některé hráče super protože budou hrát staré hry a pro některé blbý protože nové hry logicky krom víc efektů nepřinesou nic co by totiž nezvládla starší generace , hlavně v možnostech AI a fyziky
Nechci kvantitativní pokrok, ale kvalitativní. Veškerý vývoj her je omezen konzolemi. Pokud chceme lepší hry, tak konzole musí generačně vážně se zlepšit.
já myslím, že rozdělení toho hardwaru na cykly s jasným označením PS1 -4 je jasné pro vývojáře i pro konzumenty. Pokud se zavedou nějaké mezigenerace a smazání číslování těch generací, přestane se stírat rozdíl mezi PC a konzolemi a lidi na konzolích budou muset začít číst HW požadavky ne? Mně dává smysl pořekadlo neopravuj co není rozbité a tady mi přijde nějaká takováhle změna jako nesmysl.
Koupíš konzoli za 10k a za dva roky upgraduješ na výkonnější verzi za dalších 10. Sakra to už PC by mohlo vyjít lépe s tím vším co na tom můžeš dělat a čeho můžeš dosáhnout. Co bude příště? Možnost upgradovat jednotlivé komponenty? Nebo těch konzolí vydají ještě víc aby vývojáři začali optimalizovat na X hardwaru. Tak jednoduché to všechno kdysi bylo.
Nikdo tě ale nenutí přejít na výkonnější verzi konzole. Pět let stará PS4 stále slouží dobře. Pouze hráči dostanou možnost koupit novou. Rozhodnutí je na nich. Na PS4 stále hry jsou, pouze na Pro fungují lépe.
K tomu poslednímu odstavci
Klidně bych volil cestu jak u téhle generace protože by se i tak žádná evoluce nekonala krom většího výkonu a to de i touhle cestou. Stejně cenu konzolí budou chtít mít zase kolem 13 tisíc tak že si z výkonu nikdo na prdel nesedne. Jedinou snahu něco někam posunou po dlouhých letech ukázala Nvidia s RTX a stejně to každej poplival.
Tak aby ne za tu cenu
Přesně.
Osobne som tipoval príchod PS5 už v roku 2018. Ten počiatočný hardvér bol už v dobe vydania priemer. V porovnaní s PC, kedy predchádzajúce generácie aj po výkonnostnej stránke priemerné PC toho času jednoznačne deklasovali. S tou malou revízou životný cyklus o troška predĺžili.
Myslím si, že ideálne by bolo hneď na začiatok dať výkonnostne dostatočne silný stroj na povedzme 4K/60 (keďže nasledujúca generácia bude aktívna v čase, kedy sa toto kombo stane štandardom). Z grafického hľadiska hry vyzerajú dostatočne už teraz a tlačiť ho niekam do fotorealizmu by som nepreháňal. Skôr popracovať na animáciach, fyzike, UI a zvýšenej optimalizácii. Šikovný tím vývojárov dokáže aj so slabším HW vyladiť hru na 4K/60 na konzole ľahšie ako na PC. Viem si predstaviť, že keby konzoly dostanú 8-jadrový Ryzen taktovaný niekde na úrovni 3,5 GHz, GPU niekde na úrovni RX 590 a SSD by sa stalo štandardom tak výkonnostne by tá konzola bola zabezpečená na dlhé roky. Potom by už všetko záviselo na poctivosti a testovaní jednotlivých štúdií.
A áno ceny komponentov sú už také, že by sa to dalo spratať do 500 eurovej cenovky. Maloobchodné ceny pre Ryzen 5 2600 (6+6) sú 140 eur, 1 TB SSD od americkej firmy Patriot 130 eur (SSD kontinuálne klesajú a budúci rok vraj príde pád cien o 30%) a grafická karta Radeon RX 580 okolo 250 eur. Samozrejme Sony/MS by to mali ako veľkoodberateľ priamo od výrobcu za úplne iné ceny a takisto malý GPU čip stojí menej ako plnohodnotná 30 cm dlhá karta.
Otázka je, kdo skutečně potřebuje 4k/60Hz… Určitě ne ten, kdo hraje na 55″ TV z 2.5m – tam stačí kvalitní FULL HD. Myslím, že by nebylo špatné mít dvě konzole jednu pro 1080/60 (1440/60) hraní a druhou dražší na 2160/60. Ať si každý vybere, co chce.
Nechci mít konzoly, co hučí jak letadlo a žere 300W. Při 7nm procesu (Navi, Zen 2) půjdou udělat ta slabší verze s velmi rozumnou spotřebou a chlazením.
Problem je ten ze doposud hry pro konzoli mohly byt maximalne optimalizovany a proto mohly za tu cenu cca 10tisic vypadat hry dost dobre(vim pc je porad peknejsi ale na pc za 10k to to tak vypadat nebude) jenze na co pak maji vyvojari optimalizovat kdyz uz budete mit 3 ruzne konzole v 1 generaci od 1 vyrobce? Bud hry pojedou jen na vykonejsi verzi napr jen na pro a nebo nebudou vyuzivat max vykonu. Bude to odladene jen na tu nejdrazsi verzi. Ale zase chapu ze hw za 10 tisic nevydrzi relevantni 5 let.
Tak už dneska jsou konzole x86 HTPC se standartizovanými komponentami, které mají dobrou optimalizaci pro hry (nehejtuju jako PCMR, mám PS4 i X1). Další „revoluční“ krok je cloud ve velkém za pravidelný poplatek (služba).
Cloud se nikdy masivně nerozšíří, protože mnozí na vesnicích jsou rádi že jim to aspoň jede co se týče ČR.A zátěž na infrastrukturu bude velká, takže to odnesou všichni.
Na baráku máme internet přes anténu, na cloud můžu zapomenout protože by už nikdo jiný nesměl doma nic s internetem dělat.
Souhlasím s Ondr4H. Cloud je na hovno, dokud se někdo z těch miliardářů na tomto světe nerozhodne dát všude optiku nebo hodně kvalitní lanko. Což se nikdy nestane, takže jestli někdo vážně z MS nebo Sony přemýšlí o cloudu, tak můžeme očekávat jejich pád.
Další výhoda konzolí padla…
Myslim si,kdyby bylo vice firem jako je rockstar,santa monica,naughty dog atd,ne potrebovali bychom novou generaci konzoli,protoze tohle jsou jednicky ve svym oboru a po vizualni strance maji hry vysperkovane.
Ale kolik her by vycházelo kdyby každé studio dělalo na hře cca 6 let.