Pillars of Eternity 2: Deadfire je jedno z nejlepších RPG, které letos vyšlo. Smutnou zprávou je, že kvalita hry v některých případech neovlivňuje její prodejnost. Studio Obsidian se tak potýká s nemalými finančními problémy.
Z příspěvku, který napsal na twitter Dylan Holmes, jeden z investorů, se dovídáme, že titul neprodal více než 110 tisíc kopií. Tento počet je přiřazován k měsícům květen až září. Aby se vývoj hry vyplatil, museli by autoři prodat víc jak 580 tisíc kopií za 50 dolarů. Hra se tak stává finančním fiaskem a uvidíme, jak se s tím tvůrci poperou.
Nedávno se objevily spekulace o zájmu Microsoft. Výrobce Xboxu a operačních systémů Windows projevil údajně zájem studio Obsidian koupit.
Pillars of Eternity II: Deadfire je pokračování původního dílu z roku 2015. Jedná se o izometrické, old school RPG. Titul si můžete pořídit na PC. Pro PS4, Xbox One a Nintendo Switch hra teprve vyjde. Koupit můžete na Xzone.cz a GameExpres.sk.
…the "breakeven" for investors was about 580,000 sales at $50. This tells us they sold about 110,000.
RPGs of this sort do have long tails, but at this juncture there is no way investors are recouping the investment.
— Dylan Holmes (@Aerothorn) November 7, 2018
Tohle mě hodně mrzí. Jednička mě sice nebavila, ale tohle studio mám hodně rád. Doufám, se z toho dostanou, další hru ve stylu Tyranny bych si dal.
Investoval 1000 dolarů? Čtu dobře? Co to má být? Jakože „investoval“ asi dvacet tisíc korun… To je přece v rámci vývoje hry šílený pakatel a ten člověk se označuje za investora…
Možná by bylo lepší si příště zjistit nějaké podrobnosti než psát naprosto nepochopitelné komentáře. Pillars of Eternity II byl financován přes Fig, což je stránka kde může kdokoliv s minimálně 1000 dolary investovat své peníze do vývoje nějaké videohry. Jelikož po vydání hry jsou tomuto člověku vyplaceny peníze z prodejů hry v poměru k investované výši, tak se skutečně jedná o investora. A klidně se můžeš stavět na hlavu…
Az se nekdo pusti do cz prekladu a prelozi to, tak prodeje pujdou rapidne nahoru
Je zbytečné vydávat cokoliv na PC většina to crackne a firmy ostrouhaj.
Tak tohle je to nejsmutnější, co jsem letos na poli her četl Pro mě pravděpodobně nejlepší vývojářské studio, které se o první příčku dělí s Larian Studios, inXile a CD Projekt. Obsidianu přeju každý dolar, protože odvádějí tu nejlepší možnou práci. Pro RPG nadšence ze staré školy jsou v posledních letech žně a doufám, že i když se tedy tato naprosto skvostná a desítková RPG neprodávají, že my, fanoušci, budeme moc i nadále sponzorovat vývoj aspoň přes crowdfunding. Sponzoroval jsem snad úplně všechno z poslední doby, co smrdí izo rpg. Od Divinity: Original Sin 1 a 2, přes Torment: Tides Of Numenera, Tyranny, Pillars Of Eternity 1 a 2, Wasteland 3, Pathfinder: Kingmaker apod. Holt se budou muset v Obsidianu uskromnit a vystačit si napříště s financemi z kampaně. Ale je to smutný příběh…
Hodně lidem nepřipadala jednička tak dobrá, tak dvojku už nepodpořili.
Zajimave, pritom v recenzich obstala hra skvele – osobne bych si zahrala rada oba dily, ale zatim jsem se k tomu nedostala.
No jo, ale spousta recenzí nejde moc do hloubky. Nebo neřeší bugy, které hráčům vadí mnohem víc.
Tak to mě mrzí, ob díly jsem podpořil už v Kickstarterové kampani. A druhý díl shodou okolností zrovna instaluju.
kupujte to sakryš
Dvojka určitě nevyšla na konzolích, jak píšete, to už bych ji měl v hledáčku. Je jen na PC.
Tak to mas asi rozbity hledacek.
Eriador má pravdu. Druhý díl na konzolích zatím nevyšel, je v plánu a hovořilo se o tom že by měl vyjít do konce letošního roku, ale stále ještě ani není známé datum vydání.
Možná, že až jak se dvojka na konzole dostane, tak to nakonec prodejům trochu pomůže. A nebo se kvůli špatným prodejům na PC nakonec hra na další platformy ani nepodívá.
Mas pravdu, beru zpet, myslela jsem, ze uz konzolova verze vysla v zari
Prvý diel som kupoval komplet lebo sa robila lokalizácia aj keď len amaterska.Druhý diel nikto neprekladá a kvoli jeho dlžke ani prekladať nebude tak to kupovať nebudem.Možno tak neskor za symbolickú cenu ale hrať to bez cz to ani nemá zmysel.
He, a já si dvojku PoE narozdíl od jedničky zakoupil:-).
Více různých lokalizací by možná pomohlo. Louskat takto textově náročnou hru v angličtině dost možná odradilo hodně hráčů. Podobně jako třeba u Sunless Sea.
Smutné. Moc smutné. No snad je MS koupí a sežene jim zajímavou licenci, protože si přiznejme, že dneska zaujmout zákazníky je těžké. Speciálně u RPG her.
To je zvlastne… najma vzhladom na uspech divinity original sin II.
Ale musim povedat, ze mi moc neucarovala atmosfera noveho pillars (najma vyber prostredia a inspiracie)
huh to jsem dostal z Humble Bundle, možná bych si to konečně mohl i nainstalovat