Chris Roberts se svým studiem Cloud Imperium Games přepisuje dějiny herního světa. Na ambiciózní vesmírný simulátor Star Citizen se vybralo dohromady již 200 milionů amerických dolarů. V přepočtu se bavíme o částce více než čtyři a půl miliardy korun. Dohromady přispělo přes 2,1 milionu hráčů, kteří věří, že ze Star Citizen jednoho dne bude obrovská a propracovaná hra, jež vytře všem zrak.
Tým kolo Chrise Robertse má stále větší a větší plány. V současné době je ve studiu zaměstnáno 475 lidí, kteří pracují na původně hře a zároveň nadále připravují singleplayerovou příběhovou kampaň Squadron 42. V ní si zahraje spousta známých hollywoodských herců. Například Mark Hamill, Mark Strong, Gary Oldman, Sophie Wu, Jack Huston nebo Rhona Mitra.
Doufejme, že jednoho dne bude Star Citizen skutečně dokončen. Aby Roberts neustále nepřidával nové a nové věci, které budou neustále oddalovat datum vydání finální verze. Minimálně peníze na to vývojáři mají. Vždyť takový rozpočet neměla zatím žádná hra v historii. Dle dostupných údajů měla nejdražší vývoj gangsterská akce Grand Theft Auto V. Do vývoje mělo být investováno 137 milionů dolarů. Dalších 128 milionů do marketingu, což celkem dělá 265 milionů dolarů, ale Star Citizen moc marketing neřeší. V závěsu je Destiny od Bungie. Tahle sci-fi střílečka si měla vyžádat plus mínus 140 milionů dolarů. V závěsu se drží Max Payne 3. I u něho Rockstar hodně riskoval, když vývoj stál 105 milionů. Následuje Battlefield 4 (100 milionů), Red Dead Redemption (80-100 milionů), Shadow of the Tomb Raider (75-100 milionů) a Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (80 milionů).
Pokud bychom počítali i marketing, tak první je stále GTA V (265 milionů celkem). Druhé už je Call of Duty: Modern Warfare 2 (50 milionů vývoj a 200 milionů marketing – vidíte ten obrovský rozdíl?), Star Wars: The Old Republic (250 milionů), Dead Space 2 (120 milionů) a Halo 2 (40 milionů vývoj a 80 milionů marketing).
Ptáte se na rozpočet Red Dead Redemption 2? Ten zatím nebyl odhadován. Mluví se ale, že byl vyšší než u GTA V.
Chcete si Star Citizen vyzkoušet? Od 23. listopadu na týden budete mít možnost.
Dvě hlavní dnešní jistoty. Stále se sypou prachy do (černé?) díry Star Citizen a stále někdo hraje a sype prachy do omalovánkové díry Fortnite.
Na začátku jsem jim věřil a zaplatil 250 dolarů s tím, že mi stačí jen ta single player část, protože na hraní MP a MMO nemám čas. Bohužel po letech odkladů jsem se dočkal akorát hezkých videí.
To byl SQ42 ze začátku tak drahej ?
V původní kampani se nerozlišovalo mezi příspěvkem na SQ a SC. A protože jsem projektu věřil, zaplatil jsem za úroveň Colonel (bojová loď, prostě styl ala Wing Commander) plus pár věcí později navíc.
Jak dlouho dělali na GTA V? nebo na jiných AAA hrách?
Na AAA hře se obvykle pracuje okolo 4 let (záleží, jak se počítá preprodukce, kdy dva či tři dizajnéři rok či dva uvažují, jakou hru vlastně budou dělat). Na přípravách GTA V se začalo pracovat po vydání GTA IV, což bylo v dubnu 2008, ale samotný vývoj GTA V trval pouhé 3 roky a hra vyšla v září 2013. Pokud tedy sečteme preprodukci s produkcí, tak je to dohromady 5 let. Což je stále méně než má StarCitizen, na kterém se začalo pracovat již před samotnou kampaní, která byla před 6 lety. Mimochodem vývoj Elite Dangerous trval necelé 3 roky.
Me ke stesti bude staci X4: foundation, ktery vychazi uz tenhle mesic. Pokud ovsem nebude zabugovany jeste vic, nez je na pomery egosoftu zdravo… Co se tyce SC tak nemam absolutne zadny ocekavani, penize v tom nemam, takze jsem jen zvedav, jak to cely dopadne
Absolutně nevěřím tomu, že hra splní očekávání. Protože pokud ano a pokud by se měl ten totálně absurdní balík peněz skutečně plnohodnotně vyplatit, tak je tu rázem nejdokonalejší hra všech dob. Čemuž tak nějak prostě zdravě skepticky nevěřím. Když vidím rozežranost studií, do jejichž her se lijou milióny dolarů a nestydí se vydat naprosto průměrné tituly na rozežraných 120 GB dat, tak nevěřím, že by něčemu miliardy pomohly. Je to absurdní projekt a jestli to takhle půjde dál, tak se to celé zhroutí samo do sebe. Než to vydají, tak budou 3x měnit kompletně celý engine (což při tom enormním počtu výmyslů ve hře nebude ani možné) nebo vydají graficky zastaralou hru s enormním počtem nedodělků a bugů. Budu rád, když se budu plést, ale mé peníze uvidí až potom, co hra bude 1) dokončená a 2) perfektně odladěná.
Nikdo po Vás peníze nechce, či se pletu? Můžeme se jen radovat že se našlo dost lidi nato aby podpořili někoho kdo vyvíjí technologie které posunou hranice herního průmyslu dále. Ať dopadne vývoj Star Citizen dobře nebo špatně už teď se dostali dál než spousta vývojových studii do teď. Doporučuji stáhnout a kouknout co ten projekt teď nabízí. Nemusíte nic platit od 23.11 do 30.11 je to free
www.robertsspaceindustries.com
Na moji sestavě (i5-6500 , 16 gb ram, 1060 3gb) live verze 3.30 běhá v pohodě mezi 30-60 fps. V PTU 3.35, kde je Hurston planeta, je to už horší. Hlavně Lorville, kde jsem rád za 20 fps. Většinou tak 5-25 fps. Ale každej den vydají update, kde se hodně opraví a je to znát. Když zapátrám v minulosti jak fungovala a co obsahovala 2.50 oproti tomu jak to vypadá teď, tak hra hodně pokročila a věřím že jí dotáhnou do „konce“
v Lorville nikdo nemá vyoká FPS, mě to tam s i7-7820x, 32GB RAM a 1080Ti lítá od 15-40 fps
To bych čekal víc na takovou sestavu
Ten engine už jednou měnili pokud se nepletu ne ?
Ten engine se jen upravil na verzi od Amazonu, jádro je stále Crytek
Jo az praskne ze je to jeden giga podfuk tak budou vsichni brecet
A co prosím má prasknout? A dále, proč brečet?
si to o nějakým free flight týdnu/víkendu vyzkoušej zdarma a uvidíš že na tom je asi tak 4 roky práce 200 lidí úplně v pohodě. Je spousta věcí které jako člověk co to nesleduje od začátku neuvidíš/nebo si je neuvědomíš třeba že se stávalo, že když si letěl lodí tak se nějak desinchronizoval tvůj pohyb v pohybující se lodi a normálně tě to omlátilo o stěny a zabilo. Zlepšil se i dost základ na kterém běží servery, nyní už je fps i na mé 770gtx přes 30 fps, protože to blokovaly hlavně back end servery. A to jsou věci které nevidíš. Věci které vidíš, ale třeba je neoceníš protože pro ně není ještě tak využítí protože jsou obchody, NPCčka, Mobiglass docela rozsáhlé, procedurálně generované planety, základny, teď by tam snad měl být i Arccorp, tzn planeta s celkem velkým městem.
Docela dost lodí, které neoceníš když na ně nenarazíš, ale už tam jsou lodě které jsou tak velké že se na nich ztratíš.
Jako fůrt to není hra, občas to zapnu abych mrknul co tam je nového, teď je celkem fajn, že už je to hratelné co se týče FPS, ale prostě stále tam chybí herní náplň. Je tam těžba ale já nemám těžební loď a lodě se „zatím“ za herní měnu kupovat nedají, to má přijít snad s příštím patchem 3.4.
Ještě nejsou všechny featury hotové, ale když to vyzkoušíš, tak rozhodně zjistíš, že Star Citizen není Scam. To mohl někdo říkat možná před 3.0 a těžko se tomu argumentovalo, ale nyní to co mají je hooooodně rozsáhlé a je na tom pořádný kus práce. To že to je hodně ambiciozní projekt protože Chrise Robertse nikdo nekoriguje a on si dělá co chce, rpotože na to ty prachy má.
Osobně to vidím tak na dva roky, kdy tam půjde dělat už dostatek věcí a najendou to začnou streamovat různí youtuběři a pak se z toho najednou stane hit. Neříkám že to zasáhne masy jako Fortnite, ale svou skupinu lidí kterým se to bude líbit to má a nemá to v podstatě konkurenci. Nic takhle rozsáhlého tu není a nebylo…
Jestli tahle hra někdy vyjde, tak já budu hodně překvapený. To už dost možná v té době bude obydledný Mars.
SQ42 ma vyjit do konce roku 2020, nasledovat ma beta SC (mmo)