Je to neuvěřitelné, ale první Half-Life dnes slaví 20. narozeniny. Studio Valve však nikdy nebralo na výročí příliš ohledů a nejinak je tomu i tentokrát. Zvlášť když jde o Half-Life, tedy značku, které se osazenstvo Valve posledních 10 let štítí jako prašivého kožichu, nebo ji spíše ignoruje jako vzduch. Kromě toho, dnešní start veřejné bety karetního Artifactu, jenž víří vody internetu z obav z naprosto nevídaného pay-to-win a pay-for-everything modelu, je jistě přednější než alespoň minimální připomínka hry, bez níž by Valve nebylo.
Oslav se proto musí zhostit fanoušci a komunitní týmy. Mezi ně patří i Crowbar Collective, autoři remaku Half-Life pod názvem Black Mesa. Ti to dnes vzali pěkně od podlahy a zveřejnili působivý trailer, který láká na velmi dlouho očekávanou poslední část hry, tedy dimenzi Xen. Jak už víme z dřívějška, tvůrci vytváří Xen do značné míry od nuly, jelikož na původní podobu této části Half-Life se nikdy nesnášelo moc slov chvály a vždy na ní byly cítit následky uspěchaného vývoje a nezrealizované vize. Prvotina Valve je tedy v tomto případě spíše inspirací a výchozím bodem než vyloženou předlohou, a tak vývoj trvá značný čas.
Trailer ukazuje nejen exotické prostředí, ale také chování tvorů typických pro Xen a trochu té typické akční hratelnosti. Kromě toho také vyvolává otázku, jakou magii vývojáři praktikují, když dokázali ze stařičkého Source enginu vymáčknout takhle přesvědčivou grafiku, která má odpovídat výslednému produktu.
Nyní máme k dispozici také alespoň přibližné datum vydání, a to druhé čtvrtletí roku 2019. Právě tehdy má zdánlivě nekonečné čekání na Xen rozšiřující Black Mesu definitivně skončit. O tom, nakolik se Xen v podání Crobar Collective liší, mimochodem svědčí nejen svérázný design úrovní, ale také očekávaná herní doba. Z testování vyplývá, že průchod touto částí hry vám zabere zhruba 6 hodin, což tvůrci oznámili v novém blogovém příspěvku.
Tohle je opravdu povedený počin a čekání se vyplatí. Vývojáři kteří to dělají free a ve svém volnu, by si zasloužili zaměstnat na plný úvazek
Kdyby to mělo multiplayer po síti, nezlobil bych se!
Musím říct ten trailer na mě zapůsobil natolik že se ve mě probouzí opětovný nadšenec do Half-Life a to už jsem si myslel že mě dneska nic nenadchne, škoda jen že si ještě počkáme ale na druhou stranu raději vyladěnější produkt než zabugovaný polotovar plný patchů a hotfixů.