Netrvalo dlouho a ke zprávě DMCS, se již vyjádřilo i EA.
„Zkontrolovali jsme a pečlivě zvažujeme zjištění zprávy výboru DCMS. Přestože nesouhlasíme se všemi závěry a doporučeními ve zprávě, bereme svou zodpovědnost vůči hráčům všech věkových skupin velmi vážně.
„Máme nekončící závazek k bezpečnosti a zdraví hráčů, kdykoli hrají naše hry nebo se zapojují do našich komunit. Budeme se i nadále zabývat tím, jak můžeme přispět k produktivnímu výzkumu a řešení témat uvedených v této zprávě, a těšíme se na další rozhovor s britskou vládou. “
Řekl mluvčí Electronic Arts serveru Gamesindustry.biz. Ti také oslovili Activision, Nintento a PEGI. Epic Games, 2K Games a Ubisoft však odmítli situaci komentovat.
Co také stojí za zmínku je, že i zpráva, kterou uživatel redditu „Qz1XBL“ v lednu sepsal a poslal britským úřadům, se dostala i do samotného reportu výboru DMCS jako jeden z důkazů. Zprávu si můžete přečíst (v angličtině) zde.
Původní zpráva: Po několika měsíčním hledání důkazů, výbor DMCS (Digital, Culture, Media and Sport) ve Spojeném Království, vydal 84-stránkovou zprávu na téma týkající se pohlcujících a návykových technologií.
Britská vládě vyšetření doporučilo regulovat loot boxy podle zákona o hazardních hrách. Mezi dalšími doporučeními zprávy bylo, že prodej loot boxů dětem by měl být zakázán.
Šetření posbíralo důkazy ze všech koutů herního průmyslu včetně vývojářů, obchodních orgánů a akademiků. Dále uvedlo „nedostatek poctivosti a transparentnosti“ mezi zástupci sociálních médií a herních společností, viz. například když sedělo EA a Epic Games před parlamentem UK a kde bylo zmíněno „surprise mechanics“.
Předseda výboru DCMS Damian Collins MP řekl, že je čas aby se herní a sociální média začaly chovat zodpovědně, a zároveň upozornil na to, že vláda si stojí za tím, že loot boxy nepatří k hazardu. K tomu ale výbor DMCS dodal, že pokud vláda této myšlence skutečně věří, mela by vydat písemné vysvětlení, proč loot boxy nepatří k hazardnímu hraní.
Výbor dále navrhl, aby vláda Spojeného Království doporučila Evropskému ratingovému systému her – PEGI, aby použili existující označení obsahu hazardních her a označení odpovídající věkové kategorii na hry, které obsahují loot boxy nebo podobnou mechaniku „zmatení a šance“. No prostě překvapení!
Mimo loot boxů, zpráva doporučila aby herní průmysl převzal odpovědnost za ochranu hráčů před potenciálním poškozením a podpořil nezávislý výzkum „dlouhodobých účinků hraní her“. Zpráva také zmínila „vážné znepokojení“ z nedostatku solidních, pokročilých systémů ověřování věku.
Toto samozřejmě není všechno, ale stačit to může. Více se můžete dočíst (v angličtině) v samotné zprávě, která je veřejně přístupná zde.
V ten samý den, kdy tato zpráva vyšla, se k ní vyjádřila organizace ESA (Electronic Software Association), ve které jsou většina členů hlavní herní vydavatelé.
ESA i přesto, že bere seriózně na vědomí všechny problémy, na které zpráva DMCS upozornila, naprosto nesouhlasí s jejími zjištěními. Pro svoji obhajobu poukázali na to, že slíbili zobrazování šancí (co má kolika procentní šanci vám padnout, viz. tento náš starší článek), a toto má být důkaz toho, že průmysl videoher je lídrem v partnerství s rodiči a hráči za účelem vytváření příjemných zážitků z videoher.
Jak tento souboj proti loot boxům dopadne, je stále ve hvězdách. Spousta herních vydavatelů si ale všimlo, že loot boxy nebudou stále vyhrávat a přesedají na mikro/makro transakce, či GaaS styl her (Game as a Service, Hra jako Služba). Jak to ale bude s FIFA Ultimate Team nebo NBA MyTeam, když tohle všechno projde je nám taky neznámo. Já si dovolím hádat a řeknu, že se toho moc nezmění.
nikdy jsem si nekoupil lootbox za real cash a nikdy to ani nemam v planu udelat, pokud je hra dementne navrzena, ze nuti do lootboxu, kde padaji ingame vyhody/bonusy a nebo se musi grindit, proste ji nehraju… ale je dobre, ze se tomu nekdo konecne zacne venovat a zacnou to regulovat, ted jeste aby si posvitili na mikrotransakce a mozna se hry vrati do normalu
Sa normalne divím,že hazard nenaskočil na vlnu lootboxov t.j. že namiesto toho že hráč vsadí a všetko prehrá by slot mašiny resp.ruleta vždy dala niečo nepodstatné a potom by mohli kasína tvrdiť,že nemajú s hazardom nič spoločné lebo vždy za svoje prachy niečo dostaneš/viď tvrdenia EA a spol o lootboxoch/
Ale ak sa nič nezmení oni na to časom prídu
Nejlepší je ten argument, že poskytují rodičův prostředky, aby lootboxy a mikrotransakce zablokovali. Ve hře určené pro děti (PEGI-3 nebo ESRB E) by neměli být vůbec potřeba.
Taky je vidět odkud tečou do PEGI a ESRB peníze, když Pokémon Red je hodnocený na PEGI-12, protože v jedné části hry je kasíno a NBA 2K20 je hodnoceno na PEGI-3, přestože je tam slot machine a ruleta…
Ještě, že tu jsou normální vydavatelé a normální hry.
Doufejme, že někde ten byrokratický systém ještě aspoň trochu funguje.
Ale jestli naši velcí Publisheři s ESA nehnou prdelí a neudělají něco víc, tak to vypadá, že vláda dokonce i něco udělá.
Ale jo rád bych viděl budoucnost, kde by FIFA musela být 18+ a EA by s tím nemohla nic udělat. Ještě lepší by byl zákaz těch Lootboxů. Neboli velká část z 1+ mld. dolarů ročně pryč.