Half-Life: Alyx nám vychází za pár týdnů, a Valve tak pomalu prolamuje svou tichou bariéru a vystupuje na veřejnost, kde se například i zúčastňují rozhovorů. Za sebe mohu říct, po tolika letech to vidím jako zázrak.
Hra Half-Life: Alyx je důvod tohoto dění, ale položili jste si otázku, zda opravdu se tohle všechno děje jenom kvůli VR hře? V prosinci se třeba po neuvěřitelných 12 letech na veřejnosti objevil Gman s „Novoročním přáním“ a těžko se mi věří, že je to pouze kvůli příchodu Half-Life: Alyx.
— Mike Shapiro (@mikeshapiroland) December 31, 2019
V nedávném rozhovoru pro web gameinformer vývojář Valve, Robin Walker, sdělil na otázku: „Co byste řekli fanouškům, kteří doufají, že stále pracujete na Half-Life 3?“ tuto odpověď:
„Série Half-Life pro nás znamená hodně a bylo neuvěřitelně uspokojující se znovu setkávat s jejími postavami, zasazením a mechanikami. Na Half-Life: Alyx pracují členové, kteří jsou ve Valve od Half-Life 2, a několik dalších co byli součástí i původního Half-Life. V týmu jsou také lidé, pro které je Half-Life: Alyx první projekt série, kterého jsou součástí – a mnozí z nich určitě doufají, že to není poslední. Naprosto vidíme Half-Life: Alyx jako náš návrat do tohoto světa, ne jeho konec.“
Walker také sdělil, že Half-Life: Alyx je plnohodnotným dílem série, a to jak z hlediska množství samotného obsahu, tak i z hlediska významu a jádra jeho vyprávění ve vztahu ke zbytku série. „Je to důležitá část většího příběhu, která posouvá tento příběh dál.“ dodal.
Na závěr také Robin Walker doporučil všem, kteří plánují si tento VR titul zahrát, aby si připomněli události Half-Life 2: Episode Two. Dovolím si připomenout, že do vydání Half-Life: Alyx je snad celá Half-Life série na Steamu zdarma včetně Half-Life 2: Episode Two.
Half-Life: Alyx vychází 23. března na Steamu a bude podporovat Oculus, HTC Vive, Windows Mixed Reality a Valve Index. Pokud vlastníte Valve Index nebo ovladače Valve Knuckles obdržíte hru zdarma a zároveň dostanete i speciální bonusy. Majitelé Indexu mohou již také navštívit některé lokace z Half-Life: Alyx, a to jako scény pro SteamVR Home.
Já bych byl rád, pokud vyjde další díl v klasické podobě (ne jako VR), kdyby trochu posunuli grafiku. Chtěl bych zažít podobnej wow efekt jako když vyšla dvojka (Z technické stránky hry strach nemám, v alyxu předvedli skvělé nápady).
No a to je právě jeden z hlavních důvodů proč jsme dodnes neviděli Half-Life 3 ve standardní podobě.
Všichni od toho právě očekávají wow efekt jako u dvojky, ale to se dnes prostě nemůže podařit. Jednoduše by nenaplnili očekávání.
Proto logicky museli přijít s VR, kde je stále možnost se někam dále posouvat, minimálně tedy v současné době.
Přesně tak. Navíc si myslím, že se Alyx zdá být úspěchem už teď, takže neočekávám, že by Valve později couvlo zpět ke klasickému formátu, rozhodně ne v nejbližší době.
Dej si pár panáků s prateli, a mas wow efekt
Však kde to bylo? – 3.3.2023 vyjde Half-Life 3
3.3.3333
To už budu v hrobě
Je dost pravděpodobné, že v té době už ani tvůj hrob existovat nebude
Já říkal už při oznámení že je za tím až moc práce na takovou okrajovku. Rád bych mu věřil.