Příchod RTX do Minecraftu není žádným překvapením a Nvidia již mnohokrát předvedla, jak moc může ray tracing pomoci i titulu s takto jednoduchou grafikou – otázkou bylo, kdy se této aktualizace dočkáme.
Nyní byla vydána veřejná betaverze a pokud máte RTX grafickou kartu, tak vám nic nebrání v tom, abyste si hru vyzkoušeli. Jediné, co musíte udělat je nainstalovat si Windows Insider Hub aplikaci. Dále se dozvídáme, že hra bude využívat DLSS 2.0.
Oznámeny byly také minimální hardwarové požadavky.
- GPU: Nvidia Geforce GTX 2060
- CPU: Intel Core i5 nebo ekvivalent
- RAM: 8GB
- Paměť: 2GB
- Operační systém: Windows 10 x64
já mám sice RTX2080 Super a hodně her i s podporou RT a i ten Minecraft mám, ale nic s RT nehraju, protože mám 4k monitor a na RT ve vyšším rozlišení je ta karta hodně slabá, možná bude slabá i ta RTX3080 pokud teda nebude mít násobně vyšší počet RT jednotek, nebo se dá hrát v nižším rozlišení fullHD při DLSS je vlastně 540p, tak ještě aby to nejelo plynule na grafice za 20+ táců
Dělal jsem na to video. Ani nějak nedoporučuju lidem co nemají aspoň 2070 se s tím zdržovat: https://www.youtube.com/watch?v=Ifpb7jLtgzQ
Celej slavnej Ray Tracing, kdyby se radši začli využívat pořádné grafické enginy jako je Cryengine, Unreal Engine, Unity a né podobné modifikace tipu Ray Tracing, kde vám Nvidia ukáže ,,budoucnost´´ herní grafiky.
Jako já vám nevím, ale příjde mi to trochu přes čáru. Co je na tom Ray Tracingu tak extra ? Jen pár světel navíc a sebere to tolik FPS ? Je to akorát marketingový tahák nic jiného. Já tu kartu kupoval, kvůli výkonu, ale tohle mě prostě štve. Předvádí pokrok v technologii, kterou s tím jak to chodí měli předvést max až tak za 5-10 let.
Radši výkonější čipy pro 4K, než nějaký paprky navíc…
Takovej The Division 2 jsou taky slušné grafické orgie.
Starej Crysis 3.
I ty Call of Duty vypadají lépe, než Minecraft s RTX.
S DLSS 2.0 to běží rozumně.
A k tomu zbytku komentáře… Nejen, že tě nikdo nenutí raytracing používat, ale ta karta kterou jsi si kupoval kvůli výkonu, určitě má vyšší výkon při vypnutém i zapnutém RT než předchozí generace. Takže když nedokážeš ocenit přínos RT, tak si to nech prostě vypnutý.
Samozřejmě záleží na implementaci RT, ale redukovat to na „pár světel navíc“ je naprostá hloupost. A i „kdyby se radši začli využívat pořádné grafické enginy jako je Cryengine, Unreal Engine, Unity“, tak pomocí kovenčních rasterizačních technik nedokážeš posunout nasvícení a odrazy na takovou úroveň. Odrazy s použitím screen space reflections budou vždycky mít ten viditelný okraj, který skočí na ošklivou cube mapu. Bounce lighting uvidíš maximálně pokud se ho designér levelu rozhodne napodobit a nikdy nebude dynamický.
Hra má sice DLSS 2.0, ale k čemu ti, když mi to udělá mazaninu s rozlišení ?
No osobně si myslím, že je spousta her, která dokáže překvapit kvalitou stínů a odrazů bez RT.
Mě jde jen o to, že je zbytečně náročný, kde to nejde hrát na 60FPS ani v Minecraftu, jak to pak má vůbec někdy fungovat v normálních hrách ?
Ale každej má na to hold jinej názor. Můj je ten, kterej jsem tu už zmínil. Naprosto zbytečná technologie, která tahá z lidí akorát prachy a předvádí něco co by grafické enginy zvládli v pohodě.
Mazaninu z rozlišení? Na první pohled to ani nepoznáš a některé veci vypadají lépe než v nativním rozlišení. Navíc když si zapneš hru v nativním a k tomu TAA nebo tam máš rekonstrukci pomocí checkerboardingu, tak máš horší artefakty při pohybu než jakékoliv nedokonalosti co má DLSS.
https://www.youtube.com/watch?v=YWIKzRhYZm4
V normálních hrách nemusí implementovat RT ve stejném měřítku. Minecraft je celý path traced a to má samozřejmě dopad na výkon.
Jestli chceš vidět realističtější implementaci pro AAA hru, tak si stáhni Neon Noir od Cryteku. https://www.youtube.com/watch?v=efOR92n9mms
„předvádí něco co by grafické enginy zvládli v pohodě“ – tady se právě pleteš. Zvlášť co se týče odrazů a bounce lightingu toho, co dokáže raytracing nedosáhneš. To je prostě vlastnost screenspace technik, kterou nezměníš.
A nemluvím konkrétně jen o RTX od nvidie. Například to demo od Cryteku je API agnostic a běží i na starých GCN grafikách od AMD. (Samozřejmě ne nějak zvlášť dobře.)
Co je na tom dobré je, že vývojáři mohou přestat vytvářet několik map textur při různém nasvícení a podobných blbostí, kde ray tracing šetří hodiny práce.
Navíc ten Minecraft s tím vypadá fajn. Zakoupil jsi první generaci těchto grafik, je celkem pochopitelné, že všechno ještě nebude v topu.
DLSS je další věc, která využívá tensor cores. Konečně vyhlazování, které:
1. vypadá o dost lépe než FXAA
2. nežere výkon jako MSAA
3. a není tak rozmazané jako TAA
I see this as an absolute win.
Na 4K se ti většina na PC vykašle. 1080p nebo 1440p s vysokou obnovovací frekvencí.
Za mě TAA vypadá mnohem kvalitněji.
Je to stejnak kouzelný jak kvůli zakoupenému detailu od Nvidie musí všichni platit za RTX který stejnak tadytomu ani v jinej dalších hrách není takle přínosný jak se tvrdí . oni si prostě patentují větší level detailu (stínu , odrazu či textury ) a nazvou to rtx či hbao a plaťte nám love za něco co je úplne normalní , plus to neubira skoro výkon ale tak mi vám ho uměle zbrzdíme ať máte zase pocit toho že si kupujete něco co je potřeba něco co je dražšího a něco co vám dělá dobře na egu a mi z toho máme miliardy hahahaha …. a pak si jezdí na hawai . kort hodně dobrej kšeft .
„oni si prostě patentují větší level detailu (stínu , odrazu či textury )“
Absolutně netušíš která bije. Je lepší o dané věci něco vědět, než budeš rozhlašovat nesmysly. Nemusel bys pak vypadat jako takový hlupák.
Ty textury sou stejnak porad hnusny . Jakej je problem udelat normalni textury aby to aspon trosku nejak vypadalo .
A k tomu vsemu je treba vlastnit jeste i zakladni windows 10 verzi Minecraftu