Série DOOM v roce 2016 prošla překvapivým oživením, kdy id Software přišli s novým dílem, jenž se povedl ve všech ohledech. Jeho nedávný pokračovatel s podtitulem Eternal pak na jeho úspěch poměrně zdatně navázal a opět dodal perfektní akční frenetický zážitek.
Nicméně neoddělitelnou součástí obou her je zajisté i herní soundtrack, jenž se stal v mnoha kruzích již vyloženě kultovním. A není se čemu divit, jelikož skladatel Mick Gordon na nich rozpoutává opravdové peklo skrze tvrdé metalové riffy, které si dokola broukáte a pouštíte i mimo hraní.
I proto se velká řádka příznivců těšila na opožděné vydání oficiálního soundtracku k novému dílu, jenž se včera stal dostupným pro majitele sběratelských edic s tím, že se později objeví i na různých streamovacích službách.
Nicméně chvíli na to se začali šířit zvěsti o tom, že tento finální mix zní tak nějak pochybně.
To se potvrdilo poté, co blogger thatACDCguy na svém twitter účtě porovnal skladbu BFG Division z obou alb (v DOOM Eternal se samozřejmě jedná o remix, nicméně znějící velice podobně), kde můžeme vidět jasný rozdíl ve vlnových délkách, kdy verze z roku 2020 trpí na menší dynamický rozsah mezi jednotlivými nástroji, které se pak mezi sebou perou.
Here's a comparison between the original BFG Division from Doom 2016's official soundtrack (left) vs. the BFG 2020 remix on Eternal's soundtrack from today (right).
Notice how the wavelengths in BFG 2020 form a nearly perfectly straight bar vs. the original with more definition pic.twitter.com/TCJRdOe1Yf
— Doominal Crossing: Eternal Horizons 🐶 (@thatACDCguy) April 19, 2020
Odpověď na to, kde se stala chyba, pak přišla záhy, kdy Mick Gordon na jeho tweet jasně odpověděl, že většinu skladeb z finálního vydání neupravoval on.
I didn't mix those and wouldn't have done that. You'll be able to spot the small handful of tracks I mixed (Meathook, Command and Control, etc…)
— Mick Gordon (@Mick_Gordon) April 19, 2020
Samotný skladatel pak s tímto rozhodnutím zřejmě nebyl vůbec spokojený a sám se ho stále snaží pochopit, což ohrožuje jeho další spolupráci na dalším DOOMu, jak ostatně potvrdila jeho odpověď jednomu z fanoušků, jenž se ho na Instagramu zeptal, zda bude spolupracovat na případném novém dílu, kdy pouze odpověděl, že tomu tak nejspíše nebude.
Nicméně i přes tyto všechny peripetie se stále jedná o velice povedený soundtrack, který vám vaše ušní bubínky stejně odpálí na Měsíc. Jen ne úplně.
A pokud jste zatím samotnou hru nehráli, můžete to napravit tím, že si ji zakoupíte třeba na Xzone.cz.
Bethesda je banda čurák* a tečka.
Já si naopak myslím, že BFG Divize je v Eternal o něco lepší.
To co se spustí při řádění ve slejer gejtách je absolutní nářez.
Tady se jedná spíše o technickou kvalitu na samostatném soundtracku, nikoliv o kvalitu hudby jako takové.
Soundtrack je to hodně povedený 👍Ale nechápu proč Bethesda musí všechno pořádně zesrat 😱Všechny jejich hry stojí za jedno brdo poslední dobou a jediný Doom je drží nad vodou svými prodeji a právě díky brutálnímu metalu v něm…. Měli by Mickovi líbat ruce a dát mu prostě peníze s větou … Na tady máš prachy a udělej nám pořádný soundtrack 😀 místo toho to však vypadá ,že mu do toho vedení moc kecá a já se mu nedivím,že se mu to nelíbí a že nebude pokračovat na dalším díle,což je obrovská škoda,protože právě soundtrack u téhle hry je to co drží rytmus zabíjení a dělá to ze hry koncert pořádného násilí 😉
Bethesda se snaží překonat EA
Já jsem zvědav, kým hodlají Gordona v nadcházejících dílech nahradit… Ztráta tohoto skladatele se na nich při případném pokračování rozhodně podepíše, protože právě soundtrack byl jedním z hlavních důvodů, proč je DOOM 2016 a Eternal natolik oblíbený.
Přesně tak 👍
ani ne Fallout 4 je fajn zábavnější verze Fallout 3 a mají super hry jako Morrowind,Wolfenstein a stačí normální OST viz, Division 1 apod. jinak EA se ted vylepšilo o trochu ,ale se snaží překonat spíš Blizzard a VALVE a Fallout 76 neměl vzniknout prostě vzali ESO a F4 a mají hru zabuggovanější než celý Division 2