Ačkoliv to tak ve srovnání s dalšími hrami v herním průmyslu nevypadá, hra Half-Life: Alyx dosáhla neuvěřitelně obrovského úspěchu na poli her pro virtuální realitu.
Díky hardwarovému a softwarovému průzkumu, který každý měsíc probíhá na Steamu, růst majitelů virtuální reality byl v měsíci dubnu třikrát větší než v březnu. Half-Life: Alyx sice vyšel 23. března, ale tyto průzkumy probíhají na začátku měsíce, a proto byla tato změna zaznamenána až v dubnu.
Ačkoliv to může znít jako málo, v dubnu se tedy našlo 1,91% uživatelů Steamu používající VR, což je v přepočtu cca 2,7 miliónů připojených VR headsetů. Uživatelů operačního systému Linux je teď dvakrát tak málo.
Webová stránka RoadToVR, která se specializuje na virtuální realitu, tato čísla zaznamenala do grafu, a tak máme možnost se podívat, o jak velký zlom šlo.
Dle tamních analytiků v dubnu přibylo 950 000 nových uživatelů používající virtuální realitu, což je nejvyšší nárůst během měsíce, jaký kdy virtuální realita zaznamenala.
Dále se můžeme podívat, jaké VR headsety jsou nadále populární, a jaké značky dominují trhu.
mit na VR volnej pokoj, uz jsem davno pripojenej
Mě na tom nejvíce odrazuje cena her. Prostě za ně chtějí moc když si vezmu že bez headsetu jsou k ničemu a abych si je zahrál kdekoliv tak s sebou musím tahat kufr.
kdybych na to měl peníze, taky bych to koupil
Taky jsem nad tím přemýšlel, ale to by někde Valve Index museli mít
Prodejci VR budou ještě Covidu děkovat
Zatracený Valve…