Ačkoliv to tak ve srovnání s dalšími hrami v herním průmyslu nevypadá, hra Half-Life: Alyx dosáhla neuvěřitelně obrovského úspěchu na poli her pro virtuální realitu.
Díky hardwarovému a softwarovému průzkumu, který každý měsíc probíhá na Steamu, růst majitelů virtuální reality byl v měsíci dubnu třikrát větší než v březnu. Half-Life: Alyx sice vyšel 23. března, ale tyto průzkumy probíhají na začátku měsíce, a proto byla tato změna zaznamenána až v dubnu.
Ačkoliv to může znít jako málo, v dubnu se tedy našlo 1,91% uživatelů Steamu používající VR, což je v přepočtu cca 2,7 miliónů připojených VR headsetů. Uživatelů operačního systému Linux je teď dvakrát tak málo.
Webová stránka RoadToVR, která se specializuje na virtuální realitu, tato čísla zaznamenala do grafu, a tak máme možnost se podívat, o jak velký zlom šlo.
Dle tamních analytiků v dubnu přibylo 950 000 nových uživatelů používající virtuální realitu, což je nejvyšší nárůst během měsíce, jaký kdy virtuální realita zaznamenala.
Dále se můžeme podívat, jaké VR headsety jsou nadále populární, a jaké značky dominují trhu.
mit na VR volnej pokoj, uz jsem davno pripojenej![crysmile](https://www.zing.cz/wp-content/wpdiscuz/emoticons/zing/img/icon_crysmile.png?v=2)
Mě na tom nejvíce odrazuje cena her. Prostě za ně chtějí moc když si vezmu že bez headsetu jsou k ničemu a abych si je zahrál kdekoliv tak s sebou musím tahat kufr.
kdybych na to měl peníze, taky bych to koupil![smile](https://www.zing.cz/wp-content/wpdiscuz/emoticons/zing/img/smile.png?v=1)
Taky jsem nad tím přemýšlel, ale to by někde Valve Index museli mít![grin](https://www.zing.cz/wp-content/wpdiscuz/emoticons/zing/img/grin.png?v=1)
Prodejci VR budou ještě Covidu děkovat![grin](https://www.zing.cz/wp-content/wpdiscuz/emoticons/zing/img/grin.png?v=1)
Zatracený Valve…