Nejlepší hry každé generace konzolí často přicházejí těsně před jejím koncem. Je to zkrátka proto, že i ta nejslavnější a nejzkušenější studia musí s každou novou konzolí nabrat nové zkušenosti a naučit se co nejlépe využít její specifika a potenciál. Studio Sucker Punch přitom ohromilo už v roce 2014, kdy ždímali výkon PS4 pomocí jejich hry Infamous: Second Son. Dost možná bude Ghost of Tsushima právě jednou z takových her, které se náležitě opřou o zkušenosti tvůrců s PS4 platformou a nabídnou nám tak v závěru jejího života jeden z titulů, na které budeme i za dlouhé roky vzpomínat.
Nepřetržitých 18 minut gameplay (ty mimochodem působily jako brutální reakce na „gameplay“ ukázky Xboxu minulý týden), které nám tvůrci hry dnes ukázali, ale nestavělo na demonstraci nějakých technických zázraků. Mnohem víc byla z každé minuty cítit odhodlaná snaha tvůrců složit co nejhlubší poklonu klasickému žánru samurajských filmů a nabídnout hru, která je stejně tak oduševnělá a atmosférická, jako zábavná.
Z tohoto pocitu a úvodního transu mě ale trochu vytrhly citelně „ubisoftí“ mechaniky typu sbírání surovin za jízdy na koni a „taktického“ čištění nepřátelských „základen“. Mrzí mne, že hra není víc unikátní a svá – jako to předvedl třeba Red Dead Redemption 2 – a vyloženě na mnoha místech připomíná „samurajský Assassin´s Creed“. Na druhou stranu jsme po zasazení AC série do Japonska volali dlouho a nikdy jej nedostali, takže jde vlastně o jakousi náhradu. Nemohu se ale zbavit dojmu, že by hře slušela o něco méně „tradiční“ ikonografie a metagame šablona.
Velký dojem na mě udělala mechanika „reputace a strachu z Ducha“. Nebylo sice naplno vysvětleno, jak to přesně funguje, ale podle všeho taktickými a plíživými útoky odčerpáváte morálku základny nepřátel, kterou jste napadli. V praxi se pak může stát, že když se před nimi vynoříte, místo boje s vylekaným výkřikem padnou na zem a snaží vyděšeně odplazit. Samozřejmě to může být i mnohem jednodušší systém, kdy reputaci prostě nabíráte postupem v příběhu, ale měl jsem takový dojem, že ji během ukázky vývojáři schválně demonstrovali v té variantě, kde základnu dobili „potichu“, zákeřně jako vražedný stín.
Otazník také stále do jisté míry visí nad souboji, protože skoro všechny v této ukázce působily jako různé variace QTE sekvencí, spíš než jako vysoce interaktivní bojový systém, jaký letos nabídl například vynikající Nioh 2. Snad to bylo tím, že měl pro účely prezentace hráč schválně nabitou „energii“ na smrtící komba (v UI zářil zdánlivě plný ukazatel čehosi). Na jednu stranu se mi líbila snaha o vystihnutí „souboje trvajícího jeden-dva pohyby“, jak je známe ze samurajských filmů… ale všechny boje bych asi takto řešit nechtěl. A když už jsme u těchto detailů, docela mi vadilo, že zásah šípem protivníka odhodil, jako kdyby dostal brokovnicí – reálnější by myslím bylo, kdyby se prostě sesunul se šípem v hlavě.
Každopádně bylo poznat, že se hra chystá vyprávět silný příběh a že se kromě toho bude snažit o silnou atmosféru, kdy bude zážitkem i pouhé projíždění nádherným japonským venkovem na koni. Jelikož příběh a atmosféra jsou pro mě často u her (i filmů) klíčové, začal jsem se po této předváděčce těšit zase o něco víc. A jak se líbila vám?
Hra u nás vyjde s českými titulky 17. července a objednat si ji můžete v Xzone.
jako vizualni styl postavenej na beckovym efektu prepalu celkem slabota.. asi urcite poridim (fajn zasazeni)… pocitove sem se pri sledovani vratil do „AC II“, takze dobry
No, asi sem cekal vic, dalsi kopirka.
stejně jako tvůj nick
brokovnice se nekona, kukni na to znova za samuraje pouzije kratsi luk s normalnim sipem nez za ghosta 8:40 a 10:30
….. pravda
Vypadá to dobře,jediná věc co mi to tam kazila,je to špatné nasvícení některých scén a hlavně ten nereálný slowmo při každém souboji,když už si ta hra chce hrát na realistickou.Každopádně to ale vypadá jinak dobře 👍
Tohle mi v poho nahradí AC bez titulků
Nějak moc jsem hru neočekával a ted se dost těším. Jinak ten luk jak ho odhodil tak je to Heavy Arrow kterej má prezentovat jeho sílu a jinak je tam aji klasickej malej luk kterej je neodhazuje.
Vypadá zajímavě, ale počkám s hraním na PS5 a snad 60+fps. Na uřvané stíhačce s 30fps si nechci kazit zážitek, tam si zatím za řvoucího větráku dohraju nioh2 a bude
.
Proto mají ty premium sluchátka asi kde neslyšíš ani okolí
Určitě se chci válet u TV se sluchátkama
To byl vtip
PS4 hučí dost. Pro hučí jednou za čas a pořádně, ale pak je klid 
Jen dotaz. Občas vnitřek PC vyčistím od prachu a jednou za uherák vyměním pastu. S PS4 tohle nejde? Vážně mě to zajímá, na to hučení nadává snad každý, tak abych se poučil, až začne hučet i mně.
Me to huceni nevadi, kdyz hraju zvuk hry to prehlusi.
PS4 de taky přepastovat akorát to mají udělaný jak totální idioti že musíš rozebrat komplet konzoli. U Xka to de mnohem líp ale to přepastovat nepotřebuje.
Pustil jsem si pár videí, jak vyměnit pastu a vyčistit pasiv u PS a neviděl jsem v tom problém. Proto nechápu to věčný fňukání o hlučnosti. U xka, pravda, netuším. Díky za info.
Taky nejak nechapu – moje PS4 tedy nehluci, tak bud mam stesti, nebo bude problem nekde jinde. Jednou jsem nechavala vycistit a prepastovat profesionalem. A to uz je to pritom takova starouska
Štěstí to asi nebude když hned na to říkáš že to máš přepastovaný
No ale ona nehucela nijak zvlast ani predtim
chtela jsem ji jenom doprat pekny servis po tech letech. je mozne, ze se celkove jeste ztisila, ale v tom pripade nechapu ty stesky, kdyz si to clovek muze nechat dat vycistit a prepastovat .)
Může mi někdo vysvětlit prosím proč je to tak přesvícené jako po apokalypse? Já chápu, že to jsou jako takové ty rádoby efekty. Nechápu proč tam nemůže být normální slunce a počasí. Při západu a východu slunce to ještě beru, ale tyhle přeleštěné a přesvícené efekty mi lezou na nervy nebo to cpou snad všude.
Z puvodni ukazky (s letajicim horicim listim) jsem byl nadseny. Tohle byl ale pad tak o 60% (Grafika i atmosfera). Bohuzel to nyni vypada na obycejny Assassins Creed.
Za mě tedy zatím mírné zklamání , asi jsem čekal více drsnější a syrovější atmosféru , ale třeba to tak nakonec ve hře bude. Taky se mi moc nelíbí jak reagují postavy po zásahu lukem, úplně je to odhodí . A ta liška?!😂
S koupi počkám až po recenzi.
Rozhodně to vypadá moc pěkně. Dobová atmosféra, žádná politická propaganda a pěknej herní svět.
OK, tak tenhle trailer mě přesvědčil o koupi, v prvním týdnu po vydání, ještě se rozhodnu mezi standartní a Digital Deluxe
Ale těším se. Vedle F1 tohle budu hrát v létě, vypadá to na vymýtačku otazníků, což mi trochu vadí, na druhou stranu to prostředí, a některé nápady se mi moc líbí a když jsem to toleroval těch X let u ostatních her, tak tady teda taky. Japonský dabing + CZ titulky si nechám líbit. Připomíná to Assassin’s Creed, ale tak nějak v dobrém.
tato hra je sranec vobec to nevyzera na hru ko pezentovali na zaciatku vyzerato hrozne cakal som klenot
Pak že se nedočkáme Assasins Creed v Japonsku. Tohle je z 80% ono. Deset procent rozdíl že to není práce Ubisoftu a dalších deset jsou odlišné drobnosti. Asi to nebude instabuy ale v podstatě jediné co mi na tom vadí je kamera a že ta grafika taky pokulhává ale to zase tak moc nevadí.
ty animace jsou spatne a je i zjevny downgrade grafiky. dle meho sony tlaci na vydani jeste na ps4, vzdyt jak jinak prodat hru dvakrat…
Hra se šikmoočkama kde nejsou přepálené barvičky, crazy blond hára a giganticke meče? wtf
Myslíš nějaká konečně hratelná?