Před pár dny videoherní vydavatel Take-Two uspořádal konferenci s investory, kde společnost oznámila aktuálnější prodeje svých her, hlavní herní zdroje příjmů a své plány na následující roky.
- Grand Theft Auto V dosud prodalo přes 130 miliónů kopií. (nepočítají se rozdané kopie na Epic Games) Tento díl je druhou nejvíce prodávanou hrou na světě. První je Minecraft s prodeji okolo 200 miliónů kusů. Pokud započítáme i Tetris, tak by se GTA V posunulo o příčku níž. Celkově série GTA prodala okolo 325 miliónů, což znamená, že GTA V činí 40% z celkové série.
- Red Dead Redemption 2 – 31 miliónů kopií. Celá série již dosáhla na 52 miliónů prodaných kusů.
- NBA 2K20 – 12 miliónů. O 33% více než předchozí díl. Všechny díly skoro dosahují ke 100 miliónům kopií.
- Borderlands 3 – 10 miliónů kusů. Celá série – 60 miliónů.
- The Outer Worlds – 2,5 miliónů prodaných kopií. Jde o nejúspěšnější titul vydaný společností Private Division.
- Mafia 3 – 7 miliónů kopií.
Za fiskální rok 2020 vzrostl příjem z her z 2,6 miliard dolarů na 3 miliardy. Hlavními zdroji jsou NBA 2K20 a 2K19, GTA V a GTA Online, RDR2 a RDO, Borderlands 3, The Outer Worlds, Civilization VI a tituly série WWE. 77% z příjmů byly digitální prodeje, z toho 45% jsou mikrotransakce a DLC. Videoherní analytik Daniel Ahmad se podělil i o vizuální zobrazení těchto změn.
Take-Two plánuje do pěti let vydat 93 herních titulů včetně DLC. Dle Daniela Ahmada 63 z nich se bude týkat hlavních, pravděpodobně AAA her. Dalších 17 budou menší tituly, asi AA hry nebo DLC k nim, a zbylých 13 budou malé arkádové hry či DLC. 46 titulů z těchto 93 budou úplně nové IP, 21 titulů bude na mobilní telefony a 26 budou free-to-play hry. Ve fiskálním roce 2021 se dočkáme těchto oznámených titulů:
Celkově fiskální rok 2021 (duben 2020 – březen 2021) bude slabším rokem, co se týká vydávání velkých her. Těch se prý dočkáme až po březnu 2021. Prozatím se velmi dobře vede Red Dead Online a Grand Theft Auto Online, kteří nedávno dosáhli rekordu v počtu hrajících hráčů.
GTA V absolútne nezaslúžené čísla. Predpokladám, že gro predajov tvorí ten toxický multiplayer. Ale kampaň sama o sebe bola nezáživná, oproti GTA IV to bol krok späť. Mimo Trevora to nemalo šťavu, Franklin bol úplne zbytočný… Asi v polovici hry som si uvedomil, že keby tam nie je, popr. by jeho rolu prebrala hociaká bezmenná NPC nič by sa nezmenilo.
Kúpil som si to až pred pár rokmi v zľave a aj tak mám z toho horkú pachuť. Ten arkádový model jazdenia, zdegenerovaný boj zblízka, oklieštená fyzika, generická mapa LA, menej zaujímavých misií, prehnané zameranie sa na heisty (po megaúspechu bankovej misie z IV), všetkého veľa škodí. Mať GTA IV lepšiu PC optimalizáciu, predĺžené licencie na hudbu a pár blbostí navyše (nejaké extra handry, ikonické rukavice, možno pár účesov) tak si s GTA V vytrie podlahu.
Tak takhle se dela business. Klobouk dolu pred takovymi cisly.
Mafia 3…..7 milionov predaných kusov.Pamatám sa keď hra vyšla a tu na Zingu bolo v nejakom článku vyjadrenie Take-Two,že hra by bola zisková keby sa predalo 8 milionov kusov……čiže logicky tolko nepredala…..nerátajúc predaj hry v zľavách…takže buď nás vtedy klamali alebo klamú teraz,že sú spokojní s predajmi
Já si vzpomínám na články o špatných prodejích. Osobně si ale myslím, že zájem o připravovanou Mafia Trilogy bude velký – už jen z nostalgie a značku to nakopne, doufejme dobrým směrem. Zároveň doufám ve slušné prodeje na našem území kvůli zachování české lokalizace následujícího dílu.