Po nedávném představení hry Ratchet & Clank: Rift Apart promluvil kreativní režisér Marcus Smith o využití síly konzole PlayStation 5, u které hra využije sílu SSD, možnosti bezdrátového ovladače DualSense a prostorového 3D zvuku.
Podle Marca Smithe je Rift Apart po dlouhé době novou hrou série Ratchet & Clank a tvůrci jsou z prací na ní nadšeni. Titul vypráví příběh, ve kterém do města přichází nové zlo, náhodně poškozující časoprostorovou kontinuitu, způsobující po celém světě trhliny mezi dimenzemi.
„Série Ratchet & Clank se pyšní průzkumem exotických světů a přivede vás na místa, kde jste nikdy předtím nebyli. Právě to je něco, o co se ve skutečnosti snažíme a co nám umožňuje zvýšený výkon konzole PlayStation 5. Počet objektů v každém světě a různé věci, které je potřeba prozkoumat, nepřátelé ve vašem okolí, různé efekty, všeho je více, více, více. Snažíme se vytvořit svět, ze kterého získáte pocit reality a který vás vtáhne dovnitř. Budete prozkoumávat tyto zcela nové místa. A to je něco, co jsme nikdy na předchozích generacích nemohli udělat.“
„Ratchet & Clank: Rift Apart je hrou, která využívá různé dimenze a dimenzionální trhliny, což by nemylo bez pevného SSD disku PlayStationu 5 možné. To nám dovoluje vytvořit světy a přesouvat hráče z jednoho místa na druhé téměř okamžitě. Je to pro hry neuvěřitelná změna hlavně v tom případě, že nyní můžeme hrát hru, kde jste v jednom světě a v další chvíli se ocitnete v jiném. Dokážeme načítat jednotlivé úrovně tak rychle přímo a v akci, že si to ani neumíte představit a co bychom předtím ani nemohli udělat tak, aby to vypadalo úplně přirozeně. Zapomeňte na načítání obrazovky. Teď jde o to přinést nová vzrušující dobrodružství.“
„Ovladač DualSense pro PlayStation 5 je přímo vytvořen na míru zbraní Ratcheta & Clanka. Použitím zbraní získáte zpětnou vazbu, která vám dovolí cítit se mnohem silnější a také díky tomu budete vědět, jak se která zbraň chová. Jedním z příkladů našich zbraní je Enforcer. Je to něco jako dvouhlavňová brokovnice s adaptivní spouští, což vám dovolí pocítit to pravé napětí. Když pohnete prstem dolů asi do poloviny, můžete vystřelit jen z jedné hlavně. Pokud jej stáhnete úplně dolů, můžete vystřelit z obou. Ale po celou tu dobu můžete cítit rozdíl mezi stlačením spouště. A přesně to můžete cítit u všech našich zbraní, vyvolají ve vás silnější pocity.“
„Další věc, které se již nemůžeme dočkat až ji vyzkoušíte, je 3D prostorový zvuk. Je to zásadní rozdíl mezi poslechem zvuku z televize a mezi zvuky které slyšíte uprostřed lesa. Vtáhne vás to do různých světů takovým způsobem, jaký jste ještě nikdy předtím nezažili.“
V Insomniac Games pracují na sérii Ratchet & Clank již téměř dvacet let. Jsou to postavy které skutečně mají rádi a Rift Apart má být vyvrcholením jejich veškeré práce a úsilí.
Ratchet & Clank: Rift Apart je vyvíjena pro PlayStation 5, ale datum vydání musí být ještě oznámeno.
Zdroj: Insomniac Games
Bylo jasné, že exkluzivní hry od first-party studií využijí tyto vychytávky nového Playstationu, je ale otázka, jak se k těmto možnostem postaví vývojáři třetích stran, protože Microsoft nic podobného nenabízí a dělat pro jednu platformu odlišně zvuk a ovládání je jistě velmi pracné i nákladné. Bylo by fajn, kdyby třeba v AC Valhalla šlo mírou stisku R2 odlišit sílu máchnutí mečem, ale to se asi nestane.
Pracné a drahé to opravdu není. Mark Cerny to vysvětloval už v únoru. PS5 je naopak mnohem přístupnější.
Ale vývojáři multiplatforem se ti na to vyserou.
Skutečná síla PS5 bude vidět jen na exkluzivních hrách od Sony studií.
Velice se těším na nové dobrodružství Ratcheta & Clanka a už po první ukázce tuším, že se budu velkou část herní doby jen s úžasem v očích kochat tou krásou kolem „sebe“. Samozřejmě jen v případě, že mi hordy nepřátel dopřejí trochu toho oddechu 🙂
Opravdu hodně jsem zvědavý i na ovladač DualSense a na tajemně znějící „haptickou odezvu“. Ani z popisu Marcuse Smitha si totiž nejsem úplně jistý, co od toho přesně očekávat a to i přes to, že mám běžně docela slušnou představivost 🙂
A jde-li o nové a vychvalované ozvučení, které PlayStation 5 nabídne, tak uvidíme, co skutečně uslyšíme. Na druhou stranu, pokud by to nebylo zajímavé, zřejmě by o tom vývojáři tolik nemluvili. Asi poprvé v mém herním životě mě zvuková technologie „donutí“ pořídit si kvalitnější sluchátka a proč nezkusit ty představené Pulse 3D, když už se takhle nabízí. Navíc v „dekoru“ samotné konzole 🙂
PS: Vážně se těším na den, kdy si tuhle bílo-černou „jin jang“ krasavici přivezu domů, zapojím jí a poprvé spustím. Ten pocit z rozbalení nové věci, o které víte, že bude dalších x let součástí vašeho života, alespoň několika volných chvil v měsíci, to se nedá popsat, to se musí zažít 😉
Už se zase rozbíhají ty PR kecy, prý by tato hra nešla na vytvořit pro PS4. 😂
Ve 4K 60FPS s RayTracingem, bez loadingů a s instantním skákáním v reálným čase z planety na planetu by to PS4 asi těžko rozjela.
Upřímně mně ten trailer nadchnul, ale až při čtení reakce od Smithe mi došlo, jak rychle se musí vykreslit totálně kompletní nové světy.
To podle mě ani vývojáři tak neupraví nebo je to už potvrzené 4K 60FPS? Xbox má seznam které takhle pojedou, ale z PS aby ty informace člověk tahal. Na ten výkon jsem fakt zvědavej.
4K 60fps potvrzeno zatím není, ale předpokládá, že bude. Já ale nepsal nic o těchto pojmech, stejně tak o nich nic neříkal borec od vývojářů. Prostě na féra řekl, že tahle hra by nešla vytvořit na PS4. Tyhle PR kecy teď uslyšíme jak od SONY, tak od MS. Stejně to bylo u PS4/XO, a všichni víme, jak to dopadlo třeba se 4K na těchto konzolích.![grin](https://www.zing.cz/wp-content/wpdiscuz/emoticons/zing/img/grin.png?v=1)
PS: Tím nechci nějak hanit tuto hru, s Horizonem to byly nejlepší hry co se na PS konferenci ukázaly.![smile](https://www.zing.cz/wp-content/wpdiscuz/emoticons/zing/img/smile.png?v=1)
Prej to vypadá líp jak ten animovanej film. 👍