S blížícím se vydáním nové generace konzolí některé mohla napadnout otázka, zda s vyšším potenciálem her nevzroste i samotná cena vývoje hry a tím pádem bychom mohli narazit i na vyšší cenovku v obchodě. Toto však dosud byla jen taková myšlenka, spekulace, která se nezakládala na žádných faktech, protože doteď nebyla odhalena cena žádné next-gen verze hry.
Marketing nového dílu basketbalové série, NBA 2K21, se v posledních dnech rozjel a představil standardní a legendární edici, jak pro aktuální generaci konzolí, tak i pro tu následující. Došlo k odhalení hráčů na box artu, co která edice obsahuje, datum vydání a i samotná cena edic. Vše podrobněji naleznete na oficiálních stránkách hry.
Verze hry pro PC, Stadii a aktuální generaci konzolí dorazí 4. září. Ti, co si zakoupí legendární edici zvanou „Mamba Forever Edition“ pro aktuální generaci, obdrží zdarma standardní edici na next-gen konzole Xbox Series X a PlayStation 5. Na jiných platformách se next-gen verze hry NBA 2K21 neobjeví. Pokud zakoupíte next-gen verzi legendární edice „Mamba Forever Edition“ dostanete standardní edici hry pro starší generaci konzolí, tedy PlayStation 4 a Xbox One. Next-gen verze však nemají ještě specifické datum vydání, zmíněn je pouze konec roku 2020. Teď se ale koukneme na ty ceny.
Pro aktuální generaci stojí standardní edice hry 59,99$ a legendární edice 99,99$.
Pro následující generaci konzolí stojí standardní edice více a to 69,99$ a legendární 99,99$. Pokud tedy chcete hru na obě generace, musíte koupit buď legendární edici nebo standardní edici dvakrát (current-gen a next-gen).
Cena next-gen standardní verze hry vzrostla o necelých 17%, čímž by u nás plná cena konzolové verze hry mohla narůst asi o 250 Kč. Cena hry by se tak mohla vyšplhat až na neuvěřitelných 2 000 Kč.
Tohle však může být plán samotné společnosti 2K a herní průmysl se touto cestou nevydá, což ale není prozatím jisté, a proto bych tuto informace bral ještě s nadhledem, dokud nedojde k odhalení cen dalších next-gen titulů.
Jaký je váš názor na toto navyšování ceny za hru? Čekáte, že k němu s příchodem aktuální generace dojde? Je 2 000 Kč za hru pro vás už moc?
Raymi: Dík za pobavení tvoje názori nemajú chybu,no ked to myslíš vážne to teda čumím…
Argumenty v tvém podání velká 0. Až budeš mít argumenty, tak pak komentuj, trollíku.
Bože kde to žiješ ivalido,si mimo…
To je od tebe dost ubohe kdyz se smejes tomu ze jsem v invalidnim duchodu. Tleskam
Ja ti zavidim naopak nic nerobiš len bereš prachy…
Za 1799 to pochopím, ale 2000? To je trošku dost. Kdyby to byly hry jako kdysi na PS1, že tam bylo absolutně všechno se vším všudy, tak si asi nebudu tak stěžovat. Ale když vydají hru a pak za každé prdy navíc chtějí ještě další peníze, tak to teda ne. To mi přijde už krapet dost.
Ok ale tím pádem ať z her vyškrtnou mikrotransakce, které dost často právě v posledních letech omlouvali tím že tam jsou z důvodu, aby nemuseli zdražovat.
Blázníš ? Mikrotransakce vydělávají nejvíc peněz vývojářům. Těch se nezbavíme hodně dlouho bohužel
Hah, už na tom pracují.
Ke sportovnim hram – zapominate na jednu vec a sice ze platite taky za licence, to je dost nakladna polozka
Jinak teda nevim co mate vetsina za problem. Narust ceny her o nejakych 250-300,-Kc mi opravdu neprijde tak razantni na to aby se nad tim horekovalo. Vzdyt zdrazuje vsechno okolo v zivote. Navic se zveda i kupni sila a dnesnich 1600,- neni zdaleka 1600.- z pred deseti lety, nebo snad mate uplne stejne platy jako pred deseti lety? Asi ne ze ano? Me prijde ze je to hlavne o tom ze by jste vsechno chteli nejlepe zadarmo.
Presne tak zadarmo to chcem! Twl takove nazory mam rad. Jde o to ze mas 300na hru to mas pri cca 5ti hrach narust o 1500kc. S tim jak rostou platy v CR (rozumej stagnuji) je to dost. Kord jak pises ze vse se zdrazuje. Coz paradoxne krome manpower je v hernim prumyslu irelevantni. Pochybuji ze kvuli zdrazeni zeleniny budem mit hry drahe. + ber v potau ze se zdrazi i season passy/DLC a jine mikrotransakce takze ve vylsedku tam zahucis jeste vic.
PS: akorat se zase rozjede aftermarket nebo budou lidi cekat na slevy nez hru koupi
Nezlob se na me ale ono to tak vicemene pusobi ze chteji lidi vse nejlepe zadarmo. Nejde jen o hry, ale i o dalsi sluzby jako jsou napriklad internet, kabelove televize, kina, divadla atd atd. Vse se za poslednich XX let zdrazilo a hry zustavali stejne. Pritom naklady logicky museli vzrust spolecne s vetsim poctem zamestnancu, energie taky neco stoji atd. Co se tyce mikrotransakci, tak mam pocit ze ti je nikdo nenuti a pokud to jsou kosmeticke veci, tak je ani nepotrebujes kupovat. DLC pokud je pribehove a navazuje na pribeh hry, tak s tim problem nemam. Taky me nikdo nenuti to koupit a ve vetsine pripadu je to pro me defacto spin-off a do pribehu zakladni hry vetsinou nepromlouva. Tedy alespon u her ktere hraju ja. Ona je pak otazka na co presne se Season Pass zameruje. Jestli je to na rozsireni SP, nebo MP, pripadne oboji. V pripade SP pokud je to jen levnejsi varianta jak mit DLC ktere delaji to co jsem popsal vyse, tak je to na rozhodnuti konkretniho cloveka. Pokud MP, tak tam je treba si taky uvedomit tu vec ze tim vlastne i hrac zajistuje podporu te konkretni hry v prubehu jeji zivotnosti. Kdyby totiz nebyly, tak vydaji hru, 2-3 mesice se venuji patchovani chyb a pak zamavaji sateckem, hrajte si, ale uz od nas nic necekejte. Tim chci rict ze MP DLC proste drzi ty hry pri zivote. Otazka jina je nakolik to u toho ktereho vyvojare plati, ale zakladni premisa proste takova je.
Jeste k te stagnaci platu. Kdyz jsem kdysi pred 14ti lety nastoupil do sve prvni prace, tak jsem mel prvni vyplaty okolo 10ti tisic, kdezto dnes je v te same firme nastupni plat mezi 15-17ti tisici. Ano nekde treba ty platy stagnuji, jinde rostou, obecne co ale vim ze sveho okoli rostou. Mimochodem v dnesni dobe jsem v plnnem invalidnim duchodu a ver mi ze vyskakovat si rozhodne nemuzu a nemam s tim navysenim problem, asi i proto ze na to koukam z vetsi hloubky nez jen tak ze na hre bude nalepena vyssi cenovka.
Obecně vzato máš pravdu, budgety do her jsou stále větší, více lidí, energie a tak, to je pravda, ale jak říká Spinder, oni si najdou způsob jak vytřískat více peněz z lidí, viz DLC. Nikdo nikoho nenutí je kupovat, ale najde se kupa lidí co je koupí a z toho jim jdou taky nemalé peníze. Dále, hráčů přibývá velkým tempem. Teď plácnu, před 10 lety by bylo milion prodaných kusů fakt super číslo, dneska už by to muselo být 10 milionů. Když se budeme bavit o tom, že lidi chtějí nejlépe vše zadarmo… tak jo, ono to občas fakt tak vypadá. Ale taky se myslím shodneme, že některé společnosti umí být pěkně vychcaný a chtějí co nejvíce peněz s minimálním úsilím, takže recyklují to co už mají, trochu upraví, ještě půl roku před vydáním hry už mají přesný plán jaké DLC do hry vyjde a za kolik. Takže kdybych to měl shrnout… oni zdražovat opravdu nepotřebují, rozhodně netratí a pokud ano, tak je chyba v drtivém případě u nich. Pouze zkoušejí co hráči ještě vydrží.
Jasne ale rekni mi jedinej duvod proc by ty hry meli stat porad stejne jako pred X lety kdy se za soucasnou cenu zacali prodavat? Proc by meli zustat na stejne cene, kdyz vse okolo si vesele zdrazuje? To prece nedava smysl. A o tech DLC, Season Passech a mikrotransakcim jsem psal. Ve vetsine pripadu je hrac nepotrebuje a jeho herni zazitek nebude neuplny. Neco jineho je vydat hru za plnou palbu, kterou kdyz dohrajes, tak nema konec a pribehem se posouvas diky DLC, to je na facku, to uznavam.
Tak pokud mě paměť neklame, ty hry se zdražují (když se podívám na náš trh). Ještě před lety, když vyšla PC hra, tak stála kolem 1000Kč, teď mohou stát i 1500Kč. Nevím jak nebo čím se to řídí, to bych zase kecal. U nás to prostě pokaždý dokáže stát víc. A když oni teď přidají 10 euro, což je cca těch 250Kč, u nás to může být třeba 500Kč a jsi na 2000Kč. A když bych se zabýval tím, že se vše zdražuje… tohle bude čistě můj pohled neznalého lajka. Všechno kolem zdražuje protože většina z toho pochazí z omezeného zdroje nebo třeba z důvodu neúrody. Pak samotřejmě jak tu běží ekonomika a tak, ale tohle už jde fakt mimo mě. Jenže, když tvoříš hru, tak tam v podstatě máš zdroje v podstatě neomezené. Platíš jen energii, hardware, jednou zaplatíš software a víc v podstatě nepotřebuješ. Další důvod proč není třeba zdražovat je, že narozdíl od aut, které musíš vyrábět furt a furt dokola pro více a více lidí, tady tu hru vytvoříš pouze jednou a díky tomu, že je víc a víc hráčů, tak ta hra bude vydělávat víc peněz bez dalšího úsilí nebo výroby. Ty herní společnosti se podle mě mají teď dobře (pokud hra je udělaná dobře nebo jede podle trendů) a opět opakuji, že pokud prodělávají, tak zvednout cenu jinak nepomůže. Ale abych tu nebyl jen za odpůrce, neměl bych problém dát 70 euro, třeba za Zaklínače, Kingdom Come, Cyberpunk nebo snad i Skyrim protože to jsou fakt velký hry. Ale pak přijde CoD s 6 hodinovou kampaňí a s multiplayerem, kde jsou ty samý módy a pár map. Tohle je za mě prostě velký nepoměr a kdyby to mělo stát ještě o 10 euro víc, tak to by byla už téměř zlodějna.
No u nas to bylo a je obcas porad dost specificky. Ja se ale vicemene bavim o cene kterou nasadi vydavatele a ta je prave uz od dob PS3/X360 defacto stejna a sice 60 eur/usd za AAA hru. To ze si zdejsi vydavatele a prodejci hodi jeste neco navic je vec jina. Ano mas pravdu v tom ze hry nevyrabis jako auto, telefon, tedy fyzicky (pominu-li krabicku a disk), jenze zase na druhou stranu auto navrhnes, udelas prvni kus a pak jedes automatizovane a moc zamestnancu zase nepotrebujes a kdyz tak v drtive vetsine je to manualni prace ktera je min platove ohodnocena nez programator, grafik atd. Jinak s tim hardwarem nesouhlasim, vyvoj se posouva a tak i vyvojari musi neustale upgradovat PC na kterych delaji, museji aktualizovat i ty vyvojarske nastroje a tam si taky ta firma co je dela taky muze zdrazit atd. Jako na prvni pohled se to muze zdat jako malickosti, ale vem si ze mas treba 300-500 vyvojaru, kazdy ma svuj PC, takze kazdemu musis ty PC udrzovat, aktualizovat software atd. Platy si dokazou taky vzit hodne penez, marketing atd atd. Jenom tedy jeste podotknu ze se bavim o AAA hrach a cenach na konzolich. PC trh je zase trosicku neco jineho.
Jinak COD je uz dlouhe roky defacto jen MP hra a SP je spis takovy tutorial s pribehem, takze u toho bych souhlasil s tim ze by se s cenou nemelo hybat nahoru. Jenze holt si platis za znacku a s tim musis pocitat. Mimochodem ohledne znacky je krasny ze jsem se dostal k informaci ze u parfemu ktery je znackovy, tak nejvic z ceny ktera je treba 2000,- vic jak 50% platis tu znacku, ze zbytku je polovina flakonek a obal a samotny parfem te prijde treba na 10-20% a tak je to temer se vsim.
Tak značka je vždy znát na ceně. Když vemu například takový Apple, tak tam je to totálně znát. Nepochybuju o kvalitě stroje či mobilu a ten jejich systém bude víc odladěný než Android nebo Windows, ale zkrátka to co si účtují, to je kolikrát nesmysl, aspoň teda za mě. Když ukázaly ty kolečka na PC co udělali a řekli si asi 600 dolarů, to je prostě nesmysl. Když se vrátím k tomu HW, tak jsem to samozřejmě nemyslel, tak, že ho časem neaktualizují. Popravdě nevím jak moc to updatují. Asi záleží jak velký studio to je, ale nemyslel jsem si, že by upgradovali každý rok. Ale třeba se mýlím. Ale nemyslím si, že to bude pro ně tak drahý. Pravděpodobně to bude podobné jako u konzolí. Mohou to prodávat za poloviční cenu než jakou má ten hardware uvnitř, ale mají to za lepší cenu. U PC nejspíš taky tak a navzájem si mohou pomoc s Nvidií nebo AMD, když řeknou, že na tomhle hru dělali nebo když k nové kartě člověk dostane hru zdarma. Co se týče cen her, tady by se dalo fakt polemizovat hodně dlouho. U některých her by se to dalo chápat, ale u některých je to zkrátka vtip. Jsou tací, kteří dokážou vydat takový paskvil a říct si plnou cenu.
Jak rikas, me take nevadi dat za kvalitni SP hru 2000 (kupuji si steelbook edice ktere tak stoji) jenze u nkch je steelbook a artbook k dobru. Ale vem si takovy Ubi jako priklad. Vydaji zmrsenou AAA hru, s Dlc a mikrotransakcemi nebo s DLC na casti ( kdo tohle vymyslel??) Takze h nich das 70$ jen za nedodelek. Pak celkove MP hry, tam se sice jede copy paste ale servery jsou drahy tak tam se to da pochopit. Nebo ne tu destiny 2 ktere te nuti kupovat veskerw pridavkynprotoze si jinak nezahrajes viz Beyond light za 70$ kde pridaji jednu planetu a 5 jich odeberou. (Takze platis vic za min konntentu,reskin raidu nepocitam). Takze by to chtelo nejaky balanc cen nez plosne zdrazovani. Coz se urcite nestane jelikoz je potreba mit ceny cca stejne idealni by bylo vratit se do stavu kdy se vyda kompletni hra a po case nejaky datadisk. To by hracum nevadilo platit vic. Za ty paskvili,bety, zabugovane hry platit pri vydani 2000 je vsak hnus. No uvidime s ofiko oznamenim. A stejne tu vedeme debatu a ikdyz dopad e jakkoliv hraci si hry stejne budou kupovat at budou stat kolik chtej
Samozřejmě, jenom zkoušejí co všechno ještě hráči snesou. DLCčka jsou pro mě zkrátka zlodějna. Před 10 lety by byly všechny zbraně součástí hry, teď se to odtrhne z původní hry a doplať to. Kupovat si to nemusíš, ale ten princip se mi fakt hnusí. Jediný co za to stojí jsou pořádný datadisky, když se teda dělají pořádně. Když vemu druhý datadisk ze Zaklínače – úplně nový svět, herní doba klidně i přes 20 hodin, když nespěcháš a koupil jsem za 500Kč ve fyzickém obalu i s Gwent kartami. A přesně, ten stav ve kterém jsou schopní vydat hru, taky k pláči. Jo, jo, těch dobrých studiích zbylo málo.
Joo u zaklinace jsem se taky bal DLC a nakonec koupil season pass a nelitoval ani koruny jde o to ze jasne hra jde hrat v zakladnim modu, ale kdo by chtel hrat se zakladnim autem( v rocket league je nutnost penez dost husta ikdyz se da tradovat) jinak mas jen zakladnich par aut a nejaky skiny, uz ti ani nepadaj z bedny takze caluj. Proste kazdyho to „donuti“ po case neco do hry koupit, kdyz ji ma rad, treba skin, pass atd. A na to se firmy spolehaji. Proc behat se zakladnim pesakem kdyz vsichni maj cool skin Ghosta a zlaty zbrane? Jasne najdou se moralisti co reknou nikdo te to nenuti kupovat…jenze jak pisu vyse kdyz hru hrajes chces aby tva postava/auto vypadalo tak jak chces a to vetsinou stoji penize. Jinak i v plne hre mas minimalni moznoat costumizace (cest vyjimkam ) i v blbejch assasinech kde driv byl strasne super quest na nejlepsi armor (vzdy vypadal cool) tak dnes si koupis pack a armor mas hned a muzes se chlubit lets playem na youtube jaky si borec. Tohle mne mrzi vic nez zdrazeni her. Proste ten pocit vybojovanosti lootu. Ne ze musim hodiny a hodiny grindovat jak v mobilnich hrach abych dostal jednu cast obleku
a co teprve Activision na ty nikdo nemá pohřbili Tony Hawk a Sierra – Fear,SWAT 4,Spyro a to nemluvě jak mrvil Destiny a CoD mikrotransakcemi
Je to tak. Pamatuju v 96, kdy v Levelu vyšla recenze na Powerslave/Exhumed. Tu hru jsem za každou cenu chtěl mít. Ale cena přes 2000 Kč byla pro mě nereálná (průměrná mzda nebyla ani 10 tis.) a i když se hodně pirátilo, nikdo to neměl. Mně osobně by ten nárůst taky nevadil, ale je otázka, o kolik by případně klesly prodeje a jestli by to ve výsledku nepřineslo míň peněz.
Nuž 2000kč je hodne ale aspoň ja pamatám časy keď začínala CD mechanika a ceny tých hier boli ale úplne inde.Taký Myst na PC stál 2500kč.To boli ovšem len také skúšky koľko sú ľudia ochotní za hry dať.Pri vtedajších slabých predajoch tie ceny raketovo spadli nejak okolo 1200kč.Rokmi potom cena postupne narastala.
Toje jasné že na novou generaci budou hry dražší jestli se to lidem nelíbí jejích problém
Proč by to mělo být jasné ? Nová generace ssebou nenese vyšší náklady na vývoj ! Proč nebyly dražší hry na PS4 proti PS3 ?
Prosim tebe a kde jsi prisel na to ze to nenese vyssi naklady? To ze cena mezi PS3/PS4 zustala stejna rozhodne nebylo tim ze by naklady nevzrostli. Uz jen to ze na hre dela treba o 100 lidi vice nez predtim je dost nakladna polozka. A pokud ti vyvoj trva treba napriklad 5 let, tak se to markantne projevi. Trosku selskeho rozumu by to chtelo
Možná jsou vyšší náklady, ale taky více vydělává na sebe. Ten selský rozum používej hlavně ty. Kdyby se jim to nevyplatilo, tak je nedělají ale zřejmě je to moc dobrý biznis. Ty miliardy na výdělcích .
Hlavní je, aby byla levná konzole. Jsem primárně PC hráč, takže mě nějakých 10€ na hře už nezabije, jelikož kupuju tak 1-2 hry na Playstation ročně.
A pak dostanete odpad jako je Resident Evil 3, kterym se probrodite za 4 hodiny 😂
Třeba lidi zase začnou číst/sledovat recenze
Mě je to osobně docela jedno. Jsou hry za který bych dal i klidně víc ale zároveň je tuna her pro které je i těch 60€ přespříliš
Za sportovní hru bych to nikdy nedal, nedal bych za ní ani nynější cenu. Výmluva, že na novou generaci konzolí vznikla hra od nuly je pěkná blbost. Vždyť ani na aktuální generaci hra nevznikala od nuly. Vzali starý díl, něco vylepšili a zase to prodávají za plnou cenu. Cenu 70 € bych pochopil u kvalitní velké příběhové hry, ale u takovéto hry nechápu ani cenu 60 €. A divím se, kolik lidí si ty sportovní hry kupuje.
souhlas, jen je problém že lidi co si kupují sportovní hry si nekupují příběhové hry většinou a navíc je jich víc. 2K si cenu tedy nasadí a EA je bude s Fifou a NFL následovat
Rovnou k tomu můžeme přihodit série typu COD. Ty jsou s kreativitou a náročností v těsném závěsu.
Za seba hovorím, že mi je to šuma-fuk. Hry kupujem vždy až s odstupom času po vydaní. Niekedy sú to mesiace, inokedy roky. Aj bez nových hier mám strašidelné resty a málo času. Inak je super, že s odstupom času získam hru v kompletnej edícii, s menej chybami a za lepšiu cenu.
Do novej generácie som si dal záväzok – pokiaľ nedohrám súčasnú hru, novú si nekúpim. Pretože skupovanie titulov v akciách malo za následok, že ani na jednej platforme som sa neprehupol cez 50% odohraných titulov.
Exklusivity na PS4 takhle drahé nebudou. Exklusivity na Xbox řeší Xbox Pass na herním PC. A ostatní kupuji přes ruský region na 1/3 ceny na Steamu. Každopádně zdražování her je prasárna , která nemá žádné logické opodstatnění krom nenažranosti vývojářů potažmo vydavatele.
Dříve se hry vyvíjely v menších studiích, kratší dobu a klidně ty 2000,- stály. Jenže v Česku tou dobou vládlo pirátství podobně jako v Polsku a to převážně z nedostatku podpory oficiálního prodeje. Byli jsme tedy zvyklí mít hry zadarmo (což se díky bohu s nástupem steamu a novou generací hráčů změnilo).
V Americe to byla jiná. Tam se konzolový prodej jel ve velkém (Gamestop). Proto nechápu, proč zrovna oni na to zdražení nadávají nejvíc, když 60 dolarů z roku 2000 je po inflaci 90 dnešních dolarů.
Kdyby se hry zdražovaly průběžně, možná by sme se nedočkali tak extrémně agresivních mikrotransakčních praktik.
Tak jestli si takovej Ubishit bude za ty svoje recykláty bude účtovat víc tak gj.
Takže se dostaneme do situace, kdy se v ČR nevyplatí kupovat fyzické kopie? 70€ je totiž necelých 1900,- Kč a jestli na to maloobchody plácnou nálepku 1999, tak krabičky pomalu zabíjí.
Ještě před pár lety výhradně platilo, že se při vydání digitální verze nevyplatila i o několik stovek. Hru na PC ste sehnali za 1200,- a na storu to vyšlo 1500-1600,- Kč.
To je mimochodem důvod, proč sem vždy chtěla krabku. A teď, když už chci krabičku jen kvůli narůstající knihovně pod stolem, na tom budu bita :/
Každopádně, další plus pro digitální verze konzolí…
Možná za tím bude právě důvod proč přecházet výhradně na digitální verze.U příští generace už to bude rovnou bez mechaniky. Což mne mrzí protože mám rád když si koupím věc a prostě jí mám fyzicky v ruce než když si jí jen stáhnu
Nápodobně. Navíc se bojím, jak to pak bude se zpětnou kompatibilitou v takové budoucnosti :/
Jako je to daleko na to, aby mi to dělalo výrazné vrásky na čele, ale už se vidím, jak to tu rozebíráme za 5 let…
Takže leaky měly pravdu 😉 Takže asi to udělám tak,že si pomalu koupím všemožné předplatitelské služby (Origin access,Uplay+,Gamepass a pod.) a až budou hry ve slevách,tak si je pořídím hezky do knihovny.Nemám problém dát za hru 70€,ale pokud se bude pořád zdražovat a zdražovat a obsah her bude stejný (5H kampaň a kup si dalších 10 příběhových DLC,jedno za 10€),tak to pomalu fakt spěje k tomu,že lidé čím dál více sáhnou po těch předplatitelských službách a budou čekat na slevy 👍
Rozhodně se to asi vyplatí, ale… mě tak strašně štve plánovat, který měsíc se mi to vyplatí a který ne. Pak hraju, i když se mi nechce, abych to stihla. A platit celý rok pak u mě postrádá často smysl, protože hraju singly, kde potřebuju dokoupit DLC. Ve zkratce – je to výhodný a otravný