Vydavatelská společnost ATLUS, založená v roce 1986, nám již pěknou řádku let přináší hromadu povedených japonských her, které se díky jejich západní větvi častokrát podívají i na trhy mimo Japonsko.
K těmto hrám se následně řadí i série Persona, která vznikla jako spin-off k sérii Shin Megami Tensei. Ta se v nedávné době dočkala vydání upravené verze svého pátého dílu, jejíž celý název zněl Persona 5 Royal (naše recenze za 9/10 zde). A právě k té bylo na oficiálních stránkách oznámeno, že se ji podařilo celosvětově prodat 1,4 miliónu kopií (původní Persona 5 má na kontě přes 3,2 miliónu kopií), čímž bylo dosáhnuto čísla 13 miliónů prodaných kusů celosvětově pro celou sérii.
Akčnímu pokračování Persona 5 Scramble: The Phantom Strikers, které se odehrává půl roku po událostech pátého dílu a prozatím vyšlo pouze v Asii, se následně od únorového vydání povedlo prodat 480 tisíc kusů.
ATLUS reports that Persona 5 Royal has sold 1.4m copies worldwide
Persona 5 Scramble has sold 480k units in JP/Asia
Persona 4 Golden on Steam has sold more than 500k units worldwidehttps://t.co/j7SXZKdghJ pic.twitter.com/RazqLjI3D9
— Nibel (@Nibellion) July 22, 2020
Poslední informace ohledně oficiálních prodejů se pak týká PC verze Persony 4 Golden, která překročila milník 500 000 prodaných jednotek, o čemž jsme vás však informovali již v dříve.
Personu 5 Royal si můžete pro PlayStation 4 zakoupit v obchodě Xzone.
Joooo ujeeeeee ujeeeeee ujeeeeee gratulace bejbe princezno vy šikmoočíci máte recht majstre!!!
snad i další tituly nám nám nadělí na steamu koupil bych hned
Zaujímalo by ma, aké sú očakávania samotných vydavateľov? Kedysi bol milión veľa, dnes je niekedy aj 5 miliónov málo (zálaží od hry). Persona mi príde ako technicky jednoduchá séria, ktorá asi nestojí také prachy na výrobu, ako západne AAA hry. A tie PC predaje ma častokrát šokujú. Na Steame je obdobne veľká komunita ako na PS4 či Xboxe a tie predaje sú oveľa menšie. Aspoň tie čo sa zverejňujú.
Je důležité si připomenout, že Royal je re-edice pětky, opětovné vydání s přídavkem
Japonští vývojáři jsou „efektivnější a levnější“ než většina těch západních, proto je pro ně milion často garancí zisku – i v dnešní době. Pokud se tedy jejich hra nejmenuje Final Fantasy a nevyrábí se deset let.
Jinak konzolové hry se opravdu prodávají v několikanásobném poměru k PC hrám (myšleno stejná hra, verze pro různé platformy). Dle mého názoru to má vyloženě historické důvody, nejsilnější svobodný trh na světě (Severní Amerika) dal přednost pohodlnosti hraní z gauče už v době osmibitového Nintenda a mass market zákazníci se od té doby nikdy neohlédli zpátky (i když i tam existuje silná skupina hardcore hráčů, kteří to samozřejmě mají jinak).