Ghost of Tsushima je poslední velkou hrou pro již pomalu dosluhující PlayStation 4, kdy to ovšem je rozloučení s konzolí, jaké se sluší a patří, jelikož se jedná o úspěch jak co se týče kvalit samotné hry, tak i prodejů.
Oficiální příspěvěk na Twitteru totiž včera oznámil, že toto nové samurajské dobrodružství od studia Sucker Punch za úvodní tři dny prodalo 2,4 miliónu kopií (není jasné, zda jsou v tomto čísle zahrnuté i digitální prodeje, ale dá se předpokládat, že ano), čímž se stal nejrychleji prodávaným titulem zcela nové značky pro PlayStation 4.
Pro porovnání prodejů za stejnou dobu se nabízí God of War s 3,1 milióny, Marvel’s Spider-Man s 3,3 milióny (ten se do nových IP nepočítá, jelikož značka jako taková je již zavedená) či The Last of Us Part II s více než 4 milióny. Čísla pro přímé konkurenty v podobě Horizon Zero Dawn či Days Gone se mi bohužel nepodařilo vyhledat, nicméně první zmiňovaný prodal 2,6 miliónu kopií za dobu zhruba dvou týdnů.
Ghost of Tsushima is now PS4's fastest selling first-party original IP debut with more than 2.4 million units sold through globally in its first 3 days of sales.
Congratulations @SuckerPunchProd, and thank you to fans around the world for taking part in Jin's journey. pic.twitter.com/6aE4U7YZJH
— PlayStation (@PlayStation) July 24, 2020
Ghost of Tsushima se pak výborně prodává i v Japonsku, kde titul za první tři dny prodal 212 915 kusů, čímž bezprecedentně obsadil první místo tamnějšího žebříčku prodejnosti, čímž překvapivě překonal i Paper Mario: The Origami King.
Vypadá to dokonce na to, že možnou poptávku po hře v Zemi vycházejícího slunce PlayStation poměrně podcenil, jelikož některé zdejší obchody hlásí vyprodané fyzické verze. Na toto konto japonští fanoušci byli informováni, že PlayStation o této situaci ví a již se pilně pracuje na její nápravě.
『Ghost of Tsushima』は、おかげさまで予想を上回るご好評をいただき、一部の店舗で品薄となっております。
現在、急ぎ追加生産を行っておりますが、PS Storeではダウンロード版も配信中です。併せてご検討ください。購入はこちら⇒https://t.co/q0AWlctXKX#ゴーストオブツシマ #GhostofTsushima pic.twitter.com/dvjH1m4iiW
— プレイステーション公式 (@PlayStation_jp) July 22, 2020
Taky jsem neodolal
bože.. nedostatkové zboží.. hmm vyprodali všechny bajty možná i gigabajty..
Tím jsou přirozeně myšleny fyzické verze.
Boze jak nekdo muze byt tak hlupy
Si taky říkám jak může být nedostatkové zboží u hry co jde koupit i online .
Krabička je krabička no, dá se pak střelit .
Sakra ty čísla mě to nakonec snad i přesvědčí koupit. Další hra, která mě svou kvalitou donutí zabrousit do žánru, který jde absolutně mimo můj běžný výběr
U této hry velice záleží na tom, zda je pro daného člověka její téma atraktivní.
Pokud vás tedy historické Japonsko či jeho kultura zajímá, případně holdujete samurajským filmům, bude se dost pravděpodobně jednat o titul, jenž vás naprosto pohltí, a to nehledě na hratelnost, která je ovšem tady taktéž na výtečné úrovni (především tedy soubojový systém).
Pokud ne, tak se dost pravděpodobně bude jednat o další z řad open-worldů. Ačkoliv tedy ten překrásný svět zůstává.
Asi tak, hra je to skvělá ale nijak nevybočuje moc z řady ostatních Open Worldů a spíš těží z prostředí, které si šikovně vybrali společně se zasazení, po kterým řada hráčů dost dlouho volala. Japonsko bez přehnané fantasy mytologie plus tady to okořenili ještě příběhem vzdávajícím čest starým filmům, což pro podle mě trochu až moc vzali doslova, protože díky tomu je opravdu příběh hodně předvídatelný a člověk víceméně odhadne všechno bez problémů hodiny dopředu.
Za co ale zaslouží opravdu pochvalu, tak za způsob navigace ve světě v podobě větru, zvířat a kouře, stejně jako když chtějí aby hráč něco stopoval nebo hledal, skutečně se musí dívat po stopách nebo různých náznakách jako barvy květin, a hra mu tam prostě nehodí šipku běž tam a tam, nebo tady máš zvýrazněný stopy a po těch běž.
A Ubisoft ted breci v koute a seka hlavu katanou tomu troubovi co zaryte tvrdil, ze assassin z japonska by byl nezajimavy. Doufam, ze Sucker Punch budou ve svych verzich historickych her pokracovat.
Ale oni měli pravdu, v jejich podání by to bylo jistě nezajímavé.
V jejich podání by to bylo ctrl c ctrl v mechaniky z predeslych dilu origins a oddysey, v obrovskem otevrenem svete o ktery se nikdo neprosil, kazdy z questu natazeny kilometry od sebe aby se co nejvice natahla herni doba a naprosto se vytratilo tempo hry, grind v pve hre ve ktere jsou mikrotransakce v singleplayerove kampani a combat system ktery me osobne omrzel asi po 2h hrani.