Začátkem července vývojáři ze studia CD Projekt RED oznámili, že finální verze jejich hry Cyberpunk 2077 přijde o několik mechanik a část obsahu. Ve hře tak nebude možnost upravovat vozidla, běhání po zdech a propracované cestování metrem po celém městě Night City. Na Twitteru se jeden z fanoušků zeptal, zda ve finální verzi bude možnost používat dvě zbraně naráz. Marcin Momot, jeden z vedoucích studia CD Projekt RED, na otázku fanouška odpověděl na Twitteru se slovy: „Žádný dual wielding zbraní. Omlouvám se“.
V Cyberpunku tedy nebude možné při přestřelkách používat dvě zbraně najednou, ale budeme si muset vždy vystačit jen s jednou ze svého dostupného arzenálu. Vypadá to ale, že se to vztahuje pouze na střelné zbraně, tudíž voperované kybernetické čepele budeme mít stále dvě.
No dual wielding. Sorry.
— Marcin Momot (@Marcin360) July 23, 2020
Lehce zavádějící je samotná soška, která je součástí sběratelské edice. Jak můžete vidět níže, hlavní mužský protagonista V skáče z motorky, zatímco drží dvě pistole. Bohužel, ve finální hře nás podobná akční frekvence se dvěmi zbraněmi ale nečeká. Otázkou zůstává, co za vyškrtáváním obsahu ze hry stojí.
Cyberpunk 2077 vychází 19. listopadu na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru můžete zakoupit na stránce Xzone.cz.
Cyberpunk je podla mňa prehypovana hra nakoniec sa ukáže že to bude slabota a ešte to mierne osekajú nieže by mi to vadilo ale ta hra nebude bohviečo no uvidíme možno prekvapí
A už dost… Docela u mě klesl Indian když tohle vydal.. ale že i tady? Tak ještě jednou… Ověřujte si to. Z hry odstranili jen dvě mechaniky o kterých se vědělo a to Spider-bot (protože jeho schopnosti byli příliš podobné těm Netrunnera, ale i přesto tam s ním mise budou) a lezení po stěně.
Customizace aut, dual wielding ani cestování metrem nikdy nebylo ukázáno jako herní mechanika a nikdy o tom vývojáři nemluvili jako o něčem co je součástí hry (doteď si pamatuji jak byli v roce 2018 překvapeni jak lidi zajímá to ježdění autem, a tak přidají více variant a garáž ale jak se zdá tak asi pro dobrotu na žebrotu).
„Otázkou zůstává, co za vyškrtáváním obsahu ze hry stojí.“ To opravdu není otázka,.. jak píši spider-bot je pořád součástí questu ale už nejde vzít si, protože má strašně podobné mechaniky jako netrunner a lezení po stěně byl designový čin. Ostatní mechaniky jsou věci, které si lidi mysleli že tam budou (díky hypu) a pak se diví že tam nejsou…
Souhlasím, že se nedočkaví fanoušci i novináři občas nechávají unést a na každičké slovo vývojářů i záběr ze hry se vrhají jako hladová zvěř… děje se to ale podle mého soudu jen proto, že se na hru všichni tak moc těší a chtějí o ní alespoň mluvit, když ji ještě nemohou hrát.
Rozhodně tak nejsme jediní, kdo o těchto věcech psal – jeden příklad ze světa (ale Googlením jich samozřejmě najdete více):
https://gamerant.com/cyberpunk-2077-removed-features-wall-running/
Souhlasím že je to hypem, ale to neznamená že by pro mě dost uznávaný web měl vydat článek s podtitulem „Po odstranění customizace aut či běhání po zdech přichází hra o další část obsahu.“, když o žádnej obsah nepřichází (kromě toho co jsem napsal výše), je to prostě zavádějící a pro tak moc customer-friendly firmu dost i neférové.
To že to sdílí hodně webů je o to horší, přeci nebudete psát o lži jen proto že o ní píše každý.
Tohle je dobrá připomínka, děkuji za ni, podtitulek jsem upravil.
Rozhodně není naším cílem šířit lži, snažíme se prostě jen nabídnout čtenářům co nejúplnější servis, což bohužel v tomto oboru často znamená opírat se o diskuzní fóra, sociální média a další ne-jednoznačné zdroje.
Musím souhlasit s uživatelm naliM – protože ne vše co je psáno x krát a anglicky je pravda potažmo ověřená pravda. 1. Cestování metrem – nikdy nebylo řečeno že to plánují, viděli jsme to jen v in-game traileru – tečka. 2. běhání po zdech – ano plánovali to a ukázali, ale ve videu byla taky taková velmi důležitá informace : work in progres, does not represent teh final look of the game. 3. Kustomizace vozidel – nikdy neříkali že bude ve hře – při ukázce 4 vteřinového video v badland kde je vozidlo jeden z uživatelů napsal: how deep is customization a oni odepsali: how deep is your love – sorry, ale toto nemá vůbec žádnou hodnotu. 4. Dual zbraně – v článku je napsáno… přichází hra o další část obsahu…. Jak může hra přijít o něco co tam nebylo??. A odkazovat se na sošku ze sběratelky?? ale prosím vás….. PS: toto je pouze rozbor článku….
Tak třeba ten první příklad – zrovna nedávno jsme tu měli obrovskou vzporu fanoušků, že jiná hra v trailerech ukazovala postavu, která nakonec ve hře nebyla. Takže dokážu pochopit, když někdo nebere ukazování atmosférického cestování MHD po velkoměstě v trailerech, aby pak nakonec zjistil, že do MHD vůbec nejde nastoupit.
Ty druhé dvě věci mi přijdou ještě snadněji obhajitelné/pochopitelné.
S tou figurkou to ve skutečnosti vnímám docela podobně – postava na této oficiální součásti reklamní kampaně dělá něco, co ve skutečnosti ve hře nelze. Člověk opravdu nemusí být génius, aby mu došlo, že se jednalo o jeden ze záměrů tvůrců, který se rozhodli opustit, pravděpodobně v zájmu dokončení hry.
Chápu, proč proti podobným článkům brojíte, ale ve skutečnosti si myslím, že jsou pro úspěch C77 přínosné. Příliš mnoho hráčů od té hry očekává nesplnitelné věci a není proto marné tato očekávání trochu uzemnit. Chápu, že se na tom neshodneme, ale nabízím tedy alespoň naše důvody, abychom si rozuměli.
pfff–…. je to pořád dokola, nejdříve toho naslibujou a nakonec se z toho stane obyčejná hra s odůvodněním že nestíhají nebo nejsou peníze. Tak to nemaji dělat vůbec a bylo by to.
Podle mě všechny tyhle věci co ve hře nakonec nebudou je protože nestíhají a chtějí vydat hru tak, aby byla hratelná. Zdá se mi, že CD Projekt má tendenci ukousnout větší sousto než dokážou zvládnout. Tím nechci říct, že to nezvládají, ale příjdou mi hrozně ambiziózní. Což je na jednu stranu moc dobře protože se chtějí někam posouvat a Cyberpunk má potenciál posunout RPG žánr zase o něco výš, ale na druhou stranu tam mají větší crunche, než je v herní branži běžné a něco se holt nestihne. Taky ale chválím to, že ještě před vydáním jsou ochotni říct co be hře bude a nebude. Ten dual wield zamrzí, ale tohle mě osobně netrápí. Víc mě mrzí tuning auta, kde by se člověk mohl parádně vyblbnout, když se jedná o cyberpunk a taky lezení po zdech, což v podstatě odebírá jednu z možností jak se nenapádně někam dostat nebo na někoho zaútočit.
jestli jedinej problem cyberpunku bude to, ze nemam dve zbrane najednou a misto jizdy metrem mam loading screen, tak to asi nejak preziju…
spis doufam, ze uz nezmeni datum vydani, mam naplanovanou dovolenou a nerad bych termin menil potreti
Je mí líto CD Project.. Chtěli udělat novou propracovanou hru která se bude vymykat žánrem i svou komplexností ale místo toho na sebe ušili bič. Jsou pod palbou kritiky a přehnaných očekávání celé měsíce před vydáním. Musí se omlouvat za něco, co ještě ani neudělali. Jestli někoho naštve, že ve hře nebudou tyto, za mě vcelku zanedbatelné aspekty, nechť si žije ve svém smutném světě kde si nechá radost zkazit kdejakou blbostí.
První hra, kterou jsem si předobjednal na základě pár minut gameplaye a stále toho nelituju. V podstatě mi stačilo vědět 3 věci – sci-fi open world RPG a měl jsem jasno. Snad ve studiu vědí, že jsou tu i tací hráči, kteří se zkrátka těší na pořádný odreagování do budoucnosti a nepolemizují o tom, že na plakátu měl hlavní protagonista bundu hnědou ale ve hře je černá.
Vidím to podobně.
To zpracování kyberpunkového žánru je v téhle hře natolik unikátní (alespoň v rámci AAA her) a působivé, že se do toho světa těším bez ohledu na to, jaké herní mechaniky v jaké kvalitě tam budou.
Ta souvislá hodina, co nám ukazovali loni na novinářské předváděčce v Los Angeles, měla neskutečnou atmosféru a strašně jsem se chtěl jen tak toulat ulicemi toho města.
Ve skutečnosti je velmi pravděpodobné, že i když hra bude mít slabiny, pořád půjde v mnoha ohledech o jedno z největších a nejpropracovanějších RPG současnosti. Někteří fanoušci Witchera 3 a jeho datadisků docela rychle zapomínají, co jsou CDP zač.
Taky se rychle zapomíná, jaký crunch museli vývojáři zažít při vývoji Witchera.
Zhruba stejný, jako třeba tvůrci Uncharted 4, Last of Us 2 nebo Red Dead Redemption 2.
Brutální crunche bohužel k těmto masivním hrám stále patří (o důvodech bychom se mohli bavit hodiny, výroba takovýchto her je prostě stále ještě více alchymie než „normální“ výrobní proces) a v nějakém rozsahu se dotknou každé z nich, sám jsem si to do jisté míry zažil i v Illusion Softworks/2K Czech.
Když jsem ale byl na návštěvě v hlavním studiu CDP před dokončením Zaklínače 3, přestože tam byla hlava na hlavě (extra posily testerů a další) a všichni vypadali nemálo unaveně, zároveň z nich bylo cítit taky ten obrovský zápal a lásku k „národnímu pokladu“ a víru, že tvoří něco opravdu výjimečného, co za to stojí.
Tím se jen snažím vysvětlit, že překvapivě často crunch vychází i ze svobodného rozhodnutí členů týmu a záleží jen na vedení, jak pečlivě se o svoje lidi postará, zda je náležitě kompenzuje, zda je pošle domů když to začnou přehánět a zda jim třeba prodlouží termíny, když je to potřeba (což CDP opakovaně dělá).
https://www.youtube.com/watch?v=WW-gLVYI1uk
kukněte. Tak nějak si myslím, že CDP má fenomenální marketing, PR jako nikdo na světě a ty chyby, lži jsou ignorovaný.
Tohle je rozhodně zajímavá analýza (tento kanál již delší dobu odebírám).
Ale je potřeba si také říct, že navzdory pravděpodobně nezbytným kompromisům při dokončování vývoje (každý vývojář vám řekne, že posledních 10% vývoje je stokrát těžší, než prvních 90%) nakonec vznikla nádherná, hluboká a jedinečná hra, která je dodnes právem označovaná ze jedno z nejlepších RPG na světě.
Jelikož gunplay vypadá ,jak kdyby stříleli z vodní stříkačky ,tak je to asi úplně jedno
zase totálně prolhaná kampan jako u Witchera. drsné.
Však Witcher je jedno z nejlepších RPG, o co jde?
kde nefunguje ani rpg systém a skill tree.
Co ti na tom všem nefunguje? Jediný co já bych z toho vytkl, je nerovnoměrné získávání zkušeností, kdy dostaneš za úkol 2XP, když jsi vysoký level.
nefungovalo škalovaní např. u mutagenů, nefungovalo rozmístění questů čili pádem leveling,looting a odměnovaní taky ne. za vysoky a rozvětvený qeust dostaneš horší zbran, než tu co vytáhneš z truhly u utopenců. Prostě ta hra nemá funkční RPG systém!
Rozmístění questů mi nijak nevadilo. Pokud narážíš na to, že jsi měl třeba questy level +- 20 a pak třeba jeden 35, tak se člověk prostě vrátí později až na to bude mít level. Ale to s lootem je pravda, to jsem opomenul. Když člověk splní úkol od mistra mečíře, o 10 levelů níž, než je doporučený a pak dostanu v podstatě stejně silný meč co mám teď… nečekal jsem meč, který by mi vydržel do konce, ale něco co bude prostě unikátní od jiných mečů. Ale, že bych v náhodné truhle od utopenců vytáhl lepší meč, to už se mi zdá přitažené. Když se člověk trochu věnuje kovařině, tak jen málo který, náhodně umístěný, meč je lepší než co má do teď. Chyby to určitě má, doufám, že v Cyberpunku se to zlepší.
Bohužel to je pravda ale pššš, Zaklínač je do každého detailu dokonalý a náplň questů není repetitivní sledování červeného smradu nebo stop
Pokud vím, tak nikdy nic nebylo řečeno o tom, že bude hráč mít možnost ve hře ovládat dvě zbraně najednou. Stejný případ jak s tím cestováním vlakem. Tyhle mechaniky vůbec nemusely být naplánované pro hru, ale marketing udělal svoje.
Tak ale je divné, že soška z collectorky ty dvě zbraně má, takže to nebude asi jen marketingový výmysl.